چگونه از ویژگی spatial audio ایرپادز خود استفاده کنید تا یک صدای فراگیر بشنوید

استفاده از اسپشیال آدیو روی آیفون، آیپد، مک‌بوک پرو و اپل تی‌وی 4K

0

Spatial audio قابلیتی است که اپل در ایرپادز پرو، ایرپادز نسل سوم و ایرپادز مکس ارائه داد و یک تجربه صدای فراگیر و همه‌جانبه برای موسیقی و ویدئو را فراهم می‌کند.

ویژگی اسپشیال آدیو شما را روی یک سکوی صدای ۳۶۰ درجه قرار می‌دهد و به جای اینکه با چرخاندن سر دنبال صدا بگردید؛ صدا از همه جهت‌ها به گوش شما رسیده و اگر سرتان را هم بچرخانید؛ صدا هماهنگ با حرکت چرخشی سر شما، تغییر خواهد به‌طوری‌که احساس می‌کنید صدا دقیقا از روبروی سر شما شنیده می‌شود.

Spatial audio این تجربه را به شما می‌دهد که استریوی صدا از آلات موسیقی جدا به نظر برسد و حین راه رفتن و چرخش سر همیشه اطراف شما است و احاطه‌تان کرده است. شما این‌طور حس می‌کنید که به جای شنیده موسیقی از هدفون‌های؛ انگار موسیقی تمام اطراف شما را پر کرده و در محاصره او هستید.

برای گوش دادن به اسپشیال آدیو به چه چیزی نیاز دارید؟

برای گوش دادن به محتواهای مالتی‌مدیا با spatial audio، شما باید یکی  از هدفون‌های ایرپادز پرو، ایرپادز مکس، ایرپادز نسل سوم یا Beats Fit Pro را داشته باشید.

شما باید ایرپادزهای خود را با آیفون ۷ و بالاتر، اپل تی‌وی 4K با tvOS 15 یا بالا، مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ و بالاتر یا یکی از آیپدهای زیر جفت کنید:

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ (نسل سوم) و بالاتر

آیپد پرو ۱۱ اینچ

آیپد ایر (نسل سوم) و بالاتر

آیپد (نسل ششم) و بالاتر

آیپد مینی (نسل پنجم) و بالاتر

همین‌طور آیفون یا آیپد شما باید دارای سیستم‌عامل iOS 14 و iPadOS 14 یا نسخه‌های بالاتر باشد. یک الزام و نیازمندی دیگر این است که باید در دستگاه شما، موسیقی یا ویدئو با spatial audio کدگذاری شده باشد. برای مثال، آهنگ‌های روی اپلیکیشن Apple Music که دالبی اتمز (Dolby Atmos) هستند؛ از کدگذاری اسپشیال آدیو پشتیبانی می‌کنند.همین‌طور، چندین اپلیکیشن مانند نتفلیکس، هولو، HBO Max، دیزنی پلاس و غیره از اسپشیال آدیو پشتیبانی می‌کنند.

چگونه دموی اسپشیال آدیو را با ایرپادز گوش کنیم؟

اپل اسپشیال آدیو ایرپادز را طوری طراحی کرده است که تا حدود زیادی به طور خودکار کار کند و نیازی به پیکربندی ندارد. برای درک نحوه صدای این قابلیت، می‌توانید به دمویی که اپل در تنظیمات این ویژگی قرار داده است؛ گوش کنید و بعد آن را برای محتوای صوتی و ویدئویی که از آن پشتیبانی می‌کنند؛ روشن کنید.

برای شنیدن دموی spatial audio با ایرپادز سازگار با آن مراحل زیر را انجام دهید:

۱- روی آیفون یا آیپد، اپلیکیشن Settings را باز کرده و روی Bluetooth بزنید.

۲- AirPods Pro را یافته و روی آیکون «i» در سمت راست آن ضربه بزنید.

۳- Spatial Audio را لمس کنید.

۴- برای درک تفاوت میان این فرمت صوتی با حالت معمولی، می‌توانید بین استریو و اسپشیال آدیو جابه‌جا شوید:

چگونه با آیفون و آیپد به اسپشیال آدیو گوش کنیم؟

تنها با چند ضربه می‌توانید بین فرمت صدای spatial audio و صدای دو کاناله سوئیچ کنید. این کار را باید در آیفون یا آیپد خود انجام دهید و البته می‌توانید در اپل تی‌وی 4K یا مک‌بوک پرو صورت بگیرد. در ادامه، نحوه استفاده از spatial audio در آیفون و آیپد توضیح داده شده است:

۱- در حالی‌که دارید از ایرپادز خود استفاده می‌کنید و به موسیقی گوش فرا می‌دهید یا ویدئویی تماشا می‌کنید که با اسپشیال آدیو کدگذاری شده است؛ با سوایپ صفحه از بالا به پایین، Control Center را روی آیفون یا آیپد خود باز کنید.

۲- روی نوار لغزنده صدا ضربه بزنید و نگه دارید تا نوار لغزنده کل صفحه را پر کند.

۳- آیکون Spatial Audio یا Spatialize Stereo را در پایین صفحه پیدا کنید. اگر این قابلیت فعال باشد؛ باید به رنگ آبی بوده و در زیر آن On نوشته شده باشد. با زدن روی آیکون آن می‌توانید خاموش یا روشن کنید:

چگونه با اپل تی‌وی 4K به اسپشیال آدیو گوش کنیم؟

۱- در حالی‌که ایرپادزها در گوش نصب شدند و دارید به موسیقی گوش می‌کنید یا ویدئویی را تماشا می‌کنید و این‌ها از کدگذاری اسپشیال آدیو پشتیبانی می‌کنند؛ کلید Home روی دستگاه ریموت را فشار داده و نگه دارید تا Control Panel ظاهر شود.

۲- AirPods را انتخاب کنید:

۳- گزینه Spatial Audio یا Spatialize Stereo را یافته و روشن کنید:

چگونه با مک‌بوک پرو به اسپشیال آدیو گوش کنیم؟

۱- درحالی‌که دارید ایرپادزها را در گوش خود قرار داده و به موسیقی گوش یا ویدئو تماشا می‌کنید (محتوا باید از اسپشیال آدیو پشتیبانی کند)؛ روی آیکون Control Center در بالای صفحه کلیک کنید.

۲- گزینه Bluetooth را بزنید.

۳- از فهرست دستگاه‌های بلوتوث دنبال AirPods خود بگردید و بعد Spatial Audio یا Spatialize Stereo را یافته و فعال یا غیر فعال کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…
منبع Businessinsider
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.