پس از شبکه اجتماعی پلیگرام؛ حالا نوبت به بازیهای کامپیوتری برای تشخیص حالت چهره کاربران و کپچر و بازسازی آن در حین بازی رسید
فناوریهای هوش مصنوعی و تکنیکهای تشخیص چهره به طور عجیبی با یکدیگر ترکیب شده و در حال ورود به حوزههای مختلف فناوری هستند.
چند روز پیش؛ شبکه اجتماعی پلیگرام را معرفی کردیم که با استفاده از هوش مصنوعی و شبکههای عصبی سعی میکرد چهره کارابران را تشخیص دهد و براساس آن یک شکلک ایموجی برای دیگران بفرستد.
حالا نوبت به صنعت بازیسازی رسیده است تا حالات صورت انسان را در بازی به صورت همزمان شبیهسازی و استفاده کند. تصور کنید در حالی که دارید بازی میکنید؛ لبخند بزنید یا عصبانی شوید و استرس بگیرید و بعد شخصیت درون بازی همان لحظه میمک صورت شما را تقلید کند! خوب؛ این هم یک گام بزرگ دیگر برای ارتباط با فضای مجازی است.
استودیوی Cloud Imperium Games دارد یک بازی رده بالا به نام Star Citizen را توسعه میدهد. در این بازی فناوریهای پیشگام و پیشرفته متعددی به کار گرفته شده است که یکی از آنها شبیهسازی حرکات صورت کاربر به طور آنلاین در بازی است. به زبان ساده؛ وقتی میخندید؛ کاراکتر درون بازی هم بخندد؛ وقتی عصبانی میشوید یا چهره شما جدی و درهم است؛ شخصیت بازی هم عصبانی شود یا حالتی جدی به خود بگیرد. این شرکت بازیساز میخواهد از طریق فناوری کاربران بتوانند با دنیای مجازی و شخصیتهای درون بازی تعامل و ارتباط داشته باشند و حس نزدیکی و شباهت بیشتری ایجاد شود.
سازندگان این بازی میگویند کاربران میتوانند با یک وبکم ساده نیز حرکات صورت خود را در بازی مشاهده کنند ولی شرکت Faceware یک سنسور حرکتی نیز ساخته و در حال توسعه دارد که حالت صورت را به طور دقیقتری در بازی پیادهسازی میکند. شرکت Faceware Technologies یکی دیگر از توسعهدهندههای بازی Star Citizen است که در چندین بازی دیگر مانند «جی تی ای 5» و «دستینی» نیز همکاری داشته است.
ظاهرا حسکر حرکتی Faceware از نرخ فریم و لنز مخصوص است و میتواند در نور کم نیز حرکات صورت را تشخیص و شبیهسازی کند. هنوز درباره زمان عرضه این بازی یا قیمت حسگر حرکتی Faceware هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است.
نظر شما درباره این فناوری و تعامل با شخصیت درون فضای مجازی و بازیهای کامپیوتری چیست؟ به نظر میرسد رویای ساختن یک کپی از انسان در فضای مجازی زیاد هم دور و دستنیافتنی نیست و بهزودی محقق خواهد شد!