مطالعات علمی می‌گویند در سال ۲۰۲۲ بیشتر قهوه بنوشید؛ مزایای کوتاه‌مدت و بلندمدت قهوه برای سلامتی

روزی چند فنجان قهوه بنوشیم که سالم‌تر زندگی کنیم؟

0

همه ما دوست داریم کارهایی کنیم و تصمیماتی بگیریم که باعث افزایش بهره‌وری و خودسازی ما می‌شوند. لزوما نباید این تصمیم‌ها و کارها همزمان با شروع سال جدید یا به بهانه آن باشند؛ اگرچه در بیشتر اوقات برای غالب افراد این‌طوری است.

روزهای منتهی به سال جدید برای همه افراد شلوغ و پرفشار است و احتمالا کمترین زمان را برای بهبود عادت‌های روزانه و خودسازی یا گرفتن تصمیم‌های بزرگ و طولانی‌مدت دارد. گره زدن پیشرفته و تصمیم‌گیری جدید و تغییر به شروع سال جدید می‌تواند یک فشار غیرضروری بر شما وارد کند.

به هر حال، چه اهل شروع عادت‌های جدید به مناسبت سال نو هستید یا اینکه در هر روز و زمانی آمادگی بهبود سبک زندگی و پیشرفت شخصی را دارید؛ برای شما یک فرصت برد آسان، سریع و قابل لمس را داریم. می‌خواهیم چیزی به شما توصیه کنیم که به سرعت انجام دهید؛ راحت پیگیری کنید و مزایای آنی و بلندمدت آن را به وضوح مشاهده کنید.

پیشنهاد طلایی ما این است که در سال ۲۰۲۲ بیشتر قهوه بنوشید. چرا؟ چون مطالعه پشت مطالعه این واقعیت را ثابت می‌کنند که نوشیدن قهوه، مزایای بزرگی برای سلامتی انسان در درازمدت دارد. به نتایچ چند تحقیق و مطالعه برجسته در این زمینه توجه کنید:

نتایج چند مطالعه روی قهوه

  • یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ روی ۵۰۰ هزار بزرگ‌سال بریتانیایی در طول یک دهه نشان داد که مصرف‌کنندگان قهوه بین ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر از سایر افراد جان خود را به دلایل گوناگون از دست می‌دهند. به گفته نویسنده این مطالعه، احتمالا چون در قهوه بیش از هزار ترکیب شیمیایی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها وجود دارند که به سلول‌ها در برابر آسیب‌ها کمک می‌کنند.
  • در سال ۲۰۱۷، محققانی از انجمن قلب امریکا و دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو دریافتند نوشیدن هر فنجان قهوه اضافی، می‌تواند تا ۸ درصد سکته و نارسایی قلبی را در طول روز کاهش دهد.
  • یک طمالعه کوچک‌تر در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد افرادی که قهوه‌های کافئین‌دار می‌نوشند؛ عمر طولانی‌تری دارند. شاید به این دلیل که کافئین با التهاب طبیعی که به بدن می‌دهد؛ خود به خود تا ۹۰ درصد با بیماری‌های غیرواگیردار مخصوص پیری مقابله می‌کند.
  • یک مطالعه بزرگ دیگر در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد که طی ۳۰ سال و با مشارکت بیش از ۲۰۰ هزار پزشک و پرستار انجام شده است؛ یک ارتباط میان افزایش مصرف قهوه و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، بیماری‌های عصبی و حتی خودکشی را ثابت می‌کند.
  • در نهایت، براساس یک مطالعه ۱۰ ساله روی ۲۰ هزار نفر، نوشیدن «قهوه بیشتر» مزایای شگفت‌انگیزی نسبت به نوشیدن قهوه ایجاد می‌کند. به زبان ساده، شما هرچقدر بیشتر قهوه در طی یک روز بنوشید؛ مزایای بیشتری برای شما دارد. یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید براساس این یافته‌ها، نوشیدن ۴ فنجان قهوه در طول روز می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد را جبران کند.

روزی چند فنجان قهوه بنوشیم؟

می‌توانیم گزارش تحقیقات پیرامون نوشیدن قهوه را همین‌طور ادامه دهیم اما بیایید یکی از جدیدترین و مطمئن‌ترین مطالعات صحبت کنیم که نشان می‌دهد یک مزیت کوتاه‌مدت نوشیدن قهوه که بسیاری از قهوه‌نوش‌ها با آن آشنا هستند؛ «خلق و خوی بهتر» است.

مطالعه‌ای روی ۵ هزار مرد بزرگ‌سال بریتانیایی نشان داد نوشیدن یک فنجان قهوه (حاوی ۷۵ میلی‌گرم کافئین) هر چهار ساعت یک بار می‌تواند منجر به احساس بهتری از نظر خلق و خوی در طول روز شود.

اگر مشتاق نوشیدن قهوه بیشتر شدید؛ باید یک هشدار هم بدهیم و اینکه در نوشیدن ۵ فنجان قهوه متوقف شوید.

طبق مطالعه‌ای که روی نزدیک به ۳۵۰ هزار قهوه‌نوش توسط دانشگاه استرالیای جنوبی انجام شده است؛ نوشیدن بیشتر از ۵ فنجان قهوه می‌تواند این بار منجر به افزایش خطر بیماری‌های قلبی شود. براساس داده‌های منتشر شده این تحقیق، وقتی فردی ۶ فنجان قهوه در طول روز می‌خورد؛ کافئین شروع به تاثیر منفی بر قلب و عروق قلبی می‌کند.

پس، می‌توانید همین الان تصمیم بگیرید که یکی دو فنجان قهوه بیشتر بنوشید؛ تصمیمی که زیاد سخت نیست و نباید عادتی را ترک کنید یا منتظر شروع سال جدید و تغییرات دیگر در زندگی بمانید. نوشیدن قهوه برای بسیاری از مردم لذت‌بخش است و چه عادت جدیدی بهتر از آن که مزایای سلامتی هم برایتان در کوتاه‌مدت و بلندمدت خواهد داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
منبع inc
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.