۵ روش رایگان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی کامپیوتر پی‌سی

آیا می‌خواهید از اپ‌های اندرویدی در کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید؟ این‌ها برنامه‌ها، سرویس‌ها و سیستم‌عامل‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند

0

آیا تا کنون آرزو کردید بتوانید یک اپلیکیشن یا بازی اندرویدی را روی کامپیوتر پی‌سی خود اجرا کنید تا مجبور نباشید از یک صفحه‌نمایش کوچک استفاده کنید؟ شاید نیاز باشد یک ویژگی را در اندروید آزمایش کنید ولی دستگاه اندرویدی در دسترس شما نباشد.

تحقق این آرزوی شما به دستگاه تلفن همراه یا نسخه ویندوزی که استفاده می‌کنید؛ بستگی دارد. در این مطلب، چند روش برای اجرای اندروید و اپلیکیشن‌های آن روی کامپیوتر شما پیشنهاد شده است:

گوشی خود را با ویندوز آینه کنید

برای دسترسی و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی که روی گوشی شما نصب شدند؛ به هیچ چیز دیگری جز برنامه Your Phone مایکروسافت نیاز ندارید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد در ویندوز به دستگاه تلفن همراه اندرویدی خود متصل شوید و به اپلیکیشن‌های نصب شده روی آن دسترسی پیدا کنید؛ اعلان‌ها و تصاویر را مشاهده کرده و پیام بفرستید. شما می‌توانید اپ‌های اندرویدی را در ویندوز به طور مستقیم روی نوار وظیفه پین کرده یا جزو علاقه‌مندی‌های خود قرار دهید.

اگر می‌خواهید صفحه اصلی گوشی خود را مستقیم روی ویندوز آینه کنید؛ کافی است روی تصویر صفحه گوشی در اپلیکیشن دسکتاپ Your Phone کلیک کنید. باید به برنامه‌های روی گوشی خود مجوز اجرا و نمایش در ویندوز را داده باشید. بعد می‌توانید با ماوس روی صفحه گوشی خود حرکت کنید.

البته، این راه‌حل همیشه ایده‌آل نیست. در حالی‌که برنامه Your Phone با بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد؛ بهترین عملکرد را با گوشی‌های سامسونگ خواهد داشت. برخی از ویژگی‌ها به ویندوز ۱۰ پی‌سی عرضه شده در به‌روزرسانی می ۲۰۲۰ و بعدتر از آن نیاز دارند. همین‌طور، دستگاه شما باید ۸ گیگابایت رم داشته باشد و اندروید ۱۱ را اجرا کند. ممکن است برخی بازی‌ها با تاخیر و کمی تاری گرافیکی اجرا شوند و نتوانید به آسانی فایل‌های خود را بین گوشی و ویندوز به اشتراک بگذارید. اما برای دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی قطعا گزینه خوبی است.

اجرای اپلیکیشن‌های دلخواه با BlueStacks

اگر فقط دنبال اجرای چند اپ دلخواه اندرویدی در ویندوز هستید و نمی‌خواهید سراغ نصب شبیه‌سازهای اندرویدی بزرگ و پیچیده بروید؛ پیشنهاد می‌کنیم BlueStacks را امتحان کنید. در طی سال‌های اخیر، این اپلیکیشن به بهترین شبیه‌ساز برنامه‌های اندرویدی در سراسر جهان تبدیل شده است و مملو از ویژگی‌هایی است که کمک می‌کنند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های شما بدون مشکل در پی‌سی اجرا شوند. از آن‌جایی که از مجازی‌سازی برای شبیه‌سازی اندروید استفاده می‌کند؛ باید به بایوس کامپیوتر خود بروید و Intel VT-x یا AMD-V را فعال کنید. البته، اگر کامپیوتر شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند تا بهترین کارایی را بدهد.

