خانه شیرین

0

رپورتاژ

کلینیک مشاوره و روانشناسی خانه شیرین با هدف بالا بردن سطح سلامت روان در اجتماع پس از اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از سال 1389 با مدیریت دکتر شیرین ولی زاده نخبه کشوری و عضو انجمن روانشناسان امریکا, در محیطی آرام، تجهیزات به روز و تیمی با تجربه فعالیت خود را آغاز کرده و امیدوار است گامی هرچند کوچک در مسیر سلامت روان جامعه بردارد.

این مرکز طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی را پوشش داده که از جمله آن می‌توان به مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان, مشاوره فردی، زوج درمانی، مشاوره خانواده و گروهی, روانپزشکی و … اشاره نمود.

لازم به ذکر است این مرکز با استفاده از ابزارهای دقیق بالینی به ارزیابی و تشخیص اختلالات روانی می‌پردازد و سپس به طراحی و اجرای مناسب درمان‌های مورد نیاز پرداخته تا سلامت مراجعان را بهبود ‌دهد.

در ادامه به معرفی برخی از مهمترین بخش های موسسه خانه شیرین می پردازیم:

پانسیون تخصصی کنکور

پدیده پانسیون مطالعاتی که چند سالی می‌شود که در فضای آموزشی کنکور کشور، رایج شده است و تقریباً بین دانش‌آموزان جا افتاده و یا در حال جا افتادن است، در حقیقت پدیده‌ای فرنگی است که خوشبختانه نوع مطلوب در کشور عزیزمان نیز مورد توجه دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم آنها قرار گرفته است.

شاید دربسیاری از مقاطع تحصیلی اهمیت یک پانسیون مطالعاتی مطلوب، مشهود نباشد اما وجود یک پانسیون تخصصی کنکور برای دانش‌آموزان به اصطلاح « پشت کنکوری » که در پی محیطی مناسب جهت پُر کردن خلأ مدرسه می‌باشند، بسیار احساس می‌شود.

متأسفانه دیده شده است که بسیاری از دانش‌آموزان پشت کنکوری به دلیل عدم اشتغال در مدرسه و دور بودن از محیط مدرسه و دسترسی نداشتن به مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه کنکور، دچار اعتمادی از روی شناخت ناکافی به مقوله کنکور به اشخاصی که تخصص و تجربه لازم و کافی در جهت مشاوره تحصیلی و تدریس تخصصی دروس کنکور را ندارند می‌شوند و نمی‌توانند از فرصت مجدد بسیار گرانبهایی که برای آنها جهت مطالعه هرچه بهتر و برطرف کردن ضعف‌های آموزشی، مطالعاتی و روانشناسی و موفقیت در کنکور فراهم شده است، نهایت استفاده را ببرند و متأسفانه دچار مشکل و شکست مجدد در کنکور می‌شوند.

به همین دلیل انتخاب یک پانسیون مطالعاتی موفق در زمینه کنکور جهت موفقیت در آن از مهمترین دغدغه‌های همیشگی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها می‌باشد. در ادامه ویژگی‌های یک پانسیون تخصصی کنکور مطلوب و ویژه برای دانش‌آموزان پشت کنکوری را بررسی می‌کنیم.

پانسیون تخصصی کنکور خانه شیرین زیر نظر مؤسسه روانشناسی خانه شیرین با بهره‌گیری از کادر مشاوره‌ای، آموزشی و اجرایی متخصص و متعهد در زمینه کنکور، زیر نظر روانشناس سرکار خانم دکتر شیرین ولی زاده ( عضو انجمن روانشناسان آمریکا ) یکی از متمایزترین پانسیون‌های ویژه کنکور در تهران می‌باشد که با مدیریتی منسجم، دارای تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای یک پانسیون کنکور موفق بوده و بر اساس آخرین متدهای مشاوره‌ای در صدد است که بهترین خدمات آموزشی و مشاوره‌ای را در اختیار دانش‌آموزان عزیزی که قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند، قرار دهد.

برخی از مزایای پانسیون مطالعاتی خانه شیرین به شرح زیر است:

این مرکز ویژه تمام مقاطع، کنکوری ها، دانشجویان و شرکت کنندگان در آزمون های تخصصی (ازمون وکالت، ارشد، دکتری، پزشکی و …) می باشد.

