ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد؟

0
رپورتاژ

دندان یکی از اجزای مهم بدن هر انسانی می باشد که به مراقبت و نگهداری دائمی نیاز دارد و در زیبایی صورت و دهان نقش به سزایی دارد، اما گاهی اوقات دچار آسیب و شکستگی می‌شود که نیاز به ترمیم دارد. ایمپلنت یکی از روش های رایج در تعمیر آن می باشد، اما آن چیست و چه کاربردی دارد؟ ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد؟ و…

ما قصد داریم به پاسخگویی به این سوالات بپردازیم و با ایمپلنت بیشتر آشنا شویم، پس با ما همراه شوید.

وقتی دندان دائمی دچار مشکل و آسیب شود، ما مجبور شویم آن را بکشیم و جای آن داخل دهان خالی می‌شود که علاوه بر مشکل جویدن، ظاهر دهان و صورت نیز تغییر می کند و ناخوشایند می شود، از این رو ایمپلنت بهترین گزینه می باشد و به نوعی کاشت دندان است.

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم می‌باشد و با بدن سازگاری بیشتری دارد و سبب ایجاد آلرژی یا حساسیت نمی‌شود، از این رو مورد پسند و استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. ایمپلنت باید توسط جراح دندان متخصص انجام شود، چون به دقت و تجربه زیادی نیاز دارد و به صورت میله درون استخوان فک قرار می‌گیرد که با مراقبت دائمی می توان دوام و طول عمر آن را چند برابر کرد.

ایمپلنت یک روش نوین و بسیار کاربردی در کاشت دندان است که طی سال های اخیر جایگزین روش های قدیمی شده است که طول عمر بیشتری دارد و گران قیمت تر می باشد.

معرفی انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان مختلف و متنوع می باشد و به طور قطعی و مطمئن نمی توان گفت ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد، چون دوام آن به عوامل زیادی مانند نوع ایمپلنت، مصرف دخانیات، مصرف داروهای مختلف، نحوه مراقبت و عوامل بسیاری بستگی دارد.

ایمپلنت دندان با توجه به نوع کاشت، جنس و نوع برند انواع مختلفی دارد که به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

برخی از ایمپلنت ها به صورت تک مرحله ای و برخی دیگر دو مرحله ای هستند، برخی از آن‌ها مخصوص دندان‌های جلو و بعضی دیگر مخصوص دندان‌های عقب و دندان‌های آسیاب هستند. ایمپلنت در برندهای مختلف در بازار وجود دارد مانند برند کره ای، سوئیسی، آلمانی و غیره که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و از نظر قیمت و دوام با یکدیگر فرق دارند.

نوعی از ایمپلنت، ایمپلنت معمولی نامیده می شود که از جنس تیتانیوم است و داخل استخوان فک قرار می گیرد که از دوام خوبی برخوردار است، به شرط اینکه به خوبی از آن مراقبت کنید، در این صورت تا آخر عمر می‌توانید از آن مانند دندان دائمی استفاده نمایید.

نوع دیگری از این محصول ایمپلنت فوری نام دارد که برای دندان‌های جلو به کار می رود که سبب زیبایی آن نیز می‌شود و نسبتا گران قیمت است. توضیح بیشتر اینکه ایمپلنت فوری دندان چیست را میتوانید در مقاله های دیگر به طور کامل مطالعه کنید.

ایمپلنت دیجیتالی نوع دیگری از ایمپلنت است که با دستگاه‌های مدرن برش زده می شود و جایگزین ایمپلنت‌های سنتی و قدیمی می‌باشد.

بهترین نوع ایمپلنت دندان

بهترین ایمپلنت دندان را از نظر کیفی و کمی با توجه به شرایط لثه و فک افراد و نوع ایمپلنت می توان بیان کرد و با توجه به این شرایط می توان گفت ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد.

بهترین ایمپلنت مقاومت و استحکام بالایی دارد و به راحتی دچار سایش و شکستگی نمی شود و کاملا سازگار با بدن انسان می باشد.

ایمپلنت سوئیسی یکی از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد که ضمانت مادام العمر و دائمی دارد و از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و حرف اول را می زند و گران قیمت می باشد و برای خرید و کاشت آن باید هزینه زیادی پرداخت نمود و کاشت آن توسط جراح کاملا متخصص و مجرب انجام می شود.

بهترین ایمپلنت کاملا اندازه سایر دندان ها می باشد و بلندتر یا کوتاه تر نیست، از این رو هنگام جویدن مشکلی پیش نمی‌آید. برای کودکان باید آن در سایز خیلی کوچک برش بخورد، البته ایمپلنت برای کودکانی انجام می شود که دندان دائمی دارند.

