در iOS 15 از این 7 ترفند عالی جدید استفاده کنید

از جابه‌جایی محتوا میان اپ‌های مختلف تا حالت فوکوس پیشرفته و لایو تکست و وب‌گردی امن

0

هفته گذشته، اپل جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایل خود را عرضه و رسما iOS 15 در دسترس کاربران سراسر جهان قرار گرفت. ما هر ساله، شاهد یک نسخه جدید از iOS هستیم ولی در iOS 15 چندین تغییر چشم‌گیر مشاهده می‌شود که احتمال می‌دهیم با استقبال زیاد هم مواجه شوند.

iOS 15 مملو از پیشرفت‌های امنیتی، رفع اشکال‌ها و بهبودهای کلی است که آن را به یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های تلفن همراه در سراسر جهان؛ به ویژه برای آیفون‌های ۱۳ تازه معرفی شده تبدیل می‌کند.

در میان همه این تغییرات و اصلاحات، چند ویژگی جدید هم در iOS 15 قرار داده شده است که شاید همه کاربران آیفون با آن‌ها آشنایی نداشته باشند. مثلا، می‌توانید در FaceTime تماس‌های تصویری مفیدتر و جذاب‌تر داشته باشید؛ روش‌های جدیدی برای مدیریت برگه‌ها در مرورگر سافاری دارید؛ قابلیت لایو تکست وارد شده است و چندین ویژگی دیگر که شاید مورد انتظار شما بودند یا دردسرهایی که روزانه با آن‌ها سروکار داشتید را از بین می‌برند.

در اینجا می‌خواهیم سراغ ۷ تا از بهترین ترفندهای آیفون در سیستم‌عامل جدید iOS 15 برویم:

کشیدن و رها کردن محتوا میان اپلیکیشن‌ها

گاهی اوقات یک تصویر سرگرم‌کننده یا پاراگراف متنی مشاهده می‌کنید و بعد دوست دارید برای دیگران بفرستید یا آن را توییت کنید و روی شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید. پیش از iOS 15 باید مجموعه‌ای از اقدامات مانند ذخیره یا کپی متن و بعد آپلود متن یا تصویر در برنامه دیگر و … را انجام دهید.

اکنون، با افزودن شدن قابلیت کشیدن و رها کردن میان اپلیکیشن‌ها، می‌توانید به سادگی یک مورد را از میان یک برنامه به برنامه دیگری منتقل کنید. این یکی از ویژگی‌های جدید کمتر شناخته شده در iOS 15 است؛ ویژگی که چند وظیفه‌گی در دستگاه‌های همراه را کمی ساده‌تر می‌کند.

دو اپلیکیشنی که می‌خواهید بین آن‌ها ارتباط برقرار کنید را یکی پس از دیگری باز کنید. سپس، روی موردی که می‌خواهید جابه‌جا شود ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید و در حالی که تند دارید به اپلیکیشن قبلی برمی‌گردید؛ متن را رها کنید.

آموزش استفاده از مود فوکوس

آیا می‌خواهید هنگام مطالعه یا تمرکز روی کار مهمی، هیچ چیزی عامل حواس‌پرتی شما نشود؟ ویژگی جدید Focus mode که در اپلیکیشن Settings یافت می‌شود؛ به شما کمک خواهد کرد بین زمان کار و بازی تمایز قائل شوید. این کار با فیلترهای سفارشی خاصی انجام می‌شوند که اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌ها یا ارسال و دریافت اعلان‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

حالت‌های فوکوس مانند Do Not Disturb و Sleep به شما اجازه می‌دهند در یک بازه زمانی مشخص همه اعلان‌ها را مسدود کنید. در حالت‌های جدیدی مانند Personal و Work می‌توانید براساس نیاز خود اجازه دهید برخی تماس‌ها یا اعلان‌ها نمایش داده شوند یا برخی اپلیکیشن‌ها هنوز به کار خود ادامه دهند!

برگه‌های گروهی در سافاری (و نوار آدرس URL جدید)

وقتی در حال تحقیق روی یک موضوع خاصی هستید؛ گروه‌بندی برگه‌ها در مرورگر وب می‌تواند در وقت شما برای جست‌وجو صرفه‌جویی کند.

کلید tab در گوشه پایین سمت راست پنجره سافاری را بزنید تا شبکه‌ای از برگه‌هایی که باز شده دارید را ببینید. شماره برگه را در پایین صفحه فشار دهید و نگه دارید تا بتوانید برگه‌ها را گروه‌بندی کنید یا یک گروه کاملا جدید از برگه‌های خالی ایجاد کنید و بعدا آن را مدیریت و با برگه‌های دیگر بازی کنید.

