افسردگی پس از زایمان ممکن است با تغییرات سیستم ایمنی بدن ارتباط داشته باشد

0

تصور می‌شود که افسردگی پس از زایمان حدود 15 درصد از زنان را پس از زایمان تحت تأثیر قرار می‌دهد  و می‌تواند تأثیر منفی روی کودکان این زنان هم  داشته باشد، اما ما هنوز به طور کامل نمی‌دانیم که چرا افسردگی پس از زایمان رخ می‌دهد. یک مطالعه جدید اکنون یک ارتباط بالقوه با سیستم ایمنی بدن فرد را کشف کرده است.

تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه ویرجینیا خون 482 زن مبتلا به افسردگی پس از زایمان (به‌اختصار PPD) را بررسی کردند و تفاوت‌های قابل‌توجهی در سلول‌های ایمنی  B در مقایسه با زن‌هایی که این بیماری را نداشتند، پیدا کردند.

سلول‌های B بخشی کلیدی از سیستم ایمنی بدن هستند که زمانی فعال می‌شوند که بدن اجسام خارجی را شناسایی کند. لنفوسیت‌های B پادتن یا آنتی بادی تولید می‌کنند. سلول‌های B همچنین سیگنال‌های ضد التهابی ارسال می‌کنند.

در دوران بارداری، سیستم ایمنی بسیار حساس است. در دوره پس از زایمان، همه هورمون‌ها و مسیرها باید دوباره تنظیم شوند تا بدن به حالت اول برگردند.

جری گینتیوانو و همکارانش تغییرات سلول B را به 3 روش بررسی کردند: توالی یابی RNA، ژنوتیپ DNA و ارزیابی متیلاسیون DNA .

محققان در زنان مبتلا به PPD، هزاران رونوشت سلول B – توالی کد کننده برای سنتز پروتئین – را پیدا کردند که در زنان بدون PPD مشاهده نشد. این تفاوت‌ها تا حدی به انواع DNA و تنظیم ژنتیکی مربوط می‌شود.

چهارمین شیوه بررسی آنها موسوم به آنالیز مسیر pathway analysis بود که توالی‌های کدکننده مسیرهای فیزیولوژیکی را با پروتئین‌های حاصل از آنها، پیوند می‌دهد و فعال‌سازی سلول‌های B زنان مبتلا به افسردگی بعد از زایمان را با آنهایی که ندارند؛ مقایسه می‌کند.

ما هنوز نمی‌دانیم که چرا سلول‌های B در زنان مبتلا به افسردگی تغییراتی دارند. شاید هم این تغییرات باعث بیماری نباشد و عامل دیگری هم باعث تغییرات روحی این زمان و هم تغییرات سلول‌های B می‌شود.

تحقیقات قبلی نقش ژن‌ها و هورمون‌ها را با PPD بررسی کرده بود.

تحقیق جدید ممکن است سرنخ‌های جدیدی به ما در مورد نقش سیستم ایمنی داده باشد.

PPD می‌تواند یک وضعیت ویرانگر برای هر دو والدین کودک باشد که منجر به اضطراب، کم شدن انرژی ، غم و اندوه شدید، مشکلات خوردن و خوابیدن و حتی افکار خودکشی شود.

این تحقیق در Molecular Psychiatry منتشر شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.