در واقع می توان گفت انواع ایمپلنت ها خوب هستند و مهارت و تخصص دندانپزشک در این زمینه بسیار مهم و حیاتی می باشد.

طول عمر انواع ایمپلنت دندان

دوام انواع ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. مراقبت و نگهداری پس از انجام کاشت بسیار مهم و ضروری می باشد، به عنوان مثال مسواک زدن مرتب، فشار زیاد وارد نکردن به دندان و غیره از عوامل بسیار مهمی می باشد که باید رعایت کنید تا طول عمر ایمپلنت افزایش یابد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر دوام آن، نوع مناسب ایمپلنت است که با توجه به شرایط فک و لثه هر کسی متفاوت خواهد بود مثلا در مواردی که تحلیل شدید فک پایین صورت گرفته است، ایمپلنت سال پریوستیال بهترین گزینه می باشد که به صورت سازه ای درون فک قرار می گیرد و ساختار پروتزی بر روی آن سوار می شود.

اگر ایمپلنت در محل دقیق خود با مهارت دندانپزشک قرار گیرد، می توان گفت طول عمر ۲۵ ساله خواهد داشت و مانند دندان واقعی عمل خواهد کرد، بدون اینکه درد یا آسیبی برای بیمار ایجاد کند، در واقع پیچ آن باید به طور کامل در استخوان لثه محکم قرار گیرد، به گونه ای که امکان تحرک یا جابه‌جایی وجود نداشته باشد و سپس تاج متناسب با آن بر سطح بالایی پیچ سوار شود.

برای افزایش دوام ایمپلنت، پروسه آن باید به طور کامل انجام شود. این پروسه معمولا ۴ تا۶ ماه طول می کشد که شما باید با صبر و حوصله آن را طی کنید و مسلما در این مدت باید چند باری با دندانپزشک خود ملاقات داشته باشید و ایمپلنت و فک شما را معاینه کند تا اگر مشکلی پیش آمده بود، در اسرع وقت آن را برطرف سازد، از این رو همکاری با او به سلامتی شما و دوام بیشتر ایمپلنت کمک به سزایی می کند.

علت شکسته شدن ایمپلنت دندان

پس از جراحی و کاشت ایمپلنت دغدغه همه افراد این است که ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد و آیا شکسته می شود و علت شکست ایمپلنت دندان چیست؟

با اطمینان می توان گفت اگر مراقبت‌های لازم انجام نشود، ایمپلنت دندان شکسته می شود مثلا اگر بعد از کاشت با آن چیزهای سفت مثل فندق، بادام و غیره شکسته شود، قطعا ایمپلنت آسیب می بیند و شکسته می شود. گاهی اوقات تصادف شدید و ضربه به صورت نیز می تواند منجر به شکسته شدن ایمپلنت دندان شود یا در بعضی مواقع ضعیف بودن فک نیز باعث شکسته شدن آن می شود.

فک برخی از افراد از استحکام و مقاومت کافی برخوردار نیست و قدرت نگهداری ایمپلنت را ندارد، این افراد باید از روش های جایگزین دیگری برای ترمیم بهره مند شوند.

گاهی اوقات افراد با بیماری‌های لثه ای مواجه هستند که این بیماری‌ها موجب عفونت ایمپلنت شده و به مرور زمان آسیب می بیند و از بین می رود، از این رو اگر کوچک ترین علائم غیرعادی را مشاهده کردید، در اسرع وقت به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

اگر ایمپلنت دندان با شکستگی مواجه شد آن را جدی بگیرید، چون با نادیده گرفتن آن جویدن و هضم غذا دچار مشکل می شود، همچنین شما در هنگام صحبت نیز دچار مشکل خواهید شد.

یکی دیگر از عواملی که موجب شکسته شدن ایمپلنت می‌شود، بیماری و مشکلات زمینه ای مانند پوکی استخوان می‌باشد. اگر به این بیماری مبتلا هستید حتما دندان پزشک خود را مطلع سازید و با صلاح او ایمپلنت دندان را انجام دهید و همچنین اگر داروهای خاصی مثل دارهای قلبی مصرف می کنید، حتما در این زمینه با دندان پزشک خود مشورت کنید، چون برخی از این داروها سبب آسیب ایمپلنت می‌شود.

نکات مهم برای دوام بیشتر ایمپلنت دندان

همان طور که اشاره شد، برای پاسخگویی به این سوال که ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد باید عوامل متعددی را در نظر گرفت که در اینجا به بیان و بررسی نکات مهم برای دوام بیشتر ایمپلنت دندان می پردازیم.

