۱۳ کاری که نمی‌دانستید اپلیکیشن Notes اپل انجام می‌دهد

برنامه Notes در iOS 15 و iPadOS 15 چند ویژگی جدید از جمله برگه‌ها و پوشه‌های هوشمند دارد

0

اپلیکیشن Notes که مدت‌ها است به طور پیش‌فرض روی دستگاه‌های اپل ارائه می‌شود؛ راهی سریع و راحت برای یادداشت‌نویسی، فهرست‌گیری، ثبت افکار و نگه داشتن نکات و متن‌های تصادفی است.

برنامه Notes از ابتدا مشکلات و کمبودهای زیادی داشت و نسبت به سایر اپ‌های یادداشت‌نویسی، امتیاز بالایی دریافت نمی‌کرد ولی به تدریج به ویژگی‌ها و امکانات آن افزوده شد و هر سال شاهد بهبود آن بودیم.

در به‌روزرسانی ۲۰۱۹ شاهد افزوده شدن ویژگی‌های ویو گالری، گزینه‌های چک‌لیست، زیرپوشه‌ها و پوشه‌های اشتراک‌گذاری بودیم. در سال ۲۰۲۰، برنامه Notes به ابزار جست‌وجوی بهتر، پشتیبانی از ویجت‌ها و سازگاری با اپل پنسیل مجهز شد. در ارتقای امسال نیز روی سیستم‌عامل iOS 15 و iPadOS 15 شاهد افزوده شدن برگه‌ها و پوشه‌های هوشمند هستیم.

اگر آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های اپل را دریافت کردید (از مسیر Settings > General > Software Update)، حدود ۲۰ کار کاربردی و جذاب می‌توانید با برنامه Notes انجام دهید:

سوئیچ به Gallery View

هنگامی که در List view هستید؛ یادداشت‌های شما به طور پیش‌فرض به ترتیبی نزولی براساس عنوان و چند کلمه اول قابل مشاهده هستند. روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و View as Gallery را انتخاب کنید تا هر یادداشت به عنوان یک تصویر کوچک نشان داده شود و در آن بتوانید نام، بخشی از متن یادداشت و هر عکسی در یادداشت هست را نشان دهد.

اگر یادداشت قفل شده باشد؛ نام یادداشت و آیکون قفل را می‌بینید اما پیش‌نمایشی از متن یا تصاویری را نخواهید دید. با ضربه زدن روی آیکون بیضی و انتخاب View as List می‌توانید به حالت List view برگردید.

مشاهده همه ضمیمه‌ها

می‌توانید تمام عکس‌ها و پیوست‌های یادداشت خود را به صورت یک‌جا مشاهده کنید. روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و گزینه View Attachments را انتخاب کنید. هنگامی که تمام شد؛ روی Done بزنید.

دسترسی به پوشه‌ها و کامنت‌های یادداشت

یک پوشه یا زیرپوشه را باز کنید و بعد با زدن روی آیکون سه نقطه، می‌توانید به مجموعه‌ای از گزینه‌ها از جمله اشتراک‌گذاری پوشه، مرتب کردن یادداشت‌های آن، افزودن یک پوشه جدید، انتقال پوشه، تغییر نام پوشه و تبدیل آن به یک پوشه هوشمند، دسترسی داشته باشید.

روی یک یادداشت خاص ضربه بزنید و بعد سراغ منوی سه نقطه بروید تا باز به دستورات و گزینه‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید یادداشت خود را اسکن، پین و قفل کنید یا آن یادداشت را حذف کرده و به اشتراک بگذارید. از جمله کارهای دیگر می‌توانید یادداشت را به اشتراک بگذارید؛ برای دیگران ارسال کنید و از قابلیت جست‌وحو و جابه‌جایی و قالب‌بندی یا چاب بهره ببرید.

کشیدن و رها کردن برای سازمان‌دهی یادداشت‌ها

برنامه Notes به شما اجازه می‌دهد پوشه‌ها و یادداشت‌های خود را به راحتی سازمان‌دهی کنید. روی یک یادداشت یا پوشه فشار دهید و آن را بکشید تا به مکان دیگری از لیست بکشید. اگر پوشه‌ای را به درون پوشه دیگری بکشید؛ آن را به یک زیرپوشه تبدیل می‌کنید. سپس، تا زمانی که پوشه مادر را باز نکنید؛ زیرپوشه جدید از دید شما پنهان خواهد بود.

همچنین، می‌توانید به کشیدن پوشه به سمت چپ و ضربه زدن روی آیکون پوشه، یک پوشه را به زیرپوشه تبدیل کنید. برای جابه‌جایی یادداشت، آن را به سمت چپ بکشید و بعد روی آیکون پوشه ضربه بزنید و سپس پوشه جدید را انتخاب کنید.

