بهترین مینی سریال های دیدنی چند سال اخیر – معرفی، داستان کلی و بازیگران آنها

0

دنبال کردن مینی سریال ها برای بسیاری آسان‌تر از سریال‌های چندفصلی است. سریال‌ها خیلی وقت‌ها بعد از یکی دو سیزن درخشان اولیه، دچار افت می‌شوند و ببینده آنها در برزخ ادامه دادن آنها یا قطعشان می‌افتد، اما تکلیف ما با مینی‌سریال‌ها مشخص است و با دیدن آنها برای یک خط داستانی بیش از حد وقت تلف نمی‌کنیم.

فهرست زیر تنها تعدادی از مینی سریال های خوب چند سال اخیر را شامل می‌شود.

1- سریال ما صاحب این شهر هستیم – We Own This City

بهترین مینی سریال ها

سریال ما صاحب این شهر هستیم، مینی سریالی جنایی و درام، محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون جان برنثال، جمی هکتور، جاش چارلز، وونمی موساکو، دلانی ویلیامز، ناتان کوربت، داگمارا دومینچیک و جرمین کرافورد در سریال ما صاحب این شهر هستیم به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال ما صاحب این شهر هستیم از سال ۲۰۲۲ آغاز شده است. سریال ما صاحب این شهر هستیم با الهام از کتابی با همین عنوان به قلم جاستین فنتون و بر اساس داستان های واقعی ساخته شده است.


2- سریال بانوی اول – The First Lady

سریال بانوی اول، سریالی بیوگرافی، درام و تاریخی، محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون وایولا دیویس، میشل فایفر، جیلین اندرسون، داکوتا فانینگ،‌ او.تی. فاگبنلی، آرون اکهارت، کیفر ساترلند و بن کوک در سریال بانوی اول به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال بانوی اول از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و اثر آرون کولی است. سریال بانوی اول بر اساس داستان های واقعی ساخته شده است.

روایت داستان بانوان اول آمریکا در دوره های مختلف، و نقش آنان در تصمیمات مهم و سرنوشت سازی که به طور پنهانی در کاخ سفید گرفته می شود.

با کاندید شدن جری، بتی به طور غیرمنتظره ای به مقام بانوی دوم دست پیدا می کند. از طرفی، میشل با عواقب تبدیل شدن باراک اوباما به اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا دست و پنجه نرم می کند.


3- سریال شوالیه ماه – Moon Knight

سریال شوالیه ماه، مینی سریالی اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی، ترسناک و علمی تخیلی، محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون اسکار آیزاک، ایثن هاک، می کالاماوی، گاسپار اولیل، اف. موری آبراهام، فرناندا آندراده، سوفیا دانو و دیانا برمودز در سریال شوالیه ماه به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال شوالیه ماه از سال ۲۰۲۲ در دیزنی پلاس آغاز شده است. این سریال توسط کمپانی مارول استودیوز و براساس شخصیت های خلق شده توسط داگ موئنچ ساخته شده است. سریال شوالیه ماه، بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به حساب می آید.

کارمند یک مغازه کادوفروشی به نام استیون گرانت دچار فراموشی می شود و ناگهان خاطرات یک زندگی دیگر را به یاد می آورد. او از اختلال شخصیت چندگانه رنج می برد و رویدادها را از زاویه دید یک سرباز مزدور به نام مارک اسپکتور نیز مشاهده می کند.


4- سریال ۴۹ سال به بالا – 49 Up

سریال ۴۹ سال به بالا، سریالی مستند و بیوگرافی، محصول سال ۲۰۰۵ کشور انگلستان به کارگردانی مایکل آپتد است. بازیگرانی همچون بروس بالدن، ژاکلین بست، سیمون باسترفیلد، اندرو برکفیلد، جان بریزبی، سوزان دویی، چارلز فرنیو و نیکولاس هیچن در سریال ۴۹ سال به بالا به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال ۴۹ سال به بالا هفتمین سریال از مجموعه مستند به بالا است. سریال ۴۹به بالا نامزد دریافت دو جایزه بفتا و نامزد دریافت جایزه بهترین مستند از سوی جشنواره ستلایت شد.

مایکل آپتد بار دیگر به سراغ سوژه های قدیمی خود می رود و از آنها پیرامون اتفاقات هفت سال گذشته زندگی شان پرسش می کند.


