اولین تجربه اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱

اکنون اپ‌های اندرویدی می‌توانند در ویندوز ۱۱ اجرا شوند

0

مایکروسافت در روز ۱۵ فوریه، اولین به‌روزرسانی عمومی و بزرگ ویندوز ۱۱ را با قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی منتشر کرد؛ ویژگی که مدت‌ها است کاربران انتظارش را می‌کشند.

اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ چگونه اجرا می‌شوند و این ویژگی چقدر با کیفیت است؟ سایت ورج در اکتبر ۲۰۲۱ و هنگامی که برای اولین بار این ویژگی در نسخه بتای توسعه‌دهنده‌های ویندوز ۱۱ ظاهر شده است؛ کاملا موضوع استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ را بررسی کرده است که می‌خواهیم در ادامه آن را بخوانیم.

ما ویندوز ۱۱ را روی دو سیستم نصب کردیم. یک دستگاه پی‌سی گیمینگ با پردازنده اینتل Core i9 11900K و دیگری مایکروسافت سرفیس پرو ایکس، تا دقیقا احساس کنیم اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ چقدر خوب اجرا می‌شوند.

تجربه نصب اپلیکیشن‌ها بسیار ساده است. مایکروسافت با آمازون در این زمینه همکاری کرده است. بنابراین، فروشگاه مایکروسافت برنامه‌ها را فهرست کرده ولی برای نصب و به‌روزرسانی آن‌ها به فروشگاه Appstore آمازون ارجاع می‌دهد. همچنین، این ویژگی یک Windows Subsystem برای اجرای اندروید در پس‌زمینه نصب می‌کند که هسته اصلی اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ است.

اپلیکیشن‌ها به طور کارآمدی در یک ماشین مجازی اجرا می‌شوند و در اصل در همان محیط خودشان کار می‌کنند ولی در ظاهر کاربر این‌طور می‌بیند که در کنار سایر برنامه‌های ویندوزی قرار دارند. می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را به منوی استارت یا نوار وظیفه (taskbar) پین کنید و از تمام ویژگی‌های مدیریت پنجره‌ها و چندوظیفگی ویندوز ۱۱ مانند یک اپلیکیشن معمولی دسکتاپ استفاده کنید.

در حالی‌که فعلا حدود ۵۰ اپلیکیشن اندرویدی برای نصب و اجرای در محیط ویندوز ۱۱ آماده شده است؛ ما برخی برنامه‌ها مانند Kindle آمازون، BBC Sounds و چند بازی نصب کردیم تا بررسی کنیم ویندوز ۱۱ این برنامه‌ها را با چه کیفیتی اجرا و مدیریت می‌کند.

هم در سرفیس پرو ایکس (که مجهز به یک تراشه آرم است) و روی پی‌سی گیمینگ اینتلی ما، برنامه‌های اندرویدی به طرز شگفت‌انگیزی خوب اجرا می‌شوند. ما توانستیم آن‌ها را در کنار برنامه‌هایی مانند مرورگر گوگل کروم، آفیس ورد و دیگر برنامه‌های دسکتاپ اجرا کنیم؛ به‌گونه‌ای که انگار یک برنامه معمولی دسکتاپ هستند.

این اپلیکیشن‌ها در نتایج جست‌وجو نیز به گونه‌ای ظاهر می‌شوند که تفاوتی با برنامه‌های خود ویندوز ۱۱ ندارند. ادغام در منوی استارت و نوار وظیفه باعث می‌شود کاربران احساس کنند دارند با اپ‌های اندرویدی مانند دیگر برنامه‌های ویندوزی کار می‌کنند. این صحبت‌ها به معنی یکپارچه بودن این برنامه‌ها در کل ویندوز ۱۱ است که احساس خوبی منتقل می‌کند.

در پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، اجرای برنامه‌های اندرویدی هنوز مشکلاتی داشتند. وقتی چهار بازی اندرویدی را در ویندوز ۱۱ اجرا کردیم و خواستیم از ابزار Snap Layouts در پی‌سی گیمینگ استفاده کنیم؛ متوجه استفاده ۱۰۰ درصدی از پردازنده مرکزی شدیم. همه‌چیز به طور ناگهانی دچار تاخیر می‌شد و چند ثانیه بعد دوباره همه منابع آزاد شده و مصرف CPU به حالت عادی برگشت.

در سرفیس پرو ایکس، بازی‌های اندرویدی در نرخ فریم پایین چندان خوب اجرا نمی‌شوند و دارای تاخیر و لگ هستند. مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی خود تا حدودی این مشکلات را برطرف کرده است و امیدوار هستیم این روند رو به جلوی بهبود اجرای برنامه‌های اندرویدی در پلتفرم ویندوز ادامه داشته باشد.

یکی دیگر از اشکالاتی که مشاهده شد؛ در هنگام اجرای بازی Final Fantasy XV، وقتی می‌خواستیم اندازه بازی را تغییر دهیم؛ بازی دوباره لود شد و برخی بازی‌ها و اپ‌ها به خوبی تغییر اندازه پیدا نمی‌کنند. همه این‌ها به نحوه ساخت اپلیکیشن‌ها توسط توسعه‌دهنده‌ها بستگی دارد. ما انتظار داریم بیشتر اپ‌هایی که تا کنون طراحی شدند؛ در ابعادی مشابه تلفن همراه به خوبی در ویندوز ۱۱ اجرا شوند.

شاید سوال اساسی این باشد که آیا شما واقعا در ویندوز ۱۱ به این اپلیکیشن‌های اندرویدی نیاز دارید یا خیر؟ ما بررسی کردیم و دیدیم فقط به تعداد انگشت‌شماری از این برنامه‌ها نیاز داریم؛ مانند اپ Kindle یا برخی اپ‌های خانه هوشمند یا بازی‌های موبایلی که شاید برای بسیاری از کاربران جذاب‌تر باشند.

برنامه Bluestacks سال‌ها است از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز پشتیبانی می‌کند و به شدت تمایل به پشتیبانی از بازی‌های موبایل روی ویندوز دارد. مایکروسافت دیر به فکر اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز افتاد ولی زیرسیستم آن به وضوح نشان از سال‌ها کار برای گسترش ویندوز به هسته‌های لینوکسی و اپلیکیشن‌های رابط کاربری گرافیکی دارد.

در حالی که ویندوز دارد روی بهبود اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ کار می‌کند؛ Bluestacks در حال وارد کردن برنامه‌های اندرویدی به مرورگرهای وب و اجرای آن‌ها در فضای ابری است.

فعلا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ مایکروسافت به اپ استور آمازون وابسته است که تنها بخشی از این همه اپ موجود در گوگل پلی را شامل می‌شود. شاید کاربران بخواهند بسیاری از نرم‌افزارها را در ویندوز اجرا کنند ولی مهم این است که مایکروسافت فعلا از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

تا اینجا، اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ روان و کامل اجرا می‌شوند و شاید فراتر از انتظار ما ظاهر شدند؛ البته اگر یک سخت‌افزار مناسب داشته باشید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…
منبع theverge
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.