برخی این طراحی مفهومی گوشی مایکروسافت رو مضحک می‌دانند، اما من اتفاقا آن را جالب و حتی شاید کاربردی می‌دانم!

0

مایکروسافت ممکن است به زودی به شرکت‌ها TCL و سامسونگ بپیونند و یک گوشی تاشو با سه صفحه تولید کند.

گرچه مایکروسافت تلاش برای ساخت گوشی هوشمند تاشو Surface Duo خود را کاملاً متوقف نکرده، اما از همین الان به گام بلند بعدی فکر می‌کند و در اندیشه گوشی‌های تاشوی سه صفحه‌ای است.

پتنتی که توسط Patently Apple کشف شده، نشان می‌دهد که مایکروسافت در حال پروراندن ایده ایجاد یک گوشی هوشمند با سه نمایشگر و دو لولا است. می‌توان آن را تکامل‌یافته Surface Duo فعلی با پانل سوم دانست که توسط لولای دوم به یکی از صفحه‌ها متصل شده.

به این ترتیب، هنگامی که دستگاه کاملاً باز می‌شود، صفحه نمایش بیشتری را به دست می‌آورید، با این حال، گوشی از مدل‌های تاشو کنونی بزرگ‌تر نخواهد بود، زیرا سه پنل روی هم قرار می‌گیرند.

اما از آن سو باید به ضخامت آن هم فکر کنید. این گوشی را دیگر به نظر نمی‌رسد به راحتی بتوانید در جیب بگذارید یا در دست بگذارید. اما خب، اگر هر یک از سه سلایه آن به اندازه کافی نازک باشند، بخت نهایی شدن محصول هم وجود دارد.

سایت گیزمودو اصلا روی خوشی به این طراحی مفهومی نشان نداده و آن را «جانور سه سر مایکروسافت» هم نامیده. آن را دست و پا گیر دانسته و سر و کله زدن با دو لولا را کاری دشوار دانسته.

اما یک چیزهایی هم در گوشی جالب است. نخست اینکه این گوشی نقطه ضعف Surface Duo  را که هیچ صفحه نمایشی در قسمت بیرونی نداشت رفع می‌کرد. گرچه مایکروسافت یک نوار را به Surface Duo 2 اضافه کرده تا بتوانید به سرعت اعلان‌ها را مشاهده کنید، اما همچنان باید قبل از استفاده از گوشی با دو دست بازش می‌کردید. پتنت جدید می‌تواند این محدودیت را با صفحه‌نمایش سومی که رو به بیرون است برطرف کند، بنابراین می‌توانید از Surface Trio (؟ ) مانند یک گوشی هوشمند معمولی استفاده کنید.

البته مایکروسافت تنها شرکتی نیست که یک گوشی سه صفحه نمایشی را در نظر می‌گیرد. سامسونگ در پتنتی که توسط LetsGoDigital فاش شد، در اواسط ژوئن حق اختراعی را در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) ثبت کرد که در آن دستگاهی مشابه با سه نمایشگر که می‌توانند به شکل Z تا شوند را توصیف می‌کرد. سامسونگ در ویدئوی کوتاهی که در اوایل سال جاری در یوتیوب منتشر شد، به ما نشان داد که این دستگاه فانتزی چگونه ممکن است به نظر برسد.

حتی به صورت ملموس‌تر، طراحی مفهومی TCL را بیشتر یاد کرد که در حالت باز تبدیل یک تبلت بزرگ می‌شود.

اما سه چیز خودم در مورد این طراحی مفهومی باید اضافه کنم:

نخست اینکه لذت بازی فیزیکی با گوشی چیزی است که سال‌های زیادی از ما دریغ شده. وقتی گوشی‌های تاشوی نسل قدیمی یا N95 و N97‌ نوکیا را داشتم از باز و بسته کردن متناوب آن ، لذت زیادی می‌بردم. بنابراین گوشی‌های تاشو، یا حتی سه صفحه‌ای با دو لولا ممکن است اگر خوب طراحی بشوند، این حس دلپذیر را در ما احیا کنند.

دوم اینکه کم ضخامت بودن گوشی‌ها آنچنان هم ویژگی راهبردی‌ای نیست. فی الواقع همین الان هم خیلی‌ها گوشی در جیب نمی‌گذارند و آن را در کیف حمل می‌کنند، پس اگر گوشی‌ سه صفحه‌ای مقداری پرضخامت باشد، در مقابل مزایایش، قابل گذشت است.

سوم اینکه بسیاری از گوشی‌های تاشوی کنونی، در حالت گسترده، واقعا آنقدر صفحه نمایش بزرگ کاربردی برای ما به ارمغان نمی‌آوردند. ما نیاز به گوشی‌هایی داریم که در حالت باز، تبدیل به تبلت ده اینچی شوند. موضوع مغفول عدم توجه خیلی‌ها به نسبت عرض به طول است. اگر این نسبت شبیه به یک تبلت روتین نباشد، عملا شما مثلا هنگام تماشای فیلم یا خواندن کتاب یا صفحه وب، مساحت زیادی از صفحه نمایش نزدیک به مربع را از دست می‌دهید. گوشی‌های سه صفحه‌ای می‌توانند نزدیک به به اینچ شوند و نسبت عرض به طول خوبی به ما بدهند.

کلا امید من به گوشی‌ها تاشو اتفاقا به همین گوشی‌های سه صفحه‌ای تاشو یا گوشی‌های رول شونده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.