5- سریال نزدیک به من – Close to Me

سریال نزدیک به من، سریالی درام، محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای انگلستان و مکزیک است. بازیگرانی چون کانی نیلسن، لیان بست، سوزان لینچ، رزی مک ایون، کریستوفر اکلستون، نیک بلود، تام تیلور و هنینگ ینسن در سریال نزدیک به من به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال نزدیک به من توسط کمپانی نوردیک اینترتینمنت گروپ تولید شده و پخش آن از سال ۲۰۲۱ در کانال ۴ انگلستان آغاز شده است. این سریال با اقتباس از کتاب نزدیک به من، به قلم آماندا رینولدز ساخته شده است.

یک مترجم زبان دانمارکی به نام جو هاردینگ که زندگی فوق العاده ای را در کنار همسرش سپری می کند، براثر حادثه ای غیرمنتظره، خاطرات یک سال گذشته خود را فراموش می کند. در ادامه، او سعی می کند رویدادهای فراموش شده را به خاطر بیاورد.


6- درباره سریال فروپاشی کمپانی ما – WeCrashed

سریال فروپاشی کمپانی ما، مینی سریالی درام، محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون جرد لتو، ان هتوی، او.تی. فاگبنلی، کایل ماروین، رابرت امت لانی، کریکت براون، آمریکا فررا و اندرو رایان پری در سریال فروپاشی کمپانی ما به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال فروپاشی کمپانی ما اثر لی آیزنبرگ و درو کرولو است. سریال فروپاشی کمپانی ما بر اساس پادکست فروپاشی کمپانی ما: ظهور و سقوط کمپانی وی‌ ورک توسط شبکه واندری و با الهام از رویدادهای واقعی ساخته شده است.

این سریال، داستان پر فراز و نشیب شرکت وی ‌ورک، یکی از معتبرترین استارت آپ های جهان که به کارآفرینان، نویسندگان و کسب و کارهای کوچک و بزرگ خدمات می ‌دهد، را به تصویر می کشد.


7- سریال معبد – Temple

سریال معبد، مینی سریالی جنایی، درام و مهیج، محصول سال ۲۰۱۹ کشور انگلستان است. بازیگرانی چون مارک استرانگ، کاریس فن هاوتن،‌ دنیل میز، کاترین مک‌ کورمک، لیلی نیومارک، رایان مک کن، توبی کینگ باکاره و آناماریا مارینکا در سریال معبد به ایفای نقش پرداخته ‌اند.

سریال معبد از سال ۲۰۱۹ پخش شده و اثر مارک اورو است. سریال معبد بر اساس یک سریال تلویزیونی اثر اریک ریشتر استرند ساخته شده و تاکنون یک بار نامزد دریافت جایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی شده است.

یک جراح با تجربه به نام دنیل میلتون، پس از مرگ همسرش تصمیم می گیرد تا هر طور که شده جان او را نجات دهد و دوباره به زندگی بازگرداند. اما او برای انجام این کار باید قوانینی را زیر پا بگذارد.


8- سریال ۱۸۶۴

سریال ۱۸۶۴، مینی سریالی درام، فانتزی، تاریخی و جنگی، محصول سال ۲۰۱۴ کشورهای دانمارک، نروژ، سوئد و آلمان است. بازیگرانی چون پیلو اسبک، سارا سوفی بوسنینا، بنت میدینگ، ماری تورل سودربرگ، ینس ساتر-لاسن، یاکوب اوفتبرو، نیکلاس برو و سورن پیلمارک در سریال ۱۸۶۴ به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال ۱۸۶۴ از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و بر اساس مجموعه کتاب های تام بوک سوینتی ساخته شده است. سریال ۱۸۶۴ در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی به دست آورد که می توان به نامزدی دریافت پنج جایزه رابرت و سه جایزه جشنواره تلویزیونی مونت-کارلو اشاره کرد.

