بهترین فیلم های ۲۰۲۲ | معرفی و بررسی ۲۵ فیلم برتر

0

سال ۲۰۲۲ هم به نیمه رسید. گرچه معمولا بهترین فیلم‌ های هر سال میلادی در ۳-۴ ماه آخر آن اکران می‌شوند، اما در این شش ماهه هم آثار خوبی را شاهد بودیم. درست است که خیلی‌ها هنوز در رویای بازتکرار کلاسیک دنیای سینما هستند، اما اگر بخواهیم عقب نمانیم و از سینمای روز مطلع باشیم هنوز هم فیلم‌های بارارزش را می‌توان پیدا کرد و دست کم در حد سرگرمی از آنها لذت برد.

در این پست مروری می‌کنیم بر بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ ، البته تا حالا.

۱- فیلم After Yang

کارگردان: کوگونادا

بازیگران: کالین فارل، جودی ترنر اسمیت، جاستین اچ مین، هیلی لو ریچاردسون

مدت زمان: 96 دقیقه

رتبه: PG

امتیاز راتن تومیتوز: 88%

کارگردان کره‌ای این اثر سینمایی یعنی «کوگونادا» در دومین فیلم بلند خود «After Yang» یک بررسی عجیب و غریب از ارتباطات انسانی، حافظه و نیاز به حفظ آنها را براساس داستانی به‌نام «خداحافظی با یانگ» اثر الکساندر واینستاین به نمایش می‌گذارد.

در کلانشهری نامشخص از جهانی در آینده، ماشین‌های خودران، کلون‌ها و ربات‌ها واقعیتی عادی در دنیا هستند. ربات‌ها بسیار به انسان‌ها نزدیک‌اند و به‌عنوان عضوی از اعضای خانواده در جامعه ادغام شده‌اند و مسئولیت‌هایی را به گردن گرفته‌اند. خانواده‌ی جیک هم یکی از این ربات‌ها به‌نام «یانگ» را برای دختر چینی‌شان سفارش داده‌اند تا بتواند میکا را با فرهنگ چینی اجدادش پیوند بزند. ولی شرایطی پیش می‌آید و یانگ (Justin H. Min) دچار نقص فنی می‌شود و جیک (Colin Farrell) در تلاش برای رفع آن به مسیری اکتشافی هدایت می‌شود.


۲- فیلم Ambulance

کارگردان: مایکل بی

بازیگران: جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم، ایزا گونزالس

مدت زمان: 136 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 69%

Ambulance اکشنی‌ است با خصیصه‌هایی به‌شدت تجاری که همانند سایر آثار بِی (Michael Benjamin Bay)، با صحنه‌هایی مملو از زدوخورد و درگیری پُر شده و یک دقیقه هم آرام نمی‌گیرد.

فیلم با معرفی ویل (Yahya Abdul-Mateen II) شارپ آغاز می‌شود. او کهنه سرباز جنگ افغانستان است که حالا با مشکلات بیماری همسرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند راهی برای تأمین مخارج بیمارستان او بیابد. ویل با پیشنهاد برادرش دنی ( Jake Gyllenhaal) دست به سرقت یک بانک می‌زنند اما نقشه‌ی این دزدی به‌خوبی پیش نمی‌رود و آن‌ها هنگام بیرون آمدن از بانک دچار مشکل می‌شوند. حالا ویل و دنی دو بازمانده از این سرقت در یک آمبولانس به‌همراه پلیسی زخمی و یک امدادگر در خیابان‌های بدون ترافیک لس آنجلس با نیروهای پلیس در حال درگیری هستند.


۳- فیلم The Batman

کارگردان: مت ریوز

بازیگران: رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دانو، جفری رایت

مدت زمان: 176 دقیقه

امتیاز: PG-13

امتیاز Rotten Tomatoes: 85%

داستان قسمت جدید «The Batman» در شهر گاتهام رخ می‌دهد. رقابت برای انتخاب شهردار آغاز شده و دو نامزد سعی دارند بر کرسی قدرت تکیه بزنند. اما وقوع سلسله قتل‌های فجیع در میان افراد سیاسی باعث می‌شود تا بتمن (رابرت پتینسون) با همکاری گوردن (جفری رایت) تحقیقاتی را برای یافتن قاتل آغاز کنند. تحقیقاتی که باعث می‌شود از رازهای قدیمی پرده‌برداری شود و…


