مردی فریب یک کلاهبردار را خورد و برای یک اثر NFT بنکسی بیش از 300 هزار دلار اتریوم پرداخت کرد

0

دنیای NFT‌ها هر روز پیچیده‌تر از دیروز می‌شوند و هنوز هم می‌توانند هر از چند گاهی ما را متعجب کنند. در جدیدترین اتفاق دنیای بلاک چین، یک کلکسیونر بعد از دیدن یک تصویر در وبسایت هنرمند معروف دنیای گرافیتی نقاشی خیابانی -بنکسی- به اشتباه بیش از ۳۰۰ هزار دلار (در قالب ارز دیجیتال اتریوم) به شخصی که ادعا می‌کرد که بنکسی است، پرداخت کرد.

در حال حاضر سخنگوی بنکسی در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است که این NFT هیچ ارتباطی با اثر این هنرمند ندارد و تمام داستان‌های مرتبط با آن جعلی است. جالب است بدانید که آن شخص خریدار این اثر Pranksy نام دارد که بسیار شبیه به نام این هنرمند است. شخص پرانکسی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بی‌بی سی گفت که تمام مراحل خرید به نظر خودش قانونی بود؛ چرا که خریدار کاملا از وضعیت این اثر و پرداخت مبلغ خود آگاه بوده است. ظاهرا او پس از دیدن نقاشی بنکسی به این لینک مراجعه می‌کند و چون آن را در وبسایت بنکسی دیده است، به نظر او تایید شده است و دستگاه Wayback نیز آن را تایید می‌کند.

به گزارش مجله سخت‌افزار، کمتر از یک ساعت بعد از پیشنهاد ۳۰۰ هزار دلاری این شخص، پیشنهاد او توسط وبسایت پذیرفته می‌شود. همین موضوع باعث شک و تردید خریدار شده چراک ه با توجه به شهرت بنکسی، هم رقم بالاتری باید گفته می‌شد و هم مدت زمان بیشتری طول می‌کشید تا وی پیشنهاد آن را تایید کند.

سخنگوی این هنرمند در مصاحبه با بی‌بی سی اعلام کرد که بنکسی هیچ فعالیتی در زمینه NFT نداشته و این موضوع کلاهبرداری است. این خریدار اولین نفری نیست که فریب این اتفاقات را می‌خورد. اشخاص مختلفی از نام و شهرت او استفاده کرده‌اند تا اثر‌های او را به شکل NFT بفروشند.

البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که خود این هنرمند و نحوهی رفتار و تعاملات او به شکلی است که تایید بودن یا نبودن اثر‌های وی همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. برای مثال در یک حراجی چند سال پیش یکی از نقاشی‌های وی در هنگام حراجی به شکل عجیبی خرد شد. در طرف دیگر ماجرا هم اتفاقات عجیبی افتاده است. دریافت بازپرداخت در دنیای بلاک چین هیچ قاعده و قانونی ندارد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت‌ها تنها در صورت تمایل شخص پردازنده اتفاق بیفتد. بنابراین امکان بازپرداخت مبلغ پرداختی وجود ندارد مگر آنکه شخصی که برای او پرداخت را انجام داده‌اید، تصمیم به پرداخت دوبارهی آن به شما را بگیرد.

حراج ساتبیز روز جمعه اعلام کرد نقاشی «دختری با بادکنک» اثر بنکسی، نقاش ناشناس انگلیسی که در سال ۲۰۱۸ میلادی در جریان فروش در این حراج خانه، بخشی از آن با دستگاه کاغذ خردکنی که در قاب آن پنهان شده بود نابود شد، بار دیگر در ۱۴ اکتبر امسال در لندن به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش یورونیوز، دفتر این حراج خانه چندملیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اثر با نام جدید «عشق در سطل زباله است» بین ۴ تا ۶ میلیون پوند (۴۰۶ تا ۷ میلیون یورو) قیمت‌گذاری شده است. )

قیمت جدید که ممکن است در جریان حراج افزایش یابد، چهار تا شش برابر بیشتر از قیمت فروش این اثر در سال ۲۰۱۸ میلادی است. در آن سال یک مجموعه دار ناشناس (دختری با بادبادک) را به مبلغ یک میلیون و ۱۸۰ هزار یورو خرید؛ اما درست پس از به صدا درآمدن صدای چکش خرید، نیمی از اثر با کاغذ خردکن از بین رفت و تنها بادبادک قرمز رنگ روی زمینه سفید تابلو باقی ماند.

به این ترتیب این گونه به نظر می‌رسید که دختر بچه، بادبادک را در هوا ر‌ها  کرده است. بنکسی، نقاش خیابانی با این ابتکار که غوغایی در دنیای هنر ایجاد کرد، قصد داشت «کالایی شدن» هنر را محکوم کند.

بنکسی هنرمند گرافیتی کار اهل بریستول، تاکنون نامش را در هیچ رسانه‌ای منتشر نکرده است؛ درحالی که می‌تواند با نشان دادن چهره‌اش به شهرت و اعتبار زیادی دست پیدا کند و آثارش را با قیمت هنگفت بفروشد ولی مدتهاست که چهره و هویت خود را از جهانیان پنهان کرده است.

هرچند که هنوز با قطعیت هویت حقیقی بنکسی فاش نشده اما به روز شدن نقاشی دیواری وی که باز آفرینی تابلوی معروف دختری با گوشواره مروارید اثر برجسته نقاش هلندی یوهانس ورمیر است با افزودن ماسک بهداشتی به این نقاشی، بار دیگر فرضیه‌هایی را در مورد هویت واقعی بنکسی مطرح کرده.

منبع: روزنامه سازندگی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.