بهترین سریال های کره ای جدید و قدیمی | 63 سریال دیدنی همراه با خلاصه داستان

10

سریال‌های کره‌ای در این سال‌ها بسیار متنوع شده‌اند و ژانرهای مختلفی را دربرگرفته‌اند. از سریال‌های هیجان‌انگیز مانند اسکویید گیم که در سطح جهان مورد استقابل قرار گرفت تا سریال‌هایی که در ایران از تلویزیون ملی پخش شدند و مورد استقابل قرار گرفتند. کره‌ای‌های سریال‌های پلیسی و اسرارآمیز، علمی تخیلی، تاریخی، خانوادگی، پزشکی و … را هم خیلی خوب می‌سازند.

شاید گاهی ترجیح می‌دهید به جای سریال‌های غربی، بنشینید و سریال کره‌ای نگاه کنید. اینها می‌توایند فهرستی از بهترین سریال های کره‌ای را ببینید که به انتخاب شما کمک می‌کنند.

1- سریال بازرس مخفی سلطنتی و جوی – Secret Royal Inspector & Joy

داستان «بازرس مخفی سلطنتی و جوی» در زمان سلسله جوسان اتفاق می افتد. این مجموعه داستان خوراک شناس جوانی است که ناخواسته بازرس سلطنتی می شود و با زن مطلقه ای که به دنبال خوشبختی است همراه می شود. آن دو با هم در پی تحقیق درباره سیاست مداران فاسد و به زانو درآوردن آن ها هستند.

سریال بازرس مخفی سلطنتی و جوی به کارگردانی جانگ یو سون در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال نام جونگ می، اوک تک یون، کیم هه یون، جانگ وون سو و لی کیون جائه به هنرمندی پرداخته‌اند.

2- سریال بد و دیوانه – Bad and Crazy

داستان مجمموعه «بد و دیوانه» درباره کارآگاه فاسد ولی کاربلد چندشخصیتی است که می خواهد عدالت را اجرا کند. سو یئول در کارش موفق است اما اصول اخلاقی درستی ندارد و هر کاری می کند تا به موفقیت برسد و به خاطر شخصیت جاه طلبی که دارد، طی مدت کمی ارتقاء درجه گرفته است. زندگی آرام او ناگهان با پیدا شدن سروکله شخصی به نام کی تغییر می کند. کی فردی اخلاقی است اما رگه های دیوانگی هم دارد و رویای قهرمان شدن در سر می پروراند. او هر وقت به بی عدالتی بر بخورد، یک مشت حواله آن می کند!

سریال بد و دیوانه به کارگردانی یو شین دانگ در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این سریال لی دونگ ووک، هان جی یون، هاک چا یئون و وای ها جون به هنرمندی پرداخته‌اند.

3- سریال جیریسان – Jirisan

«جیریسان»، فیلمی است که داستان آن در دورنمای منظره های مرتفع کوهستان جیری اتفاق می افتد. این فیلم، داستان جنگلبانان و دیگر کارکنان پارک ملی جیریسان را به نمایش می گذارد که از دامنه های رازآلود و کشف نشدۀ کوهستان بالا می روند.
درباره سریال جیریسان

سریال جیریسان به کارگردانی لی ایونگ بوگ در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این سریال جون جی هیون، جو جی هون، جو هان چول، گو مین سی، اوه جونگ سو و سونگ دونگ ایل به هنرمندی پرداخته‌اند.

4- سریال سلول های یومی – Yumi’s Cells

«سلول های یومی»، سریالی در ژانر عاشقانه-کمدی و محصول کشور کره جنوبی در سال 2021 است. کیم یو می ممکن است در ظاهر زنی معمولی مانند سایر زنان باشد، اما حقیقتی غیرمعمول درباره او وجود دارد. به نظر می رسد سلول های آن بخشی از مغزش که مسئول احساسات عاشقانه هستند، از کار افتاده باشند. این اتفاق بعد از جدایی سختی که تجربه کرده، اتفاق افتاده است و او هم اکنون درگیر روزمرگی زندگی شده است. اما پس از آشنایی با گو وونگ اتفاقات جالبی رقم می خورد و شرایط تغییر می کند.

سریال سلول های یومی به کارگردانی لی سانگ یوپ در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر عاشقانه و کمدی می‌باشد. در این سریال کیم گو اون، آن بو هیون، پارک جین یانگ و پارک جی هیون به هنرمندی پرداخته‌اند.

5- سریال تکه ای از قلبت – A Piece of Your Mind

«تکه ای از قلبت»، سریالی عاشقانه و محصول سال 2020 کره جنوبی است که داستان عشق بین 2 جوان را روایت میکند. «ها وُن» پسر جوان باهوشی است که موسس شرکت «اِم اند اِچ» و برنامه ریز سیستم های دارای هوش مصنوعی می باشد که با دختری به اسم «هان سو وو» که مهندس ضبط موسیقی کلاسیک است، آشنا میشود و سرنوشتشان به هم گره میخورد.

سریال تکه ای از قلبت به کارگردانی لی سانگ یوپ در سال 2020 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر عاشقانه و کمدی می‌باشد. در این سریال جونگ هه این، چه سو بین، لی هانا، کیم سونگ کیو و کیم جونگ وو به هنرمندی پرداخته‌اند.

6- سریال بازرس کو – Inspector Koo

بهترین سریال های کره ای

«بازرس کو»، سریالی در ژانراکشن-هیجان انگیز محصول کشور کره جنوبی در سال 2021 و با بازی «لی یونگ ئه»، بازیگر نقش یانگوم در سریال محبوب جواهری در قصر، است. افسر پلیس سابق با شخصیتی گوشه گیر به عنوان بازرس بیمه دوباره وارد بازی می شود و به دنبال سرنخ ها در صحنه های جرمی است که با هنرمندی تمام توسط قاتلی زنجیره ای در حرفه خود او طراحی شده است.

سریال بازرس کو به کارگردانی جانگ لی هیوم در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این سریال لی یونگ آئه، کیم های جون، کیم هه سوک، آن یون جین و سان جوان کواک به هنرمندی پرداخته‌اند.

7- سریال کایروس – Kairos

«کایروس»، سریالی در ژانر فانتزی-رازآلود و هیجان انگیز و محصول سال 2020 کره جنوبی است. داستان این سریال درمورد مرد موفقی به نام «کیم سو جین» است که به همراه همسر و دخترش زندگی راحت و آرامی دارند اما عمر این آرامش زیاد و با ناپدید شدن دخترش، زندگی اش نابود می شود. او طی اتفاقاتی می تواند با زن جوانی از گذشته، ارتباط برقرار کند. اما چه ارتباطی ممکن است میان مردی از آینده با زندگی غم انگیز و زنی از گذشته با یک زندگی سخت وجود داشته باشد؟

سریال کایروس به کارگردانی پارک سونگ وو در سال 2020 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر علمی تخیلی می‌باشد. در این سریال شین سونگ روک، لی سه یونگ، نام گیوری، آن بو هیون و شیم هه یون به هنرمندی پرداخته‌اند.

8- سریال بولگاسال: روح های جاودان – Bulgasal: Immortal Souls

این سریال داستان زندگی مردی را بازگو می کند که به موجودی جاودان به نام بولگاسال تبدیل شده است. او به دنبال انتقام از زنی با گذشته ای رازآلود است که گویی مسئول تبدیل شدن او و همه عذابیست که او در ششصد سال گذشته متحملش بوده و آرزو دارد بتواند روزی خود را از این طلسم آزاد کند.

سریال بولگاسال: روح های جاودان به کارگردانی جانگ یانگ وو در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این سریال لی جین ووک، نارا، جون لی، گونگ سونگ یون، پارک میونگ شین و جین یانگ جونگ به هنرمندی پرداخته‌اند.

9- سریال کیمرا – Chimera

داستان سریال هیجان انگیز «کیمرا» که از جدیدترین ساخته های کره جنوبی است، دربارۀ انفجاری است که در گذشته رخ داده است. این انفجار منجر به شکل گیری یک پروندۀ قتل های زنجیره ای شد که با نام پرونده کیمرا معروف شد. سی و پنج سال بعد، انفجار مشابهی رخ می دهد و …

سریال کیمرا به کارگردانی کیم دو هان و کیم هان دو در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این سریال هی جون لی، نام آئه گی، وو هیون، کانگ ایل شین و جی یان ون به هنرمندی پرداخته‌اند.

10- سریال نقاب – The Veil

«نقاب»، مجموعه ای در ژانر اکشن-هیجان انگیز و محصول کشور کره جنوبی در سال 2021 است. داستان این سریال درباره یک افسر سازمان اطلاعات ملی است که تلاش می کند فردی خائن و نفوذی را درون سازمان پیدا کند. او سپس به وجود دشمنی جدی تر و بزرگتر در پشت پرده پی می برد.

سریال نقاب به کارگردانی کیم سونگ یونگ در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این سریال نام گونگ مین، جونگ جی یون، ها سون پارک، کیم جی اون، کیم دو هیون، هوانگ هی، کیونگ یونگ لی، جونگ مون سونگ، پارک وون سانگ، جانگ یونگ نام و یو او سونگ به هنرمندی پرداخته‌اند.

11- سریال شاهزاده صد روزه من- سریال ۱۰۰Days My Prince

بهترین سریال های کره ای

ژانر: اکشن، کمدی، تاریخی، عاشقانه
بازیگران: کیونگ سو دو، نام جی هیون، جو سونگ ها
تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است

خلاصه داستان: لی‌یول، ولیعهد چوسان ناگهان ناپدید می‌شود. او بعد از صد روز همراه همسر جدیدش به قصر برمی‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند در این صد روز چه بلایی بر سر او آمده. همچنین لی‌یول از هویت واقعی همسرش خبر ندارد و قدم در دریای دردسر می‌گذارد.

این سریال با اینکه یک سریال تاریخی است روی موضوعات فساد، نابرابری، سیاست‌های کثیف، سوءاستفاده از قدرت و فرزندپروری صحیح تمرکز دارد. مشکلاتی که تفاوت چندانی با جامعه امروز کره جنوبی ندارند و هنوز معضل حساب می‌شوند. اگر طرف‌دار درام‌های تاریخی هستید این سریال حتماً باید در فهرست تماشای شما قرار بگیرد و اگر تاکنون از این ژانر چیزی ندیده‌اید بهتر است این سریال را با صحنه‌های اکشن با طعم عاشقانه، کمی کمدی و یک موش و گربه بازی سیاسی جذابش امتحان کنید.

