فیلم خون به پا خواهد شد – نقد، تحلیل و خلاصه داستان – There Will Be Blood (2007)

0

کارگردان: پل توماس اندرسن

تهیه‌کننده: جوآن سلار – پل توماس اندرسن – دنیل لوپی

نویسنده: پل توماس اندرسن – بر پایه نفت! اثر آپتون سینکلر

بازیگران: دانیل دی-لوئیس – پل دانو – کوین جی اکونر – کیران هایندز – پل اف. تامپکینز

موسیقی: جانی گرینوود

فیلم‌بردار: رابرت السویت


خون به پا خواهد شد  There Will Be Bloodفیلمی آمریکایی در ژانر درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پل توماس اندرسن، محصول سال ۲۰۰۷ است. این فیلم اقتباسی از رمان نفت به قلم آپتون سینکلر، است که در سال ۱۹۲۷ چاپ شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به دانیل دی-لوئیس، پل دانو، کوین جی اکونر و کیران هایندز اشاره کرد.

این فیلم واکنش بسیار خوبی از سوی منتقدین و مردم کسب کرد . خون به پا خواهد شد در اکثر لیست های بهترین فیلم های قرن بیست و یکم قرار داشته و از آن به عنوان یک شاهکار نام میبرند . در این فیلم دنیل دی-لوئیس توانست تمامی جوایز فردی از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کند.

در سال ۱۸۹۸ دنیل پلین‌ویو، جستجوگر نقره است که در یک سوراخ معدن واقع در نیومکزیکو به دنبال سنگ‌های باارزش می‌گردد. وی سرانجام پس از منفجر کردن دیواره‌ی سوراخ به مقصود خود می‌رسد، ولی مجروح شده و کشان کشان خود را به همراه آن سنگ به دفتر سنجش می‌رساند و گواهی تعیین ارزش فلزات گرانبها را دریافت می‌کند. در سال ۱۹۰۲ دنیل، یک منبع نفت را در نزدیکی لس آنجلس پیدا کرده و شرکت حفاری خود را تأسیس می‌کند. موقع کار در چاه نفت طی شکستن الوار نگهدارنده، وسایل به درون چاه سقوط کرده و یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و دنیل فرزند کوچک او را که حالا یتیم شده به فرزندی می‌گیرد. اچ دبلیو پلین‌ویو به فرزند دنیل تبدیل شده و دنیل او را به عنوان شریک تجاری خود معرفی می‌کند.

در سال ۱۹۱۱ دنیل با موفقیت یک چاه نفت دیگر را به بهره‌برداری می‌رساند و شرکت خود را گسترش می‌دهد. جوانی به نام پل ساندی به ملاقات پلین‌ویو رفته و به او اطلاع می‌دهد که یک منبع نفت در روستای کوچکی به نام لیتل بوستون در کالیفرنیا وجود دارد که مزرعه خانوادگی آنها در آنجاست و به احتمال فراوان دارای نفت زیادی است. دنیل ابتدا قبول نمی‌کند ولی وقتی می‌فهمد که شرکت استاندارد اویل زمین های آنجا را خریده کمی مطمئن شده و با دادن مقداری پول به پل به همراه اچ دبلیو به سمت مزرعه ساندی حرکت می‌کند. دنیل نزد ساندی‌ها تظاهر می‌کند که شکارچی بلدرچین است و به جستجوی نفت می‌پردازد و با دیدن تراوش نفت به سطح زمین یقین پیدا کرده و به خانواده ساندی پیشنهاد می‌دهد که حاضر است زمین‌های آنها را با قیمت ۳۷۰۰ دلار بخرد. ایبل پدر پیر ایلای ساندی (شخصی که ادعا می‌کند از طرف خداوند به او وحی می‌شود)، برادر پل بلافاصله قبول می‌کند ولی ایلای تقاضای ۱۰۰۰۰ دلار برای نفت این زمین ها را می‌کند. دنیل با این رقم مخالفت کرده و قول می‌دهد به محض اکتشاف نفت ۵۰۰۰ دلار به کلیسای وحی سوم کمک کند.

فیلم خون به پا خواهد شد

دنیل به بنگاه املاک رفته و تمامی زمین‌های آن روستا را می‌خرد به استثنای زمین ویلیام بندی و طی یک سخنرانی به تمام مردم اطمینان میدهد که پس از استخراج نفت آن روستای برهوت و دورافتاده به یک روستای زیبا و پرامکانات تبدیل خواهد شد. استخراج نفت آغاز می‌شود، ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد ولی کم کم یکسری اتفاقات ناگوار روی می‌دهد: ابتدا در اثر سقوط یک میله به درون چاه یک کارگر کشته می‌شود و بعد هم در اثر فوران گاز ضربه‌ی سختی به سر اچ دبلیو وارد شده که باعث ناشنوایی او می‌شود. دنیل بعد از این اتفاقات دچار یک نوع رفتار خشونت‌آمیز شده که هنگام درخواست ۵۰۰۰ دلار توسط ایلای فوران کرده و پلین‌ویو کتک مفصلی به ایلای می‌زند، و ایلای که از این تحقیر عصبانی است کنترل خود را از دست داده و شروع به زدن پدرش ایبل می‌کند.

