فیلم سینمایی بمب اتمی کریستوفر نولان با بازی کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر، سال 2023 اکران خواهد شد

کیلین مورفی در فیلم حماسی آینده کریستوفر نولان نقش رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتم- را بازی خواهد کرد. این فیلم توسط  Universal Pictures ساخته و پخش خواهد شد. این اولین پروژه استودیویی بزرگ نولان پس از جدایی از برادران وارنر خواهد بود.

مورفی که قبلاً در فیلم‌هایی از جمله بتمن می‌آغازد، تلقین و دانکرک با نولان همکاری داشته، این بار به نظر می‌رسد که نقش کلیدی‌تری از فیلم‌های قبلی را بازی کند.

بودجه اولیه این فیلم 100 میلیون دلار است و تاریخ اکرانش در سینما‌های آمریکای شمالی برای روز جمعه 21 ژوئیه 2023 برنامه‌ریزی شده.

مانند «دانکرک» و «شوالیه تاریکی»، «اوپنهایمر» با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری خواهد شد. تولید فیلم در اوایل سال 2022 آغاز می‌شود.

فیلمنامه توسط نولان نوشته شده و تهیه‌کننده آن اما توماس، چارلز روون و خود نولان هستند.

فیلم اوپنهایمر از کتاب برنده جایزه پولیتزر «پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی رابرت اوپنهایمر» نوشته کای برد و مارتین جی. شروین اقتباس شده.

در حالی که اوپنهایمر نقش محوری در ساخت سلاح‌های اتمی داشت، بعداً در مورد به‌کارگیری و قدرت مخرب هولناک آن دچار تردید و دوگانگی شد و در نهایت برای کنترل بین المللی قدرت هسته‌ای و مخالفت با ساخت بمب هیدروژنی لابی کرد.

نولان با همکاران قبلی خود از جمله مدیر فیلمبرداری -هویت ون هویتما- که با او در بین‌ستاره‌ای، دانکرک و تنت همکاری داشت و نیز حنیفر لیم به عنوان تدوینگر همکاری خواهد کرد.

آهنگساز فیلم لودیگ گورانسون است که در تنت موسیقی متن را ساخته بود.

از زمان بی‌خوابی 2002 تا تنت که در سال 2020 ساخته شد، نولان همه فیلم‌های خود را برای برادران وارنر ساخته بود. بزرگترین فیلم‌های نولان در دوران همکاری با برادران وارنر، سری فیلم‌های بتمن او بودند. شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، هر دو فروش یک میلیارد دلاری در سراسر جهان داشتند.

اما برادران وارنر اکران فیلم تنت را سه بار در طول سال 2020 به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق انداخت و سرانجام آن را در 3 سپتامبر در هر سینمایی که اکران ممکن بود، به نمایش گذاشت. در مصاحبه اواخر سال 2020 با ET Online، نولان گفت که او از نحوه عملکرد وارنر در انتشار نسخه‌های جدید بی‌اعتقاد شده. او گفت که رؤسای وارنز کارشان این است که بیشترین مخاطب ممکنه را برای آثار فراهم کنند. اما آنها رؤسای شکست‌خورده‌ای هستند و فقط به پخش جاری آنلاین فیلم‌ها اهمیت می‌دهند.

نولان در بیانیه‌ای در دسامبر 2020 که در هالیوود ریپورتر به اشتراک گذاشته شده بود HBO Max را به عنوان بدترین سرویس پخش مورد انتقاد قرار داده بود.

منبع: indiewire

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا