چگونه در گرما خودمان را خنگ نگه داریم؟ نکات علمی اثبات شده

0

این هفته احتمالا گرم‌ترین هفته سال خواهد بود و یکی دو روز پیش در مورد میزان گرما و نیز مصرف انرژی در این آخر هفته هشدار هم داده شده.

اما اگر نمی‌توانید خودتان را داخل خانه یا ساختمان‌های دارای تهویه مطبوع حبس کنید، در اینجا چند نکته با پشتوانه علم وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند، این گرما را تاب بیاورید.

1) لباس سبک و اندازه و متناسب بپوشید

مکانیسم طبیعی خنک شدن این است که وقتی گرم می‌شویم، عرق می‌کنیم و با تبخیر شدن آن عرق، انرژی گرمایی از پوست گرفته می‌شود.

بنابراین بهترین راه برای خنک ماندن در صورت دوری از نور مستقیم خورشید و لباس متناسب پوشیدن است.

وقتی متناسب با شرایط کاری و دیگر ملاحظات باید لباس رسمی یا کامل بپوشید، لباس‌های گشاد بپوشید که اجازه می‌دهدن هوا روی پوست جریان داشته باشد و تبخیر سریع‌تر شود. همچنین سعی کنید از لباس‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید، زیرا این لباس‌ها نسبت به لباس‌های تیره، نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند.

اگر در گرما هم ورزش می‌کنید، لباس‌های ورزشی با تکنولوژی بالا بپوشید که از پارچه‌های رطوبت‌گیر استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها عرق را از پوست به لایه‌های بیرونی مواد منتقل می‌کنند، جایی که می‌تواند پخش شود و تبخیر شود.

2) آب و نوشیدنی زیاد بخورید

با تعریق زیاد، مقدار زیادی آب از دست می‌رود و شما باید تمام آبی را که از دست می‌دهید جایگزین کنید. یکی از راه‌های فهمیدن میزان مناسب آب بدن یا هیدراته بودن، بررسی رنگ ادرار است. اگر مثل شفاف است، پس احتمالاً بدن شما میزان کافی آب دارد، اما اگر حجم ادرار شما خیلی کم شده یا به خیلی پررنگ شده، یعنی به میزان کافی آب نخورده‌اید.

وقتی کم آب می‌شوید، بدن سرعت تعریق خود را کاهش می‌دهد تا مایعات را ذخیره کند و شما حتی گرم‌تر می‌شوید. بنابراین یک نوشیدنی می‌تواند به شما آبرسانی کند و به خنک شدن شما کمک کند.

آب خنک خوب است، اما از الکل پرهیز کنید. الکل حجم ادراز را زیاد می‌کند و میزان مایع بدن را د روزها گرم کم می‌کند.همچنین باعث گشاد شدن رگ‌های خونی در پوست شما می‌شود و باعث می‌شود احساس گرما کنید.

3) همه پنجره‌ها را باز نکنید

برای ایجاد نسیمی با طراوت در یک روز خفه‌کننده تابستان، به طور تصادفی پنجره‌ها را باز نکنید. در عوض، با باز کردن پنجره‌های طبقه پایین که در سایه هستند و پنجره‌های طبقه بالا که در زیر نور خورشید هستند، یک جریان هوا ایجاد کنید.

از آنجایی که هوای گرم بالا می‌آید، اتاق‌های آفتاب‌گیر طبقه بالا گرمتر از اتاق‌هایی که در طبقه پایین در سایه هستند، خواهند بود. این باعث ایجاد اختلاف فشار می‌شود و با باز کردن هوشمندانه پنجره‌ها در این اتاق‌ها نسیمی ایجاد می‌کنید که هوای خنک و تازه را از طبقه پایین می‌کشد و هوای گرم را از خانه خارج می‌کند. شما می‌توانید این اثر را با استفاده از فن‌های نصب شده روی پنجره برای مکش هوا در طبقه پایین و دمیدن هوا در طبقه بالا افزایش دهید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.