12- سریال رویای فرمانروای بزرگ

نام‌های دیگر The King’s Dream و Dream of the King
نویسنده Yoo Dong-yoon و Kim Seon-deok
کارگردان Shin Chang-seok و Kim Sang-hwi

بازیگران چوی سو جونگ، کیم یو سوک، پاکپائو هیم یو، پارک جو می، هونگ ئون هی و لی یونگ آه

آهنگ آغاز “The Heart’s Road” by جسیکا جونگ

سریال 70 قسمتی رویای فرمانروای بزرگ داستان زندگی کیم چونچو یکی از فرمانروایان کره ای را نقل می‌کند که به کمک یکی از فرماندهان خود یعنی کیم یوشین موفق می‌شود عصر طلایی فرمانروایی شیلا را رقم بزند.

13- سریال بزرگ‌ترین عشق (The Greatest Love)

این سریال درام خنده‌دار، شیرین و گاهی اوقات غمناک است. داستان این سریال در مورد شخصیتی به اسم کوئی جونگ، خواننده اصلی گروه محبوب «National Treasure Girls» است که دیگر به فعالیت خود ادامه نمی‎دهند. پس از جدایی اعضای گروه از یکدیگر، کوئی جونگ در زندگی مشکلات زیادی را تجربه می‎کند.

از سوی دیگر، زندگی شخصی بازیگری به اسم دوک کو جین که در حقیقت فردی بی‌ادب و خودخواه است از سوی مردم دنبال می‎شود. این دو در جهان‌های متفاوتی زندگی می‎کنند تا این که در یک زمان غیرمنتظره، مکان غیرمنتظره و به شکل غیرمنتظره با یکدیگر آشنا می‎شوند.

بازیگران:

کنگ هیو جین در نقش کوئی جونگ
چا سونگ وون در نقش دوک کو جین
یون کائه سانگ در نقش یو پیل جو
یو این نا در نقش کانگ سه ری

14- سریال همه ما مرده‌ایم (All of Us Are Dead)

محصول سال: 2022
ژانر: اکشن، ترسناک، جوانان، علمی تخیلی
بازیگران: Park Ji Hoo, Yoon Chan Young, Jo Yi Hyun

سریال کره‌ای All of Us Are Dead یکی از بهترین سریال‌های کره ای 2022 بوده که از وبتونی به نام School Attack اقتباس شده است. این سریال از شبکه نتفلیکس پخش شد و توانست مورد استقبال مردم قرار بگیرد. داستان این کیدراما درباره گروهی از دانش آموزان بوده که در جریان شیوع ویروس زامبی در مدرسه خود به دام می‌افتند. آنها ناامیدانه سعی می‌کنند تا به زامبی تبدیل نشده و از مدرسه خود فرار کنند.

15- سریال بازی مرکب – Squid Game 

بازی مرکب (Squid Game) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جهان محصول کشور کره است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. این سریال رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد و تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های این سرویس شد. وظیفه ساخت سریال بازی مرکب برعهده هوانگ دونگ هیوک قرار داشت.

این سریال نمرات نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان فیلم و سریال را به سمت خود جلب کند. موفقیت عظیم فصل نخست باعث شد که سازندگان تصمیم به ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب بگیرند. ازجمله بازیگرانی که در این حضور داشتند می‌توان به لی جونگ جه، پارک هه سو، وی ها جون، جونگ هو یون، او یونگ سو، هو سونگ ته، انوپام تریپاتی و کیم جو ریونگ اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال بازی مرکب بدین شرح است: گروهی متشکل از 456 نفر با تجربیات مختلف از زندگی، جهت برد جایزه 45.6 میلیارد وونی (38.7 میلیون دلاری)، به شرکت در مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه با عواقبی ناگوار دعوت می‌شوند.

16- سریال عازم جهنم (Hellbound)

سال تولید: ۲۰۲۱
ژانر: فانتزی‌ تاریک، دلهره‌آور
کارگردان: یون سانگ‌هو (Yeon Sang-ho)
بازیگران اصلی: یو آه‌ این (Yoo Ah-in)، کیم‌ هیون‌جو (Kim Hyun-joo)، پارک جونگ‌مین (Jeong Min Park)
مدت‌زمان: هر قسمت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

مردم شایعاتی درباره زمان مرگشان می‌شنوند. با رسیدن زمان مرگ، فرشته‌‌هایی به‌سمتشان می‌آیند و آنها را می‌کُشند. اما این پایان ماجرا نیست؛ فرشته‌های مرگی که به سراغ آدم‌ها می‌آیند در واقع موجوداتی فرازمینی‌اند که انسان‌ها را راهی جهنم می‌کنند.

پایان زندگی ما انسان‌ها روی این کره‌ خاکی چطور رقم خواهد خورد؟ با وجود تمام امکانات و فناوری‌های امروزی، باز هم این پرسش بی‌جواب و ترس از آینده‌ موهوم ذهن را مشغول می‌کند. نگاه جذاب مجموعه «عازم جهنم» به این موضوع آن را دیدنی‌تر می‌کند.

17- سریال  وینچنزو Vincenzo

یکی از سریال های جدید کره ای در سال 2021 نمایش داده شد، سریال وینچنزو است که با سبکی جدید ساخته شده است. این سریال کره ای جدید در ژانر کمدی سیاه و درام جنایی است که مورد استقبال گسترده تماشاچیان و منتقدین قرار گرفت. سبک مافیایی این سریال به نظر به مزاق تماشاچیان کره ای خوش آمد. چرا که از همان ابتدا جزو پر بیننده ترین سریال های کره ای 2021 لقب گرفت.

داستان این سریال از آنجاییکه شروع می شود که یک خانواده مافیایی ایتالیایی، پارک جو هیونگ را به فرزندی قبول می کنند. آنها جو هیونگ را به ایتالیا برده و در آنجا بزرگ می کنند. جو هیونگ، پس از بلوغ به گروه های مافیایی می پیوندد و در واقع دست راست دون فابیو، پدر ناتنی و رئیس باند مافیایی ایتالیایی می شود. پائولو، پسر واقعی دون فابیو به خاطر اینکه موقعیت خودش را در خطر می بیند، تصمیم می گیرد تا جو هیونگ را به قتل برساند. به همی دلیل جو هیونگ به سزمین مادریش یعنی کره بر می گردد. پارک جو هیونگ نامش را تغییر میدهد و به وینچنزو کاسانو شناخته می شود. او در کره به کار وکالت مشغول می شود. اما در یک پرونده فوق العاده بزرگ قصد دارد مقدار زیادی طلا را به دست آورد اما ….

یکی از جنجالی ترین سکانس های این سریال زمانی است که شخصیت اصلی داستان قصد دارد غذای بیبیم بپ را بخورد. این غذا از اصلی ترین و معروفترین غذاهای کره ای است. اما از انجاییکه اسپانسر این مجموعه یک شرکت چینی بود، این سکانس با تبلیغات مربوط به کمپانی چینی نمایش داده شد. این موضوع موجی از انتقادها بین تماشاگران را برانگیخت. این سریال نیز جزو سریال های پرخرج بود. بیش از 18 میلیون دلار آمریکا خرج برداشت. اما ارزش این میزان سرمایه گذاری را داشت، چون جزو پر ببننده ترین سریال های سال 2021 شد.

18- سریال Law School – سریال دانشکده حقوق

ژانر: جنایی، درام، رازآلود

بازیگران: میونگ مین کیم، کیم بام، هی یونگ ریو
تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)

Low School در دانشکده‌ای به نام هانکوک رخ می‌دهد و داستان داشنجویان و اساتید این دانشکده را روایت می‌کند که با یک مورد عجیب روبه‌رو می‌شوند. دانشجویان و استاید، در حال اجرای یک دادگاه تمرینی در محیط دانشکده هستند که با قتل شوکه‌کننده یک استاد، در دفتر کارش روبه‌رو می‌شوند. دانشجویان مجبور می‌شوند برای کشف حقیقت مرگ او، زودتر از فارغ‌التحصیلی کار وکالت را شروع کنند.

داستان ماهرانه ساخته شده و برخلاف سریال‌هایی کره‌ای که عموما درباره عشق بچه‌های دبیرستانی است، داستان‌سرایی ظریفی دارد. قهرمانان آن درگیر شوخی‌های سطحی و ساده نمی‌شوند و با اولویت دادن رئالیسم به رمانتیسم، بیشتر تمرکز خود را بر آگاه‌سازی مردم از پیچ‌وخم‌های ساده و سخت قانون می‌گذارد. علاوه‌بر این، این درام به نقص‌های سیستم قضایی کره اعتراض می‌کند و شجاعانه و با دلیل و مدرک نشان می‌دهد که چطور قوانین در این سرزمین با اینکه مکتوب شده‌اند اما به‌صورت صحیح اجرا نمی‌شوند. لذا باید آماده باشید تا با انبوهی از اطلاعات حقوقی بمباران شوید.

شاید در ابتدای سریال به خاطر اینکه اغلب شخصیت ها اصطلاحات سخت حقوقی را استفاده می کنند، کمی بی حوصله شوید، اما روند داستانی به تدریج بهتر می شود. همچنین ماهیت جالب آن سبب می شود که فیلم نامه شما را مجذوب کند. شاید یکی از اصلی ترین دلایل ساخت این سریال کره ای اشاره به خلاهای قانونی و معایب حقوقی قوانین کره جنوبی باشد، اما دو داستان متفاوت و جذاب که به طور موازی با هم روایت می شوند به جذابیت سریال به طرز قابل توجهی اضافه کرده اند.

19- سریال ملکه سون دوک-  The Great ملکه سئوندوک

کارگردان: Kim Geun-hong و Park Hong-gyun
بازیگران: Lee Yo-won، گو هیون-جونگ، Uhm Tae-woong، Park Ye-jin، Kim Nam-gil و یو سئونگ هو
کشور سازنده: کره جنوبی

سریال ملکه سون دوک با همین عنوان در سال ۲۰۰۹ ساخته شد. در این سریال به موضوع مبارزه سوندوک و میشل پرداخته شده است. همچنین سریال فرمانروای بزرگ ک‌ه چند سال بعد ساخته شد به فرمانروایی شیلا پرداخته است. که زندگینامه کامل ملکه سوندوک در آن شرح داده شده است.

