نکات مهم درباره دوربین مدار بسته

0

رپورتاژ

بازار دوربین مداربسته یک بازار بزرگ است با تعداد زیادی از تولیدکنندگان که دوربین‌های مداربسته را با قیمت‌های مختلف می‌فروشند، جای تعجب ندارد که هر کسی می‌داند چه چیزی بخرد. بنابراین در این مقاله نکات مهمی را که باید قبل از خرید دوربین در نظر بگیرید بررسی می کنیم.

  1. دوربین مداربسته چه چیزی را باید پوشش دهد؟

ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما در واقع، این معمولاً بیشترین چیزی است که با آن مواجه می شویم. زوایا و گزینه‌های زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه واقعاً دوربین مداربسته چه چیزی را پوشش دهد، اساس هر جنبه‌ای از سیستم است. با ویژگی هایی مانند ANPR، دید در شب، تشخیص حرکت و ردیابی خودکار دوربین های مداربسته موجود را به طور کامل تغییر می دهد، تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را پوشش دهید باید همیشه اولین قدم شما در هنگام خرید یک سیستم دوربین مدار بسته باشد.

 

  1. تأثیرات خارجی و محیطی بر دوربین مداربسته

عوامل خارجی می تواند تأثیر زیادی بر اثربخشی و طراحی سیستم دوربین مداربسته بگذارد. هنگام طراحی یک پروژه دوربین، مهم است که تأثیرات خارجی احتمالی مانند آب و هوا و موقعیت دوربین را در نظر بگیرید – چیزهایی مانند نور خورشید می توانند مکان قرارگیری دوربین را کاملاً تغییر دهند، اما خطر خرابکاری نیز ممکن است.

 

  1. کابل کشی دوربین مداربسته

صرف نظر از راه حلی که دنبال می کنید، یک کابل همیشه مورد نیاز است، چه برای برق، چه برای داده یا برای هر دو.در سیستم های آنالوگ یا اچ دی باید حتما یک کابل کواکسیال برای تصویر و یک کابل برق برای تغذیه در نظر گرفته شود با این حال، راه‌حل‌های IP اجازه می‌دهند هم داده‌ها و هم برق از طریق یک کابل شبکه مستقیماً از NVR به سمت دوربین فراهم شود.

 

  1. چه نوع دوربین مدار بسته میخواهید؟

طرح های زیادی از دوربین های مداربسته از دام گرفته تا بولت و دوربین های PTZ وجود دارد. انتخاب های زیادی وجود دارد، اما چگونه تصمیم می گیرید چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است؟ خوب، امیدواریم خطرات و تأثیرات خارجی خود را شناسایی کرده باشید، برخی تحقیقات در مورد طرح های مختلف مزایا و معایب باید این موضوع را برای شما محدود کند، به عنوان مثال نمی خواهید یک دوربین گلوله را در سطح پایین نصب کنید که به راحتی بتوان آن را از جا در آورد. از این نظر، برای این کار بهتر است به دنبال یک دوربین مداربسته دام مقاوم در برابر خرابکاری باشید.

 

  1. کیفیت و وضوح دوربین

بنابراین شما تصمیم گرفته اید که چه چیزی را می خواهید ثبت کنید و چقدر از آن شی فاصله دارید، اکنون باید درک کنید که به چه کیفیتی از دوربین خود نیاز دارید. با سیستم های آنالوگ مانند Turbo HD هایک ویژن یا HDCVI در دوربین های داهوا، می توانید کیفیت های مختلف 2 مگاپیسکل تا 8 مگاپیکسل داشته باشید، با این حال، راه حل IP آنها از 1.2 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل ارائه می دهد، بنابراین انتخاب های زیادی وجود دارد. رایج‌ترین دوربین‌های IP موجود در بازار از فناوری‌های 2 یا 4 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که بهترین وضوح نسبت به بودجه را ارائه می‌کنند و اگر کابل‌های آنالوگ موجود وجود نداشته باشد، اینها معمولاً بهترین انتخاب برای شما هستند.

  1. اندازه و سنسور لنز دوربین مداربسته

مجموعه عظیمی از اندازه های لنز از 2.8 میلی متر تا فواصل کانونی زیاد وجود دارد! با این حال، اندازه‌های لنز به دلیل اندازه‌ها و کیفیت‌های مختلف حسگر، مستقیماً با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. اگر میدان دید وسیعی می‌خواهید، ممکن است بخواهید به یک دوربین 2.8 میلی‌متری نگاه کنید، با این حال، این می‌تواند به معنای به خطر انداختن توانایی شناسایی افراد و اشیا باشد.

  1. دید در شب دوربین مدار بسته

بنابراین اکنون فاصله کانونی مناسبی برای شناسایی افراد و اشیاء در روز دارید، اما می‌خواهید در شب از آن استفاده کنید؟ خوب اینجا وارد فناوری های مادون قرمز یا فول کالر می شوید. امروزه بسیاری از دوربین‌های موجود در بازار محدوده مادون قرمز را از 20 متر تا حتی بیش از 200 متر ارائه می‌دهند! اما همه اینها به یک اندازه ایجاد نمی شوند و حتی می توانند هزینه دوربین مداربسته را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، بنابراین شما واقعاً باید در نظر بگیرید که چه محدوده ای نیاز دارید.

 

  1. ذخیره سازی دستگاه و هارد

ذخیره سازی اغلب فراموش می شود و تنها زمانی به عنوان یک مشکل شناسایی می شود که متوجه شوید فیلم گرانبهایی که واقعاً به آن نیاز داشتید از بین رفته است و برنمی گردد! در شرکت نیتاران ما از ابزارهایی برای محاسبه میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز استفاده می‌کنیم، اما همه به آن‌ها دسترسی ندارند و بنابراین قطعاً ارزش آن را دارد که قبل از هدر دادن بودجه خود از یک کارشناس کمک بخواهید.

 

  1. ویژگی های بیشتر دوربین مداربسته

بسیاری از راه حل های دوربین مداربسته طیف وسیعی از ویژگی ها مانند تشخیص خودکار پلاک شماره، تشخیص حرکت، تشخیص عبور از خط را ارائه می دهند … لیست واقعاً بی پایان است. توصیه می‌کنیم همیشه قبل از خرید هر سخت‌افزاری به ویژگی‌هایی که ممکن است بخواهید از چه ویژگی‌هایی مانند مشاهده از راه دور استفاده کنید، نگاه کنید، زیرا برخی از ویژگی‌های از دست رفته واقعاً می‌توانند باعث شکست شوند!

 

10 . بهترین برند دوربین مداربسته

همانگونه که اشاره شد در بازار دوربین مداربسته انواع اقسام مختلفی از برندها را می بینید که اغلبشان دوربین های مونتاژی و بی کیفیت هستند اما برترین برندهای دنیا خصوصا در بازار ایران به ترتیب عبارتند از داهوا، هایک ویژن، ویوتک، بوش، سامسونگ،یونی ویو

 

کمک گرفتن از یک کارشناس نصب دوربین مداربسته می تواند استرس شما را در انتخاب بهترین دوربین مداربسته کم کند. پیشنهاد می شود حتما قبل از خرید با یک کارشناس صحبت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.