لایه برداری شیمیایی پوست چیست و برای چه کسانی مفید است؟

0
رپورتاژ

هرکسی که آرزوی داشتن پوستی درخشان دارد، حتماً نام لایه بردار شیمیایی را شنیده است. در این مقاله دقیق‌تر بررسی می‌کنیم که آن‌ها چه هستند و چگونه کار می­کنند.

پیلینگ شیمیایی (لایه برداری شیمیایی) پوست چیست؟

در لایه بردارهای شیمیایی از ترکیبی از اسیدهای مختلف مانند اسیدهای مشتق شده از میوه یا سالیسیلیک اسید استفاده می‌شود که بسیار عمیق‌تر در پوست عمل می‌کند و می‌تواند اثرات بیشتری نسبت به لایه برداری­های مکانیکی، سنتی و لایه برداری آنزیمی داشته باشد. این لایه‌بردار‌ها بسته به نوع اسید استفاده شده در آن، برای طیف وسیعی از انواع پوست، از پوست های چرب گرفته تا خشک و پوست­های دارای خطوط ریز و چین و چروک مناسب هستند.

لایه برداری شیمیایی می‌تواند انواع مشکلات پوست را برطرف کرده و پوستی زیبا را برایتان به ارمغان بیاورد و به سلامت پوست کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که غلظت اسیدها تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید، در واقع pH محصول عامل مهمی است که عمق لایه برداری پوست را مشخص می‌کند. محصولات با سطح pH بالاتر معمولا ملایم­تر از محصولات با pH پایین هستند. در ادامه در مورد انواع مختلف محصولات صحبت خواهیم کرد. در ابتدا به شما نشان خواهیم داد که چرا لایه برداری شیمیایی بسیار موثر است.

لایه بردار‌های پوست چطور کار می کنند؟

لایه برداری شیمیایی، آنزیمی و لایه برداری مکانیکی پوست، چه چیز مشترکی بین آنهاست؟

آنها سلول­های مرده پوست را از لایه بالایی پوست حذف کرده، با تیرگی و کدری پوست مبارزه می‌کنند و به طور کلی رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشند.

لایه بردارهای شیمیایی حاوی مواد ساینده فیزیکی نیستند و پس از استفاده نیازی به شستشو ندارند. با این وجود، آنها می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر پوست برسند و مزایای قدرتمندی مانند افزایش تولید کلاژن، سفت‌کردن بافت همبند و تجدید سطوح رطوبت پوست را ارائه دهند.

به هر حال، لایه برداری شیمیایی شامل محصولات AHA، BHA و PHA است و شما می‌توانید از آن‌ها برای صورت و بدن استفاده کنید، چه در سطح بزرگ‌تری از بدنتان چه در قسمت‌های خاصی از پوست که هدفتان است.

لایه برداری برای انواع پوست:

درمان­های لایه برداری شیمیایی برای انواع مختلف پوست از جمله پوست­های خشک، چرب، مستعد آکنه و پوست­های مسن مناسب است. حتی پوست­های حساس و پوست­های مستعد کوپروز نیز می­توانند از فرمولاسیون­های ملایم بهره‌مند شوند. AHA (آلفا هیدروکسی اسیدها) نیز به عنوان یک درمان عالی برای هایپرپیگمانتاسیون، لکه­های پیری، بافت ناهموار پوست و جای زخم شناخته شده‌اند. به علاوه، آنها با مزایای ضد پیری می‌توانند ظاهر خطوط و چین و چروک را نیز کاهش دهند.

انواع لایه بردارهای شیمیایی پوست

هنگامی که تصمیم گرفتید لایه برداری شیمیایی را امتحان کنید، ابتدا باید بدانید که کدام ماده شیمیایی برای نوع پوست و نگرانی‌های شما بهتر عمل می‌کند. AHA، BHA یا PHA ؟ کدام درمان را باید انتخاب کنید و این کلمات اختصاری به چه معنا هستند؟

لایه برداری AHA

AHA مخفف آلفا هیدروکسی اسید است. آلفا هیدروکسی اسیدها به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها وجود دارند و از جمله اسید گلیکولیک، اسید مالیک، اسید تارتاریک، اسید ماندلیک و اسید سیتریک هستند. اگر پوست شما مستعد جوش، دانه­های سر سیاه، لکه‌های تیره یا کوپروز (پوستی که به سرما، گرما و… تحریک شده و رگ‌های خونی گشاد و پوست قرمز می‌شود) است، لایه برداری AHA ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

لایه برداری BHA

بتا هیدروکسی اسید (BHA) بیشتر به نام اسید سالیسیلیک شناخته می‌شود. BHA دارای خواص ضد باکتریایی هستند و به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کنند که این لایه بردار را برای پوست‌های چرب و مستعد لک بسیار مناسب می‌کند. آنها همچنین می‌توانند کراتین را نرم کرده و در نتیجه به کاهش کراتوز پیلاریس کمک کنند.

