مقایسه نیسان کیکس ۲۰۲۲ با رقبا: کراس‌اوور ارزان‌قیمتی در سایه مدعیان

نیسان کیکس ۲۰۲۲ نسبت به بسیاری از رقبا عملکرد خوبی دارد ولی آیا واقعا ارزش خرید بهتری دارد؟

0

کراس اوور نیسان کیکس ۲۰۲۲ یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار است که قیمت آن از ۲۱ هزار دلار شروع می‌شود. با توجه به قیمت اولیه پایین آن، شاید برخی از خریداران انتظار خودرویی با کیفیت و امکانات پایین را داشته باشند اما این‌طور نیست و حتی تریم پایه آن نیز یک کراس‌اوور نسبتا مجهز است.

شاید تا چند سال پیش، همین خودرو با این مشخصات در میان رقبای خود برجسته بود ولی در سال‌های اخیر، رقبای نیسان به طور جدی بازی را تغییر دادند و بازار شکل دیگری به خود گرفته است.

مزدا و هیوندای با قیمت‌های مشابه توانستند خودروهایی مقرون به صرفه ولی مملو از امکانات و رویکردهای فناورانه در فضا داخلی، بدنه بیرونی و کاملا لوکس با پیشرانه‌های پیشرفته و تمیز به خریداران پیشنهاد بدهند.

نیسان کیکس ۲۰۲۲ نیز خواسته همین راه را طی کند ولی آیا موفق شده با سایر رقبا همگام شود؟ بهترین روش برای یافتن پاسخ این پرسش، مقایسه مستقیم این خودرو با رقبا در ۸ حوزه کلیدی است.

۸- قدرت موتور

در بخش پیشرانه و موتوری، کیکس ۲۰۲۲ به قدرت رقبا نمی‌رسد. موتور چهار سیلندر و ۱۲۲ اسب بخاری این خودرو کند نیست اما مطمئنا به پای موتور ۱۸۶ اسب بخاری مزدا CX-30 یا حتی تریم پایه ۱۴۷ اسب بخاری کیا سول نمی‌رسد.

هر فردی که طرفدار یک رانندگی سرگرم‌کننده باشد؛ شاید از تجربه رانندگی با کراس‌اوور نیسان ۲۰۲۲ ناامید شود و حتی با گاز و فشار زیاد، نتواند به شتاب دلخواه و مورد انتظار از خودروهای سال ۲۰۲۲ برسد.

این خودرو برای رانندگی در شهر مشکلی نخواهد داشت. کلا کیکس ۲۰۲۲ خودرویی برای مسافرت‌های طولانی یا رانندگی در بزرگ‌راه‌ها نیست. یک مشکل دیگر این خودرو، ارائه فقط یک پیشرانه است در حالی‌که رقبایی مانند کیا سول چندین پیشرانه ارائه داده تا دست خریدار برای انتخاب کامل باز باشد.

۷- هندلینگ

با توجه به اینکه خودرویی جمع و جور است؛ در این بخش عملکرد خوبی دارد و حتی در مسیرهای ناهموار یا جاده‌های مارپیچ و غیر صاف، خوب عمل می‌کند. این ویژگی لزوما به یک تجربه رانندگی لذت‌بخش منتهی نمی‌شود اما باید بدانیم که نیسان کیکس ۲۰۲۲ یک خودروهای ماهر و کاملا قابل پیش‌بینی از نظر هندلینگ در شهر و جاده است.

گیربکس CTV این خودرو تا حدود احساس تنبلی می‌کند اما اکثر خریدارانی که در ترافیک‌های شلوغ شهرها، رانندگی می‌کنند؛ اصلا متوجه این موضوع نخواهند شد. این خودرو فقط با مدل FWD در دسترس است و در شرایط زمستانی مانند خودروی فولکس واگن تائوس AWD، توانایی بالایی ندارد.

۶- استایل

به طور کلی، استایل و طراحی نیسان هنوز از قواعد گذشته پیروی می‌کند و رادیکالی یا تهاجمی نیست. کیکس ۲۰۲۲ در این بخش به پای طراحی مدرن خودروهایی مانند مزدا CX-30 یا هیوندای Kona نمی‌رسد و آن‌ها بسیار زیباتر هستند. نیسان برای مدل ۲۰۲۱ طراحی این کراس‌اوور را به‌روزرسانی کرد و انتظار داشتیم زبان طراحی جدیدتر و مدرن‌تری به کار بگیرد که متاسفانه این‌طور نشد.

طیف وسیعی از خودروهای نیسان چنین مشکلی دارند و در حالی‌که از ظاهر مناسبی برخوردار هستند اما در نهایت زود از ذهن‌ها پاک شده و به فراموشی سپرده می‌شوند. از نظر طراحی کمی مشابه با هیوندای کونا است و حتی برخی از خریداران، از این اندک تفاوت نیز چشم‌پوشی می‌کنند. استایل نیسان کیکس ۲۰۲۲ با واکنش‌های منفی از سوی مشتریان روبرو نشده است.