تحت نظر روانشناس دکتر شیرین ولی زاده “دکترای روانشناسی” و دکتر عباسی

در این مرکز فضایی تجهیز شده در جهت افزایش سطح کیفی مطالعه برای شما دانش پژوهان ترتیب داده شده است

محیط ساکت، آرام و دلنشین و منظم

حذف عوامل حواس پرتی و افزایش تمرکز

مجهز به دوربین مداربسته

کمکهای مجزا برای هر فرد

کنترل ثبت ورود و خروج

تجهیزات سخت افزاری شخصی

نورپردازی ویژه و مناسب برای هر میز

مجهز به اتاق استراحت و کافی شاپ

اینترنت با سرعت مناسب

تست دوره ای کرونا

فضای باز و سبز جهت استراحت

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک یکی از شاخه های متعدد روانشناسی است. این شاخه خاص بر ذهن و رفتار کودکان از دوران پیش از تولد تا نوجوانی تمرکز دارد.

از نظر تاریخی ، کودکان اغلب به عنوان نسخه های کوچکتر بزرگسالان در نظر گرفته می شدند. وقتی ژان پیاژه پیشنهاد کرد که کودکان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت فکر می کنند ، آلبرت اینشتین اعلام کرد که این کشف “آنقدر ساده است که فقط یک نابغه می تواند در مورد آن فکر کند.”

امروزه روانشناسان تشخیص داده اند که روانشناسی کودک منحصر به فرد و پیچیده است ، اما بسیاری از نظر دیدگاه منحصر به فردی که در هنگام نزدیک شدن به رشد دارند، متفاوت هستند.

متخصصان تنها بر تأثیرات متعددی که در رشد طبیعی کودک نقش دارند ، تمرکز نمی کنند ، بلکه بر عوامل مختلفی که ممکن است منجر به مشکلات روانی در دوران کودکی شود ، تمرکز می کنند. عزت نفس ، مدرسه ، والدین ، ​​فشارهای اجتماعی و موضوعات دیگر همه مورد توجه فوق العاده روانشناسان کودک هستند که تلاش می کنند به بچه ها کمک کنند تا از راه های سالم و مناسب رشد کنند.

روانشناسی کودک طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شود ، از تأثیرات ژنتیکی بر رفتار گرفته تا فشارهای اجتماعی بر رشد. موارد زیر تنها برخی از موضوعات هستند که روانشناسان به آن می پردازند.

توسعه شناختی

تاثیرات محیطی

نقشهای جنسیتی

ژنتیک

زبان

رشد شخصیت

توسعه قبل از تولد

رشد اجتماعی

رشد جنسی

به عنوان مثال ، روانشناسان کودک ممکن است بررسی کنند که کدام تنظیمات و شیوه های مراقبت از کودک منجر به بهترین نتایج روانی می شود یا ممکن است با بچه ها همکاری کنند تا به آنها در رشد ذهنیت کمک کنند.

مشاوره تحصیلی و شغلی

از طریق راهنمایی شغلی به فرد کمک می شود تا پس از بررسی و شناختن دنیای مشاغل و آگاهی از خصوصیات شخصی، شغلی را انتخاب کند و برای انجام آن از طریق گذراندن دوره های آموزشی ضروری آماده شود، و در نهایت به طور رضایت مندی به اشتغال ادامه دهد.

راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی نقش محوری در اشتغال ایفا می کند، زیرا به فرد کمک می کند بهتر خود را بشناسد، از نیازهای جامعه و مشاغل گوناگون آگاهی یابد، از شرایط احراز آنها مطلع شده و در انجام امور شغلی خود تواناتر گردد.

مشاوره تحصیلی و شغلی روشها و اطلاعات مفیدی از توانایی ها، ویژگی ها و رغبت ها و خواسته های دانش آموزان را در اختیار آنان قرار می دهد و موجب افزایش انگیزش تحصیلی و پیشرفت می گردد و نگرانی آنان را در باب آینده تحصیلی – شغلی کاهش می دهد.

ضرروت نیاز به مشاور تحصیلی و شغلی

هر فردی سعی دارد شغلی را انتخاب کند که علاوه بر تأمین نیازهای مادی از نظر روانی، نیز او را ارضاء نماید. بدین لحاظ برای نیل به این هدف یعنی گماردن افراد در مشاغل مناسب، مطالعه فردی و بررسی خصوصیات آنها ضروری و لازم است.