ملکه سوندوک بیست و هفتمین فرمانروای شیلا و اولین ملکه تاریخ شیلا بوده است. او همچنین جزو اولین فرامانروایان زن در شرق آسیا و تشویقی برای یک نگاه جدیدی به اندیشه هنر و ادب شیلا بود.

پس از مرگ پادشاه چین هه هونگ صیغه سلطنتی وی بنام میشل کودتا می‌کند. و وصیتنامه جین هه هونگ مبنی بر سلطنت نوه ی خود را مخفی میکند. و برای به قدرت رسیدن خود، پسر پادشاه جین هه را به سلطنت میرساند.

ولی زمانی که متوجه میشود او خواسته‌های وی را نمیتواند برآورده کند او را از سلطنت کنار میزند. و بنابر وصیت جین هه هونک نوه ی او را به سلطنت برمیگرداند. نوه جی هه صاحب دوقلوی دختر میشود. ولی در شیلای ان زمان اگر پادشاهی صاحب فرزند دو قلو میشد مجبور بودند که پادشاه را برکنار و همسر و فرزندانش را بکشند.

شاه برای جلوگیری از این اتفاق یکی از فرزندان خود دوک مان که بعد ها ملکه سوندوک میباشد را همراه یکی از ندیمه های خود به یکجای دور فرستاد و بعد ها او را به کاخ باز میگرداند. میشیل را از بین میبرد و به سلطنت میرسد. البته در سریال رویای فرمانده ی بزرگ تنه تنها به این موضوع اشاره ایی نشده است بلکه نام و هویت میشیل بکل تغییر میکند.

20- سریال جومونگ (Jumong)

سریال جومونگ یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است. جومونگ پسر یک خانواده سلطنتی بود که 37 پیش از میلاد کشور گوگوریو را تاسیس کرد. او توسط امپراتور گیوم وا بزرگ شد که سرپرستی او و مادرش را زمانی برعهده گرفت که پدرش، ژنرال هموسو در یک کمین از سوی خاندان هان به قتل رسید. در فیلم دختر زیبای یک تاجر به اسم سوسانو وجود دارد که به جومونگ کمک کرد به رویای خود برای ساخت یک کشور جدید برسد و سپس همسر دوم او شد.

بازیگران:

سونگ ایل کوک در نقش جومونگ
هان هیه جین در نقش سوسانو
کیم سونگ سو در نقش شاهزاده دائه سو
او یان سو در نقش بانو یو هوا

21- سریال گل برفی (Snowdrop)

محصول سال: 2021
ژانر: عاشقانه، درام، ملودرام، سیاسی
بازیگران: Jung Hae In, Kim Ji Soo, Jang Seung Jo

سریال کره ای گل برفی به کارگردانی Jo Hyun Taek و نویسندگی Yoo Hyun Mi ساخته شده است. این کیدراما که از بهترین سریال های کره ای است، بر اساس داستان واقعی و برگفته شده از دست نوشته‌های مردی بوده که از کمپ زندان‌های سیاسی در کره شمالی فرار کرده است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازیگران این سریال، مطلب بازیگران سریال گل برفی (Snowdrop) را در تکراتو مطالعه نمایید.

داستان سریال گل برفی در سال 1987، زمانی که کره جنوبی توسط حکومت دیکتاتور اداره می‌شد، در جریان است. «ایم سو هو» و «اون یونگ رو» هر دو دانشجو هستند. روزی سو هو، غرق در خون، به ناچار به خوابگاه دخترانه‌ای پناه می‌برد که یونگ رو در آن ساکن است. وی علیرغم خطر زیاد تصمیم می‌گیرد به این پسر جوان کمک کند.

22- سریال فراتر از شیطان – Beyond Evil

فراتر از شیطان (Beyond Evil) سریالی درام و مهیج به کارگردانی کیم نا یئون است که می‌تواند در لیست بهترین سریال های کره ای حضور داشته باشد. داستان این سریال توسط کیم سو جین نوشته شد.

این سریال کره ای جدید از سال 2021 توسط شبکه JTBC شروع به پخش کرد و پس از 16 قسمت به پایان رسید. سریال فراتر از شیطان پس از آغاز پخشش با دیدگاه‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در سریال فراتر از شیطان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به یئو جین گو، شین ها کیون، کانگ مین آه و نام یون سو اشاره کرد.

داستان این سریال راجع‌به دو مرد نترس به‌نام‌های لی دونگ سیک و هان جو وون است که برای دستگیری یک قاتل زنجیره‌ای قانون‌شکنی می‌کنند.

سریال کره ای جدید 2021 فراتر از شیطان جزو سریال هایی است که مبانی روانشناسانه را به خوبی بیان می کند. بدون شک آمریکایی ها در این قبیل ژانرها از کره ای ها بهتر هستند. سریالهای دکستر و لوسیفر سریال هایی هستند که محتوای روانشناسی با تلفیقی از حضور شیطان و موجودات خبیث دارند و بر سریال فراتر از شیطان تاثیر گذاشته اند. اما نویسنده با ایجاد داستان های فرعی خلاقانه سعی کرده حال و هوای سریال را از نسخه های مشابه آمریکایی دور نگه دارد.

23- سریال دکتر غریبه (Doctor Stranger)

سال تولید: ۲۰۱۴

کارگردان: جین‌هیوک (Jin Hyuk)، هونگ‌جونگ‌چان (Hong Jong-chan)

بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong Suk)، پارک‌هائه‌جین (Park Hae-jin)، کانگ‌سورا (Kang So-ra)

پزشکی از کره جنوبی به همراه پسر کوچکش از سوی نیروهای کره شمالی ربوده می‌شوند. سال‌ها می‌گذرد و پسر هم زیرنظر پدر که پزشکی خبره است به پزشکی ماهر بدل می‌شود. پدر در طول فیلم جانش را از دست می‌دهد و پسر هم عاشق دختری می‌شود که قصد فرار با او به کره جنوبی را دارد، اما آیا فرار عاشقانه‌ای رقم می‌خورد؟

سریال «دکتر غریبه» یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر پزشکی و عاشقانه است. هیجانی جذاب و رازی کِشنده در داستان فیلم وجود دارد که در کنار صحنه‌های جراحی و بیمارستان، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

24- سریال Memories of the Alhambra – سریال خاطرات الحمرا

یو جین وو، مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری و متخصص دستگاه‌های نوری (Optical instrument) است. او پس از دریافت ایمیلی عجیب درباره یک بازی واقعیت افزوده که درباره نبردهای قرون وسطایی در الحمرا است، به شهر گرانادا در اسپانیا سفر می‌کند تا با خالق بازی، سه جو، ملاقات کند. اما سه جو ناپدید شده است. یون جین وو در جستجوی سه جو با خواهر او ملاقات می‌کند. سپس هر دوی آن‌ها وارد حوادث مرموزی می‌شوند. چراکه مرز دنیای واقعیت و دنیای واقعیت افزوده به‌وسیله بازی عجیبی که سه جو ساخته از بین می‌رود و کابوس غیر قابل‌تصوری رخ می‌دهد.

خاطرات الحمرا که در شانزده قسمت تولید شده است، یک درام علمی تخیلی بسیار خوش‌ساخت و جذاب است. از نظر زیبایی‌شناختی، بیشتر بخش‌های واقعیت افزوده که با عکس‌های نمای نقطه دید (POV) برای نشان‌دادن رابط کاربری و عناصر داخلی بازی به تصویر کشیده شده‌اند، واقعاً به‌خوبی در داستان گنجانده شده‌اند. این سریال با ترکیب عناصر خارق‌العاده واقعیت افزوده، فضایی راز آلود و همچنین رگه‌هایی از کمدی، به سریالی خاطره‌انگیز بدل شده است. علاوه‌بر این موسیقی متن تند این درام، به‌خوبی با اجرای حماسی‌اش پیوند می‌خورد و به خو گرفتن با حال و هوای هر لحظه‌ از سریال کمک می‌کند.

با وجود استفاده بیش از حد از فلاش‌بک و سرعت آهسته در قسمت‌های اولیه سریال، این درام کره‌ای با هیجان بالا و تعلیق‌های غیرقابل‌پیش‌بینی بیننده را با خود همراه می‌کند. هرچند که پایان آن بسیار بحث‌برانگیز است و نقدهای زیادی بر آن وارد است، اما قطعا ارزش تماشاکردن دارد.

25- سریال ملکه کی

کارگردان: هان هی و لی سونگ جون

بازیگران: ها جی‌وون، هیونگ سونگ مین، جی چانگ-ووک، جو جین مو، بائک جین هی، جین یی هان، لی وون جونگ، مو-سئونگ چویی، لی مون سیک، جونگ وونگ این، جیون گوک هوان و لیم جو-اون

سریال تاریخی ملکه کی محصول شبکه MBC کره است که در ۵۱ قسمت تولید شده است. داستان حول کی سونگ میا ملکه کی که یک زن اهل گریو است میچرخد. این مجموعه وقایع تاریخی و زندگی وی را از کودکی تا بزرگسالی و سختی ها تا ازدواج با امپراطور تیمور از سلسله یوهان چین به تصویر کشیده می‌شود.

داستان از جایی اغاز میشود ک در دوران باستان و زمانی که مغول ها در اوج قدرت خود بودند و توانستند بیشتر کشورهای آسیایی را به تصرف خود درآوردند. کی سونگ اولین عشقش را با پادشاه گریو وانگ یو تجربه میکند. سپس برای گرفتن انتقام وارد قصر و سیستم سلسله یوهان میشود. او در ابتدای ازدواج با تیمور به او میل نشان نمیدهد. لاکن در انتها عاشق حقیقی او میگردد و صاحب فرزندی به نام ای یوشیلی می‌شود. و در نهایت تمام رغیبانش را مغلوب کرده و فاتح امپراطوری یوه ان چین میگردد. مجموعه ملکه کی توانست در جشنواره های متعدد جوایز بسیاری را کسب کند.