۴- فیلم Brian and Charles

کارگردان: Him Archer

بازیگران: دیوید ارل، کریس هیوارد

مدت زمان: 90 دقیقه

امتیاز راتن تومیتوز: 86%

فیلم برایان و چارلز درباره یک مخترع تنها به نام برایان است که در روستایی در ولز زندگی می‌کند و روزهای خود را صرف ساختن وسایلی عجیب و غریب می‌کند که به ندرت کار می‌کنند. در این میان پس از گذراندن یک زمستان سخت، برایان دچار افسردگی عمیق می‌شود. حال برایان که کاملا منزوی و بدون هیچ همدمی باقی مانده است، کاری را انجام می‌دهد که هر فرد عاقلی در مواجهه با چنین موقعیتی انجام خواهد داد، او یک ربات می‌سازد و…


۵- فیلم Cha Cha Real Smooth

کارگردان: Him Archer

بازیگران: دیوید ارل، کریس هیوارد

مدت زمان: 90 دقیقه

امتیاز راتن تومیتوز: 86%

به دنبال حضور اندرو در جشن تکلیف یهودی‌ها و آشنایی او با مادر و دختری جوان به نام دومینو و لولا، زندگی اندرو به گونه‌ای تغییر می‌کند. لولا، دختر دومینو، مبتلا به سندروم داون است و به دلیل شرایط خاص خود، چندان مایل نیست در جشن‌ها حضور داشته باشد، چه برسد به این‌که بخواهد برقصد! اما اندرو موفق می‌شود که او را تشویق  کند و باعث ‌شود که به او خوش بگذرد که این باعث تعجب و خوشحالی دومینو شده و در نهایت رابطه صمیمانه‌تری بین اندرو و این مادر و دختر رقم می‌زند، تا جایی که او را به عنوان پرستار لولا استخدام می‌کند، اما صمیمیت بین آن‌ها، بیشتر از این‌ها است و تا جایی پیش می‌رود که دومینو را برای ادامه رابطه‌اش با جوزف، نامزدش، دودل می‌کند و…


۶- فیلم چیپ و دیل: تکاوران نجات – Chip ‘n Dale: Rescue Rangers

کارگردان: آکیوا شفر

صداپیشگان: جان مولانی، اندی سمبرگ، ویل آرنت، اریک بانا

مدت زمان: 97 دقیقه

رتبه: PG

امتیاز راتن تومیتوز: 81%

در دنیایی که انسان‌ها و شخصیت‌های کارتونی در آن با هم زندگی می‌کنند، چیپ و دیل در مدرسه ابتدایی با هم آشنا می‌شوند و سریع دوستان خوبی می‌شوند. آنها بعداً به هالیوود نقل مکان می‌کنند و در اوایل دهه ۱۹۹۰ در سریال تلویزیونی موفق چیپ و دیل: تکاواران نجات بازی می‌کنند. هنگامی که دیل برنامهٔ خود را با نام دو-صفر-دیل دریافت می‌کند، این دو با هم درگیر می‌شوند و هر دو سریال در نهایت لغو می‌شوند.

سی سال بعد، چیپ یک فروشنده موفق بیمه است در حالی که دیل بیشتر وقت خود را در مدار کنفرانس هواداران می‌گذراند. مونتری جک، همبازی قدیمی‌شان، که به دلیل اعتیاد به پنیر بدبو، به باند جنایتکار بدهکار است، با آن دو تماس می‌گیرد. مونتی به این زوج در مورد یک عملیات قاچاق هشدار می‌دهد که در آن تون‌ها ربوده می‌شوند، ظاهرشان تغییر می‌کند، و به خارج از کشور فرستاده می‌شوند تا آثارشان را تا آخر عمر به صورت غیرقانونی تولید کنند. بعداً به آن دو اطلاع داده می‌شود که مونتی ربوده شده‌است…


۷- فیلم Crimes of the Future

کارگردان: دیوید کراننبرگ

بازیگران: ویگو مورتنسن، لیا سیدوکس، کریستن استوارت

مدت زمان: 107 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 77%

جنایات آینده یک فیلم ترسناک است که توسط دیوید کراننبرگ نوشته و کارگردانی شده‌است. بازیگران آن ویگو مورتنسن، لئا سیدو و کریستن استوارت هستند. این فیلم عنوانی مشترک با فیلمی محصول ۱۹۷۰ از همین کارگردان دارد ولی بازسازی آن نیست. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ نمایش داده شد.

فیلم ما را به آینده‌ای عجیب و منحط می‌برد که در آن بشریت توانسته درد را از بین ببرد، کنترل بیشتری بر اندام‌های درونی خود داشته باشد و آن‌ها را طوری آزمایش کند که گویی ماده‌ای برای بیان احساسات شخصی و هنری است. طرحی که بهانه‌ای برای پیشبرد حقایقی است که تکامل انسان را دنبال می‌کند. در واقع در جنایات آینده ما با یک داستان علمی تخیلی نوآر روبرو هستیم.

