اگر کسی با سرعت دو برابر نور حرکت کند چه اتفاقی می‌افتد؟

0

تا آنجایی که می‌دانیم، امکان ندارد که انسان با سرعت دو برابر نور حرکت کند.

یکی از بهترین نظریه های فیزیکی ما در حال حاضر نظریه نسبیت است که توسط آلبرت انیشتین ارائه شده است. طبق این نظریه، سرعت نور به عنوان یک محدودیت سرعت جهانی برای هر چیزی که جرم دارد عمل می کند.

به طور خاص، نسبیت به ما می‌گوید که هیچ چیز با جرم نمی تواند بیش از سرعت نور شتاب بگیرد.

برای شتاب دادن به جسمی با جرم، باید انرژی اضافه کنیم. هر چه بخواهیم جسم سریعتر حرکت کند، به انرژی بیشتری نیاز خواهیم داشت.

معادلات نسبیت به ما می‌گویند که هر چیزی که جرم داشته باشد – صرف نظر از اینکه چقدر جرم دارد – به مقدار بی‌نهایت انرژی نیاز دارد تا به سرعت نور شتاب بگیرد.

اما همه منابع انرژی که ما از آنها می شناسیم متناهی هستند: آنها در برخی موارد محدود هستند.

در واقع، قابل قبول است که جهان فقط دارای مقدار محدودی انرژی است. این بدان معناست که در کیهان انرژی کافی برای شتاب دادن به چیزی با جرم تا سرعت نور وجود ندارد.

از آنجایی که من و شما جرم داریم، انتظار نداشته باشید به این زودی‌ها با سرعت دو برابر نور حرکت کنیم!

 تاکیون ها

این محدودیت سرعت جهانی برای هر چیزی که ممکن است “جرم معمولی” نامیده شود اعمال می شود.

با این حال، ذرات فرضی به نام تاکیون با نوع خاصی از جرم به نام “جرم خیالی” وجود دارد.

هیچ مدرکی وجود ندارد که تاکیون وجود دارد. اما با توجه به نسبیت، وجود احتمالی آنها را نمی توان رد کرد.

اگر آنها وجود داشته باشند، تاکیون ها باید همیشه سریعتر از سرعت نور حرکت کنند. همانطور که چیزی با جرم معمولی نمی تواند بیش از سرعت نور شتاب بگیرد، سرعت تاکیون ها را نمی توان تا کمتر از سرعت نور کاهش داد.

برخی از فیزیکدانان بر این باورند که اگر تاکیون ها وجود داشته باشند، دائماً در زمان به عقب حرکت می کنند. به همین دلیل است که تاکیون ها در بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی با سفر در زمان مرتبط هستند.

ایده هایی وجود دارد که ممکن است روزی از تاکیون ها برای ساخت ماشین زمان استفاده کنیم . اما در حال حاضر این یک رویای دور باقی مانده است، زیرا ما توانایی تشخیص تاکیون های بالقوه را نداریم.

کرم چاله

مایوس کننده است که نمی توانیم سریعتر از سرعت نور سفر کنیم. نزدیکترین ستاره به ما، غیر از خورشید، 4.35 سال نوری از ما فاصله دارد. بنابراین، سفر با سرعت نور، بیش از چهار سال طول می کشد تا به آنجا برسیم.

دورترین ستاره ای که تاکنون کشف کرده ایم در فاصله 28 میلیارد سال نوری از ما قرار دارد. بنابراین می توانید تقریباً از ترسیم نمودار کل جهان صرف نظر کنید.

گفته می شود، نسبیت وجود ” کرم چاله ” را مجاز می کند.

کرم چاله میانبر بین هر دو نقطه در فضا است. در حالی که یک ستاره در شرایط عادی ممکن است 4.5 سال نوری از ما فاصله داشته باشد، ممکن است از طریق یک کرم چاله فقط چند ساعت از ما فاصله داشته باشد.

اگر کرم‌چاله‌های واقعی وجود داشته باشند، به ما اجازه می‌دهند مسافت‌های زیادی را در مدت زمان بسیار کوتاهی طی کنیم – به ما اجازه می‌دهند در یک عمر به دورترین نقاط جهان برسیم.

متأسفانه مانند تاکیون ها، کرم چاله ها کاملاً فرضی باقی می مانند.

احتمالات عجیب

علیرغم این واقعیت که ما واقعاً نمی‌توانیم سریعتر از نور سفر کنیم، هنوز می‌توانیم تصور کنیم که انجام این کار چگونه است.

با این طرز تفکر، درگیر « تفکر خلاف واقع» می شویم . ما در نظر داریم که اگر واقعیت به نحوی متفاوت بود، چیزها چگونه خواهند بود یا ممکن بود.

احتمالات مختلفی وجود دارد که می‌توانیم در نظر بگیریم، که هر کدام مجموعه‌ای از اصول فیزیکی متفاوتی دارند.

بنابراین نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم اگر بتوانیم سریع‌تر از نور سفر کنیم چه اتفاقی می‌افتد. در بهترین حالت، می توانیم حدس بزنیم چه اتفاقی ممکن است بیفتد. آیا همانطور که برخی از دانشمندان فکر می کنند تاکیون ها ممکن است انجام دهند، ما شروع به سفر به گذشته خواهیم کرد؟

من آن را به شما و تخیل شما می سپارم تا ایده هایی داشته باشید!

سام بارون ، دانشیار دانشگاه کاتولیک استرالیا .


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.