BlueStacks را مانند برنامه‌های ویندوز یا مک روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. BlueStacks 5 آخرین نسخه این نرم‌افزار است و به ۵ گیگابایت فضا روی کامپیوتر شما نیاز دارد. این برنامه را باز کنید تا با یک صفحه اصلی سفارشی‌سازی شده و دسترسی به فروشگاه گوگل پلی مواجه شوید. هر برنامه اندرویدی که می‌خواهید را دانلود تا آن‌ها در صفحه اصلی BlueStacks و دسکتاپ ویندوز به عنوان میانبر ظاهر شوند. حالا، برای اجرای برنامه مورد نظر کافی است روی آیکون آن دو بار کلیک کنید.

برنامه BlueStacks برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی که نسخه دسکتاپ ندارند؛ ابزار مفیدی است ولی هنگامی می‌درخشد که بخواهید بازی‌های موبایل را روی پی‌سی اجرا کنید. این شبیه‌ساز دارای نقشه‌های داخلی برای ماوس و صفحه‌کلید است تا بتوانید آن‌ها را با کنترلرهای لمسی که در بازی‌های مختلف روی موبایل استفاده می‌کنید؛ سفارشی‌سازی کنید.

همچنین، می‌توانید رزولوشن، DPI و FPS یا مقدار پردازنده و رم اختصاص یافته به این شبیه‌سازی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید در بهترین حالت سرعت و گرافیک اجرا می‌شود. متاسفانه، BlueStacks با تبلیغات شلوغی همراه است و اگرچه در نسخه‌های جدید به نسبت گذشته مزاحم نیستند. شما می‌توانید با هزینه‌های کمی همین تبلیغات را هم حذف کنید.

شبیه‌سازی تجربه کامل اندروید با Genymotion

اگر علاقه‌مند کاوش در سیستم‌عامل اندروید هستید و هدف‌تان فقط نصب و اجرای چند اپلیکیشن نیست؛ شبیه‌ساز Genymotion را استفاده کنید. محصول اصلی برای توسعه‌دهنده‌ها طراحی شده است و پولی است اما یک نسخه رایگان از این نرم‌افزار وجود دارد که برای کاربران خانگی و مصارف شخصی قابل استفاده است.

برنامه Genymotion از VirtualBox برای شبیه‌سازی اندروید استفاده می‌کند. بنابراین، شما باید VirtualBox را روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید یا اینکه یک نسخه از Genymotion که به همراه VirtualBox است را دانلود و نصب کنید. این برنامه را مانند هر نرم‌افزار دسکتاپ دیگری نصب کنید ولی فقط در ویزارد نصب مطمئن شوید گزینه Personal Use را انتخاب می‌کنید. باز هم مانند BlueStacks باید وارد بایوس شده و گزینه‌های Intel VT-x یا AMD-V را فعال کنید.

وقتی شروع به کار با Genymotion می‌کنید؛ فهرستی از نمونه دستگاه‌ها را نشان شما می‌دهد تا بتوانید مدل مشابه دستگاه خود را انتخاب کنید. شما در این نمونه دستگاه‌ها می‌توانید وضوح صفحه‌نمایش، نسخه اندروید یا میزان منابع اختصاص یافته به برنامه را مشخص کنید. نمونه مورد نظر خود را نصب و دو بار روی آن کلیک کنید تا وارد اندروید شوید. می‌توانید صفحه اصلی را با ماوس پیمایش کنید؛ برنامه‌ها را اجرا کرده و چیزهایی مانند موقعیت‌یابی GPS را شبیه‌سازی کنید.

توجه داشته باشید که با یک نسخه بسیار ساده از اندروید شروع می‌کنید که حتی بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض گوگل را هم ندارد. می‌توانید با رفتن به پلی‌استور و زدن روی آیکون Open Gapps در نوار کناری، اپ‌های دلخواه خود را روی این اندروید شبیه‌سازی شده نصب کنید.

مهم نیست کدام تمپلت را نصب کردید؛ چون هیچ‌گونه نسخه اندروید سفارشی دریافت نخواهید کرد. مثلا، شما نمی‌توانید به پوسته گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با رابط One UI دسترسی داشته باشید.