هنگامی که کشور پروس و اتریش به دانمارک اعلان جنگ می کنند، دو برادر برای خدمت در مرگبار ترین جنگ تاریخ دانمارک وارد میدان جنگ می شوند و…


9-  سریال نزدیک بمان – Stay Close

سریال نزدیک بمان، ‌مینی سریالی جنایی، درام، رازآلود و مهیج، محصول سال ۲۰۲۱ کشور انگلستان است. بازیگرانی چون کوش جومبو، ریچارد آرمیتاژ، دنیل فرانسیس، جو جوینر، بتانی آنتونیا، سارا پریش، جیمز نسبیت و هیوی اوگریدی در سریال نزدیک بمان به ایفای نقش می ‌پردازند.

سریال نزدیک بمان ساخته دنیل اوهارا است. نویسندگی سریال نزدیک بمان بر عهده هارلان کوبن بوده است. سریال نزدیک بمان بر اساس رمانی با همین عنوان به قلم هارلان کوبن ساخته شده است. سریال نزدیک بمان در سال ۲۰۲۱ از نتفلیکس پخش شده است.

پس از ناپدید شدن مردی در شهر، کارآگاه بروم پرونده را به دست می گیرد به امید اینکه گذشته تکرار نشود اما او نمی داند که تحقیقاتش قرار است زندگی همه را زیر و رو کند.


10-  سریال قاتلین باغچه – Landscapers

سریال قاتلین باغچه، ‌سریالی کمدی، جنایی و درام، محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای آمریکا و انگلستان است. بازیگرانی چون اولیویا کولمن، دیوید تیولیس، کیت اوفلین، دیپو اولا، ساموئل اندرسون، فلیسیتی مونتاگو، دیوید هیمن و معنوف ثیارا در سریال قاتلین باغچه به ایفای نقش می ‌پردازند.

سریال قاتلین باغچه ساخته اد سینکلر و ویل شارپ است. نویسندگی سریال قاتلین باغچه نیز بر عهده اد سینکلر و ویل شارپ بوده است. سریال قاتلین باغچه در سال ۲۰۲۱ از اچ بی او پخش شده است.

زمانی که دو جسد در حیاط پشتی خانه ای در انگلستان پیدا می شود، یک زوج به ظاهر معمولی مورد توجه کارآگاهان این پرونده قرار می گیرند.


11- سریال قتل های استارود راک – The Murders at Starved Rock

سریال قتل های استارود راک، مینی سریالی مستند، جنایی و رازآلود، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. چهره های شاخصی چون راد تورسون، جانی کانیزارو، کریستال لوین، دن چرنی و اندی هیل در سریال قتل های استارود راک حضور یافته اند.

پخش سریال قتل های استارود راک از سال ۲۰۲۱ از اچ بی او مکس آغاز شده است. سریال قتل های استارود راک بر اساس داستان زندگی یک قاتل به نام چستر وگر ساخته شده است.

در سال ۱۹۶۱، یک جوان ۲۲ ساله به نام چستر به قتل وحشتناک سه زن در پارک استارود راک متهم می شود. بعد از گذشت سال ها، دیوید راکوگلیا، تصمیم می گیرد تا به گذشته نگاهی دقیق بی اندازد و پرونده را دوباره بررسی کند.


12- سریال خدمتکار – Maid

سریال خدمتکار، مینی سریالی درام، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون مارگارت کوالی، نیک رابینسون، رایلی نوی ویتت، اندی مک ‌داول، آنیکا نونی رز، تریسی ویلار،‌ بیلی برک و بی جی هریسون در سریال خدمتکار به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال خدمتکار از سال ۲۰۲۱ از نتفلیکس آغاز شده و اثر مالی اسمیت متزلر است. سریال خدمتکار با الهام از کتابی با همین عنوان به قلم استفانی لند ساخته شده است.

یک مادر جوان و تنها تلاش می کند تا برای تامین هزینه های فرزند کوچک خود و ساختن آینده ای بهتر برای خودشان، به دنبال شغل مناسبی بگردد. اما چاره ای ندارد جز اینکه به عنوان خدمتکار خانه مشغول به کار شود.


13- سریال باغ وحش ما

سریال باغ وحش ما، مینی سریالی درام، محصول کشور بریتانیا است که در سال ۲۰۱۴ از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شد. کارگردانی سریال باغ وحش ما بر عهده اندی دی امونی و سول متستاین بود. نویسنده مینی سریال باغ وحش ما، مت چارمن بوده است. در سریال باغ وحش ما بازیگرانی چون لی اینگلبای، لیز وایت، آن رید، آنور نیفسی، پیتر وایت، آملیا کلارکسون، رالف لیتل و استیون کمپل مور نقش‌ آفرینی می‌کنند.