دنیل با مردی به نام هنری مواجه می‌شود که ادعا می‌کند برادر ناتنی‌اش است و با دادن مدارکی به دنیل او را راضی می‌کند که بگذارد در شرکت او کار کند. اچ دبلیو که بعد از آن واقعه به شدت منزوی و پرخاشگر شده سعی می‌کند با آتش زدن خانه هنری را بکشد ولی ناموفق می‌ماند و دنیل فرزند خوانده‌اش را به معلمی در سانفرانسیسکو می‌سپارد تا به او آموزش دهد. یک نماینده از استاندارد اویل پیشنهاد خرید تمام آن زمین‌ها و دادن یک پول هنگفت به دنیل را می‌دهد ولی دنیل که از اظهارنظر آن نماینده در مورد پسرش عصبانی است پیشنهاد آنها را رد میکند و بعد متوجه می‌شود قسمت بزرگی از ساحل آنجا در اختیار شرکت یونوکال است. با این وجود مزرعه باندی درست در مسیر احداث خط لوله قرار گرفته و مانعی جدی به شمار می‌رود.

پلین‌ویو به همراه هنری درگیر نوعی احساس وابستگی می‌شود ولی دنیل با یادآوری دوران کودکی خود، به حقیقت داستان هنری مشکوک شده و یک شب با اسلحه با او روبرو میشود و در کمال ناباوری می‌فهمد هنری دروغ گفته و برادر واقعی‌اش در اثر بیماری سل مرده است. هنری تقاضای بخشش می‌کند ولی دنیل از شدت خشم هنری را کشته و او را زیرزمین دفن می‌کند.

صبح روز بعد، پلین‌ویو توسط ویلیام بندی بیدار میشود، درحالی که بندی از جنایت دنیل اطلاع دارد و میخواهد دانیل در ازای دریافت حق احداث خط لوله در زمین‌های خود، در کلیسای ایلای توبه کند. ایلای در بخشی از مراسم توبه شروع به زدن دنیل می‌کند و از او می‌خواهد فریاد بزند که پسرش را ترک کرده است و در انتها او را غسل تعمید داده و دنیل با تشکر از او می‌رود. مدتی بعد احداث خط لوله آغاز شده و ایلای برای ترویج کلیسای خود لیتل بوستون را ترک می‌کند.

در سال ۱۹۲۷، مری ساندی خواهر کوچکتر ایلای با اچ دبلیو ازدواج می‌کند. دنیل فوق‌العاده ثروتمند شده و در یک عمارت اربابی زندگی می‌کند درحالی که به الکل اعتیاد پیدا کرده و زندگی تاریکی دارد. اچ دبلیو به همراه مترجم زبان ناشنوایان به سراغ پلین‌ویو رفته و درخواست اتمام مشارکت با او را می‌دهد. اچ دبلیو مایل است به همراه مری به مکزیک رفته و شرکت نفتی خود را به صورت مستقل در آنجا راه‌اندازی کند. دنیل واکنش بی‌رحمانه‌ای نشان داده و او را “یتیم نمک نشناس” و “کودک داخل سبد” عنوان کرده و اچ دبلیو به او می‌گوید که خوشحال است پلین‌ویو پدرش نیست.

دنیل با وضعی آشفته در سالن بولینگ به خواب می‌رود و ایلای به سراغش آمده و به او اطلاع می‌دهد که ویلیام بندی مرده است و زمین های او به در اختیار نوه‌اش است. ایلای تقاضا می‌کند که پلین‌ویو به لیتل بوستون رفته و نفت آنجا را استخراج کند ولی دنیل تنها در صورتی این را می‌پذیرد که ایلای اعتراف کند پیامبری دروغین و نیرنگ‌باز است. ایلای پذیرفته و دروغ خود را آشکار می‌کند و دنیل به او اطلاع می‌دهد که پیش از این تمام نفت مزرعه بندی را بیرون کشیده و آنجا کاملاً خشک شده، ایلای که تمام زندگی خود را بر باد رفته می‌بیند سعی می کند با التماس کاری از پیش ببرد اما در نهایت دنیل او را در سالن بولینگ تعقیب کرده و با پین بولینگ او را می‌کشد. دنیل پلین‌ویو خسته و افسرده کنار جسد ایلای نشسته و اعلام می‌کند که دیگر تمام شده است.

بازیگران

دانیل دی-لوئیس در نقش دنیل پلین‌ویو
پل دانو در نقش پل و ایلای ساندی
کوین جی اکونر در نقش هنری
کیران هایندز در نقش فلچر همیلتون
دیلون فرزیر در نقش اچ دبلیو پلین‌ویو (کودکی)
راسل هاروارد در نقش اچ دبلیو پلین‌ویو (بزرگسالی)
سیدنی مک‌کالیستر در نقش مری ساندی (کودکی)
کالین فوی در نقش مری ساندی (بزرگسالی)
دیوید ویلیس در نقش ایبل ساندی
هانس هاوز در نقش ویلیام بندی
پل اف. تامپکینز در نقش پرسکات
جیم داونی در نقش آل رز
دیوید وارشوفسکی در نقش اچ ام تیلفورد
بری دل شلمن در نقش اچ بی ایلمن


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.