۵- کابین داخل

همه‌چیز در داخل کابین نیسان ۲۰۲۲ به دقت و در جای خودش درست طراحی شده است. داخل این خودرو به طرز شگفت‌انگیزی جادار است و در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر در رده خود، بازتر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو، فضای باز زیادی وجود دارد؛ در حالی‌که به طور قاعده باید سرنشین‌های عقب جادارتر بودند. طراحی کابین داخل این خودرو به مفهوم واقعی کلمه ساده و پایه‌ای است.

فضای صندوق عقب آن، یکی دیگر از مزایای برجسته این خودرو است؛ شکل طراحی دریچه عقب، بارگیری محموله‌های بزرگ را آسان می‌کند و فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل می‌سازد. کابین داخلی در سه رنگ تمام مشکی، مشکی/قرمز و سیاه/خاکستری عرضه می‌شود.

۴- سیستم اطلاعات و سرگرمی

یکی دیگر از نقاط قوت کیکس ۲۰۲۲، تجهیزاتی است که به صورت استاندارد همراه با آن عرضه می‌شود. این خودرو بسته به تریم انتخابی، یک صفحه‌نمایش لمسی ۷ یا ۸ اینچ و یک سیستم صوتی شش بلندگویی دارد. یک پورت شارژ USB-C و NissanConnect راه دور در تریم SR و بالاتر شاهد هستیم.

علاوه بر این ویژگی‌های استاندارد، یک بسته امکانات در نسخه پریمیوم موجود است که شامل سیستم استریو Bose و یک هات‌اسپات وای‌فای می‌شود. در تریم‌های میانی و بالا به طور خودکار از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی می‌کند.

۳- امنیت

وقتی صحبت از خودروهای کوچک می‌شود؛ معمولا رانندگان نگران ایمنی هستند. چون تفاوت اندازه میان خودروی آن‌ها با کامیون‌های زیادی که در جاده رانندگی می‌کنند؛ می‌تواند منجر به تصادفات بسیار بدی شود. کراس‌اوور کیکس دارای رتبه ایمنی ۴ ستاره NHTSA است که یک سطح خوبی محسوب شده و باعث می‌شود از بسیاری رقبا پیشی بگیرد.

ترمز اضطراری و سیستم هشدار خروج از خط روی این خودرو قرار داده شده اما برای سیستم کمک راننده خودران هستند. در مقایسه، مزدا CX-30 دارای رتبه ایمنی ۵ ستاره با ویژگی‌های اختیاری مانند کمک به حفظ ماشین در خطوط، نظارت بر نقاط کور عرضه می‌شود. فقط رقبای سطح پایینی مانند فورد اکو اسپرت، بسته امکانات ایمنی پایین‌تری نسبت به نیسان کیکس ارائه می‌دهند.

۲- مصرف سوخت

ممکن است نیسان هیجان‌انگیزترین تجربه رانندگی را در میان خودروهای هم رده خود به ارمغان نیاورد ولی در مصرف سوخت جبران خواهد کرد. در رتبه‌بندی رسمی EPA مصرف سوخت این خودرو ۳۱ ام‌پی‌جی و در بزرگراه ۳۶ ام‌پی‌جی ذکر شده است که چندین mpg بالاتر از اکثر رقبا است.

به طور خاص، خودروهایی مانند کیا سول تنها ۲۷ مایل بر گالن در شهر مصرف سوخت دارد که برای اکثر خریداران یک تفاوت بزرگ است. حتی رقبای گران‌تری مانند فولکس واگن تائوس کمی مصرف سوخت بهتری داشته و در شهر ۲۸ مایل در گالن و بزرگراه ۳۶ مایل در گالن بنزین مصرف می‌کند.

۱- قیمت

با قیمت پایه ۲۱ هزار دلار، شکست دادن این کراس اوور در بخش قیمت بسیار سخت است. بالاترین تریم نیسان کیکس ۲۰۲۲ فقط ۲۳۵۰۰ دلار قیمت خورده است که یکی از ارزان‌ترین خودروهای برای ورود به دنیای کراس‌اوورهای کوچک محسوب می‌شود. با این حال، هزینه‌ای که برای خرید نیسان Kicks SR می‌دهید؛ برای خرید مزدا CX-30 کافی است؛ رقیبی که مسلما از نظر لذت راننده و کیفیت کابین داخلی بهتر است.

هزار دلار دیگر جور کنید؛ می‌توانید فولکس واگن تائوس را با فضای داخل کابین عالی و طراجی جذاب خریداری کنید. به عبارت دیگر، اگرچه نیسان کیکس از نظر قیمت، ارزش خرید بالایی دارد اما در واقعیت، خرید بسیاری از رقبای این کراس اوور جذاب‌تر خواهد بود.

نیسان کیکس ۲۰۲۲ در این بازار نمی‌تواند به پای بسیاری از رقبای صاحب نام خود برسد ولی در این بازار شلوغ کراس‌اوورها یک گزینه خرید خوب ارزیابی می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…
منبع hotcars
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.