کتاب دفاع از جیکوب |معرفی و خلاصه| ویلیام لندی

0

کتاب دفاع از جیکوب نوشته ویلیام لندی با ترجمه شیرین محمدی منتشر شده است. این کتاب روایتی خوش ریتم و خوش ساخت است این کتاب داستانی پر کشش است از تقابل مرگ و زندگی.

خانواده ای آبرومند و موفق و خوش‌نام با وقوع قتلی عجیب و بی‌رحمانه در شهر که بر اساس شواهد جیکوب متهم است.  جیکوب پسر اندری باربر است که از دستیاران دادستانی است؛ با توجه به اطلاعات جیکوب با احتمالی نزدیک به یقین مظنون به قتل است. ماجرا پیش می‌رود و پدر باید تصمیم بگیرد بین اخلاقیات و عشق به فرزند کدام را انتخاب و کند.


کتاب دفاع از جیکوب
نویسنده: ویلیام لندی
مترجم: شیرین محمدی
کتاب کوله پشتی


«باور من این است که اگر نوزادی را بدون توجه به اصالت، نژاد، استعدادها یا تمایلاتش تا جایی که سالم و سلامت باشد به من بسپارید، من به شما آن کسی را تحویل می‌دهم که مد نظرتان است. از او هنرمند، سرباز، دکتر، وکیل یا کشیش می‌سازم. حتی از او یک دزد هم می‌توانم بسازم. تصمیم با شماست. یک نوزاد پتانسیل تبدیل‌شدن به همهٔ اینها را دارد. تنها چیزی که لازم دارد تعلیم، زمان و محیط کنترل‌شده و مناسب است.»

نکتهٔ شگفت‌آور این است که اغلب خطاها در صدور رأی مثبت است؛ انسانی بی‌گناه که گناه‌کار اعلام می‌شود. این خطاها را اعلام نمی‌کنیم. اصلاً درباره‌اش فکر هم نمی‌کنیم؛ چراکه خیلی چیزها زیر سؤال می‌رود. حقیقت امر این است که آنچه ما به‌عنوان مدرک اثبات‌شده از آن یاد می‌کنیم، به‌اندازهٔ جایزالخطابودن انسان احتمال خطا دارد؛ چراکه شاهد انسان است.

هرکسی از خودش برای خودش داستانی می‌گوید. آدم ثروتمند به خودش می‌گوید: «من هرچه پول‌دارتر شوم، بقیه را پول‌دار می‌کنم.» هنرمند به خودش می‌گوید که آثارش زیبایی بی‌پایانی دارد. سرباز به خودش می‌گوید: «من تحت حمایت فرشتگانم.» من نیز در دادگاه‌ها به خودم می‌گفتم: «می‌توانم همه‌چیز را درست کنم. اگر برنده شوم به عدالت خدمت کرده‌ام.»

هیچ‌کس دنبال حقیقت نیست؛ مخصوصاً آدم‌هایی که می‌گن دنبال حقیقتن.

در بازجویی‌ها، در دادگاه و مصاحبه با شاهدها یاد گرفتم بهترین راه سکوت است. باید منتظر ماند. خودِ شاهدها این سکوت ناخوشایند را خواهند شکست.

بی‌شک فرصت‌ها هم مثل توپ فوتبالند؛ در مسیر برخی قرار می‌گیرند و آنها هم خودشان را روی توپ می‌اندازند و با خودشان فکر می‌کنند این فرصت‌ها به‌دلیل استعدادهایشان ایجاد شده است.

تا حالا چیزی دربارهٔ “تعصب تأیید” شنیدی؟ تعصب تأیید یعنی داشتن تمایل به دیدن چیزهایی در محیط که نظرت رو تأیید کنه و ندیدن چیزهایی که مخالف نظرته.

