بهترین راه درمان زود انزالی چیست و چطور می‌شود از این مشکل رهایی پیدا کرد؟

0

زود انزالی Premature ejaculation زمانی اتفاق می‌افتد که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از آنچه که خود یا شریک زندگی‌اش می‌خواهد انزال می‌کند. زود انزالی یک شکایت شایع جنسی است. تخمین‌ها متفاوت است، اما از هر 3 مرد، 1 نفر می‌گویند که گاهی اوقات این مشکل را تجربه می‌کنند.

تا زمانی که به ندرت اتفاق می‌افتد، جای نگرانی نیست. با این حال، ممکن است تشخیص داده شود که زود انزالی دارید اگر:

  • همیشه یا تقریباً همیشه در عرض یک دقیقه پس از دخول انزال کنید
  • در تمام مدت یا تقریباً در تمام مدت قادر به تاخیر در انزال در حین مقاربت نیستند
  • احساس ناراحتی و ناامیدی کنید و در نتیجه از صمیمیت جنسی اجتناب کنید

عوامل روانی و بیولوژیکی می‌توانند در زود انزالی نقش داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردان از صحبت در مورد آن احساس خجالت می‌کنند، زود انزالی یک بیماری شایع و قابل درمان است. دارو‌ها، مشاوره و تکنیک‌های جنسی که انزال را به تاخیر می‌اندازند – یا ترکیبی از آن‌ها – می‌توانند به بهبود رابطه جنسی برای شما و همسرتان کمک کنند.

علائم

علامت اصلی زود انزالی عدم توانایی در به تاخیر انداختن انزال بیش از یک دقیقه پس از دخول است. با این حال، این مشکل ممکن است در تمام موقعیت‌های جنسی، حتی در زمان خودارضایی، رخ دهد.

زود انزالی را می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

  • مادام العمر (اولیه). زود انزالی مادام العمر در همه یا تقریباً در همه زمان‌ها از اولین برخورد‌های جنسی شما اتفاق می‌افتد.
  • اکتسابی (ثانویه). زود انزالی اکتسابی پس از تجربه جنسی قبلی بدون مشکلات انزالی ایجاد می‌شود.

بسیاری از مردان احساس می‌کنند که علائم زود انزالی را دارند، اما این علائم با معیار‌های تشخیصی برای زود انزالی مطابقت ندارد. در عوض این مردان ممکن است زود انزالی متغیر طبیعی داشته باشند که شامل دوره‌های انزال سریع و همچنین دوره‌های انزال طبیعی می‌شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر در اغلب تماس‌های جنسی زودتر از آنچه می‌خواهید انزال می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان عادی است که از بحث در مورد نگرانی‌های مربوط به سلامت جنسی خجالت بکشند، اما اجازه ندهید که شما را از صحبت با پزشک خود باز دارد. زود انزالی یک مشکل شایع و قابل درمان است.

برای برخی از مردان، گفتگو با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد زود انزالی کمک کند. به عنوان مثال، شنیدن این موضوع که زود انزالی گاه به گاه طبیعی است و می‌انگین زمان از شروع مقاربت تا انزال حدود پنج دقیقه است، ممکن است آرامش بخش باشد.

علل

علت دقیق زود انزالی مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می‌شد که این فقط روانی است، پزشکان اکنون می‌دانند که زود انزالی شامل تعامل پیچیده‌ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

علل روانی

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

  • تجربیات جنسی اولیه
  • سوء استفاده جنسی
  • تصویر بدن ضعیف
  • افسردگی
  • نگرانی در مورد زود انزالی
  • احساس گناه که تمایل شما را برای عجله در برخورد‌های جنسی افزایش می‌دهد

عوامل دیگری که می‌توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

  • اختلال در نعوظ. مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین مقاربت جنسی هستند ممکن است الگوی عجله برای انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.
  • اضطراب بسیاری از مردان مبتلا به زود انزالی نیز دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به مسائل دیگر.
  • مشکلات رابطه اگر روابط جنسی رضایت‌بخشی با شریک‌های دیگر داشته‌اید که در آن زود انزالی به ندرت اتفاق افتاده یا اصلاً اتفاق نیفتاده است، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک فعلی‌تان به این مشکل کمک کند.

