6 ویژگی که اپل در iOS 16 از اندروید به سرقت برده است!

0

اپل در رویداد سالانه WWDC این هفته محصولات مختلفی را اعلام کرد که iOS 16 یکی از برجسته‌ترین آنها بود. آخرین نسخه سیستم عامل آیفون، تعدادی ویژگی بسیار خوب مانند تقسیم بندی تصویر برای والپیپرهای لاک اسکرین، توانایی برش دادن سوژه‌ها در تصاویر با استفاده از یادگیری ماشینی و اعلان‌های زنده روی لاک اسکرین را به ارمغان آوردو

با این حال، چند ویژگی iOS 16 وجود دارد که برای کاربران اندروید اصلا تر و تازه نیستند و از مدت‌ها پیش کاربران اندروید در اختیار داشتند. ما نگاهی به برخی از ویژگی‌هایی می‌اندازیم که اپل از اندروید اقتباس کرده یا شاید هم به سرقت برده است!

1. زیرنویس زنده

شاید برجسته‌ترین ویژگی iOS 16 که از اندروید گرفته شده، Live Captions باشد، یعنی زیرنویس‌های زنده برای مکالمات، صدا و ویدئوها. این دقیقا شبیه زیرنویس زنده گوگل است که در سال 2019 معرفی شد.

در این ویژگی با استفاده از یادگیری ماشینی زیرنویس برای هر صدایی که از گوشی پخش می‌شود، می‌تواند درج شود.

اپل همچنین اعلام کرد که iOS 16 از Live Caption برای تماس‌های Facetime پشتیبانی می‌کند. چیزی که قبلا گوگل هم ارائه می‌کرد. به هر حال خوشحالیم که الان کاربران هر دو پلتفرم از این ویژگی خوب می‌توانند استفاده کنند.

2. ویجت‌های لاک اسکرین

یکی از ویژگی‌های بزرگ iOS 16 ، افزودن ویجت‌های لاک اسکرین بود که به شما امکان می‌داد اطلاعاتی مانند آب‌وهوا، رویدادها، مناطق زمانی و زنگ آلارم یا هشدار را در لاک اسکرین خود ببینید. حتی می‌توانید چندین لاک اسکرین داشته باشید. به نظر می‌رسد بسیار زیبا است. این چیزها از اول در اندروید بودند.

در واقع، ویجت‌های لاک اسکرین در سال 2012 با  اندروید 4.2 در اختیار کاربران قرار گرفتند. متأسفانه اندروید 5.0 تقریباً به طور کامل این ویژگی را حذف کرد. با این حال، نسخه‌های تعدیل شده اندروید مانند One UI سامسونگ همچنان مجموعه‌ای از ویجت‌های از پیش تعیین شده را در اختیار قرار می‌دهند.

3. کتابخانه عکس مشترک

Google Photos مدت‌هاست که امکان اشتراک عکس می‌دهد و به شما امکان می‌دهد آلبوم‌ها را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید و به آنها هم اجازه داده می‌شود که عکس‌های خود را به مجموعه اضافه کنند. سرویس گوگل همچنین به شما امکان می‌دهد عکس‌های یک شخص خاص را به یک آلبوم اضافه کنید، بنابراین مثلا در صورت تمایل می‌توانید تمام عکس‌های مادربزرگ خود را به صورت خودکار به یک آلبوم اضافه کنید. حتی بر اساس افرادی که در عکس هستند، مخاطبین را برای اشتراک گذاری به شما پیشنهاد می‌کند.

اپل هم در iOS 16 از این ویژگی تقلید کرده است، البته با چند ترفند خودش. کتابخانه عکس مشترک iCloud به شما امکان می‌دهد کتابخانه عکس و فیلم خود را با حداکثر پنج نفر دیگر به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید بر اساس تاریخ شروع یا افرادی که در عکس‌ها نشان داده شده‌اند، انتخاب کنید چه چیزی به کتابخانه اضافه شود.

4. متن موجود در یک عکس، برای شما ترجمه شود

اپل یادگیری ماشینی را به روش‌های مختلف به کار برده است. در iOS 16 می‌توانید به سادگی دوربین خود را به سمت یک متن، خواه متن کتاب یا یک تابلو در خیابان بگیرید و از آن عکس بگیرید و سپس ترجمه آن را ببینید.

اما دستگاه‌های اندرویدی سال‌هاست که این ویژگی را از طریق برنامه Google Translate دارند. هنوز هم ویژگی گوگل بهتر است، چون گوگل می‌تواند به شما به صوت زنده و در حالی که هنوز دکمه شاتر را فشار نداده‌اید، ترجمه را نشان بدهد.

5. پنجره‌های اپیلیکیشن با قابلیت تغییر اندازه

این در واقع یک ویژگی iOS 16 نیست، بلکه یک ویژگی iPad OS 16 است. با این حال، توانایی جدید آی‌پد برای تغییر اندازه پنجره‌ اپلیکیشن‌ها، کپی چیزی است که بسیاری از تبلت‌های سامسونگ چند سالی است که ارائه کرده‌اند.

سامسونگ مدت‌هاست که پنجره‌های برنامه‌های با قابلیت تغییر اندازه و همپوشانی روی تبلت‌های خود ارائه می‌کند، این ویژگی در حالت Dex یا روی خود تبلت یا از طریق نمایشگر خارجی قابل مشاهده است.

6. لغو/زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها

اپل همچنین از قابلیت لغو ارسال ایمیل در اپلیکیشن Mail خود به همراه قابلیت زمان بندی ارسال ایمیل خبر داد. اگر متوجه شوید که اشتباه تایپی کرده‌اید یا نامه را برای شخص اشتباهی ارسال کرده‌اید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

هر دو ویژگی از مدت‌ها قبل در جیمیل هستند. در واقع، انصراف از ارسال در جی‌میل به صورت آزمایشی در سال 2009 اعلام شده بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.