برنامه Genymotion برای کاوش در سیستم‌عامل اندروید و کار با تنظیمات آن بسیار مناسب است. چون با کامپیوتر شخصی ادغام نمی‌شود؛ برای اجرا و استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی مناسب نیست. اگر Genymotion با نیازهای شما تطابق ندارد؛ گوگل یک کیت توسعه اندروید اختصاصی نیز عرضه کرده است که البته راه‌اندازی و استفاده از آن کمی سخت است.

اجرای مستقیم اندروید روی پی‌سی با Android-x86

اگر به دنبال چیزی کامل‌تر هستید و یک اندروید واقعی و کامل روی پی‌سی می‌خواهید؛ پروژه Android-x86 شما را به هدف‌تان نزدیک می‌کند. Android-x86 یک پروژه منبع‌باز است که اندروید را به پلتفرم x86 پورت می‌کند و به شما امکان از اندروید به جای یک گوشی تلفن یا تبلت مبتنی بر معماری آرم، روی پی‌سی استفاده کنید.

برای اجرای Android-x86 چند گزینه دارید. اگر می‌خواهید اندروید را به تنهایی و به عنوان یک سیستم‌عامل دسکتاپ روی کامپیوتر شخصی خود نصب و اجرا کنید؛ می‌توانید ایمیج ISO دیسک آن را دانلود و با نرم‌افزاری مانند Rufus روی یک درایو USB بریزید. سپس، درایو USB را به کامپیوتر شخصی مورد نظر خود وصل کرده و آن را ریستارت کنید و وارد منوی بوت شوید. با بوت شدن پی‌سی از روی درایو USB که دارای Android-x86 است؛ محیط اندروید بالا خواهد آمد؛ بدون اینکه تاثیری روی سیستم‌عامل اصلی کامپیوتر یا هارددیسک و اطلاعات دیگر شما بگذارد.

اما اگر می‌خواهید Android-x86 را به صورت دائمی و در بالای سیستم‌عامل موجود خود، اجرا کنید؛ می‌توانید فایل ایزو دیسک آن را دانلود و با نرم‌افزاری مانند VirtualBox اجرا کنید. باید در این روش با VirtualBox آشنایی داشته باشید چون دارای تنظیمات پیشرفته‌تری است. اگر نیاز به کمک داشتید؛ می‌توانید راهنماهای اجرای VirtualBox در ویندوز و مک را بخوانید.

سایت رسمی Android-x86 نیز نکاتی درباره راه‌اندازی یک ماشین مجازی با این پروژه یادآوری کرده است. این پروژه چیزی بزرگ‌تر و بیشتر از BlueStacks و به یک اندروید خالص نزدیک‌تر است.

نصب اپلیکیشن اندروید از روی Amazon Appstore

مایکروسافت در ویندوز ۱۱، پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی را افزوده است. هنوز این ویژگی در دسترس کاربران عمومی قرار نگرفته است و در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۱ طی چند ماه آینده عرضه می‌شود. افرادی که در برنامه بتای Windows Insider رجیستر کردند؛ فعلا می‌توانند ۵۰ اپلیکیشن اندرویدی را از روی فروشگاه Amazon Appstore روی ویندوز ۱۱ نصب و همانند یک برنامه دسکتاپ استفاده کنند. شما در این روش به پی‌سی نیاز دارید که از نصب ویندوز ۱۱ پشتیبانی کند.

ویندوز ۱۱ از قابلیتی به نام Windows Subsystem for Android سود می‌برد که برنامه‌های اندرویدی را با سیستم‌عامل مایکروسافت سازگار می‌کند. شما باید ابتدا اپلیکیشن Amazon Appstore را از Microsoft Store نصب کنید. در هنگام نصب این برنامه، از شما درخواست می‌شود Windows Subsystem نیز نصب شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…
منبع pcmag
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.