بهترین متخصص ایمپلنت دندان کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

0

رپورتاژ

ایمپلنت‌های دندانی که از بهترین روش‌های موجود جهت بازیابی دوباره‌ی دندان‌ها هستند، امروز نقش مؤثرتر و پررنگ‌تری را در مقابل پروتز‌های دندانی ایفا می‌کنند. در جراحی ایمپلنت، متخصص ایمپلنت دندان با درنظر گرفتن شرایط لثه و وضعیت دهان و دندان بیمار اقدام به قرار دادن پیچ‌هایی از جنس تیتانیوم درون لثه کرده و در نهایت تاج دندانی مشابه دیگر دندان‌های واقعی را به آن متصل می‌کند که به این ترتیب افراد شاهد دندان‌هایی با عملکرد و ظاهری مشابه دندان‌های واقعی هستند. اما میزان طبیعی بودن دندان کاشته شده و موفقیت جراحی به مهارت و تجربه‌ی متخصص ایمپلنت دندان بستگی داشته و اگر متخصصی از ویژگی‌های مناسبی جهت انجام این جراحی برخوردار نباشد، می‌تواند ضرر‌های مالی و جانی بزرگی را به متقاضیان وارد نماید.

چه تفاوتی میان متخصصین ایمپلنت با دندانپزشکان عمومی وجود دارد؟

یکی از پرسش‌هایی که پس از شنیدن نام متخصص ایمپلنت دندان یا متخصص پریو و جراحی لثه و فک مطرح می‌شود، این است که آیا حوزه‌ی کاری این افراد با دندانپزشکان معمولی متفاوت است یا هر دو گروه خدمات مشابه‌ای را به بیماران ارائه می‌دهند. در پاسخ به این پرسش باید عرض کنیم که رشته‌ی دندانپزشکی از نظر تحصیلات آکادمیک و تجربی تنها به پذیرش مدرک دندانپزشکی عمومی ختم نشده و علاقه‌مندان به ادامه‌ی تحصیل در این حوزه و ارتقای دانش و تجربه‌ی خود در این زمینه، می‌توانند به شرکت در آزمون‌های الزامی اقدام کرده و پس از پذیرش در یکی از رشته‌های پریو دانتیست (تخصص جراحی لثه و ایمپلنت)، تخصص ارتودنسی و ترمیم و زیبایی و… مشغول به تحصیل شوند. بنابراین متخصصین ایمپلنت دندان به نسبت دندانپزشکان عمومی، سال‌های بیشتری را صرف تحصیل و دستیابی به تخصص در یک حوزه‌ی خاص کرده و مسلماً از مهارت و دانش بیشتری برای موفقیت در جراحی ایمپلنت دندانی برخوردارند.

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان به موفقیت در جراحی ایملپنت و دوام دندان کاشته شده مربوط می‌شود. در حقیقت یک متخصص ایمپلنت با در نظر گرفتن عوامل متعدد و مدیریت درست جراحی و نیز استفاده از ایمپلنت یا تاج مناسب می‌تواند دندانی با دوام، همانند دیگر دندان‌های شخص را برای او به وجود آورده و از تعویض زود هنگام تاج یا ایمپلنت دندان جلوگیری به عمل آورد. این درحالی است که متخصصینی که بر روی قیمت خدمات تمرکز بیشتری دارند تا کیفیت خدمات، متأسفانه با قرار دادن تاج یا پیچ‌های ایمپلنت بی‌کیفیت و ارزان قیمت، موجب پشیمانی و عدم رضایت فرد از ایمپلنت‌های انجام شده می‌شوند؛ به طوریکه فرد ظرف مدت کوتاهی پس از جراحی شاهد شکستگی ایمپلنت یا شل شدن پیچ و از بین رفتن کیفیت دندان خواهد بود.

ویژگی بهترین متخصصین ایمپلنت

پس از آشنایی با اهمیت انتخاب یک متخصص ایمپلنت دندان خوب، لازم است در خصوص ویژگی‌های مناسب‌ترین متخصص ایمپلنت و عواملی که در انتخاب آن تأثیر‌گذار است، به بررسی نکات حائز اهمیتی بپردازیم تا با شناخت این ویژگی‌ها مسیر درستی را در زمینه‌ی ایمپلنت و کاشت دندان طی کرده و از پشیمانی و نارضایتی پس از جراحی جلوگیری به عمل‌ آوریم.

 

  • برخورداری از تخصص در زمینه‌ی جراحی فک و ایمپلنت

همانطور که در بحث مقایسه‌ی دندانپزشکان عمومی و متخصصین پریودنتیست عرض نمودیم، میزان دانش و تجربه و مهارت متخصصین ایمپلنت دندان به مراتب به نسبت دندانپزشکان عمومی بالاتر است. بنابراین دندانپزشکانی می‌توانند متقاضیان ایمپلنت را به سمت یک جراحی موفق و دستیبابی به بهترین نتیجه‌ی ممکن سوق دهند که جزء متخصصین ایمپلنت و کاشت دندان باشند. پس یکی از ویژگی‌های مهمی که در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین متخصص ایمپلنت دندان باید در نظر گرفته شود، برخورداری دندانپزشک، از تخصص کافی در حوزه‌ی ایمپلنت دندانی می‌باشد.