علل بیولوژیکی

تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است در زود انزالی نقش داشته باشند، از جمله:

  • سطوح غیر طبیعی هورمون
  • سطوح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده‌های عصبی
  • التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
  • صفات ارثی

عوامل خطر

عوامل مختلفی می‌توانند خطر زود انزالی را افزایش دهند، از جمله:

  • اختلال در نعوظ. اگر گهگاه یا به طور مداوم در ایجاد یا حفظ نعوظ مشکل دارید، ممکن است در معرض خطر زود انزالی باشید. ترس از دست دادن نعوظ ممکن است باعث شود که شما آگاهانه یا ناخودآگاه در برخورد‌های جنسی عجله کنید.
  • فشار. فشار عاطفی یا ذهنی در هر زمینه‌ای از زندگی شما می‌تواند در زود انزالی نقش داشته باشد و توانایی شما را برای استراحت و تمرکز در طول برخورد‌های جنسی محدود کند.

عوارض

زود انزالی می‌تواند مشکلاتی را در زندگی شخصی شما ایجاد کند، از جمله:

  • استرس و مشکلات رابطه. یکی از عوارض شایع زود انزالی استرس رابطه است.
  • مشکلات باروری اگر انزال داخل واژینال اتفاق نیفتد، زود انزالی گاهی اوقات می‌تواند لقاح را برای زوج‌هایی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند دشوار کند.

تشخیص

علاوه بر این که در مورد زندگی جنسی شما می‌پرسد، پزشک در مورد سابقه سلامتی شما می‌پرسد و ممکن است یک معاینه فیزیکی انجام دهد. اگر هم دچار زود انزالی هستید و هم برای داشتن یا حفظ نعوظ مشکل دارید، پزشک ممکن است آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون مردانه (تستوسترون) یا آزمایشات دیگر را تجویز کند.

در برخی موارد، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که به یک متخصص اورولوژی یا یک متخصص سلامت روان که در زمینه اختلالات جنسی تخصص دارد، بروید.

درمان زود انزالی

گزینه‌های رایج درمانی برای زود انزالی شامل تکنیک‌های رفتاری، بی‌حس‌کننده‌های موضعی، دارو‌ها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن درمان یا ترکیبی از درمان‌هایی که برای شما مؤثر است ممکن است زمان ببرد. درمان رفتاری به همراه دارودرمانی ممکن است مؤثرترین دوره باشد.

تکنیک‌های رفتاری

در برخی موارد، درمان زود انزالی ممکن است شامل انجام اقدامات ساده باشد، مانند خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از مقاربت تا بتوانید انزال را در حین رابطه جنسی به تاخیر بیندازید. همچنین ممکن است پزشک شما توصیه کند که برای مدتی از رابطه جنسی خودداری کنید و بر روی انواع دیگر بازی‌های جنسی تمرکز کنید تا فشار از تماس‌های جنسی شما برداشته شود.

تمرینات کف لگن

عضلات کف لگن مردانه کادر گفتگوی پاپ آپ را باز کنید

ضعف عضلات کف لگن ممکن است توانایی شما را برای به تاخیر انداختن انزال مختل کند. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) می‌تواند به تقویت این عضلات کمک کند.

برای انجام این تمرینات:

  • عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار را در وسط جریان خون متوقف کنید یا ماهیچه‌هایی را که مانع از دفع گاز می‌شوند، سفت کنید. این مانور‌ها از عضلات کف لگن شما استفاده می‌کنند. هنگامی که عضلات کف لگن خود را شناسایی کردید، می‌توانید تمرینات را در هر وضعیتی انجام دهید، اگرچه ممکن است در ابتدا انجام آن‌ها در حالت دراز کشیدن آسان‌تر باشد.
  • تکنیک خود را کامل کنید عضلات کف لگن خود را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس سه ثانیه استراحت کنید. آن را چند بار پشت سر هم امتحان کنید. هنگامی که عضلات شما قوی‌تر می‌شوند، تمرینات کگل را در حالت نشسته، ایستاده یا راه رفتن انجام دهید.
  • تمرکز خود را حفظ کنید. برای بهترین نتیجه، فقط روی سفت کردن عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از حبس نفس خودداری کنید. در عوض، در طول تمرینات آزادانه نفس بکشید.
  • 3 بار در روز تکرار کنید. حداقل سه ست 10 تکراری در روز را هدف بگیرید.

