رونمایی از فناوری هیستروسکوپی با هدف تسهیل در تشخیص بیماری‌های زنان

0

رپورتاژ

مراسم رونمایی از دستگاه هیستروسکوپی (ENDOSEE) با حضور جمعی از متخصصان و مسئولان، پنج شنبه 18 شهریور ماه جاری، در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

در این مراسم که توسط شرکت «تسنیم بهبود آرمان» و با هدف تبیین نحوه کارکرد این دستگاه و بیان مزایای آن نسبت به روش‌های گذشته برگزار شد، مهم ترین مزایای فناوری هیستروسکوپی از جمله تسریع در تشخیص بیماری‌های زنان مانند ناباروی و انواع سرطان رحم بدون نیاز به بی هوشی و بستری در بیمارستان تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

تشخیص سریع بیماری بدون بی هوشی

سید جعفر رضوی، مدیر عامل شرکت «تسنیم بهبود آرمان» به عنوان نمایندگی وارد کننده این تکنولوژی در ایران اظهار داشت: موضوع بیماری‌های زنان و زایمان در کشور ما از رشته های مهجور است و کمتر نهادی به این مساله ورود کرده است. امیدواریم با ورود این فناوری به کشور در شرایط تحریم توانسته باشیم بخشی از نیازهای جامعه زنان را در جهت ارتقای سلامت آنها پاسخ بدهیم.

وی با اشاره به اینکه مطالعات گسترده‌ای در خصوص ورود فناوری هیستروسکوپی توسط متخصصان ما انجام گرفته است، ادامه داد: استفاده از این فناوری منجر به تشخیص سریع بیماری و درمان می شود اما در این راه قطعا نیازمند توجه بیش از پیش جامعه پزشکی و مسئولان ذی ربط هستیم.

رضوی با بیان اینکه دقت این دستگاه به مراتب بیشتر از سونوگرافی است، تصریح کرد: استفاده از این دستگاه در مطب پزشکان بدون بیهوشی و ایجاد عوارض خواهد بود که با توجه به شیوع کرونا و خطر مراجعه به بیمارستان بسیار حائز اهمیت است.

بیمه ها کمک کنند

در ادامه این مراسم سعید میرآقایی فاضلی، رییس هیئت مدیره شرکت «تسنیم بهبود آرمان» با اشاره به اینکه از سال 88 کار تحقیقاتی برای امکان سنجی ورود این تکنولوژی به کشور آغاز شد، گفت: در ابتدای شروع به کار کسی باور نمی‌کرد که بتوانیم در شرایط تحریم چنین کار بزرگی را به سرانجام برسانیم اما اعتماد جامعه پزشکی و اعتقاد ما به موثر بودن این فناوری برای ارتقای سلامت بانوان در ادامه راه ما را مصمم تر کرد.

وی افزود: به طور طبیعی در کشورهای دیگر این محصول هزینه‌های درمان را کاهش می دهد و امیدواریم با همکاری مسئولان و همچنین بیمه‌ها بتوانیم هزینه استفاده از این محصول را به حداقل برسانیم. ضمن اینکه از پزشکان بیماری‌های زنان و زایمان انتظار داریم در صورتی که به موثر بودن این فناوری اعتقاد دارند، از آن حمایت کنند.

تشخیص بیماری زنان در 3 تا 15 دقیقه

همچنین ابراهیم بلوت، مدیر منطقه ای برند کوپرسرجیکال و نماینده شرکت مادر تولید کننده دستگاه های هیستروسکوپی (ENDOSEE) با حضور در این مراسم اظهار داشت: از حدود دو سال پیش تصمیم گرفتیم محصولاتمان را به کشورهای دیگر عرضه کنیم که البته تحریم‌ها و همچنین کووید 19 شرایط را برای شرکت ایرانی و ما سخت کرده بود اما خوشبختانه این فناوری در حال حاضر در ایران قابل استفاده و در دسترس  پزشکان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با بهبود شرایط کرونا قصد داریم کارگاه های عمومی با حضور متخصصان برگزار کنیم، افزود: “استفاده از این فناوری باعث می شود تا در زمان کوتاهی در حدود 3 تا 15 دقیقه معاینه، تشخیص بیماری و حتی درمان زنان ممکن شود. ضمن اینکه دیگر نیازی به اتاق عمل بیمارستان‌ها و بی هوشی نیست. البته در این مسیر از پیشنهادات پزشکان استقبال می‌کنیم.”

این مراسم یک سخنران خارجی دیگر البته به صورت ویدیویی و لایو داشت. آدرین، پزشک و متخصص شرکت تولید کننده فناوری هیستروسکوپی (ENDOSEE) نیز ضمن ارائه پاورپوینت با اظهار خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: دستگاه مورد استفاده در این فناوری این قابلیت را دارد که تمام زوایای رحم را با حداقل فشار با شفافیت در اختیار پزشکان قرار دهد. این در حالی است که سونوگرافی از این قابلیت برخودار نیست.

وی با اشاره به اینکه درصد خطای سونوگرافی در مقایسه با این روش بسیار بالاست، تصریح کرد: “استفاده از این فناوری پزشکان را به اطمینان 100 درصدی در خصوص تشخیص مسائل پاتولوژی بیمار می رساند و از طرفی بررسی ها نشان می دهد که در آمریکا این فناوری نسبت به روش های گذشته کاملا با صرفه اقتصادی برای مراجعان همراه بوده است در حالی که قطعا مراجعات مکرر و خدمات اتاق عمل هزینه های مضاعفی را به بیمار تحمیل می‌کند.”

دغدغه برخی پزشکان هزینه‌های این دستگاه برای مراجعان بود. آنها اعتقاد داشتند وزارت بهداشت و بیمه ها در این شرایط باید به کمک بیایند تا استفاده از این فناوری فرهنگ سازی شود. نهایتا میرزایی، مدیر کل خدمات عمومی بیمه سلامت کشور که به عنوان مهمان در مراسم حضور داشت در پاسخ به مباحث بیمه ای پزشکان اظهار داشت: “حل این مساله در گرو همکاری بیمارستان های دولتی، پزشکان، بیمه و معاونت بهداشت و درمان است اما به طور کلی ما از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات این فناوری استقبال می‌کنیم.”

حاشیه های جالب یک رونمایی

در ادامه این مراسم یکی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کاشان که اخیرا از این فناوری استفاده کرده بود، از تجربیات ارزنده برای حضار گفت و تمامی صحبت‌های سخنرانان و کارشناسان شرکت تولید کننده را تایید کرد و همچنین پرسش و پاسخ پزشکان و نمایندگان کمپانی مادر شکل گرفت که صحبت های رد و بدل شده نشان می داد پزشکان ایرانی با عملکرد این دستگاه بیگانه نیستند.

همچنین در لحظات پایانی مراسم مجری برنامه طرح لغو غربال‌گری مادران باردار را پیش کشید و از حضار خواست که چنانچه با لغو غربالگری موافق هستند، دستشان را بالا بگیرند که البته هیچ کدام از پزشکان و حاضران موافق لغو این آزمایش بسیار ضروری نبودند و حتی برخی از بی توجهی مسئولان به نظرات آنها در این خصوص گلایه کردند.

لازم به ذکر است نمایشگاه جانبی با موضوع لوازم و تجهیزات پزشکی نیز همزمان با برگزاری مراسم در جریان بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5