سائول تنسر و کاپریس یک زوج هنرمند پرفورمنس مشهور جهانی هستند. آنها از “سندرم تکامل تسریع شده” تنسر استفاده می کنند، اختلالی که بدن او را مجبور می کند دائماً اندام های باقی مانده جدید را با برداشتن آنها از طریق جراحی در حضور تماشاگران زنده ایجاد کند. این سندرم تنسر را در درد مداوم و با ناراحتی شدید تنفسی و گوارشی قرار می‌دهد.

در نتیجه، او به تعدادی از دستگاه‌های بیومکانیکی تخصصی، از جمله تخت، دستگاهی که کاپریس از طریق آن جراحی را روی او انجام می‌دهد و صندلی که به او در غذا خوردن کمک می‌کند، متکی است. تنسر و کاپریس با بوروکرات‌های مسئول ثبت ملی اعضای بدن، یک دفتر دولتی که برای حفظ محدودیت‌های ایالت در مورد تکامل انسان با فهرست‌نویسی و ذخیره اندام‌های تازه تکامل یافته طراحی شده است، ملاقات می‌کنند. یکی از بوروکرات ها، تیملین عصبی، اسیر اهداف هنری تنسر می شود. در یک نمایش موفق تنسر، او به او می گوید که “جراحی مد جدید است”، احساسی که به نظر می‌رسد تنسر آن را پذیرفته است.


۸- فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

کارگردان: سام ریمی

بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، بندیکت وانگ، ژوچیتل گومز

مدت زمان: 126 دقیقه

امتیاز: PG-13

امتیاز روتن تومیتوز: 74%

واندا که الان به نام اسکارلت ویچ شناخته می‌شود،‌ می‌خواهد قدرت‌های آمریکا چاوز را از آن خود کند تا بتواند درون مولتی‌ورس سفر کند و به جهانی برود که در آنجا پسرهایش زنده هستند و می‌تواند در کنار آن‌ها زندگی کند. این در حالی است که او اصلا به عواقب و کسانی که در این راه می‌میرند، هیچ توجهی نمی‌کند. اینکه چرا او به سراغ جهانی نمی‌رود که همسرش ویژن هم در آن زنده باشد، یکی از مشکلات داستانی فیلم به شمار می‌رود.

استیون استرنج با کمک وانگ با بازی بندیکت وانگ (Benedict Wong) موفق می‌شود تا به طور موقت آمریکا چاوز را از دست واندا نجات بدهد و به همراه او نیز وارد مولتی‌ورس می‌شود. در این بخش از فیلم به صورت مختصر تصاویری از جهان‌های مختلف و عجیب به نمایش گذاشته می‌شود تا اینکه این دو در جهانی متفاوت فرود می‌آیند. ظاهرا در این جهان جدید، تغییرات آب‌وهوایی بسیار جدی گرفته شده و روی آسمان‌خراش‌ها باغ‌های معلق و توربین‌های بادی دیده می‌شود.

در ادامه مشخص می‌شود که استیون استرنج این جهان برای نجات بشریت جان خود را فدا کرده و رفیق سابق او یعنی موردو با بازی چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) اکنون جادوگر اعظم است. در ادامه فیلم، استیون استرنج اصلی در مقابل گروهی از ابرقهرمانان قرار می‌گیرد و آن‌ها تمام نسخه‌های دکتر استرنج در سراسر مولتی‌ورس را به عنوان تهدیدی برای بقاء هستی و مولتی‌ورس می‌دانند و قصد دارند برای سرنوشت او رای‌گیری کنند.


۹- فیلم Elvis

کارگردان: باز لورمن

بازیگران: آستین باتلر، تام هنکس، اولیویا دی جونگ، هلن تامسون، ریچارد راکسبورگ، کلوین هریسون جونیور، دیوید ونهام، کودی اسمیت-مک فی، لوک بریس

مدت زمان: 159 دقیقه

امتیاز: PG-13

امتیاز راتن تومیتوز: 78%

همانطور که از نامش برمی‌آید، این اثر راجع به یکی از چهره‌های اسطوره‌ای تاریخ موسیقی دنیا و سبک راک یعنی الویس پرسلی است، کسی که با اغواگری‌های خود بر روی صحنه و اجراهای پرشور و حرارتش، لقب پادشاه راک اند روال را از آن خود کرده بود. این فیلم بر روی روز‌های ابتدایی ظهور و موفقیت پرسلی و ارتباط پیچیده‌اش با مدیر برنامه‌ی خود کلنل تام پارکر تمرکز دارد که ایفای نقش او بر عهده‌ی تام هنکس است.