26- سریال عشق بی‌پایان: آواز زمستانی (Endless Love: Winter Sonata)

آواز زمستانی یکی از بهترین سریال های کره ای دبیرستانی و دومین قسمت از سری محبوب عشق بی پایان است. زمانی که این سریال برای اولین مرتبه در کره پخش شد، به یک موفقیت متوسط دست پیدا کرد تا این که در کشور ژاپن، فیلیپین و سایر کشورهای شمال شرقی آسیا بسیار محبوب شد.

داستان با جون سانگ شروع می‎شود که به یک دبیرستان جدید برای جستجوی پدر حقیقی خود می‎رود. یوجین به همراه سایر دوستان مدرسه یعنی اوچلین، جین سوک، یونگ کوک به یک سفر می‎رود که پس از حادثه‌ای توسط جون سانگ نجات داده می‎شود. آن‎ها به یکدیگر نزدیک می‎شوند تا این که رابطه آن‎ها به فراتر از یک دوست می‎رسد. گرچه، سرنوشت و شرایط حکم می‌کنند که عشق آن‎ها چیزی نیست که تا ابد دوام آورد. او سپس به شهر دیگری می‎رود.

ده سال بعد، رفقای دوران دبیرستان دور یکدیگر جمع می‎شوند تا عروسی یو جین و سانگ هیوک را جشن بگیرند. یوجین که از ته قلب عاشق جون سانگ بوده است هنوز آتش عشق او را در قلب خود دارد. اما در انتهای مراسم، دوست پسر جدید او چلین می‎رسد که از قضا همان جون سانگ است.

بازیگران:

بائی جونگ جون در نقش کانگ جون سانگ و لی مین هیونگ
چوی چی وو در نقش جونگ یوجین
پارک یونگ ها در نقش کیم سانگ هیوک
پارک سول می در نقش او چلین
لی هی یون در نقش کونگ جین سوک (بهترین دوست یوجین)

27- سریال سر آستین قرمز (The Red Sleeve)

بازیگران: Lee Jun Ho, Lee Se Young, Kang Hoon

کیدرامای The Red Sleeve یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تاریخی در سال 2021 بوده که داستان آن از رمانی به نام The Sleeve’s Red Cuff اثر Kang Mi-Kang گرفته شده است. سریال در قرن 18 ام رخ می‌دهد و درباره عشق میان بانوی دربار سونگ دوک ایم (Lee Se Young) و ولیعهد یی سان (Lee Jun Ho) است. این سریال را می‌توان یکی از بهترین سریال‌های کره ای عاشقانه دانست.

28- سریال هنوز سی سالم نشد – Not Yet Thirty

هنوز سی سالم نشد (Not Yet Thirty) یکی دیگر از سریال های جدید کره ای محسوب می‌شود که از سال 2021 توسط شبکه KakaoTV شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده اوه کی هوان قرار داشت. داستان سریال هنوز سی سالم نشد نیز توسط جونگ یی جین نوشته شد.

این سریال جدید پس از آغاز پخشش با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در سریال هنوز سی سالم نشد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کانگ مین هیوک، هانی، جونگ این سون و بک سانگ چاول اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان گروهی از دوستان را در اوایل سی سالگی به تصویر می‌کشد.

29- سریال پسران بهتر از گل‌ (Boys Over Flowers)

سال تولید: ۲۰۰۹

کارگردان: جی‌آن‌کی‌سانگ (Jeon Ki-sang)

بازیگران اصلی: کی‌هی‌سون (Ku Hye-sun)، لی‌مین‌هو (Lee Min-ho)، کیم‌هیون‌جونگ (Kim Hyun-joong)

این سریال درباره دختر فقیری است که دست سرنوشت او را وارد مدرسه ثروتمندان می‌کند. او با ۴ پسر ثروتمند و معروف مدرسه آشنا می‌شود که همه دانش‌آموزان از آنها اطاعت می‌کنند. ماجراهایی عاشقانه میان دختر و این پسران شکل می‌گیرد و داستان سریال پیش می‌رود.

داستان تغییر آدم‌ها همیشه جذاب است، البته تغییری که سبب بهترشدن فرد شود. ماجراهای عشق‌ و عاشقی نوجوانان و روند رشد و بلوغشان هم همیشه در فیلم‌ها و سریال‌ها پرطرف‌دار بوده است.

نسخه ژاپنی این سریال هم وجود دارد و در واقع این سریال از نسخه ژاپنی آن اقتباس شده است، اما کاربرانی که هر دو نسخه را دیده‌اند این نسخه جدید را هم به‌شدت پسندیده‌اند.

30- سریال نام من My Name

یکی از سریال های کره ای جذاب در ژانر اکشن و جنایی، سریال نام من است. کیم جین مین کارگردان مطرح کره ای با توجه به علاقه ای که در مخاطبان برای ابرقهرمانان زن وجود دارد، در این سریال نیز شخصیت اصلی داستان را هان سو هی انتخاب کرده است. این سریال نیز با همکاری کیم با دا، نویسنده سرشناس کره ای ساخته شده و جزو سریال های کره ای جدید محسوب می شود.

یو جی وو برای گروهی خلافکار به نام دانگچئون کار می کند. اما همواره در فکر انتقام از کسی است که پدرش را کشته است. چوی مو جین به عنوان رئیس باند دانگچئون از او می خواهد که به صورت نفوذی وارد پلیس شود. چرا که اعتقاد دارد در آن صورت می تواند دلیل مرگ پدرش را دریابد. یو جی وو هم وارد تشکیلات پلیس می شود. در همین اثنا او با کارآگاه جئون پیل دو وارد رابطه عاطفی می شود. اما او همچنان انتقام بزرگی را در سر می پروراند. تا اینکه در می یابد پدرش توسط فردی به قتل رسیده که …

استفاده از یک رپر جنجالی و یک ورزشکار کهنه کار سابق در این سریال، جزو حواشی جالب آن است. خواننده تیتراژ پایانی این سریال یک خواننده جنجالی در کره جنوبی است که عمدتا به خاطر رفتارها، عقاید و اظهار نظرهای بعضا عجیب و غیر معمولیش شناخته می شود. اما در قشر نوجوان علاقه مندان زیادی دارد. همین موضوع سبب شد برخی از منتقدان این موضوع را یک نقطه ضعف بزرگ سریال بدانند. راننده گروه دانگچئون نیز در واقع یکی از ورزشکاران هنرهای رزمی است که در اغلب فیلم ها و سریال های کره ای به عنوان بدلکار بازی می کند.

31- سریال Angel’s Last Mission: Love

بازیگران: هی سان شین، میونگ سو کیم، دونگ گئون لی

لی یئون سو یک بالرین فوق‌العاده بااستعداد و موفق است که قادر است هر چیزی را که می‌خواهد اجرا کند. اما یک‌مرتبه دچار یک حادثه ویرانگر می‌شوند. این حادثه او را نابینا می‌کند. مشکلات ناشی از این نابینایی، رفتار او با همه نزدیکان و کارکنانش را تغییر می‌دهد. از سویی، کیم دان، یک فرشته خوش‌اخلاق و بی‌خیال است که مأموریت غیرممکن یافتن عشق واقعی برای یئون سو به او واگذار می‌گردد اما اوضاع طور دیگری پیش می‌رود.

آخرین مأموریت فرشته: عشق محصول کره جنوبی، داستان عاشقانه فانتزی و یک ملودی کلاسیک و دلپذیر دارد. این سریال یک عشق ممنوعه و دیدنی را نمایش می‌دهد. از بین همه درام‌های معرفی شده یکی از بهترین بازیگران زن از نظر شخصیت‌پردازی متعلق به این سریال است زیرا ساختار کلیشه‌ای شخصیت‌های زن ضعیف و وابسته کره‌‌‌ای را کنار می‌گذارد. لی یئون زنی قوی و مستقل است و با وجود حادثه‌ای که برایش رخ‌داده نیازی نمی‌بیند که به کسی تکیه کند و با مشکلات خود به‌تنهایی روبه‌رو می‌شود. عاشقانه‌ی سریال بسیار دوست‌داشتنی ساده و دلپذیر است.

32- سریال شکارچی برده ها

کارگردان: کوک یونگ هوان

بازیگران: جانگ هیوک، لی دا‑هائه، اُ جی هوو، هان جانگ سو

این سریال در سال ۲۰۱۰ در کشور کره جنوبی ساخته شد. جان هی یونگ یک شکارچی برده بسیار ماهر است. هدف او از شکار برده ها یافتن دختری میباشد به نام اون نی هون یا همان لی دا هه که درگذشته برده خانواده د گیل بوده است و دگیل عاشقش بود. دگیل نمیداند که او زندگیی در میان اشراف زاده ها اغاز کرده است. و در شرف ازدواج است.

عشق دگیل نسبت به لی دا همچنان پابرجاست. و دختر نیز با اینکه در حال ازدواج است ولی گذشته ها و دگیل را فراموش نکرده است. بنابراین از مراسم ازدواج فرار می‌کند. این سریال در کشور های اندونزی سنگاپور ویتنام مالزی ایالات متحده و حتی فیلیپین پخش شده است.

33- سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace)

جواهری در قصر بدون شک یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است که طرفداران زیادی دارد. یک درام تاریخی با داستان واقعی در مورد دختری به اسم یانگوم که در دوران سلسله چوسان به اولین زنی تبدیل شد که طبیب سلطنتی می‌شود.

با وجود این که او شخصیتی فقیر است و از طبقه پایین در یک جامعه مردسالار آمده است اما می‎تواند به تبعیض‌های اجتماعی غلبه ‎کند و اسم خودش را به‌عنوان یک آشپز سلطنتی مطرح ‎کند. یانگوم سپس طبیب سلطنتی و در نهایت طبیب مخصوص امپراتور می‎شود. امپراتور به او لقب «یانگوم کبیر» را می‎دهد.