تکنیک مکث و فشار

پزشک شما ممکن است به شما و همسرتان در مورد استفاده از روشی به نام تکنیک مکث-فشرده دستور دهد. این روش به صورت زیر عمل می‌کند:

  1. فعالیت جنسی را طبق معمول شروع کنید، از جمله تحریک آلت تناسلی، تا زمانی که تقریباً برای انزال احساس آمادگی کنید.
  2. از همسرتان بخواهید انتهای آلت تناسلی شما، در نقطه‌ای که سر (پنجره) به شفت می‌پیوندد، فشار دهد و فشار را برای چند ثانیه حفظ کند تا زمانی که میل به انزال برطرف شود.
  3. از شریکتان بخواهید در صورت لزوم فرآیند فشار دادن را تکرار کند.

با تکرار هر تعداد که لازم است، می‌توانید بدون انزال وارد شریک زندگی خود شوید. پس از چند جلسه تمرین، احساس دانستن چگونگی به تاخیر انداختن انزال ممکن است به عادتی تبدیل شود که دیگر نیازی به تکنیک مکث-فشردگی ندارد.

اگر تکنیک مکث فشار باعث درد یا ناراحتی می‌شود، روش دیگر این است که تحریک جنسی را درست قبل از انزال متوقف کنید، صبر کنید تا سطح برانگیختگی کاهش یابد و سپس دوباره شروع کنید. این رویکرد به عنوان تکنیک توقف-شروع شناخته می‌شود.

کاندوم

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می‌تواند به تاخیر در انزال کمک کند. کاندوم‌های “Climax control” بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم‌ها حاوی مواد بی‌حس‌کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم‌تر برای به تاخیر انداختن انزال ساخته شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به Trojan Extended، Durex Performax Intense و Lifestyles Everlast Intense اشاره کرد.

دارو‌ها

بی‌حس‌کننده‌های موضعی

کرم‌ها و اسپری‌های بی‌حس‌کننده که حاوی یک عامل بی‌حس‌کننده مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند، گاهی برای درمان زود انزالی استفاده می‌شوند. این محصولات 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی روی آلت تناسلی استفاده می‌شود تا حس را کاهش دهد و به تاخیر در انزال کمک کند.

کرم لیدوکائین-پریلوکائین برای زود انزالی (EMLA) با نسخه در دسترس است. اسپری‌های لیدوکائین برای زود انزالی بدون نسخه در دسترس هستند.

اگرچه دارو‌های بی‌حس‌کننده موضعی موثر و قابل تحمل هستند، اما عوارض جانبی بالقوه‌ای دارند. به عنوان مثال، برخی از مردان از دست دادن موقت حساسیت و کاهش لذت جنسی را گزارش می‌دهند. گاهی اوقات، همسران زن نیز این اثرات را گزارش کرده‌اند.

دارو‌های خوراکی

بسیاری از دارو‌ها ممکن است ارگاسم را به تاخیر بیندازند. اگرچه هیچ یک از این دارو‌ها به طور خاص توسط سازمان غذا و دارو برای درمان زود انزالی تایید نشده است، اما برخی از آن‌ها از جمله دارو‌های ضد افسردگی، مسکن‌ها و مهارکننده‌های فسفودی استراز-5 برای این منظور استفاده می‌شوند. این دارو‌ها ممکن است برای مصرف روزانه یا بر حسب تقاضا تجویز شوند و ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر درمان‌ها تجویز شوند.

  • دارو‌های ضد افسردگی یکی از عوارض جانبی برخی از دارو‌های ضد افسردگی، تاخیر در ارگاسم است. به همین دلیل، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مانند اسیتالوپرام (Lexapro)، سرترالین (Zoloft)، پاروکستین (Paxil) یا فلوکستین (Prozac، Sarafem)، برای کمک به تاخیر در انزال استفاده می‌شوند.

