مواردی که باعث می شود با وجود پروتکلهای بهداشتی کرونا بگیریم

0

رپورتاژ

همه ما به نوعی با کرونا و این شرایط اخت پیدا کرده ایم. به عادت ماسکی برمی داریم و برای خرید می رویم. حتی ممکن است خیلی هایمان از کرونا دیگر مانند اول هم ترس نداشته باشیم. همین نترسیدن گاها باعث این می شود که شرایط و خطراتی که وجود دارد را خیلی هم جدی نگیریم. ماسک می زنیم و دستان خود را ضدعفونی می کنیم. پس چه می شود که با این وجود خیلی هایمان باز هم در دام کرونا می افتیم.

کرونا خیلی ویروس عجیب و غریبی نیست. راه اصلی سرایتش راه تنفسی است و استفاده از ماسک مهم ترین کاری است که برای در امان بودن از شر آن می توان انجام داد. پروتکل های بهداشتی را نیز آن قدر شنیده ایم و برایمان تکرار کرده اند از حفظ شده ایم. اما برخی از مواد زیر باعث می شود با همه آگاهی مان باز هم در دام کرونا بیفتیم.

دیگر از کرونا نمی ترسیم

با وجود این که هر روز آماری از شمار مبتلایانی که در شهر محل زندگی ما و در همه دنیا اعلام می شود باز هم فکر می کنیم خطر از ما دور است. شاید برایمان این اخبار عادی شده است. این قدر این اعداد را شنیده ایم که دیگر برایمان زنگ خطر نیست. اما کرونا در کمین است. نترسیدن از شرایط و جدی نگرفتن این وضعیت باعث می شود که پروتکلهای بهداشتی را یکی درمیان رعایت کنیم. همین هم راه ورود کرونا را هموار تر می کند. کرونا فقط برای غریبه ها و همسایه ها نیست. ما نیز ممکن است در شمار همین آماری باشیم که هر روز از تلوزیون و رسانه ها اعلام می شود؛ اگر احتیاط نکنیم.

فکر می کنیم در هوای باز کرونا نمی گیریم

دیده می شود که برخی افراد در هنگام پیاده روی در خیابان ماسک نمی زنند. وقتی از آنها می پرسیم که چرا احتیاط نمی کنند می گویند که خب هوا آزاد است و در محیط بسته نیستیم. درست است که در محیط بسته خطر بسیار بیشتر است. اما به این معنا نیست که امکان انتقال در خیابان وجود ندارد. هر لحظه ممکن است یک فرد ناقل از کنار شما عبور کند. همچنین عطسه و سرفه ای ناگهانی توسط یک عابر خطر را تشدید می کند. عبور افراد سیگاری نیز بسیار خطرناک است. این افراد دود سیگارشان را به صورت شما و هوایی که به طور مستقیم به درون ریه هایتان می رود فوت می کنند.

در پذیرش میهمان رودرواسی می کنیم

این همه گفته شده است که رودرواسی را کنار بگذارید و اگر کسی به شما می گوید که می خواهد به منزلتان بیاید به او نه بگویید. اما گاها رودرواسی می کنیم. نگران هستیم که مبادا رفیق دیرینه مان و یا خواهر و مادرمان از ما ناراحت شوند. بهتر است رودرواسی را کنار بگذارید و با سلامتی خودتان تعارف نداشته باشید. خیلی از افرادی که در شمار مبتلایان و گاها در شمار جان باختگان بوده اند جزو همین افرادی بودند که هرازگاهی به میهمانی و دیدار آشنایان می رفتند و فکر می کردند که چقدر هم کار خوبی می کنند.

از ماسک صرفا جهت زیبایی استفاده می کنیم

ماسکهای جور و واجور و با طرحهای خیلی جالبی به بازار آمده است. متاسفانه معیار انتخاب ماسکها برای خیلی ها زیبایی و ظاهرشان شده است. گویا فراموش کرده اند که اصلا برای چه ماسک می زنند. تاکید می شود که ماسک شما حتما لایه ملت بلونی داشته باشد تا بتواند جلوی ابتلا را بگیرد. هرگز از ماسکهای پارچه ای و غیر استانداردی که فقط یک ظاهر قشنگ دارند استفاده نکنید. ماسک شما باید استانداردهای پزشکی را داشته باشد. استفاده از ماسک سه بعدی با لایه های ملت بلونی بیشتر و ماسکهای جراحی گزینه مناسبی برای این روزهای کرونایی است.

گاها خسته می شویم و ماسکمان را برمی داریم

دقت کنید که به هیچ عنوان نباید به خصوص در محیط سربسته ای که در آن تنها نیستید بدون ماسک باشید. به خصوص در محل کار که خطر بسیار بیشتر است. همه همکاران مانند شما با خانواده شان در ارتباطند و بیرون هم رفت و آمد دارند. محیط هم نسبتا سربسته است. ممکن است افرادی هم برای خرید کالا یا خدمات به شما مراجعه کنند. هرگز ماسکتان را برندارید. گذاشتن ماسک زیر چانه و برداشتن آن راه را برای ابتلا هموارتر می کند.

برای سفری کوتاه عازم می شویم

همه ما خسته شدیم و این شرایط برای همه خسته کننده است. تنها شما نیستید. کافی است خودتان را جای کادر درمان بگذارید تا از سفر رفتن دل بکنید. سفر در این شرایط خیلی خطرناک است و ممکن است باعث شود کرونا شما را درگیر کند.

میوه و سبزی را ضدعفونی نمی کنیم

تنها دستان شما نیستند که باید خوب شسته و ضدعفونی شوند. میوه ها و سبزی هایی که می خرید هم نیاز به ضدعفونی کننده دارند. از داروخانه یک محلول مخصوص بخرید که با آن میوه ها و سبزیجات را نیز خوب ضدعفونی کنید.

در هنگام خرید احتیاط نمی کنیم

اگر برای خریدن مایحتاج روزانه خود به فروشگاهی رفته اید باید کمترین زمان ممکن را برای خرید کالا و اتمام کار خود در نظر بگیرید. بی خود و بی جهت در فروشگاه پرسه نزنید. خیلی سریع به محلی بروید که کالای مورد نیاز شما وجود دارد. سپس هزینه را پرداخت کرده و زودت راز فروشگاه خارج شوید. همچنین بیش از حد به قفسه ها و کالاها دست نزنید. پیشنهاد ما این است که از روش های خرید اینترنتی به جای خرید حضوری استفاده کنید تا خطر کمتری شما را تهدید کند.

مترو و اتوبوس خطر زیادی دارند

اگر مجبورید برای رفت و آمد روزانه خود مسیر زیادی را طی کنید و مترو و اتوبوس یا تاکسی تنها راه شماست باید بیشتر مراقبت کنید. توصیه می شود که اگر می توانید از ماشین شخصی تان استفاده کنید. همچنین اگر راه کوتاه است دوچرخه سوار شوید. در مترو و اتوبوس سعی کنید از دیگران فاصله بیشتری داشته باشید. همچنین اگر می توانید از راننده بخواهید با روشن کردن تهویه یا باز گذاشتن پنجره گردش هوا ایجاد کند تا خطذ ابتلا کمتر شود. همچنین دقت کنید که بیش از حد به صندلی ها و میله ها دست نزنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5