سریال باغ وحش ما یکی از پرطرفدارترین سریال‌های بی‌بی‌سی وان در زمان پخشش بود؛ بطوری که وقتی بی‌بی‌سی اعلام کرد که سریال باغ وحش ما، فصل دومی نخواهد داشت بسیاری از طرفدارنش متعجب شدند. یک روزنامه محلی به نام چستر کرانیکل سعی کرد که پویشی به راه بیاندازد که بی‌بی‌سی را مجاب کند که فصل دوم سریال باغ وحش ما را بسازد؛ علیرغم جمع شدن بیش از ده هزار امضا، بی‌بی‌سی تصمیم خود مبنی بر نساختن فصل دوم سریال باغ وحش ما را قطعی خواند.

جورج ماترشد یک عمارت را در یک حراج می‌خرد و تصمیم می‌گیرد که به دنبال رویایش برود و یک باغ وحش بدون قفس بسازد…


14- سریال دوپسیک – Dopesick

سریال دوپسیک، مینی سریالی درام، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون مایکل کیتون، پیتر سارسگارد، مایکل اشتولبرگ، ویل پولتر، جان هوگنیاکر، کیتلین دیور، رزاریو داوسون و جک مک ‌دورمن در سریال دوپسیک به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال دوپسیک از سال ۲۰۲۱ از هولو آغاز شده و اثر دنی استرانگ است. سریال دوپسیک بر اساس رمانی با همین عنوان به قلم بث میسی و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

ساموئل فینیکس پزشکی است که همه تلاش خود را می کند تا به کسانی که در آمریکا دچار اعتیاد هستند، کمک کند. اما به زودی درگیر چالش ‌های زیادی می ‌شود که زندگی اش را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.


15- سریال مراسم نیمه شب – Midnight Mass

سریال مراسم نیمه شب، مینی سریالی درام، ترسناک و رازآلود، محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای آمریکا و کانادا است. بازیگرانی چون کیت سیگل، زک گیلفورد، کریستین لمن، سامانتا سلویان، ایگبی ریگنی، راحول کوهلی، آناره سیمون و آنابت گیش در سریال مراسم نیمه شب به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال مراسم نیمه شب از سال ۲۰۲۱ از نتفلیکس آغاز شده و اثر مایک فلنگن است. سریال مراسم نیمه شب نظرات مثبت منتقدین را به خود جلب کرده است.


16- سریال تله کلیک – Clickbait

سریال تله کلیک، مینی سریالی جنایی، درام، رازآلود و مهیج، محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای استرالیا و آمریکا است. بازیگرانی چون زویی کازان، بتی گابریل، فینیکس ری، آدریان گرنیر، کامارون انگلس، جیلین فلچر، ایان میدوز و الیزابت الکساندر در سریال تله کلیک به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال تله کلیک از سال ۲۰۲۱ در نتفلیکس آغاز شد. سریال تله کلیک توسط کمپانی های مستر کی پروداکشن، هیدی تلویژن، مچ باکس پیکچرز و تونی آیرس پروداکشنز تولید شده و ساخته تونی آیرس و کریستین وایت است.

مردی خانواده دوست به نام نیک بروئر ربوده می شود و تصویر او به صورت آنلاین در فضای مجازی منتشر می شود. در این شرایط، خانواده و عزیزان او تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا هویت رباینده را کشف کنند.


17- سریال ۹ غریبه کامل – Nine Perfect Strangers

سریال ۹ غریبه کامل، مینی سریالی درام، رازآلود و مهیج، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون نیکول کیدمن، ملیسا مک‌کارتی، تیفانی بون، آلیلا براون، بابی کاناوله، لوک ایوانز، ملوین گرگ و رجینا هال در سریال ۹ غریبه کامل به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال ۹ غریبه کامل از سال ۲۰۲۱ در شبکه هولو آغاز شده است. سریال ۹ غریبه کامل توسط کمپانی های بلاسم فیلمز، اندیور کانتنت و مید آپ استوریز تولید شده و ساخته دیوید ای کلی و جان هنری باترورث است.

این سریال با اقتباس از رمان ۹ غریبه کامل به قلم لیان موریارتی ساخته شده و مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است.