«الویس» از حیث به تصویر‌کشیدن چیزی که او را به یک ستاره‌ی تابناک در آسمان موسیقی بدل کرد، بسیار خوب کار خودش را انجام می‌دهد. سکانس‌های اجراهای زنده بسیار جذاب است که دستپخت مندی واکر است. شاید بسیاری این فیلم را به خاطر جلوه‌هایش نادیده بگیرند، اثری که انقدر در لایه‌های سطحی مجلل خود می‌ماند که از رفتن به زیر پوست موضوع محوری خود سر باز می‌زند، اما به عنوان ادای احترامی به یک قهرمان غیرعادی اجراهای صحنه‌ای، این فیلم مثل یک ستاره می‌درخشد.


۱۰- فیلم Everything Everywhere All at Once

کارگردان: دن کوان، دانیل شاینرت

بازیگران: Michelle Yeoh، Stephanie Hsu، Ke Huy Quan

مدت زمان: 140 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 95%

مراحل ساخت فیلم «Everything Everywhere All at Once» از سال 2016 آغاز شد و جالب این که در ابتدا قرار بود تا جکی چان به‌عنوان نقش اصلی در فیلم حضور داشته باشد. اما چان پس از مطالعه فیلمنامه به دلایل مختلف از حضور در فیلم انصراف داد. پس از این اتفاق، نویسندگان تصمیم گرفتند هویت شخصیت اصلی را از مرد به زن تغییر دهند و به همین ترتیب، فیلمنامه نیز دستخوش تغییرات بسیاری شد. قصه ازاین‌قرار است:

فیلم داستان یک زن آمریکایی-چینی به نام اِولین وانگ است (میشل یئو) که با مشغول شدن به انجام کارهای روزانه‌ی یک زندگی تقریبا معمولی، در کنار شوهرش (که هوی کوان) روزگار می‌گذراند؛ او در این میان، به نوعی ماموریت پیدا کرده تا برای نجات مولتی‌ورس (فرضی از مجموعه جهان‌های موجود، چندجهانی) با موجودی قدرتمند مبارزه کند. از این رو، اولین باید هر لحظه آماده‌ی رفت و آمد میان نسخه‌های مختلف خود در جهان‌های موازی باشد.


۱۱- فیلم Fire of Love

کارگردان: سارا دوسا

بازیگران: N/A

مدت زمان: 93 دقیقه

رتبه: PG

امتیاز راتن تومیتوز: 100%

مستندی درباره یک زوج فرانسوی به نام‌های موریس و کاتیا کرافت که سرسخت‌ترین آتشفشان‌شناسان جهان شدند. از سال 1966، زمانی که یکدیگر را ملاقات کردند، طی 25 سال، آن دو توانستند آتشفشان های فعال را پیدا کنند، از زئیر به کلمبیا، از ایسلند به آمریکا و ژاپن سفر کردند – و وقتی می گویم آتشفشان فعال، منظورم دودهایی که از دهانه بیرون می‌زند نیست.

کرافت ها که در فاصله 40 کیلومتری از یکدیگر در منطقه آلزاس در شمال شرقی فرانسه به دنیا آمدند، معتاد به هیجان و متحد در افسانه‌ی خود.

این فیلم نشان می‌دهد که آنها تا حدودی به واسطه عشقشان به آتشفشان ها یکدیگر را دوست داشتند. چرا که نه؟ «آتش عشق».

کاتیا شیمی‌دان و موریس زمین‌شناس بود، و آن‌ها در این زمینه متخصص جهانی شدند، اما آکادمیک نبودند، و محققانی نبودند که نمونه‌هایشان را برای مطالعه به آزمایشگاه ببرند. تجربه حضور در آنجا، درست در لبه تشنج‌های زمین، یافته آنها بود. آنها بسیار شبیه تعقیب کنندگان طوفان بودند و شاید مانند صخره نوردان.


۱۲- فیلم I Love My Dad

کارگردان: جیمز موروسینی

بازیگران: پاتون اسوالت، بیل استرتز، شان اوگریدی

مدت زمان: 90 دقیقه

امتیاز راتن تومیتوز: 70%

پس از اینکه فرانکلین پدرش چاک را در شبکه‌های اجتماعی مسدود می‌کند، چاک با ساختن یک اکانت فیک به نام پیشخدمتی به نام بکا کارهایش را دنبال می‌کند. چاک سپس موافقت می کند که فرانکلین را به مین ببرد تا با بکا را ملاقات کند.


