راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی

0

رپورتاژ

آیا فکر می کنید هوای خانه شما سالم است ؟

بسیاری از مردم نمی دانند که میزان آلاینده های داخل خانه ، محیط کار و ساختمان های سرپوشیده گاه 2 تا 10 برابر میزان آلاینده های بیرون است !

قبل از اینکه نسبت به خرید یک دستگاه تصفیه هوا اقدام کنید ، می بایست اطلاعاتی در خصوص انواع مختلف تصفیه کننده های هوا کسب کنید.

دستگاه های مختلفی با تکنولوژی های گوناگون برای حذف آلودگی از هوای اطراف ، به بازار آمده اند.

اولین قدم شما برای انتخاب محصول مناسب این است که مسائل مربوط به کیفیت هوای اطراف خود را بشناسید.

وقتی در خصوص هوایی که تنفس می کنید و کیفیت آن اطلاعات کافی به دست آوردید ، راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید.

آیا فکر می کنید هوای خانه شما سالم است ؟

بسیاری از مردم نمی دانند که میزان آلاینده های داخل خانه ، محیط کار و ساختمان های سرپوشیده گاه 2 تا 10 برابر میزان آلاینده های بیرون است !

بسیاری از این آلاینده ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند ، جالب است بدانید که چشم انسان تنها قادر به دیدن 10 درصد آلودگی ها است .

آلودگی  هوای داخل خانه بسیار مهم است و به مراتب خطرناک تر از هوای بیرون است. چرا که هوای داخل خانه نسبت به هوای بیرون راکد تر است.

سازمان جهانی بهداشت: در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط، آلودگی ناشی از پخت و پز در داخل خانه و آلودگی هوای خارج خانه عامل نیمی از موارد عفونت حاد دستگاه تنفس تحتانی در کودکان زیر پنج سال است.

طبق مطالعات انجام شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست جهانی،‌ غلظت بسیاری از  VOCها( ترکیبات آلی فرار ) در داخل منزل ،تا ده برابر بیشتر از هوای محیط بیرون  است.

در داخل منزل شاهد کُرک فرش ، مبل ، پتو و بالش ،موهای کوتاه و ریز ، گردو غبار، متصاعد شدن گازهای سمی ناشی  از رنگ مبلمان و مصنوعات چوبی ، بو و دود سیگار ، بو و بخار غذا ، شوره و موی حیوانات خانگی، آلرژن ها ،ویروس و باکتری ها  و … هستیم که  همه این آلاینده ها،  باعث آلوده شدن هوا می شود.

سازمان جهانی بهداشت : بیش از 40 درصد جمعیت دنیا از جمله یک میلیارد کودک زیر پانزده سال در معرض آلودگی هوای خانه هستند که عمدتا ناشی از پخت و پز یا استفاده از فناوری‌های گوناگون است.

در اینجا متداول ترین منابعی که باعث آلودگی هوای داخل خانه می شوند را برای شما معرفی خواهیم کرد :

1 – سلول های مرده پوست انسان

وقتی به یک شعاع نور خورشید که از پنجره به داخل تابیده می شود نگاه می کنید ذراتی مشاهده می کنید که در هوای اتاق معلق هستند . تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد از ذرات سلول های مرده پوست انسان هستند !

دستگاه های تصفیه هوا که به سیستم یونایزر مجهز هستند می توانند با تولید یون های منفی این سلول های مرده را از هوای اتاق حذف کنند . یون های منفی همچنین قادر به حذف میزان قابل توجهی از باکتری های هوا می باشند .

2- گرد و غبار

در یک خانه به مساحت 150 متر مربع هر ساله چیزی حدود 20 کیلو گرم گرد و غبار تولید می شود . هر ذره گرد و غبار چیزی حدود 40 هزار قارچ باکتری و ویروس بیماری زا است .

فیلتر های هپا که در دستگاه های تصفیه هوای خانگی استفاده می شوند قادر به حذف ذرات گرد و غبار از هوای خانه می باشند .

یون های منفی نیز تا حد زیادی  ذرات گرد و غبار معلق در هوا را حذف می کنند .

3- فرش – نئوپان – تخته سه لا و دیگر صنایع چوبی و مصالح ساختمانی

وقتی وارد یک خانه جدید و نوساز می شوید یا یک خانه که به تازگی تغییر دکوراسیون داده است ، وقتی که فرش ها و مبلمان و صنایع چوبی نو شده اند متوجه می شوید که همه چیز به اصطلاح بوی نویی می دهد .

این بو در واقع ناشی از بخارات و گاز هایی است که از صنایع چوبی رنگ و فرش متصاعد می شوند و

این بخارات گاه بسیار سمی و خطرناک هستند.

از جمله مهمترین موادی که در این بخارها یافت می شود ، فرمالدهید است که امروزه سرطان زایی آن به اثبات رسیده است .

4- بالش و پتو

جالب است بدانید که به طور معمول بیش از 50 درصد وزن بالش و پتو گرد و غبار است ! حتما متوجه شده اید که بالش و پتو بعد از شستشو تقریبا به نصف وزن قبلی می رسند .

