تحقیقات نشان می‌دهد اگر تماس‌های تلفنی کوتاه‌تر ولی مکرری داشته باشید؛ خوشحال‌تر خواهید بود

مردم بیشتر از آنچه فکر می‌کنند؛ از تماس‌های تلفنی لذت می‌برند ولی باید زمان را کنترل کنند

0

این روزها همه به صورت شبانه‌روزی به تلفن همراه خود نزدیک هستیم و بخشی جداناپذیر از وجود ما شده است. اما تعداد بسیار کمی از ما مشغول تماس تلفنی و مکالمه هستند.

یک تحقیق نشان می‌دهد تعداد مکالمه‌های موبایل ما از ۱۵ تماس در روز طی سال ۲۰۱۵ به ۶ تماس در سال ۲۰۲۰ رسیده است. وقتی تلفن همراه زنگ می‌خورد؛ بسیاری از ما به هم می‌ریزیم و حس بدی خواهیم داشت. در یک نظرسنجی انجام شده در انگلیس، بیش از ۷۸ درصد از جوان نسل هزاره سوم گفتند هنگام زنگ خوردن گوشی موبایل دچار استرس و اضطراب می‌شوند. در میان بزرگ‌سالان هم ۴۰ درصد گفتند طی تماس تلفنی با موبایل استرس می‌گیرند.

در حالی‌که ماه‌ها است به خاطر قرنطینه و پاندمی دچار خستگی و بی‌حوصله‌گی شدیم و از استفاده زیاد نرم‌افزارهای تماس تصویری دائم غر می‌زنیم؛ ولی تعداد بسیار کمی از ما سراغ گوشی تلفن همراه خود برای گرفتن یک تماس تلفنی خوب و لذت‌بخش می‌رویم. این بی‌میلی برای برداشتن تلفن و تماس با دیگران تا حدودی قابل درک است.

در برابر متن، مکالمات به صورت بی‌درنگ انجام می‌شوند و نیاز به تفکر سریع دارند. گفتن یک کلمه یا عبارت اشتباه، بی‌پروایانه یا بی‌ادبانه می‌تواند شخصیت و ارتباطات شما را به خطر بیندازد. همین‌طور، تماس تلفنی باعث می‌شود ما فقط به نشانه‌های صوتی تکیه کنیم که برخی اوقات مشکل‌ساز است.

اما فقط بیان دلایل فوبیای تلفن نمی‌تواند ایده خوبی برای عدم استفاده از مکالمات صوتی باشند. در حقیقت، چندین مطالعه جدید نشان می‌دهد اگر شما با افراد مختلفی از زندگی خود تماس‌های مکرر و کوتاه داشته باشید؛ شادتر خواهید بود!

تماس تلفنی بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید؛ خوشحال‌تان می‌کند

براساس یک مطالعه جدید، تماس‌ها بسیار کمتر از چیزی که تصور می‌کنیم؛ ناخوشایند و زشت هستند و بیشتر از پیامک‌ها باعث اشتراک‌گذاری عواطف می‌شوند.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد اگرچه فکر می‌کنیم ویدئوها به کاهش سوءتفاهم‌ها کمک می‌کنند اما وقتی فقط از طریق صدا با یکدیگر در ارتباط هستیم؛ در تشخیص تفاوت‌های احساسی بهتر عمل می‌کنیم. ظاهرا تماس‌های ویدئویی نمی‌توانند نشانه‌های بدن را به درستی منتقل کنند تا آن‌طور که انتظار داریم موفقیت‌آمیز نیستند.

همه اینها نشان می‌دهند تماس‌ها در همه جا از آنچه تصور می‌کنیم؛ بهتر هستند و ما باید بیشتر از تلفن برای تماس و برقراری ارتباط استفاده کنیم. اما درباره تماس‌های تلفنی یک ملاحظه مهم وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از ما تمایل به مکالمه‌ها نداشته باشیم. یک تماس تلفنی موفق باید در زمان مناسب پایان پیدا کند و یک خروج دلپذیر داشته باشد.

تماس‌های تلفنی صرفا برای سلام و احوال‌پرسی خوب نیست. اصطلاحا نباید مکالمات تلفنی تهی از گفت‌وگو مفید باشند. از سوی دیگر، نباید تماس‌های تلفنی بیش از حد طولانی شده و به سوی زیاده‌گویی و بیهوده‌گویی خسته‌کننده بروند.

گاردین اخیرا گزارش داده محققان تقریبا هزار گفت‌وگوی بین خانواده، دوستان و غریبه‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند صرف‌نظر از اینکه یک گفت‌وگو کوتاه است یا طولانی، محتوای شادی رد و بدل می‌شود یا عبارات غمگینی گفته می‌شود؛ وقتی دو نفر دارند با هم صحبت می‌کنند؛ یکی می‌خواهد زودتر از دیگری به مکالمه پایان دهد.

تماس بیشتر؛ زمان کوتاه‌تر

این فرمول جادویی باعث می‌شود دیگر از تماس تلفنی هراس نداشته باشیم و نگران طولانی شدن بیش از حد یک مکالمه نباشیم یا طرف مقابل را آزار ندهیم. همین‌طور، به ما یادآوری می‌کند باید به انتظارات ناسازگار تماس‌های تلفنی توجه کنیم و با یک گام ساده و عملی جهت بهبود مکالمات گام برداریم.

پاول دولان، دانشمند رفتاری دانشکده اقتصاد لندن به گاردین می‌گوید مدیریت انتظارات یکی از مولفه‌های خوشبختی است. اغلب اوقات وقتی ما انتظارات خود را به درستی منتقل نمی‌کنیم؛ اوضاع بدتر می‌شود. شما باید در شروع یک مکالمه به طرف مقابل بگویید: «با عرضه معذرت من فقط ۲۰ دقیقه وقت دارم با شما صحبت کنم. خواستم این را بگویم تا بی‌ادب جلوه نکنم.»

گفتن زمان یک مکالمه می‌تواند احترام به طرفین باشد و برای هر دو طرف بهتر است.

بنابراین، اگرچه ترس از تماس تلفنی نمی‌تواند بی‌اساس باشد و شاید تا حدودی هم حق داشته باشید که کمتر تماس بگیرید؛ اما باید سعی کنید تماس‌های روزانه بیشتر ولی در زمان‌های کمتری داشته باشید. افزایش مکالمات تلفنی بیشتر به زندگی رنگ شادتری می‌دهد و باعث بروز احساس خوشبختی و ارتباط با دیگران می‌شود. به‌ویژه، اگر جسارت داشته باشید و به موقع تلفن را قطع کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…
منبع اینک
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5