بازیگران:

لی یونگ آئه در نقش سئو یانگوم
جی جین هی در نقش مین جئونگ هو
هنگ ری نا در نقش چوئه کئوم یانگ
ایم هو در نقش امپراتور جانگجونگ
یانگ می گیونگ در نقش بانو هان
کیون میری در نقش بانو چوئه

34- سریال لوکا: سرآغاز – L.U.C.A.: The Beginning

لوکا: سرآغاز (L.U.C.A.: The Beginning) یک سریال جنایی و علمی تخیلی به کارگردانی کیم هونگ سئون است که از سال 2021 توسط شبکه tvN شروع به پخش کرد. چئون سئول ایل نیز وظیفه نویسندگی این سریال را برعهده داشت.

لوکا: سرآغاز در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی دا هی، کیم رائه وون، کیم سانگ او و جونگ یون چائه اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: زی او دارای قدرت و راز خاصی است، اما نمی‌داند او واقعا کیست. چهره‌های مرموزی او را تعقیب می‌کنند؛ در همین حال او تلاش می‌کند پاسخ سوالات بی‌شماری که در اطرافش هستند پیدا کند.

35- سریال استارتاپ (Start-Up)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: اوه‌چونگ‌هوان (Oh Choong-hwan)

بازیگران اصلی: به‌سوزی (Bae Suzy)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، کیم‌سون‌هو (Kim Seon-ho)

«استارتاپ» مجموعه‌ای درباره تلاش‌های دختری جوان است که می‌کوشد استارتاپ خود را راه بیندازد. او با خواهر ثروتمندش در رقابت است و در مسیر رشد و تلاش از کمک افراد باتجربه هم بهره می‌برد.

این سریال تلاش و موفقیت را به‌شکل الهام‌بخشی به تصویر می‌کشد. سبک زندگی جذابی که داستان مجموعه به جوان‌ها معرفی می‌کند هم ارزشمند است. البته عشق هم در کنار تلاش در سریال «استارتاپ» حضور پررنگی دارد، همان‌طور که در زندگی هم باید داشته باشد. زندگی پرتلاش و موفقیت بدون عشق بی‌معناست، نه؟

36- سریال آقای ملکه Mr Queen

داستان این سریال کره ای جدید از آنجا شروع می شود که در مقر ریاست جمهوری کره یعنی در کاخ آبی، یک سرآشپز به نام جانگ بونگ هوان کار می کند. برای او پاپوشی دوخته می شود و او (اگر چه بی گناه است) برای این که به دست پلیس و دردسرهای بعد از آن نیفتد، از دست پلیس فرار می کند و از بالکن آپارتمان، خود به درون یک استخر می اندازد. سرآشپز بعد از به هوش آمدن، می بیند که به دوره چوسان رفته و روح او در بدن ملکه حلول کرده است! ملکه ای که هیچ کس از او خوشش نمی آید!

این داستان در واقع اقتباسی از یک سریال چینی به نام برو شاهزاده برو است. در آن سریال نیز روایت داستان به همین شکل است. منتها آن سریال بار کمدی کمتری دارد. در حالی که آقای ملکه یک کمدی رمانتیک بامزه و خنده دار است. یکی از ویژگی های جالبی که در این سریال به طنز داستان نیز کمک کرده، تقابل و تضادهای رفتاری شاه و ملکه است. حضور نقش های فرعی اگر چه کم رنگ است، اما به اندازه قابل توجهی به کشش ماجرا اضافه می کند.

شین هو سان در نقش آقای ملکه به خوبی بازی می کند. او توانسته رفتارهای مردانه و خشن را به خوبی به نمایش بگذارد و انتخاب او به عنوان آقای ملکه قطعا یکی از دلایل موفقیت سریال است. حقیقا برگ برنده این سریال، همین بازی های زیبایی است که بازیگران به نمایش می گذارند. شاید ریتم داستان کلیشه ای باشد و در سریالهای زیادی دیده باشیم، ولی طراحی صحنه و کارگردانی و البته بازی هنرمندان، این ضعف را پوشش می دهد.

37- سریال Run On

بازیگران: سی وان ییم، شین سه کیونگ، سویونگ چوی

کی سون گیوم، زمانی دونده محبوب تیم ملی بوده و به‌دلیل خاصی، ورزش را رها کرده است. او برای دیدن یک فیلم انگلیسی ترجمه شده به یک جشنواره فیلم می‌رود و در آن‌جا با او مین جو که مترجم زیرنویس فیلم است، آشنا می‌شوند. این دو، کم‌کم شروع به شناختن یکدیگر می‌کنند و این شروع ماجرای عاشقانه آنهاست.

سریال Run On با اینکه کمی کند شروع می‌شوند و در قسمت‌های ابتدایی روند آهسته‌ای در پیش می‌گیرد، اما به مرور به سرعت متناسبی می‌رسد. به‌علاوه در تلاش است که به مخاطبانش آموزش دهد که به سمت رؤیاهایشان حرکت کنند اما در طول رسیدن به رؤیاها، اطرافیانشان را قربانی نکنند.

38- سریال افسانه خورشید و ماه

کارگردان: کیم دو هون و لی سونگ جونس

بازیگران: کیم سو هیون، هان گا این، جونگ ایل وو، کیم مین سئو، سونگ جائه ریم

سریال افسانه خورشید و ماه که در نوشتاری دیگر با عنوان بهترین سریال های عاشقانه کره ای به آن اشاره شده بود؛ در این لیست هم قرار گرفته است. این سریال با نام اصلی ماه در آغوش خورشید محصول سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی میباشد. و جزو سریال های تاریخی هم قرار گرفته است.

این سریال کره ایی داستان یک پادشاه و خانواده اش را در برمیگیرد که برای حفظ امپراطوری تلاش میکنند. و مضمون ان هم به گرفتن حق و عدم تغییر سرنوشت ازلی انسان ها برمیگردد. این سریال به کارگردانی کیم دونگ هو و لی سون جو ساخته شده است. این داستان غیر واقعی و درباره ی امپراطوری چوسان است و تمام شخصیت های این سریال ساختگی می‌باشد.

39- سریال پزشک خوب (Good Doctor)

یک درام پزشکی در مورد مردی به اسم پارک شی اون که مبتلا به اختلال اوتیسم است و ذهن یک کودک ده ساله را دارد. گرچه او مبتلا به این اختلال است ولی توانایی بی‌نظیری در بصری‌سازی سه‌بعدی آناتومی انسان دارد و هر چیزی را که می‌خواند فورا حفظ می‎کند. توانایی او باعث می‎شود در زندگی به یک متخصص اطفال تبدیل شود.

گرچه به دلیل تبعیض‌هایی که جامعه برای او به وجود می‌آورد، باید برای موفقیت موانع زیادی را از پیش رو بردارد. او همچنین توسط پدرش مورد آزار قرار می‎گیرد و مادرش او را ترک می‎کند. پارک شی اون همچنین خود را به دلیل مرگ برادرش مقصر می‎داند. چطور او می‌تواند به موقعیت دشوار خود غلبه کند؟ یک درام احساسی که اشک شما را در می‌آورد و یقینا باید آن را تماشا کنید.

بازیگران:

جو وون در نقش پارک شی اون
موون چائه وون در نقش چا یون سئو
جو سانگ ووک در نقش کیم دو هان
کیم مین سئو در نقش یو چائه کیونگ

40- سریال موش (Mouse)

محصول سال: 2021

بازیگران: Lee Seung Gi, Lee Hee Joon

در این سریال هیجان انگیز که یکی از بهترین سریال‌های کره ای 2021 است، جانگ با روم (Lee Seung-Gi) افسر پلیس تازه کاریست که با صداقت تمام، جویای عدالت و رسیدن به حقیقت است. اما در این راه، او با یک پرونده قتل زنجیره‌ای رو به رو می‌شود که قاتل آن از بیماری روانی جامعه ستیزی رنج می‌برد. درحالیکه تمام شهر به‌خاطر این قاتل در ترس و وحشت فرو رفته، جانگ با روم، با این قاتل ترسناک رو به رو می‌شود.

41- سریال کشور من: عصر جدید – My Country: The New Age

سال پخش: 2019

کشور من: عصر جدید (My Country: The New Age) یکی دیگر از بهترین سریال های کره‌ای به حساب می‌آید که استقبال مخاطبان مواجه شد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده کیم جین ون قرار داشت. داستان این سریال جذاب نیز توسط چائه سئونگ دائه نوشته شد.

پخش سریال کشور من: عصر جدید از سال 2019 توسط شبکه JTBC آغاز شد و پس از 19 قسمت به پایان رسید. این سریال در جلب نظر منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و مور تحسین آن‌ها قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال کشور من: عصر جدید به ایفای نقش پرداختند می‌توان به یانگ سه جونگ، وو دو‑هوان، جانگ هیوک، کیم سئول هیون و هونگ جی یون اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: حوادث سریال در اواخر دوران سلسله گوریو و آغاز سلسله چوسان جریان دارد. دو دوست به دلیل یکی سو تفاهم تبدیل به دشمنان یکدیگر می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند به روش خودشان از کشور و مردمان خود محافظت کنند.

42- سریال دابلیو؛ دو دنیا (W: Two Worlds)

سال تولید: ۲۰۱۶

کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)

بازیگران اصلی: کیم‌سول‌آه (Kim Seul-ah)، کانگ‌هی‌جو (Kang Hee-ju)، جونگ‌یوجین (Jung Yoo-jin)

در این سریال شاهد داستان عشق ۲ نفر در اوایل ۳۰سالگی هستیم که هر دو در دورانی مشترک، اما در ۲ دنیای موازی زندگی می‌کنند. جالب نیست؟

سریالی مفرح که امکان پیش‌بینی داستانش دشوار است دیدن دارد. اگر طرف‌دار ژانر علمی‌تخیلی هستید، به‌احتمال زیاد از این اثر هم خوشتان خواهد آمد. سریال «دو دنیا» فیلم‌نامه‌ای قوی دارد و حدس‌زدن ماجراهای مختلفش کار ساده‌ای نیست.

مخاطبان این سریال خیلی از تعادل بین بخش‌ علمی‌تخیلی و درام راضی بوده‌اند. بازی خوب بازیگران، پیشرفت حساب‌شده فیلم‌نامه و هیجان آن بیننده را با خود همراه می‌کند.

