ناسا در سال 2027 یک روتورکرافت به قمر تایتان می‌فرستد

0

تیتان با جوی مه‌آلود که دریاچه‌های کم عمقی از هیدروکربن‌های مایع را در خود پنهان کرده، دنیای عجیبی است که دانشمندان می‌خواهند از نزدیک به آن نگاه کنند. به همین دلیل است که ناسا در حال آماده شدن برای پرتاب یک روتوکرافت روباتیک است تا از مناظر بهتر از سال 2027 ثبت کند.

ما اکنون اطلاعات بهتری از مأموریت «سنجاقک» ناسا داریم .

در سال 2034، این فرودگر به بزرگ‌ترین قمر زحل می‌رسد و به  تپه‌های شانگری-لا در نزدیکی دهانه سلک می‌رود. محققان این منطقه را “منطقه علمی قابل توجه” توصیف می‌کنند که ارزش اکتشاف را دارد و ما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد آن داریم.

در یک مطالعه جدید شش بخش خاص از منطقه را ترسیم می‌کند و تپه های شنی و زمین‌های یخیآن شناسایی می‌کند. این کار پایه‌ای برای مدل‌ها و فرضیه‌هایی فراهم می‌کند که پس از فرود کاوشگر می‌توانند توسط Dragonfly آزمایش شوند.

لئا بونفوی ، دانشمند سیاره‌شناسی از دانشگاه کرنل نیویورک ، می‌گوید: «سنجاقک در یک منطقه استوایی و خشک تیتان فرود خواهد آمد – دنیایی منجمد، با جوی ضخیم و هیدروکربنی» .

“گاهی باران متان مایع می‌بارد، اما بیشتر شبیه یک بیابان روی زمین است – جایی که تپه‌های شنی، کوه‌های کوچک و دهانه برخوردی وجود دارد. ما از نزدیک به محل فرود، ساختار و سطح آن نگاه می‌کنیم.”

اطلاعات فعلی ما به خاطر تجزیه و تحلیل دقیق تصاویر رادار گرفته شده توسط کاوشگر کاسینی بود: محققان با مشاهده نحوه تغییر و انعکاس سیگنال‌های رادار از زوایای مختلف (که از نظر فنی به عنوان منحنی‌های پس‌پراکندگی آنها شناخته می‌شود )، توانستند حدس‌های آموزشی در مورد بخ‌ هایی از سطح تیتان بزنند.

اما از آنجایی که تصاویر کاسینی تنها وضوح حدود 300 متر در هر پیکسل دارند،داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط فرودگر هویگنس هم در نظر گرفته شد.

تاکنون بسیاری از این جزئیات، مانند ارتفاع و شکل دهانه، کمی بیشتر از تخمین‌ها هستند، به این معنی که تا سال 2034 باید تحلیل‌های زیادی انجام شود.

سنجاقک چیزی به نام روتورکرافت خواهد بود. وسیله‌ای شبیه هلیکوپتر که در هنگام رسیدن به منطقه فرود به روشی مشابه با پهپادهای تجاری عمل می کند. وزن آن حدود 450 کیلوگرم است که دارای هشت روتور یا بال تیغه‌ای است که هر کدام حدود یک متر قطر دارند.

در اتمسفر کم باد و جاذبه کم تیتان، Dragonfly با حداکثر سرعت 36 کیلومتر در ساعت زوم می کند و پروازهای طولان‌‌تری از محل فرود اولیه خود انجام خواهد داد.

در نهایت انتظار می رود که درک ما از تیتان با ورود Dragonfly به طور قابل توجهی افزایش یابد، همانطور که مریخ نورد کنجکاوی به ما بسیار بیشتر در مورد مریخ نشان داده است .

منبع: مجله Planetary Science


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5