۹ غریبه که در شهر سکونت دارند و با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می کنند، به مدت ۱۰ روز در مکانی دور هم جمع می شوند که امکانات لازم برای تامین سلامت روحی آنها را فراهم می سازد. البته خیلی زود مشخص می شود که…


18-  سریال آب های شمال – The North Water

سریال آب های شمال، مینی سریالی درام و رازآلود، محصول سال ۲۰۲۱ کشور انگلستان است. بازیگرانی چون کالین فارل، جک اوکانل، گری لامونت، تام کورتنی، جری لینچ، پیتر مولان، استیون مک میلان و ایپیلی اووتووا در سریال آب های شمال به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال آب های شمال از سال ۲۰۲۱ در شبکه بی بی سی دو آغاز شده است. این سریال توسط کمپانی های سی-سا فیلمز و رامبوس مدیا و با اقتباس از رمان آب های شمال به قلم ایان مک گوایر ساخته شده است.

این سریال جذاب و تماشایی، داستان یک جراح سابق ارتش را روایت می کند که به عنوان پزشک، بر روی عرشه یک کشتی شکار نهنگ مشغول به فعالیت می شود. در ادامه، او با یک شکارچی بی رحم به نام هنری درکس آشنا می شود که….


19- سریال جنایت قرن – The Crime of the Century

سریال جنایت قرن، مینی سریالی مستند و جنایی، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. چهره های شاخصی چون پاتریک رادن کیف، لنی برنستاین، گری بلین، روی باسلی، الک برلاکوف، کادرولشا اونا کارول، اسکات هایم و ساری هورویتز در سریال جنایت قرن حضور یافته اند.

سریال جنایت قرن توسط کمپانی اچ بی او داکیومنتری فیلمز تولید شده و ساخته الکس گیبنی است.

مستندی که میزان استفاده بیش از حد از ترکیبات شیمیایی و مواد مخدر، عوامل سیاسی، مقررات دولتی و شرکت هایی را که استفاده از این داروهای مسکن را در آمریکا امکان پذیر می سازد، به تصویر می کشد.


20- سریال فالکون و سرباز زمستان – The Falcon and the Winter Soldier

سریال فالکون و سرباز زمستان، مینی سریالی اکشن، ماجراجویی، درام و علمی تخیلی محصول کشور آمریکا است. سریال فالکون و سرباز زمستان در سال ۲۰۲۱ در سرویس دیزنی پلاس منتشر شده است. بازیگرانی چون آنتونی مک کی، سباستین استن، وایت راسل، ارین کلیمن، دنی رامیرز، جورج سنت پیر، ادپرو اودیه و دان چیدل در سریال فالکون و سرباز زمستان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال فالکون و سرباز زمستان بر اساس کتاب‌های کمیک مارول ساخته شده و محصولی از کمپانی دیزنی است. سریال فالکون و سرباز زمستان پس از سریال وانداویژن دومین سریال از دنیای سینمایی مارول است که از طریق سرویس دیزنی پلاس در اختیار طرفداران قرار گرفته است. سریال فالکون و سرباز زمستان در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی به دست آورد که از میان آنها می توان به نامزدی دریافت دو جایزه امی ساعات پربیننده و پنج جایزه بلک ریل اشاره کرد.

داستان سریال فالکون و سرباز زمستان شش ماه پس از وقایع فیلم انتقامجویان: پایان بازی جریان دارد.

سم ویلسون ملقب به فالکون همراه با باکی بارنز، دوست قدیمی کاپیتان آمریکا، پا به ماجراجویی خطرناکی می‌گذارند تا در برابر تهدیدی جهانی بایستند.


21- سریال انفرادی – Solos

سریال انفرادی، مینی سریالی درام، فانتزی و علمی تخیلی، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون اوزو ادوبا، نیکول بهاری، مورگان فریمن، دن استیونز، ان هتوی، آنتونی مکی، هلن میرن و کنستانس وو در سریال انفرادی به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال انفرادی از سال ۲۰۲۱ در سرویس ویدئویی آمازون آغاز شده است. سریال انفرادی توسط کمپانی آمازون استودیوز تولید شده و ساخته دیوید ویل است.