43- سریال مشکلی نیست که خوب نباشی Its Okay to Not Be Okay

سریال کره ای جدید مشکلی نیست خوب نباشی یا اشکالی نداره خوب نباشی، یکی از سریال هایی است که در سال 1399 از شبکه TVN کره پخش شد. این سریال جذاب در ژانر رمانتیک و کمدی با تم روانشناسی و البته بعضا مفاهیم فانتزی است که کارگردان سرشناس کره ای یعنی پارک شین وو آن را ساخته است.

داستان این سریال کره ای در مورد مردی سخت کوش، باهوش، صبور و مهربان به نام مون کانگ تانه است که در بخش روانی یک بیمارستان کار می کند. شغل او در واقع مددکار بیماران روانی است. مادر او در کودکی به شکل فجیعی به قتل رسیده و او حالا از برادر بزرگترش که به بیمار اوتیسم نیز مبتلا است، نگهداری می کند. یکی از علایق برادرش کتاب خواندن است و خانم کانگ مو یونگ، نویسنده مورد علاقه او است. به طور اتفاقی مون کانگ تانه و کانگ مو یونگ با همدیگر ملاقات می کنند و این سرآغاز رابط عمیق بین آنها است.

یکی از جالب ترین مفاهیمی که در سریال با آن مواجه هستیم ارتباط والدین با فرزندان است. بزرگترین درس این سریال هم به نظر همین است. این که والدین نباید تمام آمال و آرزوهای خود را در فرزندانشان بجویند و آن ها را وادار کنند طبق میل آنها رفتار کنند. بلکه باید آموزش داده شوند و خودشان مسیر زندگیشان را بیابند. اتفاقی که برای شخصیت های این داستان خیلی مشهود است.

44- سریال Sky Castle

بازیگران: لی دونگ ووک، سانگ وو لی، سونگ یون سون

قلعه آسمان داستان چهار زن خانه‌دار و همسرانشان را روایت می‌کندکه در یک منطقه مجلل به نام Sky Castle زندگی می‌کنند. این زنان عزم خود را جزم کرده‌اند که شوهرانشان را ثروتمندتر و موفق‌تر و فرزندانشان را به هر قیمتی تبدیل به دانشجویان برتر کنند تا در بهترین دانشگاه‌ها پذیرفته شوند. آن‌ها از هر راهی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های فیلم و سریال‌سازی در کره جنوبی، توجه بالا به نقد مشکلات جامعه و رشد فرهنگی است. کاراکترهای اکثر سریال‌های کره‌ای، خواه ثروتمند خواه فقیر با مشکلات متداول جامعه درگیر هستند و این پیوند فرهنگی صنعت فیلم و سینما در کره است که موجب رشد آن شده است. این سریال کمدی درباره تحمیل خواسته‌های والدین طبقه ثروتمند جامعه کره جنوبی به فرزندانشان و فشار بیش از اندازه‌شان برای دستیابی به موقعیت دانش‌آموز ممتاز در مدرسه و ثروت بیشتر برای خانواده است در قلعه آسمان نکته باارزش رشد شخصیتی و تغییر ارزش‌های زندگی کاراکترها در طول داستان به‌خاطر حوادثی که برایشان رخ می‌دهد است.

45- سریال ملکه هفت روزه

کارگردان: لی یونگ ساب

بازیگران: پارک مین یونگ، یئون وو جین و لی دونگ اسلحه

این مجموعه بر اساس یک افسانه غم انگیز در سلسه چوسان ساخته شده است. داستان از زمان سلطنت یه اونگ سانگ هو دهمین پادشاه چوسان شروع میشود. پادشاه یه اونگ سانگ هو و برادرش شاهزاده لی یوگ با هم اختلاف زیادی دارند. اونگ دنبال راهی برای کشتن برادرش است زیرا پدرش هنگام مرگ به او میگوید زمانی که لی یوگ بزرگ شد از مقام به نفع او کناره‌گیری کند.

مادر پادشاه ی اون سانگ هو ملکه معذور یونگ بود که به خاطر حسادت به بانوان قصر از سمت خود برکنار و سپس کشته شد. پادشاه به مادر لی یوگ بیشتر از مادر اون سانگ هو توجه داشت و بخاطر همین یه اونگ سانگ هو از برادرش تنفر زیادی داشت. در این میان شین چه هیونگ که دختر نخست وزیر شین سونگ یو است وارد ماجرا میشود.

چه هیونگ دختر زیبا و ساده است که به دنبال عشق و محبت واقعی است. پادشاه و برادرش لی یوک هر دو طی اتفاقاتی عاشق چ هیونگ میشوند و لیچه هیونگ عاشق شاهزاده لی یوگ است و برای همین مسئله درگیری بین ان دو بیشتر می‌شود. یکی از محبوب ترین سریال های کره ای تاریخی همین سریال است که می‌توان از دیدنش لذت برد.

46- سریال باغ مخفی (Secret Garden)

این درام در مورد داستان یک مدیرعامل خودخواه به اسم کیم جو وون است که می‌خواهد خود را کامل نشان دهد و یک زن فقیر و متواضع به اسم جیل را ایم که تمامی بازیگران مشهور به زیبایی ظاهری و بدنی او حسادت می‎کنند.

دیدار تصادفی این دو نفر یعنی زمانی که جون وون رام ایم را با بازیگر معروف پارک چائه رین اشتباه می‌گیرد شروع یک رابطه پرتنش و همراه با بحث است که جو وون با این دعواها سعی می‌کند علاقه خود به را ایم را مخفی کند. داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که طی یک سری رویداد عجیب این دو نفر وارد جسم دیگری می‌شوند.

بازیگران:

هیون بین در نقش کیم جو وون
ها جی وون در نقش جیل را ایم
یون سانگ هیون در نقش چوئه وو یانگ
کیم را رانگ در نقش یون سول

47- سریال بی خانمان (Vagabond)

بازیگران: Lee Seung-gi, Bae Suzy

در سریال بی‌خانمان، لی سونگی در نقش چا دال گون بازی می‌کند؛ مردی سخت کوش است که آرزو دارد یک بازیگر مشهور ژانر اکشن شود و در عین حال، از برادرزاده خود مراقبت می‌کند. اما زمانی که برادر زاده‌‌اش برای مسابقات شرکت را ترک می‌کند، هواپیمای او سقوط می‌کند و می‌میرد.

پس از آن، چا دال گون مسافری را می‌بیند که در آن پرواز حضور داشته و زنده است. به همین خاطر به سقوط ناگهانی هواپیما مشکوک می‌شود و سعی می‌کند حقیقت را پیدا کند. در این میان، او با دختری به نام گو هه ری که مامور سرویس اطلاعات ملی است آشنا می‌شود.

48- سریال امپراطوری – Kingdom

پادشاهی (Kingdom) یکی از بهترین سریال های کره‌ای محسوب می‌شود پخش آن از سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد. کیم سئونگ‌هون به‌عنوان کارگردان و کیم ایون‌هی به‌عنوان نویسنده در این سریال همکاری داشتند.

سریال پادشاهی از پس ار عرضه با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان از این سریال در زمینه‌های داستان و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. جو جیهون، ریو سئونگ ریونگ، بائه دونا، پارک بیونگ اون و کیم سونگ کیو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال تماشایی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سریال در دوره پادشاهی چوسان و چند سال بعد از حمله ژاپن به کره جریان دارد. فصل نخست داستان ولیعهد لی چانگ را نشان می‌دهد که درگیر یک کودتای سیاسی شده و مجبور می‌شود مأموریتی را آغاز کند تا در مورد شیوع بیماری مرموزی که پادشاه فعلی و استان‌های جنوبی را دربرگرفته تحقیق کند؛ بیماری‌ای که باعث می‌شود قربانیان به صورت مرده متحرک احیا شوند. داستان با اعلامیه‌ای آغاز می‌شود که ادعا می کند پادشاه چوسان مرده است و ولیعهد باید فوراً به عنوان پادشاه جدید، تاج گذاری کند.

49- سریال من ربات نیستم (I’m Not a Robot)

سال تولید: ۲۰۱۷

کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)

بازیگران اصلی: یوسونگ‌هو (Yoo Seung-ho)، چائه‌سوبین (Chae Soo-bin)، ام‌کی‌جون (Um Ki-joon)

داستان درباره مردی است که در کارش موفقیت زیادی کسب کرده و ثروت زیادی هم دارد، اما نمی‌تواند با آدم‌ها ارتباط برقرار کند و به آنها حساسیت دارد. منتها عشق سراغ او هم می‌آید و دختری که وانمود می‌کند ربات است قلبش را پر می‌کند.

این سریال نیز به‌خاطر سادگی و جذابیت داستانش در میان بهترین سریال های کره ای جای گرفته است. دنبال‌کردن ماجرایی عشقی همراه با فرازوفرودهای کمیک باعث می‌شود که در جایگاه مخاطب از سریالی ساده، بی‌دغدغه لذت ببرید.

رابطه میان شخصیت‌های اصلی سریال قوی است و به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند. تماشاگران از صحنه‌های احساسی فیلم استقبال کرده‌اند و اشک و خنده توأمان بخش‌های مختلف داستان دوست‌داشتنی است.

50- سریال کلاس ایته وون Itaewon Class

سریال کره ای جدید کلاس ایته وون یک درام جذاب است که باز هم با محوریت فاصله طبقاتی و سوء استفاده از قدرت و ثروت ساخته شده است. این سریال در در سال 2020 جزو پرتماشاگرترین سریال های کره ای محسوب می شد.

داستان این سریال جدید کره ای با دعوای دو نوجوان آغاز می شود. پارک سائه روی، پسر مدیر مدرسه را که برای دیگر دانش آموزان قلدری می کند، کتک می زند. مدیر مدرسه از پارک سائه روی می خواهد از پسرش معذرت خواهی کند. اما او دلیلی برای عذرت خواهی نمیبیند. از قضا مدیر مدرسه، رستورانی دارد که پدر پارک سائه روی در آنجا آشپز است. جانگ گئون وون که هم مدیر مدرسه است و هم مدیر رستوران، پارک سائه روی را از مدرسه و پدرش را از رستوران اخراج می کند. اما قضیه وقتی پیچده می شود که پدر پارک سائه روی در یک تصادف مشکوک کشته می شود. پارک سائه روی حدس می زند که این کار خانواده جانگ است است به همین دلیل دوباره به نزد پسر جانگ می رود.

