تقلب برای چه؟ تاییدیه تزریق واکسن کرونا در وب تاریک 100 دلار فروخته می‌شود و مشکل امنیتی یک اپلیکیشن صدور تاییدیه واکسیناسیون باعث جعل گسترده کد QR تزریق شده

از کاربران نیویورکی برنامه Excelsior Pass Wallet خواسته شده پس از انتشار وصله در ۲۰ آگوست، آن را به‌روزرسانی کنند

0

مقامات نیویورک می‌گویند مشکل Excelsior Pass Wallet را برطرف کرده‌اند. این برنامه کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد اعتبارنامه واکسن کووید-۱۹ را دریافت و روی گوشی خود ذخیره کنند تا بتوانند از آن برای اجازه حضور در مکان‌های عمومی مختلف استفاده کنند.

نخست، محققان NCC Group متوجه یک باگ امنیتی و آسیب‌پذیری مهم و بزرگ در آن شدند که به کاربران می‌داد اعتبارنامه جعلی واکسن کووید-۱۹ در NYS Excelsior Pass Wallet ایجاد و بعد آن را دریافت و ذخیره کنند تا اجازه دسترسی و استفاده از مکان‌های عمومی مانند حضور در مراسم‌ها و رویدادها را داشته باشند. این افراد بدون زدن واکسن می‌توانستند اعتبارنامه دریافت واکسن داشته باشند.

محققان دریافتند که این برنامه اصلا اعتبار اطلاعات داده شده توسط کاربران را چک نمی‌کرده و اطلاعات را همه موثق در نظر می‌گرفته.

محققان نیویورکی در روز ۳۰ آوریل از این موضوع مطلع شدند آنها برای ماه‌های متمادی پیام‌های هشدار محققان NCC Group را نادیده گرفته بودند و تنها در زمانی که این محققان در ماه جولای با مرکز فرماندهی سایبری NYS ITS Cyber تماس گرفتند؛ به صرافت بررسی موضوع افتادند.

وصله امنیتی که می‌تواند این مشکل را حل کند؛ روز ۲۰ آگوست منتشر شده. هنوز مقامات نیویورکی درباره این مشکل با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند و هیچ اظهارنظری نداشته‌اند.

اخیرا، محققان NCC Group تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها را بررسی کردند تا میزان اعتماد کاربران به آن‌ها یا شرایط امنیتی استفاده از آن‌ها را ارزیابی کنند و متوجه شوند وضعیت حریم خصوصی کاربران در چنین سیستم‌هایی چقدر است و چگونه می‌توان آن را تحت تاثیر قرار داد.

آن‌ها ابتدا از اپلیکیشن NYS Excelsior Pass شروع می‌کنند؛ چون یکی از اولین اپ‌هایی است که در سراسر ایالات متحده برای صدور اعتبارنامه‌های واکسن استفاده می‌شود.

آن‌ها با استفاده از کاربران و محققانی که در نیویورک داشتند؛ سعی کردند امنیت و حریم خصوصی این سیستم را بررسی کنند. این تحقیق باعث شد که متوجه شوند کاربر به سادگی می‌تواند اطلاعات جعلی به سیستم بدهد و برای خودش یک اعتبارنامه دریافت واکسن صادر و بعد روی گوشی خود ذخیره کند.

محققان NCC Group با مهندسی معکوس اسمارت‌فون‌ها و رهگیری ترافیک شبکه و کشف مشکلات احتمالی اپلیکیشن NYS Excelsior Pass مانند نشت اطلاعات، رمزنگاری ضعیف و سایر مسایل امنیتی رایج در این برنامه‌ها موفق شدند آسیب‌پذیری اخیر را کشف کنند.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا یک کیو آر کد (QR code) در گالری عکس‌ها را برای افزودن اعتبار به کیف پول اسکن کنند.

افزایش تقاضاها برای کارت واکسن جعلی

بسیاری از مراکز عمومی از اپلیکیشن‌های اسکنر عمومی استفاده نمی‌کنند یا نتایج را نادیده گرفته و به داده‌های به ظاهر مشروع در دستگاه کاربران  اعتماد می‌کنند و در نتیجه اجازه ورود افرادی را می‌دهند که واکسن کووید-۱۹ دریافت نکردند.

نسخه فعلی اپلیکیشن NYS Excelsior Wallet موجود در فروشگاه‌ها دارای این آسیب‌پذیری نیست اما کاربرانی که ممکن است آخرین نسخه را دریافت نکرده باشند؛ هنوز بتوانند اعتبارنامه واکسن جعلی آپلود کنند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، میلیون‌ها نفر در ایالات متحده دنبال دستیابی به کارت واکسن جعلی یا تاییدیه‌های دیجیتالی آن بودند تا وانمود کنند یکی از افرادی هستند که واکسن رایگان کووید-۱۹ را دریافت کردند.

گزارش ماه اوت موسسه Check Point Research نشان می‌دهد انواع تاییدیه‌های واکسن کووید-۱۹ با قیمت‌های بسیار پایینی در وب تاریک به فروش می‌رسد اعتبارنامه‌های دیجیتالی کارت واکسن EU Digital COVID و CDC و NHS COVID تا ۱۰۰ دلار هم در وب تاریک خرید و فروش می‌شود. هزینه خرید این کارت واکسن‌ها در ماه مارس حدود ۲۵۰ دلار بود.

این اعتبارنامه‌ها به کاربران بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، یونان، هلند، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، پاکستان و اندونزی فروخته شده‌اند.

در حالی تقاضا برای کارت واکسن و اعتبارنامه‌های دیجیتالی تاییدیه واکسن افزایش پیدا کرده است که در سراسر دنیا هزاران شرکت مشتریان خود را وادار می‌کنند پیش از ورود به دفتر یا مکان‌های مشخص، اسناد واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را نشان بدهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…
منبع zdnet
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.