ناسا کاوشگر لوسی را برای بررسی سیارک‌های مشتری به فضا می‌فرستد

0

ناسا روز شنبه قرار است فضاپیمایی به نام لوسی Lucy را در یک ماموریت 12 ساله به فضا پرتاب کند تا برای اولین بار گروهی از سیارک‌ها معروف به سیارک‌های تروجان مشتری را بررسی کند و بینش جدیدی در مورد شکل‌گیری منظومه شمسی به دست آورد.

موشک اطلس V مسئول پیشرانش کاوشگر قرار است روز شنبه ساعت 5:34 صبح به وقت محلی (9:34 صبح به وقت‌گرینویچ) از کیپ کاناورال به پرواز درآید.

وجه تسمیه لوسی، یک فسیل باستانی نیاکان ماقبل انسان است، اولین فضاپیمایی خواهد بود که با انرژی خورشیدی  تا این اندازه از خورشید دور خواهد شد. در ضمن لوسی بیش از هر کاوشگر قبلی دیگری، سیارک‌ها را بررسی خواهد کرد. در مجموع 8 سیارک هدف بررسی‌های این کاوشگر هستند.

توماس زوربوچن، مدیر مأموریت علمی ناسا، در گفتگویی با خبرنگاران گفت: «هر یک از آن سیارک‌ها، نمونه‌های بکری هستند و بخشی از داستان منظومه شمسی و داستان ما را ارائه می‌دهند.»

اولین ملاقات لوسی در سال 2025 با سیارک دونالد جانسون در کمربند اصلی بین مریخ و مشتری خواهد بود. نام این سیارک از کاشف فسیل لوسی گرفته شده.

لوسی در فاصله سال‌های 2027 تا 2033، با هفت سیارک تروجان روبرو می‌شود – پنج تا در فاصله نزدیک با مشتری و دو تا اندکی دورتر. قطر بزرگترین این سیارک‌ها حدود 95 کیلوتر است.

لوسی در فاصله مورد نظر خود در فاصله 400 کیلومتری سطح آن‌ها پرواز می‌کند و از ابزار‌های داخلی و آنتن بزرگ خود برای بررسی زمین‌شناسی آن‌ها، از جمله ترکیب، جرم، چگالی و حجم استفاده خواهد کرد.

سیارک‌های تروجان مشتری، که تصور می‌شود بیش از 7000 عدد هستند، مواد اولیه باقی مانده از شکل‌گیری سیارات بزرگ منظومه شمسی یعنی مشتری، زحل، اورانوس و نپتون را در خود دارند.

دانشمندان بر این باورند که آن‌ها سرنخ‌های مهمی در مورد ترکیب و شرایط فیزیکی دیسک پیش سیاره‌ای را در خود دارند که همه سیاره‌های خورشید، از جمله زمین از آن تشکیل شده‌اند.

هال لوویسون، دانشمند اصلی این مأموریت می‌گوید: «یکی از چیز‌های واقعاً شگفت‌انگیز در مورد تروجان‌ها، هنگامی که ما شروع به مطالعه آن‌ها از زمین کردیم، تفاوت آن‌ها با یکدیگر، به ویژه رنگشان است.»

برخی خاکستری هستند، در حالی که برخی دیگر قرمز هستند. این تفاوت‌ها نشان می‌دهد که قبل از قرارگیری جایگاه فعلی خود؛ چقدر از خورشید دور شده‌اند.

فسیل لوسی در اتیوپی در سال 1974 کشف شد و به روشن شدن تکامل انسان کمک کرد. نام این مأموریت فضایی با این امید انتخاب شد که به صورت مشابهی، این ماموریت داستان تکامل منظومه شمسی را برای ما روایت و کشف کند.

دیرینه‌شناسانی که بقایای انسان را کشف کردند، این فسیل را با الهام از  آهنگ گروه موسیقی بیتلز  به نام Lucy in the Sky with Diamonds که در اردوگاه گروه اکتشاف با صدای بلند پخش می‌کردند، نامگذاری کردند.

کاوشگر لوسی حاوی طیف سنج انتشار حرارتی(L’TES) است که پرتوهای فروسرخ  را تشخیص می‌دهد تا دمای سطح سیارک‌ها را ثبت کند. با اندازه‌گیری دما در زمان‌های مختلف روز، دانشمندان می‌تواند خواص فیزیکی مانند میزان گرد و غبار، ماسه یا سنگ سیارک‌ها را متوجه شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5