اگر سریال انگیزشی و انتقامی به این صورت باشد که ما همیشه دیالوگ ها و رفتارهای شخصیت اصلی داستان را در ذهن داشته باشید، کلاسه ایته وون قطعا یک سریال انتقامی و انگیزشی خوب است. دیالوگ (یک نفر دیگر اشتباه کرده است من چرا باید زانو بزنم) جزو تاثیر گذار ترین دیالوگ های این سریال کره ای است. زیر بار ظلم نرفتن و تلاش برای انتقام درست، شاید اصلی ترین ویژگی ها و پیام های این سریال محسوب شود.

ریتم پر هیجان سریال، بازی خوب بازیگران، داستان پر کشش و عبرت آموز و … باعث شده است تا این سریال به عنوان یک سریال بسیار جذاب و زیبا شناخته شود. سریال به نظر کامل و بی نقص است و منتقدین نقد خاصی به سریال نگرفته اند.

51- سریال Strangers From Hell – سریال غریبه هایی از جهنم

بازیگران: سی وان ییم، لی دونگ ووک، رائه هیونگ چا

قصه این سریال درباره یون جونگ وو، جوانی بیست ساله است که دوست دانشگاهش، جاه هو، به او پیشنهاد شغلی می‌دهد. این شغل تازه موجب می‌شود او از روستا به سئول نقل‌مکان کند. جانگ وو در جستجوی آپارتمان برای سکونت در سئول است. درنهایت آپارتمانی ارزان‌قیمت که آشپزخانه و حمام آن با باقی واحدها مشترک است پیدا می‌کند. او چندان همسایه‌های عجیب و جدیدش را دوست ندارد و تصمیم می‌گیرد که شش ماه در این ساختمان بماند و برای یک خانه بهتر، پول جمع کند. اما اتفاقات مرموز و ترسناکی در این آپارتمان با همسایه‌های جهنمی‌اش رخ می‌دهد.

ین سریال یکی از بهترین‌های کره، در زمینه ژانر وحشت است. ترسی قریب‌الوقوع و نگرانی تمام ناشدنی برای جونگ وو ، احساسی است که تمام مدت سریال شما را تعقیب می‌کند . در طول ده قسمت این سریال روان‌شناختی، راز ترسناک این ساختمان به‌خوبی گشوده می‌شود و سؤالات و ماجراها همگی با منطق مطرح و حل می‌شوند.

52- سریال امپراطور دریا

سازنده: جونگ جین ئوک و هوآنگ جوها

بازیگران: چویی سو جونگ، سونگ ایل گوک، چه شی را، پارک سو ئه و گیم هئونگ سو
کشور سازنده: کره جنوبی

داستان سریال درباره ی برده ایی به نام گونگ پو است که به همراه دوستش جانگ نی یون سختی های زیادی را متحمل می‌شود. دزدان دریایی پدرش را میکشند بعدها تحت تعیلم فردی به نام یونگ جان قرار میگیرد. و پس از امادگی نسبی در هنرهای رزمی در مسابقات انتخابی محافظان بانو جمی شرکت میکند.

بانو جمیاز اشراف زادگان و ثروتمندان به حساب می‌آید. و یک تاجر سیاست مدار است. سرانجام گونگ پو به عنوان محافظ بانو جمی به استخدام وی در می‌آید. کونگ پو عاشق دختری به نام جانگ هو آ میشود از طرف یونگ جانگ همان دزد دریایی مبارز که هنر های رزمی را به کونگ پو اموخت نیز عاشق بانو جانگ هو آ میشود.

بانو جانگ که از کودکی پدرش را از دست داد. پدرش را یونگ جا در حمله دزدان دریایی به قتل رساند و تحت سرپرستی بانو جمی بوده است. گونگ پو که به جمع محافظان بانو جمی پیوسته بود کم کم از اعمال خلاف قانون ان باخبر شد و قصد براندازی او از قدرت نمود. بانو جمی نیز به جرم خیانت او را بیرون میکند و او را به عنوان برده به چین میفرستد.

53- سریال تاریخ آرتدال (Arthdal Chronicles)

بازیگران: Song Joong ki, Kim ji won

داستان این سریال در سرزمینی خیالی به نام آرتدال رخ می‌دهد. در این سریال کاراکتری به نام اون سام با سرنوشت نابودی آرتدال به دنیا می‌آید. با این حال، مادرش او را نجات می‌دهد. او بعد از گذراندن سختی‌های زیاد، سال‌ها بعد برای تحقق سرنوشت خود به آرتدال بازمی‌گردد.

از طرفی کاراکتر دیگری به نام تاگون قهرمان جنگی آرتدال به حساب می‌آید. او راه را برای تبدیل شدن آرتدال به یک ملت مرفه هموار کرده است و قوی‌ترین فرد در آرتدال است که آرزوی پادشاهی در سر دارد. تان یا نیز از دیگر کاراکترهای اصلی است که با سرنوشتی مانند اون سام به دنیا آمده و در تلاش است که تبدیل به یک سیاستمدار شود.

54- سریال گل شیطان – Flower of Evil

سال پخش: 2020

ارگردانی سریال گل شیطان برعهده کیم چئول کیو قرار داشت.

سریال گل شیطان مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان این سریال را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی جون کی، مون چائه وون، کیم جی‑هون، جانگ هی‑جین و سییو هاین وو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال گل شیطان بدین شرح است: باک هی سونگ مردی است که هویت و گذشته خود را از همسرش چا جی وون که یک کارآگاه است، پنهان می‌کند. در ظاهر، آن‌ها به نظر می‌رسد که یک خانواده کامل هستند؛ یک زوج عاشق با یک دختر زیبا که والدین خود را دوست دارد. چا جی وون و همکارانش تحقیق درمورد مجموعه‌ای از قتل های بی‌دلیل را آغاز می‌کنند و با این واقعیت روبه‌رو می‌شوند که شوهر به ظاهر کامل او ممکن است چیزی را از او پنهان کند.

55- سریال باغ مخفی (Secret Garden)

سال تولید: ۲۰۱۰

کارگردان: شین‌ووچول (Shin Woo-chul)، کوون‌هیوک‌چان (Kwon Hyuk-chan)

بازیگران اصلی: هاجی‌وون ( Ha Ji-won)، هیون‌بین (Hyun Bin)، یون‌سانگ‌هیون (Yoon Sang-hyun)

ماجرا همان قصه همیشگی اما کماکان پرطرف‌دار است؛ مرد ثروتمند قصه عاشق دختری فقیر می‌شود که شغلش بدل‌کاری است. این عشق با تمام اختلافات و البته حضور مادر سخت‌گیر رئیس کذایی ماجراهایی می‌آفریند که سریال را در شمار بهترین سریال های کره ای قرار می‌دهد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیوه آشنایی دو شخصیت و عوض‌شدن جسمشان با یکدیگر لحظات مفرحی را برای مخاطب رقم می‌زنند.

مخاطبان از ماجرای عشقی و داستان‌های بامزه فیلم خوششان آمده است. ماجرای دختر فقیر و پسر پول‌دار از نظر بینندگان هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. شاید رؤیای جذابی در این داستان‌ها وجود دارد که در واقعیت به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

56- سریال پادشاه سلطنت ابدی The King Eternal Monarch

این سریال کره ای در دو دنیای متفاوت ولی موازی روایت می شود. یک دنیا جمهوری کره است و مانند دنیای مدرن امروزی است و دیگری امپراطوری کره که آن هم در دنیای مدرن است!. طی یک اتفاق ناگهانی، دریچه ای میان این دو دنیا باز می شود که نظم هر دو را تحت تاثیر خود قرار می دهد. لی گون در دنیای مدرن امپراطور است. او از ماجرای دنیای موازی باخبر می شود و خود را به جمهوری کره می رساند. او در جمهوری کره با یک کارآگاه جنایی به نام جانگ تائه پول آشنا می شود و این آشنایی سرآغاز اتفاقات داستان است.

بازی خوب بازیگران و کارگردانی عالی سریال، نفاط قوت آن محسوب می شوند. به عنوان یک پیشنهاد توصیه می کنیم اول سریال پادشاه سلطنت ابدی را ببینید و پس از آن سریال گابلین! چرا که در برخی از سکانس ها متوجه کپی برداری از سریال گابلین می شوید.

57- سریال Because This Is My First Life

بازیگران: لی مین کی، جونگ سومین، اسوم

خلاصه داستان: این درام عاشقانه قصه دو جوان بااستعداد، به نام‌های نام سی هی و یون جی هو را دنبال می‌کند. دو جوان که در شغل دلخواهشان هستند اما به‌اندازه کافی حرفه‌ای نیستند و در آمد هردویشان کم است مجبور می‌شوند که هم خانه یکدیگر شوند. هیچ‌کدام آن‌ها از هویت هم خانه جدیدش باخبر نیست و همین موضوع باعث دردسرهای فراوانی می‌شود.

این سریال جوان‌پسند جذاب، دست روی موضوعی کلیشه‌ای گذاشته تا ثابت کند که هنوز هم می‌توان طرح‌های قابل پیش‌بینی را بازآفرینی کرد و از دل آن یک عاشقانه جدید و دوست‌داشتنی بیرون کشید. پیام اصلی این سریال ساده و کوتاه است. عشق نیاز به سازش دارد. اگر زوجین با یکدیگر کنار نیایند روابط عاشقانه آن‌ها رشد نمی‌کند، حتی اگر عاشق‌ترین زوج کره زمین باشند. اما علاوه‌بر پافشاری روی ای موضوع سازش در عشق، این سریال هم مثل دیگر سریال‌های کره‌ای نقدی هم بر ساختار پرفشار جامعه روی جوانان و سختی‌های فراوان آن‌ها در راه رسیدن به موفقیت باتوجه‌به جامعه‌ی کره دارد. در این درام موضوعات زیادی وجود دارد که می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. مثلاً اینکه شخصیت‎‌‌های غیرواقعی و شغل‌ها و خانه‌های دست‌نیافتنی در سریال وجود ندارد و به همین دلیل بیننده عادی، بیشتر می‌تواند با آن خو بگیرد.

