مشخص نیست چه زمانی اتصال 5G خواهید داشت؟ باید بگویم حالا دیگر نوبت به توسعه 6G هم رسیده!

قرار است شبکه‌های 6G در سال ۲۰۳۰ عرضه شوند ولی هنوز چالش‌های فنی زیادی باقی مانده است

0

توسعه شبکه‌های 6G شتاب سریعی گرفته است و از هم‌اکنون رقابت‌های داغی شکل گرفته است.

یک کنسرسیوم فلاندی جدید به دنبال سرعت بخشیدن به توسعه فناوری‌های رادیویی نسل بعدی است و یک اتحاد ژاپنی – امریکایی به دنبال رهبری استانداردسازی فناوری 6G برای کاربردهای خاص است.

توسعه و استقرار 6G به عنوان یک فرصت تریلیون دلاری برای صنعت تلفن همراه دیده می‌شود. در حالی‌که رهبری فنی بر این صنعت مزایای ویژه‌ای دارد ولی اینک این رهبری فنی می‌تواند اولویت‌های سیاسی نیز برای بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان داشته باشد.

اگرچه هنوز خیلی زود است درباره استانداردها، ساختار کلی و نهایی و فناوری‌های نسل ششم موبایل صحبت کنیم؛ برخی فرضیات درباره این شبکه‌ها مورد قبول همگان است و چالش‌های مشخصی مطرح شده که اپراتورها و تولیدکنندگان و محققان با آن روبرو هستند.

فرکانس‌های رادیویی 6G

به طور طبیعی، شبکه‌های 6G پیشرفت‌های بزرگی در سرعت، ظرفیت و تاخیر پایین خواهند داشت؛ در حالی‌که انتظار می‌رود بسیار هوشمندتر و قابل اعتمادتر باشند. این فناوری با ارائه پهنای‌باند موبایل بیشتری همراه است ولی از آن سو، خدمات پیشرفته‌ای مانند واقعیت توسعه یافته (extended reality)، هولوگرام موبایلی، دو قلوهای دیجیتالی و غیره را ممکن می‌سازد.

محور اصلی این اپلیکیشن‌ها، توانایی 6G برای جبران محدودیت‌های فعلی مانند قدرت پردازشی محدود دستگاه‌های تلفن همراه و ادغام در یک شبکه هوشمند، است.

اگر اهداف بلندپروازانه گفته شده درباره 6G برآورده شوند؛ 6G باید ظرفیتی ۱۰۰ برابر 5G ارائه بدهد و بتواند در هر کیلومتر مربع، از ۱۰ میلیون دستگاه متصل پشتیبانی کند.

سیگنال‌ها تا ۱۰ هزار متر بالای سطح زمین در دسترس هستند و پوشش سه بعدی در آسمان، فضا و زیرآب در دسترس است. همه این قابلیت‌ها باعث می‌شود سسنجش‌های هوشمند، موقعیت‌یابی، محاسبات لبه و تصویربرداری با وضوح بالا میسر شود.

با این حال، احتمالا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شبکه‌های 6G به طیف‌های فرکانسی برگردد. در 6G محققان می‌خواهند از فرکانسی رادیویی بسیار سطح بالا برای رسیدن به حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنند. در یک پروژه جدید تعریف شده در کشور فلاند، از فرکانس‌های ۱ تراهرتز و زیر تراهرتز برای 6G استفاده می‌شود. کشور چین هم از در حال توسعه 6G براساس طیف‌های فرکانسی تراهرتزی در فضا است.

در پروژه RF Sampo فلاند، نه شرکت و سازمان تحقیقاتی از جمله نوکیا، بیتتیوم و دانشگاه اولو شرکت دارند. فلاند در توسعه فناوری‌های شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN) سابقه طولانی دارد و می‌خواهد این میراث را از فناوری 5G به 6G نیز ببرد.

استانداردهای 6G

هنوز هیچ پیش‌نویس استانداردی برای 6G تدوین نشده است و دانشمندان و محققان روی یک سری فرضیات و اصول اولیه احتمالا مورد قبول واقع شده؛ توسعه 6G را پیش می‌برند.

با توجه به اینکه چین و شرکت‌هایی مانند هواوی در شبکه‌های موبایل، قدرت و نفوذ بالایی پیدا کردند و قطعا در 6G نیز پیشرو هستند؛ کشورهایی مانند ژاپن و ایالات متحده امیدوارند بتوانند رهبری استانداردسازی‌ها را حفظ کنند.

ژاپن و ایالات متحده با یکدیگر در توسعه فناوری‌های ساعت‌های اتمی در مقیاس تراشه همکاری می‌کنند و امیدوار هستند به‌زودی این فناوری را تجاری‌سازی کنند. این فناوری امکان کنترل و مکان‌یابی وسایل نقلیه بدون سرنشین و پهپادها را در زمان واقعی به روشی مشابه GPS فراهم می‌کند. امید می‌رود این فناوری تا سال ۲۰۲۵ توسعه یابد و طیف وسیعی از صنایع از جمله بخش خودرو، موبایل و ساعت‌ها را درگیر خود کند. برای پیاده‌سازی این فناوری، به ارتباطات 6G نیاز است تا تاخیر تقریبا برابر صفر باشد.

کشورهایی مانند فلاند و پروژه RF Sampo نیز می‌خواهند فناوری‌های شبکه‌های بی‌سیم و رادیویی خود را تقویت کرده و به مرزهایی فراتر از شبکه‌های 5G صنعتی و 6G دست پیدا کنند. در پروژه RF Sampo روی زیرسیستم‌های رادیوی، اجزا و الگوریتم‌ها نیز کار می‌شود و دنبال روش‌های کاربردی برای استفاده سریع‌تر از نوآوری‌ها هستند.

این پروژه تا حد امکان روی کارآمدسازی فناوری‌های 6G تمرکز کرده و می‌خواهد به بالاترین کارایی و قدرت باندهای فرکانسی جدید و فناوری‌های آنتن‌ها برسد و طرح هایی بدهد که پیچیدگی‌های 6G را کاهش می‌دهد.

در نهایت، 6G جدیدترین عرصه رقابت غول‌های فناوری دنیا است و از همین ابتدا، بازاری گرم و رقابتی برای توسعه اجزای 6G ساخته است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…
منبع techradar
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.