این سریال جذاب و دیدنی، هفت داستان منحصر بفرد را روایت می کند که شخصیت های هر یک از آنها، درگیر ماجراهایی هیجان انگیز می شوند و سرانجام به این نتیجه می رسند که حتی در تنهاترین لحظات زندگی، تجربیات گذشته، انسان ها را به یکدیگر پیوند می دهد.


22- سریال زمان – Time

سریال زمان، مینی سریالی جنایی و درام، محصول سال ۲۰۲۱ کشور انگلستان است. بازیگرانی چون شان بین، استیون گراهام، جیمز نلسون جویس، هانا والترز، دین فاگان، جک مک ‌مالن، پدی روون و برایان مک ‌کاردی در سریال زمان به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال زمان از بی بی سی وان آغاز شده و ساخته برایان مک ‌کاردی است.

اریک یک زندانبان وظیفه شناس و متعهد است که همه تلاش خود را می کند تا وظیفه اش را به بهترین شکل ممکن و بی نقص انجام دهد. اما وقتی یک زندانی خطرناک و حیله گر از ضعف او باخبر می شود، زندگی اریک به چالش کشیده می شود.


23- سریال عمق – Dip

سریال عمق، سریالی اکشن، ماجراجویی، درام و رازآلود، محصول سال ۲۰۱۸ کشور ترکیه است. بازیگرانی چون ایلکر کاللی، نسلیهان آتاگول، بیراک توزوناتاچ، بولنت امین یارار، دفنه کایالار، گزده تورک ‌پنجه، گون کوپش و فریدون دوزاغاچ در سریال عمق به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال عمق توسط کمپانی تی ام سی فیلم تولید شده است و ساخته اویگار کوتلو است. سریال عمق در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی را به دست آورد که از میان آنها می توان به دریافت یک جایزه گلدن آمبرلا و نامزدی دریافت شش جایزه گلدن باترفلای اشاره کرد.

ساهیر که در یک کلینیک وابسته به اداره پلیس در استانبول مشغول به کار است، تلاش می کند تا افراد بیمار را درمان کند و آنها را از فکر مرگ بازدارد. در این میان، او با دختری پر رمز و راز به نام بیلگه مواجه می شود.


24- سریال داستان لیزی – Lisey’s Story

سریال داستان لیزی، مینی سریالی درام، ترسناک، رازآلود و مهیج، محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای شیلی و آمریکا است. بازیگرانی چون جولیان مور، کلایو اوون، جنیفر جیسن لی، دین دیهان، جوآن آلن، سانگ کانگ، مایکل پیت و ران سیفس جونز در سریال داستان لیزی به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال داستان لیزی از سال ۲۰۲۱ در سرویس اپل تی‌وی پلاس آغاز شده است. این سریال توسط کمپانی های بد روبات پروداکشنز و وارنر برادرز تله ویژن و با اقتباس از رمان داستان لیزی به قلم استیون کینگ ساخته شده است.

زنی به نام لیزی لاندون، دو سال پس از درگذشت همسر نویسنده اش، از سوی یکی از طرفداران پر و پا قرص آثار او، تحت فشار قرار می گیرد تا نسخه های خطی کتاب های چاپ نشده همسرش را در اختیار او قرار دهد.


25- سریال ریپر – The Ripper

سریال ریپر، سریالی مستند و جنایی، محصول سال ۲۰۲۰ کشور انگلیس است. افرادی چون آلن وایت هاوس، کیت هلاول، اندرو لپتو، کریستا آکروید، کریس گرگ، ریچارد مک کان، جوآن اسمیت، مایک گرین و مو لیا در سریال ریپر حضور دارند

سریال ریپر توسط نتفلیکس و بر اساس داستان هایی واقعی ساخته شده است.

شاهدان عینی و مقامات امنیتی اتفاقات مرتبط با یک قاتل خطرناک را که در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی در شمال انگلیس موجب وحشت مردم شده بود مرور می کنند.


26- سریال هفت نوع ابهام – Seven Types of Ambiguity

سریال هفت نوع ابهام، مینی سریالی جنایی، درام، رازآلود و عاشقانه، محصول سال ۲۰۱۷ کشور استرالیا است. بازیگرانی چون خاویر ساموئل، الکس دیمیترایدز، آندریا دمتریادس، لیانا والسمن، هوگو ویوینگ، سارا پیرس، آنتونی هایس و سوزی پورتر در سریال هفت نوع ابهام به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال هفت نوع ابهام بر اساس رمانی با همین عنوان به قلم الیوت پرلمن ساخته شده است. سریال هفت نوع ابهام در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی به دست آورد که از میان آنها می توان به دریافت پنج جایزه اکتا و یک جایزه لوجی اشاره کرد.