مهم ترین نکته حفظ و رعایت بهداشت فردی می باشد. بعد از ایمپلنت شما باید در روز ۲ بار مسواک بزنید و هر بار از نخ دندان استفاده نمایید تا ذرات غذا بر روی ایمپلنت باقی نماند، در واقع از آن مانند دندان واقعی باید مراقبت کنید.

در گذشته مواد به کار رفته برای تولید ایمپلنت درجه یک و مرغوب نبودند، از این رو در برخی از موارد بیمار عمل ایمپلنت را پس می‌زد، اما امروزه با افزایش علم و تکنولوژی از تیتانیوم برای تولید ایمپلنت استفاده می کنند که با بدن انسان سازگاری کامل دارد و ایجاد آلرژی و حساسیت نمی‌کند. این ماده سبب طول عمر ایمپلنت می‌شود و برای سالیان سال می‌توان از ایمپلنت بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.

نوع ایمپلنت و روش جراحی نیز از عوامل دیگری است که بر دوام ایمپلنت تاثیر به سزایی دارد به عنوان مثال وقتی از ایمپلنت با کیفیت معمولی استفاده شود، مسلما دوام کمتری نسبت به ایمپلنت با کیفیت و درجه یک خواهد داشت.

روش جراحی در دوام ایمپلنت دندان تاثیر دارد؟

ایمپلنت با عمل جراحی انجام می شود و روش جراحی در دوام آن نقش به سزایی دارد و با کمک آن می توان گفت ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد. بهترین روش جراحی ایمپلنت دندان روشی است که در آن تمام مراحل ایمپلنت کاملا اصولی انجام شود.

اولین مرحله عکس گرفتن از دندان و فک است. این عکسبرداری کمک به سزایی به دندان پزشک می کند و با توجه به آن می تواند وضعیت فک و دندان های را مشاهده کند و نوع ایمپلنت را انتخاب نماید، از این رو این عکس در روند کار بسیار حائز اهمیت می‌باشد و سعی کنید در مراکز تصویربرداری معتبر عکس دندان خود را بگیرید.

مرحله بعدی در روش جراحی، انتخاب نوع ایمپلنت می‌باشد. این انتخاب به نوع دندان و محل آن بستگی دارد مثلا ایمپلنت دندان جلو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چون نقش مهمی در زیبایی نیز دارد، از این رو از بهترین برندهای ایمپلنت باید برای آن استفاده کرد، به طوری که رنگ تاج ایمپلنت کاملا شبیه سایر دندان‌ها باشد.

مرحله بعدی در جراحی، شکافتن لثه است که در این مرحله مهارت و سرعت عمل دندانپزشک بسیار مهم می باشد. او با استفاده از ابزار خاصی که دارد لثه را می‌شکافد و به اندازه پیچ ایمپلنت، آن را تخلیه می کند و سپس پیچ و تاج را به صورت محکم درون لثه قرار می‌دهد.

برای اینکه جراحی با موفقیت انجام شود، باید تمام مراحل آن به صورت کامل و بدون عیب و نقص انجام شود، از این رو بهترین جراحی به تمام این عوامل بستگی دارد، یعنی شرایط بیمار، مهارت دکتر ، انتخاب ایمپلنت مناسب و بهداشت فردی همه با هم منجر به جراحی موفقیت آمیز می‌شوند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین مسائل در زمینه کاشت ایمپلنت می باشد. در واقع با بررسی قیمت می توان گفت ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد هر چه هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید، مسلما دوام و طول عمر آن بیشتر خواهد بود. اما به راستی قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

عوامل مختلفی بر قیمت ایمپلنت تاثیر دارند که به اختصار به توضیح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم. مهمت رین عامل در تعیین قیمت ایمپلنت، برند و مارک آن است. ایمپلنت ساخت کشورهای سوئیس ، آلمان و کره جزء بهترین برندهای ایمپلنت است و برای تهیه آن باید هزینه زیادی پرداخت نمود. این برندها با بدن همه افراد سازگار است و طول عمر و دوام زیادی دارد و در ظاهر با دندان معمولی فرقی ندارد.

ایمپلنت به صورت فوری، دیجیتال و نیم ایمپلنت وجود دارد که هر کدام قیمت و ویژگی‌های خاص خود را دارند. ایمپلنت دیجیتال درد و خونریزی کمتری نسبت به ایمپلنت فوری دارد، ولی نسبت به آن گران قیمت تر است و برای برش از دستگاه‌های لیزری استفاده می شود، به همین دلیل گران تر است، چون هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها بسیار زیاد می‌باشد.  برای اطلاع کامل از قیمت ایمپلنت دندان سال 1401 میتوانید به وبسایت الودندان مراجعه کنید تا علاوه بر مشاوره رایگان از خدمات متعدد آن ها بهره مند شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5