58- سریال افسانه سیزیف (Sisyphus: The Myth)

افسانه سیزیف به عنوان یکی از بهترین سریال های کره ای داستان سفر در زمان بین مهندس نابغه هان ته سو و و نجات دهنده وی، گانگ سئو ها را بیان می‌کند. هان ته سو یک مهندس نابغه و بنیانگذار شرکت کوانتوم و تایم است. او خوش تیپ است و در کار خود بسیار موفق است. به لطف تلاش‌های او ، Quantum and Time به یک شرکت موفق در سطح جهانی تبدیل شده است.

او در کره به عنوان معجزه‌گر و قهرمان شناخته می‌شود، اما واقعیت کمی متفاوت است. پس از مرگ برادر بزرگترش 10 سال پیش، او رفتارهای غیر عادی از خود نشان داد و سهام شرکت نیز سقوط کرد. یک روز، هان ته سو از حقیقتی غیرقابل اعتماد در پشت مرگ برادرش مطلع می‌شود. سفر خطرناک او آغاز می‌شود و در این راه با گانگ سئو ها آشنا می‌شود.

59- سریال عاشقان ماه – Moon Lovers

سال پخش: 2016

عاشقان ماه (Moon Lovers) یک سریال کره ای تاریخی به کارگردانی کیم کیو تائه است که کار خود را از سال 2016 از طریق شبکه SBS شروع کرد. این سریال در طول بیست قسمتش توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

وظیفه کارگردانی سریال عاشقان ماه برعهده کیم کیو تائه قرار داشت. داستان این سریال نیز توسط جو یون یانگ به رشته تحریر درآمد. سریال عاشقان ماه در جلب نظر منتقدان نیز موفق ظاهر شد و توانست تحسین آن‎ها را به همراه داشته باشد.

منتقدان اعتقاد داشتند این سریال می‌توان لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. لی جون کی، آی یو، کانگ ها نئول، هونگ جونگ هیون، کانگ هان نا، بک هیون و نام جو هیوک ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال عاشقان ماه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: دختری از زمان حال به زمان گذشته و دوران پادشاهی شاه کوانگ جونگ منتقل می‌شود و شاهزادگان را مورد تأثیر قرار می‌دهد. او ابتدا مورد لطف و توجه شاهزاده هشتم قرار گرفته و همه او را دختری عجیب و شاد در ذهن می‌سپارند. هنگامی که همسر شاهزاده هشتم متوجه علاقه آن دو می‌شود، از هه‌سو و شاهزاده ووک می‌خواهد بعد از مرگش با هم ازدواج کنند.

60- سریال ماشین‌تحریر شیکاگو (Chicago Typewriter)

سال تولید: ۲۰۱۷

کارگردان: کیم‌‌چئول‌کیو (Kim Cheol-kyu)

بازیگران اصلی: کیونگ‌پیوگو (Kyung-pyo Go)، آه‌این‌یو (Ah-In Yoo)، سویونگ‌لیم (Soo-jung Lim)

داستان «ماشین‌تحریر شیکاگو» به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که کره جنوبی در اشغال ژاپن بود و نویسنده‌ها اجازه نشر آثارشان را نداشتند. سریال ماجرای زندگی ۳ نویسنده کره‌ای از دهه ۳۰ را بازگو می‌کند که در زمان حال امکان زندگی دوباره پیدا کرده‌اند و ماجرای زندگی هریک دستمایه ماجراهای سریال شده است. یکی از آنها نویسنده‌ای موفق است، دیگری با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نویسنده سوم هم ناشناس به فعالیت مشغول است.

این سریال کره ای عاشقانه از آن مجموعه‌های زیبایی است که باید بیشتر از اینها دیده شوند. سریال به‌خوبی از حالت کمدی به درام و از حالت عاشقانه به تاریخی تغییر می‌کند. ابعاد فنی کار مانند فیلم‌برداری آن هم حرف‌ ندارند.

کاربران از روایت مهیج و پیش‌بینی‌ناپذیر سریال استقبال کرده‌اند. بازی خوب هنرپیشه‌ها و توانایی‌شان در تغییر بازی از حالت کمدی به جدی برای مخاطبان ستودنی بوده است و برخی از کاربران IMDb گفته‌اند که چند بار هر قسمت از سریال را نگاه کرده‌اند. شروع جذاب و روان سریال نیز از نظر مخاطبان جذاب بوده است.

61- سریال زیبای حقیقی True Beauty

داستان این سریال جدید کره ای در مورد دختری سرزنده، شاد، مثبت نگر و خوشبین به نام لیم جو گیونگ است. او همه این ویژگی ها در مورد همه چیز دارد به جز چهره خودش! او با آموزش های آرایش کردن که در فضای مجازی یاد گرفته است، چهره اش را به کلی تغییر داده و به عنوان زیباترین دختر مدرسه شناخته می شود. اما لی سو هو تنها کسی است که او را بدون آرایش دیده است…

اگر بخواهیم سریال را از نظر ساخت، کیفیت، بازی و تم داستان رمانتیک بررسی کنیم، جزو بهترین سریال های حال حاضر کره است. اما محتوا و مفهوم آن بسیار مصرف گرایانه و البته ظاهر بینانه است.

62- سریال Legend of the Blue Sea – سریال افسانه دریای آبی

بازیگران: جون جی هیون، لی مین هو، لی هی جون

شیم چانگ یک پری دریایی است که سروکله‌اش در دوران مدرن پیدا شده. او برای یافتن مرد دلخواه‌اش، به سئول رفته و سعی می‌کند خود را با زندگی در خشکی وفق دهد .
این درام دو خط داستانی متفاوت را دنبال می‌کند. یک خط داستانی در دنیای مدرن و دیگری در چوسان. معماها و پیچیدگی‌های داستان با فلاش‌بک به بخش تاریخی درام، فاش می‌شوند. افسانه دریای آبی، با الهام از یک افسانه کلاسیک چوسان که از کهن‌ترین افسانه‌های تاریخی اما غیررسمی کره است، ساخته شده و درباره ماهیگیری است که یکی پری دریایی را اسیر کرده و عاشق او شده. داستان با مفهوم‌های تناسخ و عشق ابدی سروکله می‌زند.

این درام به‌خاطر موضوع فانتزی‌اش از فضای رئال، فاصله زیاد و گاهی غیرمنطقی می‌گیرد. اما با پیشرفت سریال، شخصیت شیم جانگ (جون جی هیون) پیشرفت بسیاری می‌کند و بالغ‌تر و جدی‌تر می‌شود، در نتیجه درام به یک تناسب منطقی می‌رسد. افسانه دریای آبی طرحی جذاب، جالب، غیرمنتظره و دراماتیک دارد و پر از لحظات غافلگیرکننده و داستان و قهرمانانی غنی است.

63- سریال گابلین (Goblin)

بازیگران: Gong Yoo, Kim Go-eun

این سریال با داشتن بازیگری همچون گونگ یو یکی از پرطرفدارترین سریال‌های کره‌ای به شمار می‌رود. گونگ یو در زمینه بازیگری بسیار مهارت دارد و  در سال 2016 در فیلم سینمایی قطاری به بوسان، یکی از پرفروش‌ترین و بهترین فیلم های کره ای حضور داشت و این سال را با درام جذاب گابلین به پایان رساند.

داستان این درام درباره ژنرال مورد احترام گوریو است که برای آباد کردن کشور در جنگ‌های زیادی شرکت کرده است. او به خیانت متهم می‌شود پادشاه دستور می‌دهد وی را بکشند. اما به دلایلی، او به گابلین تبدیل می‌شود تا عمر جاودانه داشته باشد و با دیدن مرگ عزیزان و اطرافیانش مجازات شود. در این میان، تنها راه از بین بردن نفرین این است که عروس گابلین شمشیر را از قفسه سینه این مرد بیرون بکشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. M می گوید

    من شنیدم فیلم ماهی مرکب ۱  و نباید دید چون سابلیمینال داره ک مغز و به سمت آدم کشی و نمی دونم چیز دیگه ای بود یا ن ،سوق می ده ،نمی دونم دقیق ت موسیقی بود یا جای دیگه، ولی درباره درست بودن سابلیمینال و فصل دوم این سریال اطلاعی ندارم‌خودتون از منابعی ک مطمئنید معتبره تحقیق کنید تا متوجه بشید ،و اگر درست بود ب بقیه هم بگیم یا بگید خودشون از منابع معتبر  تحقیق کنن،

  2. آوا می گوید

    سلام ممنونم از اطلاع رسانی عالی شما عزیزان 🙏🌹

  3. سـارا می گوید

    سریال های خوبی و معـرفی کرد ولی جای سریال شادی توشـون خالیه واقعا 🙁 سریال موش و پادشاهی و پسران برتر از گل و جومونگ و جواهری در قصر و ما همه مرده‌ایم و ماهی مرکب و گل شیطان و امپراطور دریا رو دیدم و همشـون خیلی قشنگ بودن. مخصوصا سریال موش🫰🏻

  4. Doctor kang می گوید

    ولی “بکش خلاصم کن “رو جا گذاشتید…

  5. هلن می گوید

    نسل خورشید و دبلیو و دکتر رمانتیک هم پیشنهاد میشه

  6. MK می گوید

    سریال شادی_پینوکیو_منشی کیم چشه_روباه نه دم_دکتر زندانی_سقوط بر روی تو_دوست افسانه ما_دفترچه زندان_هیلر_هوارانگ_دادخواست ها_دو بونگ سون زن قوی_عروس خدای اب_بازیکن۲۰۱۸_نوازش قلبت_قلب خونین_
    جای همشون خالیه .. مطمعنا خیلیاتون بیشتر این سریالا رو دیدید ..
    خودم از سریال های بالا تقریبا ۲۰ تایی دیدم

  7. Anne می گوید

    تعجب میکنم چرا هنوز سریال آقای آفتاب رو داهل هبچ لیستی ندیدم در صورتی که از هر لحاظ عالی بود ????????????

  8. لیا زمانی می گوید

    همه سریال کره ای بهتر از ایران بله

  9. شقایق می گوید

    سریال پلکانی به سوی بهشت همقشنگه

  10. درسا می گوید

    _فیلم وزنه بردار کیم بوک جو خیلی پیشمهاد میشه
    _با اینکه میدانم
    _خانه ی شیرین هم خیلیییی قشنگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5