6 روش برای عایق کردن پنجره ها در روزهای گرم سال

0

رپورتاژ

گرمای شدید آغاز شده و در آستانه گرم‌ترین روزهای سال هستیم. تا میانه مرداد این گرما شدت بیشتری به خود می‌گیرد و گرمای شدید این روزها منزجر کننده است. باید بتوانیم راهی برای مراقبت از بدن و سلامتی خود در این گرمای شدید پیدا کنیم. زمانی که از منزل خارج می‌شویم چاره‌ای جز استفاده از لباس مناسب یا تردد با وسائل نقلیه کولردار نداریم. برای روزهای گرم تابستان که در خانه سپری می‌شود راه‌های زیادی داریم تا از خودمان مراقبت کنیم. باید تا جایی که امکان دارد دمای خانه را پایین نگه داریم و از گرم شدن بیش‌از اندازه جلوگیری کنیم. با ما باشید تا چند راه کاربردی را برای مهار گرما انجام دهیم.

روزهای گرم در خرداد ماه

ما در مورد قبل از شروع تابستان با کمی تغییر دما مواجه هستیم. درواقع هوا هنوز به گرمای شدید نرسیده و شب‌ها خنک و بدون گرما سپری می‌شود. برای شب‌هایی که گرم نیست اما حشرات موزی می‌توانند آزاردهنده باشند ما نیاز به محافظ‌هایی برای ورودی‌های منزل یعنی در و پنجره‌ها داریم. حشرات موزی مانند پشه، مگس و سایر حشرات می‌توانند از خارج منزل راهی برای ورود پیدا کنند. در طول این فصل وسیله‌های محافظتی مانند توری‌ پنجره کاربرد زیادی دارند. برای جلوگیری از ورود حشرات کوچک که از طریق پنجره وارد منزل می‌شوند در فصل گرما داشتن توری پنجره ضروری است اما نکته مهم نصب صحیح آن است. اگر چسب مورد استفاده برای این کار به درستی استفاده نشود یا بعضی قسمت‌ها بدون چسب باقی بماند احتمالا مجبور به هزینه کردن مجدد خواهید بود. قیمت نصب توری به اندازه‌ای نیست که بخواهید از آن صرفه نظر کرده و خودتان دست به کار شوید؛ بنابراین بهترین کار کمک گرفتن از یک نصاب ماهر است.

محافظت از منزل در برابر موجودات موزی در فصل گرما

ما قرار است تمام منزل را عایق کنیم. همانطور که گفته شد در شب‌های خنک خرداد ماه نیازی به کولر نداریم و تنها با باز کردن در و پنجره می‌توانیم هوای مطلوبی را در منزل داشته باشیم. نکته اینجاست باز کردن در بیشتر از باز کردن پنجره می‌تواند ما را تبدیل به میزبانان اصلی موجودات موزی کند. درب‌های تراس و حیاط یکی از مهم‌ترین راه‌های ورودی سوسک، موش و حتی مارمولک است. هیچ‌کدام از آنها برای بودن در خانه مناسب نیستند پس نمی‌توانید به عنوان حیوان خانگی به آنها نگاه کنید. باید جلوی ورودشان را بگیرید. اگر قصد باز گذاشتن درب تراس را دارید حتما از نصب توری پلیسه ای فلزی یا همان آکاردئونی استفاده کنید. این مدل‌ها مدرن، کاربردی و بسیار باکیفیت طراحی می‌شوند تا به درستی تمامی درزهای ریز میان درب و قاب را بپوشانند. از طرفی شستشوی اکثر آنها راحت است. یکی از راه‌های مهم عایق کردن منزل پوشاندن تمامی درزهای باز است.

تیرماه و شروع تابستان

گرمای تیر چیزی شبیه به فاجعه است. بیشترین حد از گرمای هوا را در حد فاصل تیر تا مرداد تجربه خواهیم کرد و این بسیار آزاردهنده است. روش‌های مراقبتی زیادی هست که محل زندگی خود را از گرما در امان نگه داریم. بی‌شک اولین کار سرویس کردن کولرهای منزل است. فرقی نمی‌کند کولر شما آبی یا گازی باشد. تمامی اسپیلت‌ها باید شارژ مجدد شوند و برای تابستانی گرم آماده باشند. ما می‌خواهیم بیشترین کارایی را از کولرهای خود در این فصل داشته باشیم، بنابراین شارژ اسپیلت و سرویس کولر آبی تنها کاری نیست که باید انجام دهیم.

