فیلم خدمتکار در منهتن – نقد، تحلیل و خلاصه داستان – Maid In Manhattan 2002

0

جنیفر لوپز ستاره اصلی و مهم‌ترین عنصر خدمتکار در منهتن است. گر چه به طور نسبی انتظارات را از کار تازه خود پاسخ می‌گوید اما قطعاً از روزهای اوج خویش (در فیلم‌های هم چون سلینا و سلول) فاصله بعیدی دارد.

مارسیا ونتورا (جنیفر لوپز) در هتل معتبر و معروف «برسفورد» در محله منهتن شهر نیویورک به خدمتکاری مشغول است. این خدمتکار ساده دل و خوش قلب پورتوریکوئی، پسر بسیار باهوش و نابغه‌ای هم به نام تای (تایلر پوسی) دارد. تای به مسائل سیاسی علاقه خاصی دارد و بنا به یک تمایل شخصی، شیفته مطالعه و تحقیق درباره ریچارد نیکسون رئیس جمهوری اسبق آمریکاست تا آن جا که می‌توان به یک متخصص درباره نیکسون تلقی کرد. مارسیا، مادر «تای» نیز زن باهوش و کاردانی است. او میل دارد که در حرفه خود پیشرفت کند و یک شغل مدیریتی در بین خدمه هتل به دست بیاورد. هر چند که در این مورد دچار دودلی و تردید است.

از سوی دیگر با کریستوفر مارشال (رالف فاینس) آشنا می‌شویم. این مرد جوان سیاستمداری برجسته و نامزد احراز پست سناتوری در سنای آمریکاست. دستیاران مارشال به همراه گروهی از عکاسان و خبرنگاران فضول همه جا در اطراف وی هستند. مارشال دستیار نزدیکی هم به نام جری (استنلی توچی) دارد که مشاور ارشد وی به شمار می‌رود. در ادامه ماجرا در طی همایشی که در هتل برقرار شده و به هنگامی که مارشال مشغول گفت و گو با «تای» نوجوان درباره مسائل سیاسی و اجتماعی است. چشمان مارشال به مار سیا می‌افتد. مارسیا در این لحظه لباسی زیبا و گران قیمتی را بر تن دارد که مال خودش نیست بلکه متعلق به زن ثروتمندی به نام کارولین (ناتاشا ریچاردسون) است. مارسیا این لباس را پوشیده تا آن را بر روی خودش امتحان کند. اما ناغافل آقای مارشال وی را در این لباس زیبا می‌بیند و به او علاقه مند می‌شود. بقیه داستان را هم احتمالاً خودتان بهتر می‌توانید حدس بزنید: هویت‌های اشتباهی، پی بردن به هویت واقعی، فرا گرفتن درس‌های زندگی از هم، و عشق.

داستان سیندرلایی خدمتکار در منهتن دستمایه‌های لازم را برای خلق کمدی موقعیت و مقداری رمانس شیرین ایجاد می‌کند. خدمتکار در منهتن – به رغم ایراداتش در فیلمنامه نویسی کارگردانی و بازیگری – فیلم سرگرم کننده و لذت بخشی برای عامه تماشاگران است. از سوی دیگر می‌توان با دید منفی به این فیلم نگاه کرد و سادگی بیش از اندازه در فیلمنامه را که به اعتقاد برخی منتقدان «توهین مستقیم به تماشاگران است» به شدت مورد انتقاد قرار داد.

   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.