محققان می‌گویند احتمال شناسایی کارت‌های گرافیک به صورت آنلاین و ردگیری کاربران با آن وجود دارد

تکنیک DrawnApart می‌تواند در ۸ ثانیه یک کارت گرافیک منحصربه‌فرد کاربری را شناسایی کند

0

در عصر افزایش آگاهی از حریم خصوصی آنلاین، بسیاری از ما با اثر انگشت دیجیتالی آشنا بوده و ترجیح می‌دهیم از آن استفاده کنیم تا ردیابی نشویم. اما داده‌های جدید نشان می‌دهند شاید آن‌طور که قبلا باور داشتیم؛ نبوده و حفاظت از حریم خصوصی بسیار سخت‌تر باشد.

یک تیم بین‌المللی از محققان امنیتی دریافتند می‌توان کاربران آنلاین را با کارت‌های گرافیکی ردیابی کرد. این کار از طریق تکنیک جدیدی به نام «انگشت‌نگاری GPU» (یا GPU fingerprinting) انجام می‌شود.

این فناوری جدید را محققان DrawnApart نام‌گذاری کردند و اولین بار توسط Bleeping Computer گزارش شد؛ بر تفاوت‌های کوچک میان هر قطعه سخت‌افزاری تکیه دارد تا تمایزی که ایجاد می‌کند را به یک کاربر خاص مرتبط سازد. محققان از طریق یک سری شناسه، متوجه شدند تنها با اجرای این تکنیک جدید، می‌توانند تک‌تک کاربران و همچنین فعالیت آنلاین آن‌ها را ردیابی کنند.

تیم تحقیقاتی متشکل از چندین کشور، جدیدترین یافته‌های خود را طی یک مقاله در پایگاه Arxiv منتشر کردند و با نمایش نمونه‌هایی از تکنیک انگشت‌نگاری GPU، نشان دادند اثرگذاری هیچ GPU یکسان نیست؛ حتی اگر همه کارت‌های گرافیک از یک مدل بوده و توسط یک برند ساخته شده باشند.

انگشت‌نگاری GPU
نمونه‌ای از انگشت‌نگاری GPU که نشان می‌دهد دو GPU یکسان می‌توانند نتایج متفاوتی برجای بگذارند

تفاوت‌های کوچکی در کارایی، مصرف انرژی و قابلیت‌های پردازشی هر کارت گرافیک وجود دارد و فناوری DrawnApart با استفاده از بارهای کاری ثابت در WebGL، از این تفاوت‌های کوچک بهره می‌گیرد. WebGL یک رابط کاربری برنامه‌نویسی مبتنی بر جاوا اسکریپت چند پلتفرمی است که مسئول ارائه پردازش‌های گرافیکی در هر مرورگر وب است.

DrawnApart با استفاده از WebGL تلاش می‌کند اثرهای GPU را با دنبالی خاصی از عملیات‌های گرافیکی (که به طور خاص برای این منظور ساخته شده‌اند) هدف قرار دهد. عملیات ترسیم بسیار دقیق است و تشخیص کارت‌های گرافیکی را برای محققان آسان می‌کند؛ حتی اگر این کارت‌ها از یک مدل و شرکت سازنده باشند.

هنگامی که این عملیات ترسیم به پایان می‌رسد؛ این تکنیک با تولید ردیاب‌های دقیق مبتنی بر اندازه‌گیری‌های زمانی، شامل مدت زمان‌هایی که کارت گرافیک برای رسیدگی به توابع، کامل‌سازی رندرهای ورتکس و غیره، ایجاد می‌کند. از آن‌جایی که زمان‌بندی انجام کارها در هر GPU متفاوت است؛ باعث می‌شود هر کارت گرافیک یک قابلیت ردیابی مجزا داشته باشد.

تکنیک DrawnApart
تکنیک DrawnApart: میانگین زمان ردیابی‌های انجام شده توسط GPU

این تیم تحقیقاتی دریافته است تکنیک DrawnApart دقت بالایی ارائه می‌دهد و نسبت به روش‌های ردیابی موجود، بهبودیافته‌تر است. این الگوریتم روی یک نمونه بزرگ شامل ۲۵۰۰ دستگاه منحصربه‌فرد و ۳۷۱ هزار اثر انگشت آزمایش شده است. محققان توانستند بدون DrawnApart و در مقایسه با روش انگشت‌نگاری فعلی، ۶۷ درصد بهبود را به وجود بیاورند. در وضعیت فعلی، DrawnApart می‌تواند یک کارت گرافیک را تنها در ۸ ثانیه انگشت‌نگاری کند.

۸ ثانیه بسیار سریع است ولی با استفاده از API جدیدتر و سریع‌تر، پتانسیل‌های ردیابی دقیق‌تر و سریع‌تر وجود دارد. این تیم تحقیقاتی با استفاده از روش‌های سایه‌زنی محاسباتی، دریافتند نتایج تا ۹۸ درصد دقیق و تنها ۱۵۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا به دست آیند.

اگرچه این یافته‌ها قابل توجه هستند اما نمی‌توان انکار کرد که وحشتناک نیز هستند. همه ما به رد کردن کوکی‌ها در وب‌سایت‌های مختلف عادت کردیم اما DrawnApart ثابت می‌کند شاید این به تنهایی کافی نباشد. تیم تحقیقاتی به شدت نگران پتانسیل سوءاستفاده از انگشت‌نگاری GPU است. از آن‌جایی‌که این روش نیاز به مجوزهای اضافی ندارد؛ کاربران به سادگی با یک مرورگر وب در معرض خطر قرار می‌گیرند.

محققان و همین‌طور مسئولان کتابخانه WebGL در حال بررسی روش‌های جلوگیری از این تکنیک مخرب هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…
منبع digitaltrends
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.