۱۳- فیلم  Kimi

کارگردان: استیون سودربرگ

بازیگران: زوئی کراویتز

مدت زمان: 89 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 91%

فیلم جدید سودربرگ یک موقعیت وحشتناک برای شخصیت اصلی است که برای زنده ماندن به چیزی بیش از تحمل فیزیکی نیاز دارد. شما در طول فیلم یک عنصر روانشناختی سنگین را حس می‌کنید، کیمی شاید بیشتر یک مطالعه شخصیت باشد تا یک شخصیت برای دیدن صرف.

با دیدن این فیلم کاملا متوجه می‌شوید که سودربرگ از سینمای دهه 1970 لذت می‌برد و به ایده ها و درگیری های مینیمالیستی پایبند است.

آنجلا (زوی کراویتز) به عنوان متخصص اصوات برای شرکت آمیگدال کار می‌کند. مشکلات آنجلا که به دلیل آسیب‌های گذشته از مشکلات سلامت روانی رنج می‌برد، در طول سال‌های COVID-19 بدتر شده است و در طول تجربه قرنطینه‌اش به یک آگورافوبی تبدیل می‌شود.

در حین گوش دادن به یکی از این استریم ها، آنجلا به طور تصادفی با صدای ضبط شده ای برخورد می‌کند که در آن صداهای خشونت‌آلودی توجه او را جلب می‌کند. او سعی می‌کند صدای پشت موسیقی را بشنود و متوجه می‌شود که زنی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

او نمی‌داند آن زن کیست و چه کسی او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. اما می‌خواهد کمک کند.


۱۴- فیلم Marcel the Shell With Shoes On

کارگردان: دین فلیشر کمپ

بازیگران: جنی اسلیت، ایزابلا روسلینی، رزا سالازار

مدت زمان: 90 دقیقه

رتبه: PG

امتیاز راتن تومیتوز: 100%

پس از پایان ازدواجش، دین، مستندساز، وارد یک Airbnb می‌شود و مارسل را می‌یابد، پوسته‌ای به بلندی یک اینچ که با مادربزرگش، نانا کونی و آلن، در خانه زندگی می‌کند. دین با الهام از هوس‌بازی، تدبیر و شیفتگی مارسل به دنیا، شروع به فیلمبرداری از فعالیت‌های روزانه مارسل می‌کند که بیشتر آن شامل جمع‌آوری منابع از حیاط خلوت به منظور حمایت از خود و کانی است که به باغش می‌رود و نشانه‌هایی از زوال عقل نشان می‌دهد.  مارسل و کانی به بهانه عشق متقابلشان به برنامه 60 دقیقه و لسلی استال با هم پیوند می خورند. دین اولین ویدیوی خود را در مورد مارسل در یوتیوب آپلود می کند، جایی که به سرعت به یک پدیده فرهنگی تبدیل می شود. مارسل هم متملق است و هم از محبوبیت تازه‌اش غرق شده است و از اینکه خانواده‌اش برای جشن گرفتن با او حضور ندارند، ابراز تاسف می‌کند.


۱۵- فیلم Men

کارگردان: الکس گارلند

بازیگران: جسی باکلی، روری کینیر

مدت زمان: 100 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 75%

هارپر مارلو تصمیم می گیرد به دنبال خودکشی ظاهری همسرش جیمز تعطیلات خود را به تنهایی در دهکده کوچک کاتسون بگذراند. در فلاش بک ها مشخص می شود که هارپر که از سوء استفاده عاطفی و دستکاری جیمز به ستوه آمده بود، قصد داشت از او طلاق بگیرد و باعث شد جیمز او را تهدید به خودکشی کند….

هارپر به خانه عمارت بزرگی که اجاره کرده است می رسد و صاحب آن جفری از او استقبال می کند. او بعداً برای قدم زدن در جنگل می رود و به طور تصادفی با یک تونل راه آهن قدیمی که استفاده نشده است برخورد می کند. چهره ای در انتهای دور تونل ظاهر می شود و شروع به راه رفتن به سمت او می کند، اما او موفق می شود از آن فرار کند. او با رسیدن به یک میدان باز، با تلفن خود از یک ساختمان متروک عکس می گیرد و به طور ناخواسته مردی برهنه را که نزدیک آن ایستاده و به او خیره شده است، می گیرد. بعداً، هارپر طی یک تماس ویدیویی با دوستش رایلی، متوجه مردی در باغش شد و با پلیس تماس گرفت. مرد دستگیر می شود و یکی از افسران دستگیر کننده شبیه جفری است. پس از آن، هارپر از یک کلیسا بازدید می کند، جایی که تصاویری از مرد سبز و شیلا نا روی یک فونت حک شده است، و با یک پسر جوان و یک جانشین که هر دو شبیه جفری هستند، ملاقات می کند…