مرتب‌سازی یادداشت‌ها در یک پوشه

می‌توانید نحوه مرتب‌سازی یادداشت‌ها در یک پوشه را تغییر دهید. پوشه را باز کنید و روی منوی سه نقطه بزنید و بعد کلید Sort by را انتخاب کنید. به طور پیش‌فرض، همه یادداشت‌ها براساس آخرین تاریخ ویرایش مرتب‌سازی می‌شوند اما می‌توانید به جای آن، براساس تاریخ ایجاد یا عنوان و سپس آن‌ها را براساس قدیمی‌ترین و جدیدترین یادداشت (یا A-Z و Z-A) مرتب کنید.

اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها و پوشه‌ها

شما می‌توانید یادداشت‌ها و پوشه‌های خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و به آن‌ها اجازه مشاهده و ویرایش آن‌ها را بدهید. همچنین، می‌توانید به طور خاص، یک پوشه جدید برای اشتراک‌گذاری ایجاد کنید. پوشه‌ای که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را به سمت چپ کشیده (سوایپ کنید) و روی آیکون آبی رنگ Sharing ضربه بزنید یا یادداشت مورد نظر را باز کنید و روی منوی سه نقطه در بالا بزنید و بعد گزینه Share Note را انتخاب کنید.

روی گزینه‌های Share برای تغییر مجوزها بین Can make changes و View only ضربه بزنید. سپس، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه پوشه یا یادداشتی را به اشتراک بگذارید: از طریق پیام متنی، ایمیل، اپلیکیشن دیگری یا با کپی و لینک مستقیم. گیرندگان را انتخاب کنید و اعلان‌ها نشان می‌دهند که یک پوشه یا یادداشت به اشتراک گذاشته شده است.

هنگامی که یک پوشه به اشتراک گذاشته شد؛ می‌توانید به صفحه Sharing برگردید و روی Add People ضربه بزنید تا افراد بیشتری آن پوشه را مشاهده کنند. روی نام یک فرد برای تغییر مجوزهای مشاهده و ویرایش ضربه بزنید یا با گزینه Remove Access اشتراک‌گذاری یک پوشه و یادداشت برای او را متوقف کنید. می‌توانید در هر نقطه‌ای که هستید؛ روی گزینه Stop Sharing ضربه بزنید تا دسترسی‌ها به یک‌باره حذف شود.

برای یادداشت‌های جداگانه، روی آیکون Share در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا افراد بیشتری را اضافه کنید؛ دسترسی گیرندگان فعلی را تغییر دهید یا آن‌ها را حذف کنید: تغییرات ایجاد شده را برجسته کنید و به مدیریت اعلان‌ها بپردازید.

تگ کردن یادداشت‌ها

به‌روزرسانی به iOS 15 و iPadOS 15 به شما اجازه می‌دهد از ویژگی افزودن هشتگ به یادداشت‌ها در هر کجای متن یا عنوان استفاده کنید تا بتوانید یادداشت‌های خود را بهتر سازمان‌دهی کنید. علامت # را تایپ کنید و بعد کلمه‌ای را که می‌خواهید به عنوان برچسب استفاده کنید را تایپ کرده تا کلمه به نقل قول‌های بالای صفحه‌کلید ظاهر شود؛ آن کلمه را انتخاب تا تگ خود را ایجاد کنید.

یک برچسب یا تگ نمی‌تواند حاوی فاصله باشد اما می‌توانید خط فاصله یا زیر فاصله استفاده کنید. افرادی که از iOS 14 یا iPadOS 14 و macOS Big Sur استفاده می‌کنند؛ می‌توانند عبارت‌های تگ شده را ببینند ولی نمی‌توانند به معنای واقعی کلمه از یک تگ استفاده کنند. افرادی که از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند؛ همین تگ‌های ظاهری را هم مشاهده نخواهند کرد و روی یادداشت‌ها هیچ هشتگی دیده نمی‌شود.

پس از ایجاد یک تگ با علامت # و کلمه تگ، همان‌طور که در بالای صفحه‌کلید ظاهر می‌شود؛ می‌توانید از این تگ در یادداشت دیگری هم استفاده کنید. برای افزودن یک تگ موجود به چندین یادداشت، روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و بعدی Select Notes را انتخاب کنید. روی تمام یادداشت‌هایی که می‌خواهید تگ‌گذاری شوند؛ ضربه بزنید و سپس گزینه tag را در پایین صفحه انتخاب کنید و تگی که می‌خواهید اضافه شود را انتخاب کنید.

پس از ایجاد یک تگ، بخش Tags در صفحه اصلی Notes ظاهر می‌شود. از اینجا، می‌توانید روی All Tags ضربه بزنید تا هر یادداشت دارای یک تگ را ببینید یا یک تگ خاص را برای دیدن یادداشت‌های آن‌ها انتخاب کنید.