5- پاک کننده های شیمیایی اسپری ها و حشره کش ها

بخش زیادی از هوایی که در خانه تنفس می کنیم حاوی مولکول های اسپری ها ، حشره کش ها و انواع پاک کننده های شیمیایی مثل آب ژاول ( وایتکس ) است .

6- حیوانات خانگی

بدن پرنده ها ، سگ و گربه و سایر حیوانات تولید شوره می کنند . شوره ها از پوست ، مو و پر این حیوانات جدا شده و در هوای اطراف معلق می شوند . این ذرات باعث تشدید علایم آلرژی و آسم می شوند . علاوه بر این مدفوع این حیوانات خانگی آلودگی هایی را به داخل هوای خانه ساطع می کند .

7- سوسک و سایر حشرات

در بسیاری از خانه ها ، سوسک و حشرات موذی دیگر نیز زندگی می کنند. تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که در چنین خانه های بزرگی زندگی می کنند 3 برابر بیش از سایر کودکان به آسم مبتلا می شوند .

8- استعمال دخانیات

سیگار کشیدن در داخل خانه یا وسیله نقلیه بالغ بر 3600 ماده سمی و سرطان زا را وارد هوا می کند ! این ذرات به بافت های لباس نیز می چسبند و هنگامی که فرد وارد ساختمان های دیگر می شود نیز به انتشار خود در هوای اطراف ادامه می دهند .

اما با این همه مشکلات و گزارش های تکان دهنده ی سازمان بهداشت جهانی در خصوص آلودگی هوا، که  منجر به آسم ، سرطان و دیگر بیماری های مهلک می شود و  برای همه ی اقشار جامعه به ویژه کودکان و مادران باردار  بسیار خطرناک است ، راه چاره چیست ؟

امروزه در تمام دنیا استفاده از دستگاه های تصفیه هوا بسیار متداول است. در اینجا می خواهیم یکی از بهترین دستگاه های تصفیه هوای موجود در بازار ایران را برای شما معرفی کنیم.

دستگاه تصفیه هوای ایرجوی مدل AJ3500

دستگاه تصفیه هوا ایرجوی چگونه کار می کنند؟

دستگاه های تصفیه هوا بخاطر حذف آلاینده های هوا طراحی شده اند و در ساخت دستگاه های تصفیه هوا از تکنولوژی های مختلف جهت عملکرد موثرتر استفاده شده است.

در دستگاه های تصفیه هوا از یک فن برای کشیدن هوا به داخل فیلتر هپا ( HEPA ) استفاده می شود تا ذرات معلق و آلاینده های ریز را به دام بیندازد .

این یکی از موثرترین روش ها برای  تصفیه کردن هوا است، زیرا این روش کاملا فیزیکی بوده و هیچگونه ماده شیمیایی به هوا اضافه نمی شود. با این حال، شما باید توجه داشته باشید که همه دستگاه های تصفیه هوا که فیلتراسیون فیزیکی دارند ، باید از فیلتر هپا ( HEPA )  اصل استفاده کنند ، پس مطمئن شوید که دقیقا چه نوع محصولی خریداری می کنید.

این دستگاه طی 8 مرحله هوای محیط را تصفیه می کند و هوایی با کیفیت بالا را تولید می کند .

انواع فیلتر های موجود در دستگاه تصفیه هوای خانگی ایرجوی مدل AJ3500 :

فیلتر پیش تصفیه و کربن اکتیو :

کارایی فیلتر ها بین 97 تا 99 درصد می باشد .

پیش تصفیه : حذف ذرات معلق مانند ذرات درشت گرد و بوی غبار – موی حیوانات و…

کربن اکتیو : حذف بو ( بوی غذا – دود و بوی دخانیات – بوی نامطبوع و… ) و بالا بردن کیفیت هوا

فیلتر فرمالدهید و گرانول کربن :

حذف فرمالدهید ( گاز سمی که از چوب متصاعد می شود )

گرانول کربن برای از بین بردن بو و رنگ هوا و مطبوع کردن هوا بکار می رود .

فیلتر تصفیه هوا هپا ( HEPA ) :

کیفیت این فیلتر ها مشابه فیلتر های مصرفی برای تصفیه هوای اتاق های عمل جراحی جهت حذف باکتری و ویروس ها می باشد .

این فیلتر می تواند 99 درصد ذرات بزرگتر از 1/0 میکرون را جذف نماید .

فیلتر فوتوکاتالیست Tio2

حذف آلاینده های ارگانیک مانند بنزین ، آمونیاک و سایر گازهای احتمالی .

همچنین این فیلتر می تواند باکتری ها و ویروس هارا نابود کند .

سیستم یونایزر

اضافه کردن یون های منفی برای بهبود چرخه هوای تصفیه شده و طراوت بخشیدن به فضای اتاق و همچنین کمک به حذف ذرات معلق در هوا .

شما میتوانید از فروشگاه آنلاین آکوجوی دستگاه تصفیه هوا ایرجوی را خریداری نمایید و این دستگاه در کمتر از 48 ساعت به دست شما خواهد رسید .

درصورت تمایل جهت دریافت مشاوره های لازم میتوانید با شماره 41219-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم درمورد دستگاه را در اختیارتان قرار دهند .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.