از بین مواردی که برای استفاده در ایالات متحده تایید شده‌اند، به نظر می‌رسد پاروکستین موثرترین آن‌ها باشد. این دارو‌ها معمولاً 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا شروع به کار کنند. اما ممکن است دو تا سه هفته از درمان طول بکشد تا اثر کامل را ببینید.

اگر SSRI‌ها زمان انزال شما را بهبود ندهند، پزشک ممکن است کلومیپرامین (Anafranil) ضد افسردگی سه حلقه‌ای را تجویز کند. عوارض جانبی ناخواسته دارو‌های ضد افسردگی ممکن است شامل حالت تهوع، تعریق، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی باشد.

  • دارو‌های ضد درد ترامادول (Ultram) دارویی است که معمولاً برای درمان درد استفاده می‌شود. همچنین دارای عوارضی است که انزال را به تاخیر می‌اندازد. عوارض جانبی ناخواسته ممکن است شامل حالت تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه باشد.

ممکن است زمانی که SSRI‌ها موثر نبوده‌اند تجویز شود. ترامادول را نمی‌توان در ترکیب با SSRI استفاده کرد.

  • مهارکننده‌های فسفودی استراز-5. برخی از دارو‌های مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ، مانند سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس، آدسیرکا) یا واردنافیل (لویترا، استاکسین) نیز ممکن است به زود انزالی کمک کنند. عوارض جانبی ناخواسته ممکن است شامل سردرد، برافروختگی صورت و سوء هاضمه باشد. این دارو‌ها ممکن است در صورت استفاده در ترکیب با SSRI موثرتر باشند.

درمان بالقوه آینده

تحقیقات نشان می‌دهد که چندین دارو ممکن است در درمان زود انزالی مفید باشند، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است. این دارو‌ها عبارتند از:

  • داپوکستین. این یک SSRI است که اغلب به عنوان اولین درمان برای زود انزالی در کشور‌های دیگر استفاده می‌شود. در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس نیست.
  • مودافینیل (Provigil). این یک درمان برای اختلال خواب نارکولپسی است.
  • سیلودوسین (راپافلو). این دارو معمولاً درمانی برای بزرگ شدن غده پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) است.

مشاوره

این رویکرد شامل صحبت با یک ارائه دهنده سلامت روان در مورد روابط و تجربیات شما است. جلسات می‌توانند به شما در کاهش اضطراب عملکرد و یافتن راه‌های بهتر برای مقابله با استرس کمک کنند. مشاوره زمانی که در ترکیب با دارو درمانی استفاده می‌شود، به احتمال زیاد کمک می‌کند.

با زود انزالی، ممکن است احساس کنید که بخشی از نزدیکی مشترک با شریک جنسی را از دست می‌دهید. ممکن است احساس خشم، شرم و ناراحتی کنید و از شریک زندگی خود دور شوید.

شریک زندگی شما نیز ممکن است از تغییر در صمیمیت جنسی ناراحت شود. زود انزالی می‌تواند باعث شود که شریک زندگی کمتر احساس ارتباط کنند یا آسیب ببینند. صحبت کردن در مورد مشکل گام مهمی است و مشاوره رابطه یا جنسی درمانی ممکن است مفید باشد.

طب جایگزین

چندین روش درمانی جایگزین از جمله یوگا، مدیتیشن و طب سوزنی مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثربخشی این درمان‌ها مورد نیاز است.

آماده شدن برای ویزیت

این طبیعی است که هنگام صحبت در مورد مشکلات جنسی احساس خجالت کنید، اما می‌توانید اعتماد کنید که پزشک شما با بسیاری از مردان دیگر صحبت‌های مشابهی داشته است. زود انزالی یک بیماری بسیار شایع – و قابل درمان – است.

آماده بودن برای صحبت در مورد زود انزالی به شما کمک می‌کند تا درمان مورد نیاز برای بازگرداندن زندگی جنسی خود را دریافت کنید. اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا برای بهترین استفاده از قرار ملاقات خود آماده شوید.