ساخت پوشه‌های هوشمند

شما می‌توانید پوشه‌های هوشمند (Smart Folders) مبتنی بر تگ‌ها در Notes بسازید. این پوشه‌ها از این نظر خاص و پویا هستند که به طور خودکار هر یادداشتی که دارای یک تگ خاص باشد را به فهرست یادداشت‌های خود اضافه می‌کنند. در صفحه اصلی Notes، روی آیکون ساخت یک پوشه ضربه بزنید و بعد گزینه New Smart Folder را انتخاب کنید.

یک نام برای پوشه خود انتخاب و بعد تگ مورد نظر برای این پوشه را انتخاب کنید یا اینکه یک تگ جدید بسازید. اکنون، پوشه جدید شما حاوی تمام یادداشت‌هایی خواهد بود که دارای این تگ هستند. هر زمان که یادداشت جدید بسازید و روی آن از تگ این پوشه استفاده کنید؛ به طور خودکار به این پوشه اضافه می‌شود.

ارسال یک کپی از یادداشت

می‌توانید یک کپی از از یادداشتی را برای شخص دیگری یا در یک برنامه دیگر کپی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یادداشتی را به یک سرویس فایل مانند گوگل درایو یا باکس ارسال کنید تا آن را به صورت یک فایل متنی جداگانه ذخیره کنید.

برای انجام این کار، یادداشت مورد نظر را فشار داده و از منوی پاپ‌آپ گزینه Send a Copy را انتخاب کنید. بعد، شخص یا اپی که می‌خواهید یک کپی از این یادداشت را بفرستید؛ انتخاب کنید.

ساخت چک‌لیست

برای ساخت یک چک‌لیست از آیتم‌هایی که دارید؛ روی آیکون notepad در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید تا یادداشت جدیدی ایجاد کنید. از بالای صفحه، عنوانی برای یادداشت خود انتخاب کنید و روی آیکون checkmark بزنید.

ورودی خود را تایپ کرده و روی کلید Return بزنید تا دایره دیگری ساخته شود. این پروسه را تا هنگامی که نیاز است؛ تکرار کنید. هر ورودی لیست را می‌توانید با سوایپ به راست، تبدیل به یک مورد فرعی کنید.

پس از اینکه یکی از کارهای فهرست شده را در یادداشت تکمیل کردید؛ روی دایره مربوط به ورودی آن کار ضربه بزنید تا به عنوان تکمیل شده، نشان داده شود. اولین باری که این کار را انجام می‌دهید؛ از شما سوال می‌شود آیا می‌خواهید همه موارد تکمیل شده را به انتهای فهرست منتقل شوند یا خیر. اگر این گزینه را بپذیرید؛ هر موردی که علامت بزنید؛ به انتهای فهرست در پایین اضافه می‌شود.

تغییر فرمت متن

شما می‌توانید به سرعت استابل و فرمت یک متن در یادداشت را تغییر دهید. متنی که باید تغییر فرمت پیدا کند را انتخاب کرده و بعد دکمه Aa در بالای صفحه‌کلید را فشار دهید تا یک استایل، بولد، italics و سایر ویژگی‌ها انتخاب و اعمال شود. شما می‌توانید یک فهرست بولت‌دار یا شماره‌دار نیز بسازید.

اسکن یک سند یا عکس

می‌توانید یک سند یا عکس را با برنامه Notes اسکن کنید تا در یک یادداشت قرار دهید. یادداشت جدیدی ایجاد کنید یا یک یادداشت موجود را باز کنید و بعد روی آیکون دوربین زده و Scan را انتخاب کنید. بعد می‌توانید یک عکس و سند آپلود شده را اسکن کنید یا اینکه یک عکس و ویدئو بگیرید. گزینه مناسب نیاز خودتان را انتخاب کنید.

ترسیم متن با اپل پنسیل

اکنون، برنامه Notes با Apple Pencil در سیستم‌عامل iPadOS 14 و بالاتر کار می‌کند و به شما گزینه Scribble را می‌دهد تا حروف ترسیم شده شما را به متن قابل ویرایش تبدیل کند. مدل‌های آیپد سازگار با این ویژگی عبارتند از آیپد پرو، آیپد (نسل ششم و بالاتر)، آیپد مینی (نسل پنجم و بالاتر) و آیپد ایر (نسل سوم و بالاتر).

می‌توانید از این ویژگی در یادداشت‌های جدید یا قبلا ساخته شده خود استفاده کنید. روی آیکون Drawing از نوار ابزار بالای صفحه سمت راست ضربه زده و بعد گزینه Apple Pencil را از پالت پایین انتخاب کنید. چند کارکتر الفبایی بکشید و بعد منتظر بمانید تا آن‌ها به متن قابل ویرایش تبدیل شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
منبع pcmag
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5