راهنمای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا

0
رپورتاژ

کانادا یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشجویان سراسر جهان به دلایل مختلفی کشور کانادا را برای ادامه تحصیلات خود ترجیح می‌دهند. سیستم آموزشی بی نظیر و ارائه مدرک معتبر در سطح بین‌المللی از دلایلی است که باعث شده تحصیل در کانادا طرفداران زیادی داشته باشد.

همچنین تحصیل پزشکی در کانادا از رشته های محبوب میان دانشجویان است اما رقابت برای ورود به دانشکده‌های پزشکی در کانادا بسیار زیاد است، بنابراین مهم است که متقاضیان اطمینان حاصل کنند که به طور کامل شرایط تحصیل رشته پزشکی در کانادا را دارند.

اگر قصد تحصیل رشته پزشکی در کانادا را دارید، باید بدانید که نیاز است ابتدا یک دوره کارشناسی علوم پایه را گذرانده و سپس برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در آزمون MCAT شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید و خواندن این مقاله از سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی را از دست ندهید.

همچنین سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا خواهد بود. شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی با سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی در ارتباط باشید.

آزمون MCAT چیست؟

MCAT  مخفف Medical College Admission Test یک آزمون استاندارد و چند گزینه ای است که برای ارزیابی مهارت های مرتبط با حل مسئله، تفکر انتقادی، مفاهیم علمی و اصول پیش نیاز برای تحصیل پزشکی در کانادا، آمریکا و استرالیا طراحی شده است. این آزمون توسط سازمان AAMC (انجمن کالج های پزشکی آمریکا) برگزار می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین المللی

همانطور که اشاره کردیم، دانشجویان قبل از اقدام به تحصیل در رشته پزشکى در کانادا باید یک دوره کارشناسی علوم پایه از جمله زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا رشته‌های مرتبط را گذرانده باشند. سایر معیارهای لازم برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا عبارتند از:

  • بالا بودن نمرات دروس مربوط به پزشکی مانند زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی
  • سطح زبان انگلیسی خوب، معمولا آیلتس 6.5 به بالا یا مدرک زبان تافل یا C1 پیشرفته
  • معدل تحصیلی بالا
  • داشتن مقالات چاپ شده و دستاوردهای علمی در حوزه پزشکی
  • قبولی در آزمون MCAT
  • سابقه کار داوطلبانه در مراقبت های بهداشتی و درمانی امتیاز محسوب می‌شود.
  • داشتن ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی به عنوان مجوزی برای ماندن شما در کشور کانادا تا اتمام تحصیلاتتان است. پس از اخذ پذیرش تحصیلی باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا متقاضیان باید در یک مرکز آموزشی معتبر (DLI) ثبت نام کنند و به افسر مهاجرت ثابت کنند که در پایان مدت اقامت مجاز خود، کانادا را ترک خواهند کرد.

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • تاییدیه پذیرش تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • انگیزه نامه
  • مدرک یکی از آزمون‌های زبان استاندارد مانند آیلتس و تافل
  • اثبات تمکن مالی

بهترین دانشگاه ‌های کانادا برای تحصیل پزشکی

برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته پزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا ( University Of British Columbia)
  • دانشگاه آلبرتا (University Of Alberta)
  • دانشگاه کلگری (University of Calgary)
  • دانشگاه مک مستر (McMaster University)
  • دانشگاه تورنتو (University of Toronto)
  • دانشگاه منیتوبا (University Of Manitoba)

آینده شغلی پس از تحصیل پزشکی در کانادا

در صورت تحصیل رشته پزشکی در کانادا و اخذ مدرک خود از یکی از دانشگاه‌های این کشور، شانس بهتر و بیشتری برای اخذ اقامت دائم کانادا خواهید داشت. با توجه به نیاز کشور کانادا به پزشکان و متخصصان در گرایش‌های مختلف، فرصت های شغلی فراوانی برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی در کانادا وجود دارد. همچنین پزشکان در کانادا نسبت به سایر مشاغل درآمد بیشتری دارند. میانگین دستمزد پزشکان در کانادا حدود 71,000 تا 306,000 دلارکانادا در سال است.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پذیرش تحصیلی، جستجو و یافتن اطلاعات تکمیلی درباره تحصیل پزشکی در کانادا و مراحل اخذ پذیرش، فرم ارزیابی تحصیلی سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی را تکمیل نمایید. مشاوران تخصصی، در اسرع وقت با شما تماس میگیرند و در طی مسیر اخذ پذیرش تحصیلی همراه شما خواهند بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.