پس از دزدیده شدن مشکوک یک پسر بچه هفت ساله از مدرسه و سپس بازگشت او به خانه، زنجیره ای از حوادث پیچیده ایجاد می شود و زندگی والدین او را به چالش می کشد.


27- سریال وطن – The Domain

سریال وطن، مینی سریالی درام و مهیج، محصول سال ۲۰۱۹ کشورهای پرتغال و فرانسه به کارگردانی تیاگو گوئدس است. نویسندگی سریال وطن توسط روئی کاردوسو مارتینز، تیاگو گوئدس و ژیل توراند انجام شده است. بازیگرانی چون آلبانو جرونیمو، ساندرا فالیرو، میگل بورخس، آنا ویللا دا کوستا، ژوآئو ویسنته، ژائو پدرو ممده، رودریگو توماس و بئاتریز براس در سریال وطن به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال وطن از سال ۲۰۱۹ آغاز شد. این سریال در ونیز به صورت سینمایی اکران شده و در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می توان به کسب یک جایزه در جشنواره بین المللی فیلم دوبلین ۲۰۲۰ و نامزدی دریافت یک جایزه در جشنواره بین ‌المللی فیلم ونیز ۲۰۱۹ اشاره کرد.

این سریال ماجراهای اعضای یک خانواده اهل کشور پرتغال را روایت می کند که در کرانه جنوبی رودخانه تاگوس، صاحب یکی از بزرگترین عمارت های قاره اروپا هستند. اسرار زندگی این خانواده، با مسائل تاریخی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور پرتغال ارتباط دارد.

اعضای خانواده فرناندز، در کشور پرتغال، صاحب عمارتی هستند که میراث آبا و اجدادی آنها به حساب می آید. در سال ۱۹۷۳ میلادی، پدر این خانواده باید با مسائل مربوط به انقلاب جمهوری پرتغال، دست و پنجه نرم کند.


28- سریال تابستان موشک ها

سریال تابستان موشک ها، سریالی درام، محصول سال ۲۰۱۹ کشور انگلستان است. بازیگرانی چون توبی استیونز، کیلی هاوس، لیلی ساکوفسکی، لاینس روچ، گری بیدل، توبی وولف، لوسی چوهو و مارک بونار در سریال تابستان موشک ها به ایفای نقش پرداخته اند.

پخش سریال تابستان موشک ها از سال ۲۰۱۹ از بی بی سی آغاز شده و اثر استیون پولیاکوف است. سریال تابستان موشک ها بر اساس زندگینامه استیون پولیاکوف و پدرش، الکساندر پولیاکوف ساخته شده است که اتفاقات دوران کودکی کارگردان سریال را روایت می کند. سریال تابستان موشک ها تاکنون یک بار نامزد دریافت یک جایزه هنرمند جوان شده است.

یک مخترع روسی به نام ساموئل، از طرف یک سازمان امنیتی ماموریت می یابد تا از تخصص تکنیکی خود در طول جنگ سرد استفاده کند.


29- سریال بیشه – The Forest

بیشه مینی‌سریالی درام و جنایی، محصول کشور فرانسه است که پخش آن از سال ۲۰۱۷ در شبکه فرانس ۳ این کشور آغاز شده و در ماه جولای ۲۰۱۸ در نت‌فلیکس منتشر شده‌است.

بازیگرانی چون ساموئل لابارت، سوزان کلمنت، الکسیا بارلیر، فردریک دیفنتال، پاتریک ریدرمونت، نیکلاس ماری، ژیل واندویرد و ملوزین لوینیر در این مینی‌سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

‌مینی‌سریال بیشه در جشنواره سریال‌های تخیلی فرانسه ۲۰۱۷، موفق به کسب یک جایزه شده‌است.

دختری شانزده ساله به نام جنیفر در روستایی واقع در ناحیه ییلاقی آردنس ناپدید می‌شود. در پی این حادثه، سروان گاسپارد دکر و یک افسر پلیس محلی به نام ویجینی موسو، تحقیق در مورد ناپدید شدن جنیفر را آغاز می‌کنند.


