اقتباس قدیمی سینمایی روسی از رمان جنگ و صلح را که در سال ۱۹۶۶ ساخته شده به رایگان از یوتیوب ببینید

0

آیا می‌توان رمان‌ها را با موفقیت به فیلم تبدیل کرد یا خیر؟ در مورد اقتباس سینمایی بحث و جدل زیادی وجود دارد.

تعداد زیادی از اقتباس‌ها فاقد عناصر زیادی از فیلم هستند. اصلا برخی می‌گویند که اگر خیلی مطلق فکر کنیم و سخت‌گیر باشیمُ این فرایند غیرممکن است.

اما برخی می‌گویند که اگر منظور روح اثر ادبی یا جلوه‌های بصری آن باشد، می‌توان به موفقیت‌های زیادی رسید.

برخی هم می‌گویند که فیلم اقتباسی، در مواردی خودش تبدیل به یک اثر هنری متفاوت می‌شود.

رمان جنگ و صلح تولستوی با آن حجم زیاد و کثرت کاراکترها و انبوه توضیحات و حالات روحی متغیر آنها و ماجراها، اثری دشوار برای تبدیل است.

با این حال، رمان حماسی تولستوی، بار‌ها و بار‌ها اقتباس شده است: برای رادیو، برای تئاتر و البته دست کم ۴ بار در سینما.

اولین فیلم جنگ و صلح، به کارگردانی و با بازی فیلمساز پیشگام روسی ولادیمیر گاردین، در سال ۱۹۱۵ ساخته شد. فومیو کامی، فیلمساز فعال ژاپنی، کمی بیش از سه دهه بعد یک نسخه دیگر ساخت.

در حالی که بسیاری از ما جنگ و صلح به کارگردانی کینگ ویدور و بازی ادری هپبورن و ملل فرر و هنری فوندا را دیده‌ایم و دوست داریم، خیلی‌ها از نظر میزان وفاداری از این فیلم راضی نیستند.

روس‌ها که اصلا در غوغای جنگ سرد به نوعی ساخت این فیلم را برخورنده یافتند.

در نامه سرگشاده‌ای که در مطبوعات شوروی منتشر شد، اعلام شد: «تولید تصویری که از نظر شایستگی و اصالت هنری از تصویر آمریکایی-ایتالیایی پیشی بگیرد، افتخاری برای صنعت سینمای شوروی است. »

پس وزارت فرهنگ شوروی به صرافت ساخت یک فیلم جنگ و صلح بهتر با میزان وفاداری بیشتر افتاد.

این موضوع چالش بزرگی را در مقابل سرگئی بوندارچوک قرار داد، که به عنوان کارگردان آن انتخاب شد. او در نهایت خودش در نقش بزوخوف بازی کرد. این فیلم محصولی از Mosfilm، استودیوی ملی اتحاد جماهیر شوروی، بود. روس‌ها این برتری را داشتند که حجم زیادی از اثاثیه، وسایل و دیگر‌اشیاء مرتبط از بیش از چهل موزه روسیه و هزاران یونیفرم و قطعات سخت‌افزاری نظامی  از جنگ‌های ناپلئونی را یا از پیش داشتند یا می‌توانستند دقیق بازسازی کنند.

جنگ و صلح روسی در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و  چهار قسمت مجزا با نام‌های «آندری بولکونسکی»، «ناتاشا راستووا»، «سال ۱۸۱۲» و «پیر بزوخوف» داشت و در آن بازیگرانی مانند ویاچسلاو تیخونوف، سرگئی باندارچوک و نیکیتا میخالکوف بازی می‌کردند و بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۷ میلادی به نمایش درآمد.

ساخت این فیلم در حدود ۶ سال (۱۹۶۷–۱۹۶۱) به طول انجامید. هزینه ساخت این فیلم، ۸٬۲۹۱٬۷۱۲ روبل، معادل ۹٬۲۱۳٬۰۱۳ دلار آمریکا بود. یعنی با در نظر گرفتن تورم نزدیک به ۷۰ میلیون دلار آمریکا در حال حاضر.

پس این فیلم پرهزینه‌ترین فیلم ساخته شده در تاریخِ اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی محسوب می‌شود. تنها در شوروی در حدود ۱۳۵ میلیون بلیط برای آن فروخته شد.

این فیلم برندهٔ جوایز گوناگونی شده‌است که از آن میان، می‌توان به «جایزه بزرگِ جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو»، «جایزهٔ گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان» و «جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان» اشاره کرد.

اما حالا، به لطف کانال یوتیوب Mosfilm، می‌توانید همه این ۴ قسمت فیلم را رایگان در یوتیوب تماشا کنید. ۵۵ سال بعد، ارزش‌های تولید آن هنوز از تک تک فریم‌هایش پیداست.

البته برخی سایت دانلود فیلم هم این فیلم را دارند و فیلم زیرنویس فارسی هم شده. اما در مورد دوبله‌اش چیزی نشنیده‌ام.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5