 

  • برخورداری از تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی ایمپلنت دندانی

برخورداری از تجربه‌ی کافی در کنار تخصص می‌تواند به موفقیت جراحی کمک مؤثری نموده و نتیجه‌ی بهتری را در ایمپلنت کاشته شده حاصل نماید. در حقیقت یک متخصص ایملپنت دندان با تجربه در جراحی ایمپلنت بیماران مختلف، شرایط پیچیده و مختلفی را تجربه نموده و اکنون با استفاده از این تجربه‌ها می‌تواند، بسیاری از مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبانگیر بیمار شود را پیش‌بینی نماید. همچنین متخصصین با تجربه، با آماده‌سازی درست استخوان فک سعی می‌کنند تا پیچ‌های ایمپلنت را به صورت کاملاً ثابت و محکم درون فک قرار داده تا در زمان‌های طولانی و حتی تا اخر عمر فرد شل نشده و همچنان همانند ریشه‌ی یک دندان به قوت خود باقی بماند.

 

  • ارزیابی دقیق بیمار

یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان تهران تأثیر قابل توجهی را برجای می‌گذارد، ارزیابی دقیق بیمار توسط متخصص ایملپنت دندان می‌باشد. این ارزیابی که به واسطه‌ی پرسش و پاسخ از بیمار و اطلاع از سابقه‌ی بیماری‌های وی و البته انجام آزمایشات مخصوصی صورت می‌پذیرد، می‌تواند روند انجام جراحی را به شکل بهتری کنترل نماید. همچنین متخصص ایمپلنت با استفاده از نتایجی که در طی این ارزیابی به دست می‌آورد، می‌تواند، در صورت پرخطر بودن جراحی برای سلامت وی از انجام آن ممانعت کرده و یا روش‌های جایگزینی را به جای جراحی به وی پیشنهاد دهد.

 

 

  • برخورداری از رفتاری مناسب در جهت کنترل استرس بیمار

مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام جراحی در دندان برای بسیاری از افراد واژه‌ی استرس‌زا و تاحدودی ترسناک است. اما این استرس با رفتار مناسب متخصص ایمپلنت دندان و تکنیک‌هایی که وی در جهت کاهش این استرس پیاده می‌کند، می‌تواند به شکل خوبی کنترل شود تا در عمل کاشت دندان تأثیرات منفی را برجای نگذارد. بنابراین متخصصانی که از رفتار مناسب و با آرامشی برخوردارند در مقابل سایر دندانپزشکانی که هیچگونه ارتباط کلامی با بیمار برقرار نکرده و وی را به آرامش دعوت نمی‌کنند، اولویت دارند.

 

توانایی و مهارت در به کار بردن جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی

کلیه‌ی تجهیزات و ابزار‌های پیشرفته‌ای که در حوزه‌ی دندانپزشکی و جراحی‌های ایمپلنت موجودند، با هدف ارتقای درصد موفقیت جراحی و کاهش درد و خونریزی در طی جراحی، طراحی و تولید می‌شوند. با توجه به این موضوع استفاده‌ی درست و به جا از این ابزار‌های مفید و کارآمد می‌تواند در بهبود نتیجه‌ی نهایی و راحت و سریع بودن جراحی تأثیر بسزایی را به دنبال داشته باشد. بنابراین علاوه بر کلیه‌ی مواردی که در بخش‌های قبل عرض نمودیم میزان مهارت یک متخصص ایمپلنت دندان در استفاده از تجهیزات پزشکی و حضور تجهیزات پزشکی مؤثر و کارآمد در کلینیک دندانپزشکی، درانتخاب بهترین متخصص مؤثر خواهد بود.

 

در صورت تمایل به انجام یک جراحی موفق و کم دردسر می‌توانید به یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت تهران، دکتر فولادگر مراجعه فرمایید. دکتر فولادگر با بهره‌مندی از تخصص و دانش در حیطه‌ی انجام جراحی‌های ایمپلنت دندانی و برخوردرای از تجربه‌ی مؤثر در این زمینه می‌تواند در حل مشکلات دهان و دندان و انجام ایمپلنتی با دوام و موفق گام بلندی بردارد. در کلینیک دکتر فولادگر مجهز‌ترین دستگاه و تجهیزات به روز دنیا در محیطی آرام و استریل شده موجود بوده تا کلیه‌ی مراجعین با غلبه بر استرس‌ها و نگرانی‌های خود بتوانند مراحل جراحی خود را به خوبی پشت سر بگذارند. برای ارتباط با این کلینیک می‌توانید از وبسایت drfooladgar.com یا شماره تماس 02122089003  استفاده نموده و یا به آدرس سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای خیابان بهزاد، ساختمان ارس، پلاک 4 مراجعه فرمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5