30- سریال میر از ایست تاون – Mare of Easttown

سریال میر از ایست تاون، سریالی جنایی و درام، محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا است. بازیگرانی چون کیت وینسلت، جولیان نیکلسون، جین اسمارت، انگوری رایس، ایوان پیترز، گای پیرس، کیلی اسپینی و دیوید دنمان در سریال میر از ایست تاون به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال میر از ایست تاون از سال ۲۰۲۱ توسط اچ بی او پخش شده است و ساخته برد اینگلسبی است. سریال میر از ایست تاون در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی به دست آورد که از میان آنها می توان به دریافت چهار جایزه امی ساعات پربیننده و دو جایزه گلد دربی اشاره کرد. سریال میر از ایست تاون جزو ۲۵۰ سریال برتر از نگاه سایت IMDB محسوب می شود.

کارآگاهی به نام میر که در شهر کوچکی در پنسیلوانیا زندگی می کند، سعی دارد تا معمای پرونده قتل یک دختر نوجوان را حل کند، اما در این میان، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و باید مانع فروپاشی زندگی شخصی اش شود.


31- سریال خطرناکترین موجود تمام اعصار – The Most Dangerous Animal of All

سریال خطرناکترین موجود تمام اعصار، سریالی مستند و جنایی، محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکا است. افرادی چون گری ال استوارت، جود گیلفورد، کایلی دیکمپ، کیتلین کاپوکسی، دافی جنینگز، سوزان مصطفی، لین اورتون، دیوید ون نویز و زک استوارت در سریال خطرناکترین موجود تمام اعصار حضور دارند.

سریال خطرناکترین موجود تمام اعصار یک مینی سریال چهار قسمتی است و براساس رویدادهای واقعی تولید شده است.

گری ال استوارت اندکی پس از دریافت نخستین تماس از سوی مادر حقیقی اش، شروع به جستجو برای یافتن پدر حقیقی خود کرده و به هر چیزی که تاکنون درباره خود می دانسته شک می کند.


32- سریال وقتی ما را می‌ بینند – When They See Us

وقتی ما را می‌ بینند مینی‌‎سریالی بیوگرافی، درام و تاریخی، محصول مشترک کمپانی‌های اری، هارپو فیلمز، تری‌بکا پروداکشنز و پارتیسیپنت مدیا است که در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹از سرویس استریمینگ نتفلیکس پخش شده و بازیگرانی چون جارل جروم، کالیل هریس، مارکیز رودریگز، فلیسیتی هافمن، ورا فارمیگا، مایکل کی ویلیامز، جاشوا جکسون و نیسی نش در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مینی‌سریال وقتی ما را می‌ بینند از نظر انتخاب بازیگران و نحوه عملکرد آنها، نقدهای مثبتی را از سوی بسیاری از منتقدان دریافت کرده‌است.

پنج نوجوان ساکن محله هارلم، پس از متهم شدن به جنایتی که هرگز آن را انجام نداده‌اند، در یک کابوس واقعی گرفتار می‌شوند و…


33- سریال وانداویژن – WandaVision

سریال وانداویژن، سریالی اکشن، کمدی، درام، فانتزی و علمی تخیلی محصول کشور آمریکا است. بازیگرانی چون الیزابت اولسن، پل بتانی، کاترین هان، تیونا پاریس، کت دنینگ، رندال پارک، دبرا جو روپ و فرد ملامد در سریال وانداویژن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال وانداویژن بر اساس کتاب‌ های مصور مارول ساخته شده و بخشی از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌ رود. سریال وانداویژن به عنوان اولین مجموعه از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول از سرویس دیزنی پلاس پخش شده است. سریال وانداویژن در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی به دست آورد که از میان آنها می توان به نامزدی دریافت نه جایزه امی ساعات پربیننده، یک جایزه بلک ریل و سه جایزه گلد دربی اشاره کرد.

وقایع سریال وانداویژن در ادامه فیلم انتقام جویان: پایان بازی جریان دارد.

واندا ماکسیموف و ویژ‌ن، دو ابرقهرمان قدرتمند، با یکدیگر ازدواج کرده و در کنار هم زندگی آرام و عاشقانه‌ای را تجربه می‌کنند. اما تمام ماجرا این نیست.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5