اطلاعاتی که باید از قبل یادداشت کنید

  • محدودیت‌های قبل از قرار ملاقات هنگامی که قرار ملاقات خود را تعیین می‌کنید، بپرسید که آیا محدودیتی وجود دارد که باید در زمان منتهی به بازدید خود رعایت کنید.
  • علائم. چند بار قبل از اینکه خود یا شریک زندگی‌تان بخواهید انزال می‌کنید؟ معمولاً چه مدت پس از شروع رابطه جنسی انزال می‌کنید؟
  • سابقه جنسی از زمانی که از نظر جنسی فعال شده‌اید به روابط و برخورد‌های جنسی خود فکر کنید. آیا قبلاً مشکل زود انزالی داشته‌اید؟ با چه کسی و در چه شرایطی؟
  • تاریخچه پزشکی. سایر شرایط پزشکی که در آن‌ها تشخیص داده شده است، از جمله شرایط سلامت روانی را یادداشت کنید. همچنین به نام و نقاط قوت تمام دارو‌هایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، از جمله دارو‌های تجویزی و بدون نسخه، توجه داشته باشید.
  • سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید سوالات را از قبل یادداشت کنید تا بهترین استفاده را از وقت خود با پزشک ببرید.

سوالات اساسی که باید از پزشک خود بپرسید

لیست زیر سوالاتی را پیشنهاد می‌کند که باید از پزشک خود در مورد زود انزالی بپرسید. از پرسیدن سوالات بیشتر در طول قرار خود دریغ نکنید.

  • چه چیزی ممکن است باعث زود انزالی من شود؟
  • چه آزمایشاتی را پیشنهاد می‌کنید؟
  • چه روش درمانی را توصیه می‌کنید؟
  • چه مدت پس از شروع درمان می‌توانم انتظار بهبودی داشته باشم؟
  • چقدر می‌توانم انتظار پیشرفت منطقی داشته باشم؟
  • آیا من در خطر عود این مشکل هستم؟
  • آیا جایگزین عمومی برای دارویی که تجویز می‌کنید وجود دارد؟
  • آیا بروشور یا مواد چاپی دیگری وجود دارد که بتوانم با خود به خانه ببرم؟ بازدید از چه وب سایت‌هایی را توصیه می‌کنید؟

از پزشک خود چه انتظاری دارید

پزشک شما ممکن است سوالات بسیار شخصی بپرسد و همچنین ممکن است بخواهد با همسرتان صحبت کند. برای کمک به پزشک در تعیین علت مشکل و بهترین روش درمانی، آماده پاسخگویی به سوالاتی مانند:

  • چند وقت یکبار دچار زود انزالی می‌شوید؟
  • اولین بار کی زود انزالی را تجربه کردید؟
  • آیا زود انزالی فقط با شریک یا شریک خاصی دارید؟
  • آیا هنگام خودارضایی دچار زود انزالی می‌شوید؟
  • آیا هر بار که رابطه جنسی دارید دچار زود انزالی می‌شوید؟
  • چند وقت یکبار رابطه جنسی دارید؟
  • زود انزالی چقدر شما را اذیت می‌کند؟
  • همسرتان چقدر از زود انزالی ناراحت است؟
  • چقدر از رابطه فعلی خود راضی هستید؟
  • آیا شما هم برای داشتن و حفظ نعوظ (اختلال نعوظ) مشکل دارید؟
  • آیا دارو‌های نسخه‌ای مصرف می‌کنید؟ اگر چنین است، اخیراً چه دارو‌هایی را شروع کرده‌اید یا مصرف نکرده‌اید؟
  • آیا از دارو‌های تفریحی استفاده می‌کنید؟

کاری که در این بین می‌توانید انجام دهید

تصمیم‌گیری برای صحبت با پزشک گام مهمی است. در عین حال، راه‌های دیگری را در نظر بگیرید که از طریق آن شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. اگرچه زود انزالی می‌تواند باعث فشار و اضطراب در یک رابطه شود، اما یک بیماری قابل درمان است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5