تحقیقات هاروارد می‌گوید اگر می‌خواهید عملکرد خود را بهبود ببخشید، بازخورد نخواهید، بلکه مشاوره بخواهید

0

همه ما می‌خواهیم در کار خود بهتر شویم و به درآمد و اعتبار بیشتری برسیم. شیوه‌های ارتقا کدام‌ها هستند و چطور می‌توانیم متوجه عیب‌های خودمان بشویم.

برای پاسخ به همین سوال یک صنعت با گردش مالی چند میلیارد دلاری در دنیا شکل گرفته که می‌خواهد شیوه‌های self-improvement یا خودسازی را آموزش بدهد.

حالا امروز می‌خواهیم به نکته جالبی برسیم و آن است که گرچه گرفتن بازخورد از مشتری‌ها چیز خوبی است، اما همیشه کارا نیست و یک مشاوره خوب از گرفتن بازخورد بهتر به شما آگاهی می‌دهد.

محققان مدرسه بازرگانی هاروارد به همین مطلب اعتقاد دارند.

فرض کنید شما به تازگی یک ارائه محصول داشته‌اید و سخنرانی کرده‌اید. خط فکری معمولی این است از مهمانان باید بازخورد بخواهید و نظرشان را بدانید.

اما محققان هاروارد دریافتند که این رویکرد یک مشکل واقعی دارد. بازخورد اغلب خیلی مبهم است و نمی‌تواند مفید باشد.  تجربه‌های نشان داده که مردم اغلب نمی‌خواهند که آن چیزی در ذهنشان است با شما در میان بگذارند.

محققان می‌گویند اگر می‌خواهید در کاری بهتر شوید، جایگزین بسیار بهتری وجود دارد : مشاوره بخواهید.

چرا مشاوره خواستن بهتر از درخواست بازخورد است؟

در یک مطالعه، محققان از 200 نفر خواستند تا در مورد یک درخواست شغلی نظرات خود را ارائه دهند، از برخی خواسته شد تا در مورد درخواست بازخورد و از دیگران مشاوره ارائه دهند. کسانی که بازخورد دادند مبهم بودند و نقص‌های برنامه را ندید می‌گرفتند و فقط ستایش می‌کردند.

کسانی که از آن‌ها مشاوره خواسته شد نظرات انتقادی و عملی بیشتری ارائه کردند. در واقع، مشاوره‌دهندگان نظرات خود را در مورد 34 درصد زمینه‌های بهبود بیشتر و 56 درصد راه‌های بیشتر برای بهبود ارائه کردند. سه مطالعه دیگر توسط محققان نتایج مشابهی را به دست آوردند.

مطالعات همچنین مشکل دیگری را در مورد درخواست بازخورد برجسته کردند – این مشکل در مورد ارزیابی‌ها است.

تصور کنید با ارائه آن ارائه فروش که قبلاً ذکر کردم، از صحنه خارج شدید. سپس یکی از مخاطبان را انتخاب می‌کنید تا به شما بازخورد بدهد. چه اتفاقی می‌افتد؟ آن‌ها بلافاصله وارد حالت ارزیابی می‌شوند تا تخیلی کنند که آیا راهی برای ارتقای ارائه وجود دارد یا خیر.

اما اگر  مشاوره بخواهید، مخاطب را در چارچوب ذهنی متفاوتی قرار می‌دهد.

اغلب اوقات وقتی بازخورد می‌خواهیم، ​​واقعاً درخواست تزریق اعتبار داده‌ایم، و شخصی که از او می‌پرسیم به طور غریزی این را می‌داند. و پاسخی در حهت خوب بودن ما می‌دهد. البته اگر آدم منفی‌ای باشد به ما می‌تازد.

مشاور اما ابتدا به ساکن درمی‌یابد که شما برای تعریف نشیدن ئیش او نیامده‌اید و راهکارهای ارتقا از او می‌خواهید.

مثال عرض می‌کنمک تصور کنید که طراحی سایتم را تغییر داده‌ام و کادری در سایت گذاشته‌ام تا هر خواننده‌ای بازخورد بدهم. معجونی از نظرات متفاوت از آدم‌های ناشناس دریافت می‌کتم. برخی از آنها سالهاست که طراح وب اپلیکیشن را در لب مرور ایستاگرام و تلگرام می‌بینید و تصوری از ضروریت‌های طراحی وب سایت و تغییراتش ندارند برخی هم که کلا خواننده گذری هستند ایرادات دیگری می‌گیرند و شما از تجمیع این ایرادها تنها به این نتیجه می‌رسید که بی‌خیال طراحی جدید شوید و همان طراحی قبلی بهتر بود.

اما وقتی که شما طراحی جدید را به دو سه نفر طراحی برحسته نشان می‌دهید به سرعت اجزایی گرافیکی و فنی و درستی چینش محتوا و سرعت بارزگاری و ده‌ها جزء دیگر را می‌سنجند و شما را به جای خوبی می‌رسانند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.