ورودی و خروجی‌ها را چک کنید

محل ورود و خروج هوا به دلایل مختلفی که وجود دارد باید عایق بندی شود. درب‌های ضد سرقت از مواردی هستند که می‌توانند به بهترین روش جلوی گرما و ورود تمامی حشرات را بگیرند. در قدم بعد بهتر است تا از پنجره‌های دوجداره استفاده شود. این مدل‌ها عایق سرما، گرما و صدا هستند. می‌توانید برای جلوگیری از حدر رفت سرمای منزل بهترین مدل‌های پنجره و درب ضد سرقت را برای منزل خود استفاده کنید و از یک نصاب ماهر کمک بگیرید تا درزگیری‌های لازم را به درستی انجام دهد. زمان تعویض درب و پنجره درزهای زیادی در محل نصب ایجاد خواهد شد و اگر نصاب به درستی این قسمت‌ها را نپوشاند دچار مشکلات زیادی مانند حدر رفت انرژی خواهید شد.

پرده و لوازم جانبی

یکی دیگر از مهمترین قسمت‌های عایق بندی منزل استفاده از لوازم جانبی مناسب است. اگر علاقه چندانی به نورانی بودن منزل ندارید و دورتا دور منزل شما را پنجره‌های پوشانده، بهتر است تا از پرده‌های مناسبی برای جلوگیری از ورود نور استفاده کنید. ورود نور می‌تواند هوای خانه را گرم کرده و دما را افزایش دهد. قسمت‌هایی که نور مستقیم دارد به حدی گرم خواهد شد که کولر عملا بی اثر خواهد بود. استفاده از پرده بلند و با رنگ تیره می‌تواند تا حد زیادی سایه ایجاد کرده و جلوی گرم شدن منزل را بگیرد. پرده‌های قدیمی که حالت کرکرده‌ای داشتند هم به دلیل این که مجدد طرفداران خود را پیدا کرده‌اند می‌توانند مناسب باشند. دلیل کارایی این مدل‌ها امکان ورود نور به صورت محدود است. در واقع شما می‌توانید شرایط پرده را به صورتی تنظیم کنید که مقدار کمی نور را برای آرامش بیشتر فضا داشته باشید.

ساخت و ساز اصولی

اگرچه در آخر به این مورد اشاره شد اما مهمترین روش برای عایق بودن خانه در برابر گرمای شدید، ساخت و ساز اصولی و باتوجه به منطقه جغرافیایی است. مهندسان عمران خبره به درستی می‌دانند که در هر نقطه جغرافیایی استفاده از مصالح خاص و مناسب برای همان محل کاربردی است، و همچنین مدل‌های ساخت بنا در شهر‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در شهراهای جنوبی استفاده از خشک و گل هنوز هم به عنوان یکی از مصالح کاربردی اهمیت بالایی دارد. دلیل این امر کنترل شدن دمای محیط منزل است. البته لازم به ذکر است با ورود مصالح جدید، مصالح قدیمی تا حد زیادی کمرنگ شده‌اند. یک مثال دیگر برای استفاده از مصالح با توجه به شرایط جغرافیایی، خانه‌های شمال کشور است. این خانه‌های به دلیل شرجی بودن هوا از بلوک‌های سیمانی بیشترین استفاده را می‌برند و سقف‌ها عموما شیروانی است. هرچند سقف‌های شیروانی باعث گرم‌تر شدن منزل می‌شود اما در هنگام ریزش شدید باران جلوی جمع شدگی آب باران را خواهد گرفت.

 

تمامی روش‌های ذکر شده از مهمترین روش‌های عایق سازی منزل در مقابل گرمای شدید است و اگر محل مسکونی مورد نظر زیر نظر مهندس ناظر به درستی ساخته شده باشد و مواد مصرفی شامل مصالح، درب و پنجره‌ها از بهترین مواد موجود در بازار باشد تا حد زیادی گرما و سرمای منزل کنترل خواهد شد.

نویسنده: سارااقبالی

 

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.