به نظر می‌رسد آدمیزاد خیلی زود به همه‌چیز عادت می‌کند. آنچه روزی تکان‌دهنده و فراتر از تحمل است، روزی عادی و بی‌اهمیت خواهد شد.

هر دو خوب می‌دانستیم که دوستی‌مان دارد به انتهای خود نزدیک می‌شود. به همین دلیل زمانی که کنار هم بودیم، هر دو به طرز مبهمی ناراحت و ماتم‌زده بودیم؛ همچون دو عاشق که عشقشان در مسیر سرازیری قرار گرفته بود.

یکی از خصوصیات مثبت وکلا دیدن بخش خوب آدم‌هاست. مهم نیست چقدر جرم سنگین و باورنکردنی باشد یا شواهد تا چه حد گناهکاربودن فرد را نشان دهد. وکلا هرگز فراموش نمی‌کنند موکلانشان مانند بقیه انسانند. همین امر دفاع از هر متهمی را باارزش می‌کند.

در سرزمین موج‌ها افکار پریشان عمرشان کوتاه است و هیچ‌چیز نمی‌تواند شادی‌ات را بدزدد.

زندگی در جریان است و اگر با خودمان روراست باشیم باید بگوییم زندگی طولانی است. ۳۰ یا ۳۵ هزار روز زندگی می‌کنیم؛ اما فقط چند دههٔ آن برایمان خیلی مهم است؛ روزهای بزرگی که اتفاقات مهمی برایمان رخ می‌دهد و مابقی روزها، اغلب آنها، شاید هزاران روز دیگر چندان به‌یادماندنی نیست، تکراری و حتی خسته‌کننده است. این روزها را سپری و فراموش می‌کنیم. وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، دلمان نمی‌خواهد به این اعداد و ارقام فکر کنیم. یک‌مشت اتفاقات بزرگ را به خاطر می‌سپاریم و مابقی را به دور می‌اندازیم. ما زندگی بلند و بدون شکلمان را به‌صورتِ داستانی کوتاه درمیاوریم؛ درست مثل کاری که من می‌کنم. زندگی‌هایمان پر است از روزهای به‌دردنخور، معمولی و ازیادبردنی، و «پایان» هرگز به‌معنی تمام‌شدن نیست.

بی‌شک فرصت‌ها هم مثل توپ فوتبالند؛ در مسیر برخی قرار می‌گیرند و آنها هم خودشان را روی توپ می‌اندازند و با خودشان فکر می‌کنند این فرصت‌ها به‌دلیل استعدادهایشان ایجاد شده است.

ما والدین وقتی پای فرزندانمان در میان است، شجاعتی احمقانه از خود نشان می‌دهیم. سوگند می‌خوریم که می‌توانیم هر رنجی را به دوش بکشیم و هر مشکلی را پشت‌ِسر بگذاریم. هیچ آزمایشی تا این حد بزرگ نیست. همه‌چیز را برای فرزندمان می‌خواهیم. بااین‌حال هیچ‌کس ضدِضربه نیست؛ مخصوصاً پدر و مادرها. عشق به بچه‌ها ما را آسیب‌پذیر می‌کند.

اگر می‌توانستم حتماً یادشان می‌دادم کسانی که خدای دروغ‌گفتنند چطور بدون هیچ اضطرابی راست و دروغ را باهم مخلوط می‌کنند؛ مانند شعبده‌بازی که با ترفند کارت دلخواهش را در میان دیگر کارت‌ها جا می‌دهد، بدون اینکه تماشاچی متوجه شود.

کارآگاه در جریان تحقیق دربارهٔ جرایم خشونت‌آمیز، اغلب از مجرم نوعی تنفر در دل دارد؛ حتی قبل از اینکه بداند او کیست.

بهترین ویژگی دوستی بین مردها این است که ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقات با توافقی دوجانبه نادیده گرفته می‌شود و ارتباطی صحیح و فرای تصور از سر گرفته می‌شود. آنها به زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر ادامه می‌دهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.