۱۶- فیلم مستند Navalny

کارگردان: دانیل روهر

بازیگران: N/A

مدت زمان: 98 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 99%

این فیلم درباره وقایع مربوط به مسمومیت الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه و تحقیقات بعدی در مورد مسمومیت است. در 20 آگوست 2020، ناوالنی با یک عامل اعصاب نوویچوک مسموم شد،در حین پرواز از تومسک به مسکو بیمار شد و در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد. ناوالنی پس از فرود اضطراری در اومسک به بیمارستانی در اومسک منتقل شد و به کما رفت. دو روز بعد، او را به بیمارستان Charité در برلین، آلمان منتقل کردند. استفاده از عامل اعصاب توسط پنج آزمایشگاه تایید شده سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) تایید شده است. ناوالنی مقامات روسیه را مسئول مسمومیت خود دانست، در حالی که کرملین بارها دخالت در این موضوع را رد کرده است…


۱۷- فیلم The Northman

کارگردان: رابرت اگرز

بازیگران: الکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، کالز بنگ، آنیا تیلور جوی

مدت زمان: 137 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 89%

آملث، یک شاهزاده‌ی وایکینگ است که نفرت و انتقام او را در هیئت هیولایی تنها درآورده است. حال او بعد از سال‌ها بازگشته تا انتقام قتل پدرش کینگ اروندیل را از عمویش بگیرد و مادرش را نجات دهد (چیزی که آملث فکر می‌کند). آملث به‌دنبال تلافی پادشاهی از دست‌رفته‌‌‌ی آتلانتیک، خود را چون برده‌ای به زمین‌های کشاورزی فیولنیر در ایسلند می‌رساند تا شرافت خانوادگی‌اش را بازپس بگیرد و روح پدرش را خوشحال کند. مرد شمالی، قصه‌ای الهام گرفته شده از افسانه‌ی شاهزاده آملث (Amleth) است، افسانه‌ای که از حماسه‌ای بزرگتر و ۱۶ جلدی می‌آید. در اوایل قرن سیزدهم میلادی مورخی دانمارکی به‌نام ساکسو گراماتیکوس داستانی بزرگ از حماسه‌های نوردیک را نوشت که بعدها الهام‌بخش بسیاری از آثار نمایشی و سینمایی شد.


۱۸- فیلم On the Count of Three

 

کارگردان: جرود کارمایکل

بازیگران: جرود کارمایکل، کریستوفر ابوت، تیفانی هادیش، جی بی اسموو

مدت زمان: 86 دقیقه

رتبه: R

امتیاز Rotten Tomatoes: 85%

فیلم در شمارش سه درباره یک کاراگاه افسرده به نام وال است که سعی می‌کند به زندگی خود پایان دهد اما با رسیدن همکار مزاحمش در این کار ناموفق عمل می‌کند. در این میان وال از نامزدش ناتاشا جدا شده و کارش را نیز رها می‌کند. حال او به دنبال بهترین دوست خود کوین که اخیرا قصد خودکشی داشته می‌رود و او را از بیمارستان روانی فراری می‌دهد. وال به کوین می‌گوید که خودکشی تنها راه حل است و آن‌ها باید به صورت یکدیگر شلیک کنند اما…


۱۹- فیلم Resurrection

کارگردان: اندرو سمانس

بازیگران: ربکا هال، گریس کافمن، مایکل اسپر، تیم راث

مدت زمان: 103 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 84%

رستاخیز یک فیلم مهیج روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی اندرو سمنز است. در این فیلم ربکا هال، گریس کافمن، مایکل اسپر و تیم راث به ایفای نقش پرداخته اند.  این فیلم در آلبانی نیویورک فیلمبرداری شده است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس در 22 ژانویه 2022 به نمایش درآمد و قرار است در تاریخ 29 جولای 2022 توسط IFC Films در ایالات متحده اکران شود.

مارگارت سعی می کند از خود و دخترش در برابر دیوید، دوست پسر سابق بدرفتاری که پس از بیست و دو سال به زندگی اش باز می گردد، محافظت کند.

sربکا هال یکی از  بازیگرانی خوب این روزهاست و از عهده بازی‌های پرتنش به خوبی برمی‌آید. به نظر می‌رسد هال در بازی کردن زنانی که در عذاب هستند یا در آستانه حمله عصبی هستند مهارت دارد. این روند با «رستاخیز» ادامه می‌یابد، که در آن هال نقش یک مادر مجرد بی‌معنی را بازی می‌کند که وقتی گذشته‌اش به دامانش باز می‌گردد، دچار استرس و وحشت می‌شود.

