ختنه چه فوایدی دارد و اصولا چیست و چطور انجام می‌شود؟

0

ختنه برداشتن پوستی است که نوک آلت تناسلی را پوشانده است. این روش برای پسران تازه متولد شده در مناطق خاصی از جهان، از جمله ایالات متحده، نسبتاً رایج است. ختنه کردن بعد از دوره نوزادی امکان‌پذیر است، اما این یک روش پیچیده‌تر است.

برای برخی خانواده‌ها ختنه یک مراسم مذهبی است. این روش همچنین می‌تواند مربوط به سنت خانوادگی، بهداشت شخصی یا مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه باشد. با این حال، برای دیگران، ختنه غیرضروری یا بد شکل به نظر می‌رسد.

چرا ختنه انجام می‌شود؟

ختنه یک مراسم مذهبی یا فرهنگی برای بسیاری از خانواده‌های یهودی و اسلامی و همچنین برخی از قبایل بومی در آفریقا و استرالیا است. ختنه همچنین می‌تواند یک موضوع سنتی خانوادگی، بهداشت شخصی یا مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه باشد.

گاهی اوقات نیاز پزشکی به ختنه وجود دارد، مانند زمانی که پوست ختنه گاه بیش از حد سفت است که نمی‌توان آن را به عقب (جمع شدن) بر روی سر باز کرد. در موارد دیگر، به‌ویژه در بخش‌هایی از آفریقا، ختنه کردن برای پسران یا مردان مسن‌تر توصیه می‌شود تا خطر برخی از عفونت‌های مقاربتی کاهش یابد.

ختنه ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • بهداشت راحت‌تر ختنه شستن آلت تناسلی را ساده‌تر می‌کند. با این حال، می‌توان به پسرانی که آلت تناسلی ختنه نشده دارند، آموزش داد که زیر پوست ختنه گاه را به طور مرتب بشویند.
  • کاهش خطر عفونت ادراری. خطر عفونت‌های ادراری در مردان کم است، اما این عفونت‌ها در مردان ختنه نشده شایع‌تر است. عفونت‌های شدید در اوایل زندگی می‌توانند بعداً به مشکلات کلیوی منجر شوند.
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی. مردان ختنه شده ممکن است کمتر در معرض خطر برخی از عفونت‌های مقاربتی از جمله HIV باشند. با این حال، اعمال جنسی ایمن همچنان ضروری است.
  • پیشگیری از مشکلات آلت تناسلی گاهی اوقات، بازکردن پوست ختنه گاه در آلت تناسلی ختنه نشده دشوار یا غیرممکن است (فیموز). این می‌تواند منجر به التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی شود.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی. اگرچه سرطان آلت تناسلی نادر است، اما در مردان ختنه شده کمتر شایع است. علاوه بر این، سرطان دهانه رحم در شرکای جنسی زن مردان ختنه شده کمتر دیده می‌شود.

خطر ختنه نشدن، نه تنها نادر است، بلکه با مراقبت مناسب از آلت تناسلی قابل اجتناب است.

در صورت وجود برخی اختلالات انعقادی خون، ختنه ممکن است گزینه‌ای نباشد. همچنین، ختنه ممکن است برای نوزادان نارس که هنوز به مراقبت‌های پزشکی در مهد کودک بیمارستان نیاز دارند یا برای نوزادانی که با ناهنجاری‌های آلت تناسلی متولد می‌شوند، مناسب نباشد.

ختنه بر باروری تأثیر نمی‌گذارد، و همچنین تصور نمی‌شود که ختنه باعث افزایش یا کاهش لذت جنسی برای مردان یا شریک زندگی آن‌ها شود.

خطرات

شایع‌ترین عوارض مرتبط با ختنه خونریزی و عفونت است. عوارض جانبی مربوط به بیهوشی نیز ممکن است.

به ندرت، ختنه ممکن است منجر به مشکلات پوست ختنه گاه شود. مثلاً:

  • ممکن است پوست ختنه گاه خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد
  • ممکن است پوست ختنه گاه به درستی بهبود نیابد
  • ممکن است پوست ختنه گاه باقی مانده دوباره به انتهای آلت تناسلی بچسبد که نیاز به ترمیم جراحی جزئی دارد.

طرز انجام

قبل از ختنه، پزشک خطرات و مزایای این عمل را توضیح می‌دهد. چه قصد دارید پسرتان را ختنه کنید یا برای خودتان ختنه کنید، احتمالاً باید رضایت کتبی برای این عمل ارائه دهید.

آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید

در طول عمل

ختنه نوزاد اغلب در مهدکودک بیمارستان، معمولاً در عرض 10 روز پس از تولد انجام می‌شود.

برای ختنه نوزاد، پسر شما به پشت دراز می‌کشد و دست‌ها و پا‌هایش را نگه می‌دارد. پس از تمیز کردن آلت تناسلی و ناحیه اطراف آن، یک ماده بی‌حس‌کننده به قاعده آلت تناسلی تزریق می‌شود یا به عنوان کرم روی آلت قرار می‌گیرد. یک گیره یا حلقه پلاستیکی مخصوص به آلت تناسلی وصل می‌شود و پوست ختنه گاه برداشته می‌شود.

پس از آن، آلت تناسلی با یک پماد، مانند یک آنتی بیوتیک موضعی یا ژل نفتی پوشانده می‌شود و به آرامی با گاز پیچیده می‌شود. این روش به طور کلی حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.

ختنه برای پسران بزرگتر و بزرگسالان مشابه است. با این حال، ممکن است لازم باشد این روش تحت بیهوشی عمومی انجام شود، بهبودی ممکن است طولانی‌تر طول بکشد و در صورت انجام در مراحل بعدی زندگی، خطر عوارض بیشتر باشد.

بعد از عمل

معمولاً 7 تا 10 روز طول می‌کشد تا آلت تناسلی خوب شود. نوک آلت تناسلی در ابتدا احتمالاً دردناک است و آلت تناسلی ممکن است قرمز، متورم یا کبود به نظر برسد. ممکن است متوجه مقدار کمی مایع زرد رنگ در نوک آلت تناسلی نیز شوید.

اگر با از بین رفتن داروی بیهوشی، نوزادتان شلوغ است، او را به آرامی در آغوش بگیرید – مراقب باشید از وارد کردن فشار به آلت تناسلی خودداری کنید.

شستن آلت تناسلی با التیام یافتن مشکلی ندارد. برای نوزادان، با هر بار تعویض پوشک، بانداژ را عوض کنید و یک ژله نفتی به نوک آلت تناسلی بمالید تا به پوشک نچسبد. پوشک کودک خود را مرتباً عوض کنید و مطمئن شوید که پوشک شل است.

اگر به جای باند یک حلقه پلاستیکی وجود داشته باشد، خود به خود فرو میریزد – معمولاً در عرض یک هفته. پس از بهبود آلت تناسلی، آن را با آب و صابون در طول حمام کردن معمولی بشویید.

مشکلات بعد از ختنه غیر معمول است. با پزشک تماس بگیرید اگر:

  • ادرار طبیعی در عرض 12 ساعت پس از ختنه از سر گرفته نمی‌شود
  • خونریزی مداوم وجود دارد
  • ترشحات بدبویی از نوک آلت تناسلی وجود دارد
  • حلقه پلاستیکی دو هفته پس از ختنه در جای خود باقی می‌ماند

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.