اگر دوست دارید با یک دست با مرورگر سافاری کار کنید؛ اکنون در iOS 15 این قابلیت فراهم شده است که نوار آدرس USL، نوار ابزار و نوار برگه‌ها را کاملا به پایین صفحه منتقل کنید.

وارد بخش Settings شوید و بعد روی Safari بزنید. از آن‌جا می‌توانید استایل Tab برای Tab Bar را تغییر دهید و URL را پایین صفحه بیاورید یا جای آن را با نوار برگه‌ها عوض کنید و دوباره به بالای صفحه ببرید.

با دوستان خود از طریق فیس‌تایم فیلم و سریال تماشا کنید

یکی از محدودیت‌هایی که کاربران آیفون داشتند؛ به اشتراک‌گذاری فیلم یا موسیقی یا صفحه نمایش با دیگر دوستان در چت‌های تصویری فیس‌تایم بود. خوش‌بختانه، در iOS 15 این محدودیت برداشته شده است و شما می‌توانید هر چیزی را آنلاین با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید و گروهی پای تماشای فیلم و سریال بنشینید.

ویژگی SharePlay در FaceTime به شما اجازه می‌دهد سایت‌ها، موسیقی‌ها و فیلم‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید یک ویدئوی یوتیوب یا تیک‌تاک را با هم تماشا کنید و به آن بخندید؛ صفحه‌نمایش آیفون خود را به اشتراک بگذارید یا برخی متن‌ها را گروهی بخوانید.

در ضمن شما می‌توانید افرادی را به تماس FaceTime خود دعوت کنید؛ حتی اگر آیفون یا دستگاه iOS نداشته باشند و همچنان یک ارتباط رمزنگاری شده برقرار کنند. دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی که گوگل کروم یا مایکروسافت اج را اجرا می‌کنند؛ می‌توانند از طریق یک لینک به چت تصویری فیس‌تایم دعوت شوند.

محافظت آنلاین از خود با iCloud Private Relay

قابلیت iCloud Private Relay کمک می‌کند تا ترافیک اینترنت شما از ردیابی افرادی که مقاصد خرابکاری دارند؛ و همین‌طور ISP و شرکت‌های تبلیغاتی مخفی بماند.

این ویژگی که قابلیت‌های رمزنگاری بیشتری به سافاری اضافه می‌کند؛ از طریق اشتراک +iCloud به دست آمده و شما با پرداخت هزینه‌ای، از داده‌های خود در مرورگر سافاری حفاظت بیشتری می‌کنید تا وب‌گردی شما امن‌تر باشد.

لایو تکست متن درون عکس‌ها را با ارزش می‌کند

برخی ویژگی Live Text را مفیدترین ابزار جدید iOS 15 می‌دانند. شما می‌توانید هر متن درون عکسی را زنده کنید یا هر متنی را به عکس‌ها خود اضافه کنید.

از طریق دوربین آیفون می‌توانید متن‌ها را از درون تصاویر جدا کرده و در برنامه دیگری کپی کنید. کافی است کلید Live Text روی یک تصویر را ضربه بزنید یا روی متن برجسته شده در دوربین یا عکسی که اخیرا گرفتید؛ ضربه بزنید و بعد متن را مانند یک سند انتخاب کنید.

تصور کنید در یک رستوران هستید و کلمه‌ای از منو را متوجه نمی‌شوید. دوربین خود را باز کنید و روی آن کلمه بگیرید؛ آیکون Live Text در پایین سمت راست دوربین را ضربه بزنید و بعد این کلمه را در وب جست‌وجو کنید. در نهایت، می‌توانید دریابید که چه غذایی است یا مواد تشکیل‌دهنده آن چه چیزهایی هستند.

محافظت از خودتان با بازیابی مخاطبین

گم کردن دستگاه، فراموش کردن رمزعبور لاگین به آیفون یا هر دلیل دیگری که باعث شده آیفون شما قفل کند؛ می‌تواند یک روز کابوس‌وار برای شما بسازد. داشتن یک برنامه پشتیبان، بهترین خبر در چنین شرایطی است. شما با کمک یک دوست مطمئن می‌توانید مخاطبین خود را بازیابی و دوباره به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید.

در اپلیکیشن Settings، ابتدا Apple ID خود را انتخاب کنید و بعد گزینه Account Recovery در بخش Password & Security را ضربه بزنید. شما در اینجا می‌توانید یک مخاطب جدید برای بازیابی اضافه کنید؛ به شرط اینکه  ۱۳ سال و بیشتر داشته باشد و همین‌طور از iOS 15 استفاده کند.

اگر دستگاه آیفون شما به هر دلیلی قفل کند؛ دوست شما از همان صفحه Account Recovery در اپ Settings و انتخاب گوشی شما می‌تواند کلید بازیابی را به شما بدهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
منبع time
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.