حمله ایلان ماسک به نتفلیکس، او می‌گوید که نتفلیکس به یک نوع ویروس برنامه‌سازی مبتلا شده و غیرقابل تماشا است

0

خبر بزرگ سه‌شنبه مربوط به نتفلیکس بود که گزارش درآمد ناامیدکننده‌اش در سه ماهه اول نشان می‌داد که این غول استریم بیش از 200 هزار مشترک از دست داده است. اولین باری است که در 10 سال گذشته، نتفلیکس از دست دادن مشترک را گزارش کرده.

پیش از این تخمین زده می‌شد که نتفلیکس در سه ماهه اول 2.5 میلیون مشترک به دست خواهد آورد. البته باید در نظر داشته باشیم که تعلیق نتفلیکس در روسیه، به قیمت از دست رفتن 700 هزار مشترک تمام شده.

گزارش درآمد ناامیدکننده نتفلیکس باعث شد که قیمت سهام آن حدود 23 درصد کاهش یابد و یکی از افرادی که ظاهراً این خبر خوشحالش کرده، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص بیش از 260 میلیارد دلار است.

ماسک در موضع‌گیری نسبت به گزارشی درباره آمار ناامیدکننده نتفلیکس، اواخر شب سه‌شنبه توییت کرد: «ویروس ذهن بیدار، نتفلیکس را غیرقابل تماشا کرده.»

وقتی کاربری به ماسک پاسخ داد که “ویروس به اصطلاح Woke mind بزرگترین تهدید برای تمدن است”، ماسک موافقت کرد و پاسخ داد: “بله”.

کاربر دیگری در توییتی برای ماسک نوشته که نه فقط نتفلیکس، بلکه به طور کلی فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی، برنامه‌های تلویزیونی، همه این‌ها، مجبور هستند که از مد روز تبعیت کنند و مواظب باشند که به هیچ قشری توهین نکنند. اینها باعث شده که هیچ چیزی دیگر «اصلی» نباشد، مگر محتواهایی که از جاهایی مانند ژاپن یا کره بیرون می‌آیند.

ماسک مجدداً پاسخ داد: “درست است.”

ماسک تازه درگیر ماجرای تلاش برای خرید کل سهام توییتر شده بود. تلاشی که منجر به نتیجه شد. ظاهرا یکی از انگیزه‌های فرعی او تغییر روندهای کلان در توییتر بود. اما او آیا بعد آن ناکامی متوجه خرید یک رسانه تاثیرگذار در بخش سرگرمی مثل همین نتفلیکس شده یا به سادگی، انتقادی را که در ذهن همه ماست، برجسته کرده؟

جالب است که او شریک نتفلیکس در تولید برخی مجموعه‌های مستند مانند Countdown: Inspiration4 Mission to Space، مستندی که در مورد مأموریت مداری اسپیس ایکس Inspiration4 و Return to Space است.

با نگاهی به ویکی پدیا شاید بتوانیم آنچه را که در ذهن ماسک است، بهتر متوجه شویم. واژه Woke به عنوان داشتن ذهن آماده و بیدار و به‌روز برای تشخیص و رفع انواع بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها است.

می‌شود تفسیر کرد که ایلان ماسک ادعا دارد که این آش بیش از حد شور شده و صاحبان رسانه‌های خبری و سرگرمی‌ساز، الان به اصطلاح «ریا» آلوده شده‌اند و تصنعی و سفارشی برنامه می‌سازند تا مثلا از اقلیت‌های جنسی دفاع کنند. البته در همین نتفلیکس تک‌برنامه‌هایی مانند استندآپ دیو چاپل پخش شده بود که دارای مضمون متفاوتی بود.

ماسک دقیقا در این مورد توضیح نداده و شاید او بیشتر با ذهن یک بیننده عادی و نه فعال رسانه و حوزه سرگرمی و سینما و یک منقد برجسته به داستان نگاه می‌کند. اما شاید توییت هم او، چیز بیراهی نباشد.

منبع: دیلی بیست


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.