لایه برداری PHA

پلی هیدروکسی اسیدها (PHA) از گلوکونولاکتون یا لاکتوبیونیک اسید تشکیل شده‌اند. آنها لایه بردارهای موثر و در عین حال ملایمی هستند و بنابراین برای پوست‌هایی که به راحتی تحریک شده و حساس هستند، مناسب است. اکثر افراد می‌توانند بدون هیچ گونه عوارض جانبی از لایه برداری PHA استفاده کنند.

نحوه استفاده از لایه بردارهای شیمیایی برای پوست:

لایه برداری شیمیایی باید در هر روتین زیبایی گنجانده شود، چه هدف برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی باشد و یا اینکه فقط جهت بهتر و سالم­تر کردن پوست استفاده شود.

ژل لایه بردار سبک با غلظت 20 درصد از AHA (20% AHA Peeling) سلول­های سطحی پوست را لایه برداری کرده، پوشش اسیدی پوست را تقویت می­کند، تولید کلاژن را افزایش داده و سطح رطوبت متعادل را تضمین می­کند. یک بار در هفته یا هر 10 روز یک بار به مدت حداکثر 3 تا 20 دقیقه از آن استفاده کنید. ( اگر در حال برنامه ریزی یک درمان فشرده AHA هستید، می توانید 2 تا 3 بار در هفته در مدت 4 هفته لایه برداری کنید.)

پدهای لایه بردار AHA

پدهای لایه بردار AHA که از قبل مرطوب شده برای استفاده روزانه طراحی شده‌اند. اگر به طور منظم استفاده شوند، درخشندگی طبیعی ایجاد می­کنند، پوست را شفاف‌تر نشان داده و می‌توانند منافذ باز پوست و جوش‌های سرسیاه را کاهش دهند.

لایه برداری شیمیایی حرفه‌ای

علاوه بر استفاده از محصولات لایه بردار شیمیایی ملایم در خانه، توصیه می‌کنیم یک درمان حرفه‌ای را در سالن زیبایی یا مطب زیبایی در موازات با مراقبت خانگی انجام دهید. متخصصان مراقبت از پوست می‌توانند لایه‌برداری عمیق با غلظت‌های بالاتر اسید، و همچنین درمان‌های نوآورانه‌ای مانند Aqua Facials را علاوه بر توصیه‌های شخصی‌شده – برای حداکثر نتایج، ارائه دهند.

لایه برداری شیمیایی پوست فقط در مطب قابل انجام است؟

خیر! لایه‌برداری‌های شیمیایی خانگی وجود دارد که ملایم‌تر هستند و حاوی غلظت ضعیف‌تری از اسیدها نسبت به لایه‌برداری‌هایی هستند که معمولاً توسط یک متخصص زیبایی روی پوست انجام می‌شوند. با این حال، آنها یک راه عالی برای بهبود پوست شما در محیط خانه‌تان بوده و همچنین می‌توانند به عادت دادن پوست شما به اسیدهای لایه بردار، قبل از انجام یک لایه برداری شیمیایی حرفه­ای (لایه بردار قوی) کمک کنند.

لایه برداری شیمیایی می تواند خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد؟

درست است! لایه بردار‌های شیمیایی می توانند تولید کلاژن را افزایش دهند که باعث تقویت بافت همبند می‌شود. این کار باعث سفت‌تر شدن پوست شده و اصطلاحا چین و چروک‌ها را نیز پُر می‌کند.

بهترین لایه بردار شیمیایی پوست صورت

سرم لایه بردار شیمیایی گریفین، ترکیبی از AHA و BHA می­باشد که در دو نوع قوی و ملایم برای انواع پوست­های چرب، مختلط و مستعد آکنه و همچنین پوست­های نرمال تا خشک فرموله شده است. سرم لایه بردار گریفین از مزیتی منحصربفرد برخوردار است، ترکیب دو نوع اسید AHA و BHA در کنار هم توانایی لایه برداری قوی­تر، پاکسازی عمیق­تر و تاثیری دو برابر در جمع کردن منافذ باز پوست دارد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.