یک روز، شخصیت هال، مارگارت، مردی را در یک کنفرانس می بیند. مرد با بازی تیم راث در نگاه اول تهدیدآمیز به نظر نمی رسد، اما مارگارت وحشت زده می شود. او شروع به دیدن شخصیت راث در جای دیگری می‌کند و در نهایت با او روبرو م‌ شود و از او التماس می کند که او را تنها بگذارد. در ابتدا، او ادعا می کند که نمی‌داند او درباره چه چیزی صحبت می کند. اما بعد ما متوجه می شویم که مارگارت و این مرد به نام دیوید، گذشته بسیار آزاردهنده‌ای با هم دارند.


۲۰- فیلم RRR

کارگردان: S.S. Rajamouli

بازیگران: N.T. راما رائو جونیور، رام چاران، آجی دوگن، آلیا بات

مدت زمان: 182 دقیقه

امتیاز راتن تومیتوز: 88%

آرآرآر یک فیلم اکشن درام حماسی هندی به زبان تلوگو محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی س. س. راجامولی است که فیلم را با ویجایندرا پراساد نوشته‌است.

در این فیلم ان.تی راما رائو جونیور، رام چاران، اجی دیوگن، آلیا بات، شریا سارن، ساموتیراکانی، ری استیونسون، آلیسون دودی و اولیویا موریس ایفای نقش می‌کنند.

این یک داستان تخیلی در مورد دو انقلابی واقعی از کشور هند با نام‌های آلوری سیتاراما راجو (چاران) و کومارام بهیم (راما رائو) است و مبارزهٔ آنها با راج بریتانیا را به تصویر می‌کشد. داستان در سال ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد، این طرح به بررسی دوره غیرمستند زندگی آنها می‌پردازد، زمانی که هر دو انقلابی تصمیم گرفتند پیش از شروع مبارزه برای کشورشان، به فراموشی سپرده شوند.

راجامولی با مطالعهٔ داستان‌های زندگی راما راجو و بهیم، هم‌رویدادهای این داستان‌ها را به هم ربط داده و تصور کرد که اگر آنها با هم آشنا می‌شدند و با هم دوست می‌بودند چه اتفاقی می‌افتاد.


۲۱- فیلم Sundown

کارگردان: میشل فرانکو

بازیگران: تیم راث، شارلوت گینزبورگ، ایزوآ لاریوس

مدت زمان: 83 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 75%

در فیلم غروب (Sundown) شاهد یک خانواده خوشحال خواهیم بود. نیل بنت به همراه خواهرش آلیس و دو فرزند نوجوانش درحال لذت بردن از یک تعطیلات در استراحتگاهی در مکزیک هستند. آن‌ها در ساحل‌ وقت می‌گذرانند و مهماندار هتل هنگام شام برایشان موسیقی می‌خواند. همه چیز خوب پیش‌ می‌رود تا اینکه یک تماس فاجعه‌بار دریافت می‌کنند. مادرشان از دنیا رفته است و آن‌ها باید هر چه سریعتر برای خاکسپاری او به خانه بروند.

نیل وانمود می‌کند که پاسپورت خود را گم کرده‌است و نمی‌تواند به خانه بازگردد. به هر حال مادرش مرده است، حضور یا غیاب او در خاکسپاری چه اهمیتی دارد؟ او آلیس و بچه‌ها را با چشمانی پر از اشک راهی خانه کرد. نیل تصمیم گرفت در یک هتل پرتغالی پنهان شود و در رویاهایش غرق شود. آلیس پس از یک یا دو هفته نزد نیل می‌آید و او را در حالی نامناسب میابد‌. آلیس خیره به برادرش نگاه می‌کند و به فکر فرو می‌رود که نیل چه مشکلی دارد؟ آیا او بیمار است؟