در غیر اینصورت با سپردن مشاغل به افرادی که با علاقه ای به انجام شغل مورد نظر ندارند و یا فاقد توانایی و استعداد لازم برای انجام آن هستند علاوه بر آنکه فردی عاطل و باطل بر سر گمارده می شود، موجب از بین رفتن سرمایه مملکت نیز می گردد.

استعدادیابی کودکان و نوجوانان

آنچه همیشه یکی از دغدغه های اصلی والدین است رشد و شکوفایی استعداد های بالقوه فرزندانشان است از این روی موسسه روانشناسی خانه شیرین بخشی از خدمات خود را به این امر بسیار مهم اختصاص داده است تا کودکان و نوجوانان استعدادهای خود را شناخته و آنرا به ورطه عمل بگذارند که این امر در خانه شیرین توسط روانشناس های برجسته و باتجربه صورت می گیرد.

مشاوره فرزند پروری

برای تربیت فرزندم تلاشهای زیادی کردم و در موارد بسیاری موفق بودم. می توانم باز هم تلاش کنم و موفقیتهای بیشتری کسب کنم و راههای بهتری برای تربیت فرزندم بیابم. من پدر و مادر شایسته ای هستم.

بسیاری از کودکان مشکلات رفتاری دارند، به ویژه در سنین پایین تر نمی توانند کنترل مناسبی بر رفتارشان داشته باشند. اما به هر حال عمدی در کار نیست. باید به کودکم آموزش بدهم که چگونه رفتار کند. رفتار مطلوب را با او تمرین کنم و هر بار که رفتار مطلوب را انجام داد، او را تشویق کنم.

علت مشکل رفتاری کودک من هرچه باشد، من توانم نقش موثری در تغییررفتار او داشته باشم. اگر به موقع عمل کنم، مشکلات رفتاری کودکم آسانتر برطرف می شود و در آینده تداوم نخواهد داشت. من و فرزندم می توانیم آینده بهتری بسازیم.

فقط با بزرگ شدن کودکان، مشکلات رفتاری آنها حل نخواهد شد. اگر می خواهم کودکم رفتار مناسبی داشته باشد و مهارتهای لازم برای برقراری ارتباط با دیگران را یاد بگیرد، باید از همین کودکی به او آموزش دهم. هیچ کودکی به خودی خود یک بزرگسال موفق نخواهد شد، بلکه باید مثل یک باغبان در هر زمان از او مراقبت کنم، حمایتش کنم، دوستش بدارم و در صورت لزوم به او آموزش دهم.

همیشه راهی برای بهتر شدن هست، همیشه امیدی برای بهتر شدن رفتار کودک هست.

می توانم با روانشناس و متخصصین مشورت کنم و راه هایی را بیازمایم که تا کنون از آن اطلاعی نداشتم. می توانم در تربیت فرزندم موثر باشم و نقش مثبتی داشته باشم. هر وقت شروع کنم دیر نیست، ولی هرچه زودتر شروع کنم بهتر است.

روابط والدین و فرزندان، نظام و شبکه ی درهم  پیچیده ای است که در اثر کنش متقابل شکل می گیرد. این نظام با نظام های گسترده تر مثل محله، جامعه و کشور در ارتباط است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق روش های تربیتی روی فرزندان تأثیر می گذارد. در این میان تأثیر خانواده، بر فرایند رشد بسیار بارز می باشد.

جو حاکم بر خانواده و رفتار والدین در چگونگی احساس فرد از خود و توانایی هایش مؤثر است. در واقع فرزندپروری کار ساده ای نیست. این فرایند مستلزم تلاش و پشتکار، صرف وقت، شکیبایی، آمادگی مداوم برای پذیرش خطا و تعدیل رفتار تربیتی، باز بودن در برابر تجارب حاصل از نتایج و پیامدهای شیوه های تربیتی،یادگیری و راهنمایی و مشاوره و بالاخره کسب خودآگاهی است.

مهارت های فرزندپروری شامل یادگیری مطالبی درباره ی چگونگی رشد و رفتار کودکان و درک این که در هر سنی چه رفتاری را از آن ها باید انتظار داشت، یادگیری راه های مثبت و مؤثر برای کنار آمدن با رفتارهای ناشایست، کسب مهارت در اطمینان خاطر دادن و محبت کردن به فرزندان و یادگیری خوب گوش دادن و صریح و قاطع صحبت کردن می شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.