۲۲- فیلم Top Gun: Maverick

کارگردان: جوزف کوسینسکی

بازیگران: تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول

مدت زمان: 131 دقیقه

امتیاز: PG-13

امتیاز راتن تومیتوز: 97%

تام کروز در نهایت به نقشی بازگشت که او را به یک سوپراستار در «تاپ گان: ماوریک» تبدیل کرد، دنباله‌ای تماشایی که برخلاف عدم باور این سال‌های ما به موقق شدن فیلم‌های دنباله‌ای، در واقع ارزش سه دهه انتظار بین فیلم‌ها را دارد. علی‌رغم اینکه شخصیت مرزی‌اش دائماً او را به دردسر می‌اندازد، پیت «ماوریک» میچل دوباره وارد عمل می‌شود تا نسل بعدی خلبانان جنگنده را آموزش دهد، خلبان‌هایی که با یک ماموریت قریب‌الوقوع روبرو هستند که می‌تواند از فاجعه هسته‌ای جلوگیری کند. مجموعه مهارت‌های خاص ماوریک او را به فردی عالی برای تدریس کلاس جدید تبدیل می‌کند، اما وقتی متوجه می‌شود که یکی از شاگردانش بردلی بردشاو (مایلز تلر)، پسر شریک سابق ماوریک است که درگذشته، اوضاع خیلی بغرنج می‌شود.

فیلم تاپ گان جدید یکی از بهترین‌های اکشن‌های رزم هوایی تاریخ است که قلب شما را به تپش درمی‌آورد.

این در شرایطی است که این فیلم ممکن است بهانه‌ای برای برخی چیزهای واقعی هم قلمداد شود یا دست کم تخیلی برای آن!


۲۳- فیلم انیمیشن Turning Red

کارگردان: Domee Shi

بازیگران: روزالی چیانگ، ساندرا اوه، آوا مورس، هایین پارک

مدت زمان: 100 دقیقه

رتبه: PG

امتیاز راتن تومیتوز: 94%

فیلم Turning Red انیمیشنی‌ست‌ کامپیوتری در ژانر کمدی، فانتزی و خانوادگی. انیمیشن قرمز شدن، اثری از دومی شی -که در واقع اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم بلند او هم محسوب می‌شود- توسط استودیوهای پویانمایی پیکسار تهیه شده و در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط استودیو سینمایی والت دیزنی به نمایش درآمد. انیمیشن قرمز شدن، در مقام اولین فیلم پیکسار که تماما توسط یک زن کارگردانی شده، داستان دختری‌ست ۱۳ ساله به نام میلین لی/مِی (با صداپیشگی روزالی چیانگ) که بین دو انتخاب مسئله‌ساز، یعنی اطاعت از مادر و یا شور دوران جوانی، گرفتار شده است. در کنار این قضایا، یک اکتشاف بزرگ صورت می‌گیرد؛ اگر می هیجان زده و احساسی باشد، خیلی سریع به یک پاندای قرمز بزرگ تبدیل می‌شود!


۲۴- فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

کارگردان: تام گورمیکان

بازیگران: نیکلاس کیج، پدرو پاسکال، تیفانی هادیش، شارون هورگان

مدت زمان: 107 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 87%

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent با اسم عجیب و غریبش (وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم) می‌توانسته یکی از خاص‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین کمدی سال ۲۰۲۲ میلادی باشد.

داستان فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent در مورد نیکولاس کیجی خیالی است که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. دخترش او را قبول ندارد و جایگاهش به عنوان یک بازیگر محبوب متزلزل شده و کارگردان‌های بزرگ از او روی گردانده‌اند. به خاطر مشکلات مالی او پیشنهاد یک میلیونیِ شرکت در یک مهمانیِ تولد را قبول می‌کند. نیکولاس در آنجا با مردی به نام هاوی ملاقات می‌کند. مردی که انگار یکی از شیفتگان بازیگریِ کیج است و می‌خواهد پیشنهاد بازی در یک نمایشنامه (به نویسندگی خودش) را به کیج بدهد. اما از طرفی CIA به خاطر یک آدم ربایی به دنبال هاوی است! یک ترکیب درهم و برهم که هر دقیقه رنگ و لعاب خاص خودش را برایتان خواهد داشت.


۲۵- قیلم X

کارگردان: تی وست

بازیگران: میا گوث، جنا اورتگا، مارتین هندرسون، بریتنی اسنو، اوون کمپبل، استفن اوره، اسکات مسکودی

مدت زمان: 106 دقیقه

رتبه: R

امتیاز راتن تومیتوز: 95%

داستان فیلم سینمایی X 2022 در سال 1979 می‌گذرد و درباره بازیگری نوپا به نام ماکسین مینکس است که رویای شهرت در سر دارد و در یک سفر جاده‌ای در تگزاس با گروهی همراه می‌شود که قصد دارند در مزرعه‌ای دورافتاده فیلمی را بسازند. این مزرعه متعلق به زن و شوهری مسن است و در آنجا قاتلی در کمین همه آنهاست…


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.