تاثیر اقلیمی منفی بیت کوین حالا بسیار بدتر از چیزی است که قبلا فکر می‌کردیم

0

محققان در ایالات متحده محاسبه کرده‌اند که، بدنام‌ترین ارز دیجیتال برای تغییرات اقلیمی که حتی خسارت آن از تولید گوشت گاو هم بیشتر است و تقریباً به اندازه نفت خام زیان‌بار است، بیت‌کوین است.

یافته‌های این تحلیل سه جانبه جدید نشان می‌دهد که بیت کوین به طور بالقوه ناپایدار است و می‌تواند پیامد‌های اجتماعی و زیست محیطی فاجعه‌باری در آینده داشته باشد.

از سال 2016 تا 2021، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای یعنی میزان CO 2 به ازای هر واحد  بیت کوین از کمتر از یک تن (تن متریک) به 113 تن رسیده است.

هر بیت کوین استخراج شده در سال 2021 احتمالاً به 11315 دلار خسارت اقلیمی منجر شده که مجموعاً برای آن سال حدود 3.7 میلیارد دلار است.

برای در نظر گرفتن این موضوع، محققان استخراج ارز دیجیتال را با سایر فعالیت‌های انرژی‌زا مقایسه کردند.

بیت کوین یک صنعت چند میلیارد دلاری است و در طول دوره مطالعه پنج ساله، این مطالعه نشان داد که آسیب‌های اقلیمی آن به طور متوسط ​​35 درصد از ارزش بازار آن است. بنابراین این بدان معناست که اگر یک دلار آمریکا بیت کوین بگیرید، حدود 35 سنت از آن دلار خسارت آب و هوایی است.

و خسارات اقلیمی به ازای هر دلار بیت کوین تنها اندکی کمتر از گاز طبیعی (با 46 سنت به ازای هر دلار ارزش) و بنزین حاصل از نفت خام (با 41 سنت به ازای هر دلار ارزش) بود.

استخراج کمی بیشتر از تولید گوشت گاو (33 سنت) و بسیار بیشتر از استخراج طلا (4 سنت) خسارت اقلیمی می‌زند.

در حالی که طرفداران بیت کوین را به  نوعی «طلای دیجیتال» از منظر آسیب‌های آب و هوایی ارائه تشبیه می‌کنند، بیت کوین بیشتر شبیه «نفت خام دیجیتال» به محیط زیست صدمه می‌زند.

استخراج بیت کوین نیازمند رشد تصاعدی در قدرت محاسباتی است که به نوبه خود به برق بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال، در سال 2020، استخراج بیت کوین انرژی بیشتری نسبت به مصرف انرژی اتریش یا پرتغال در همان سال نیاز پیدا کرد.

بیت کوین، مانند بسیاری دیگر از ارز‌های رمزنگاری شده، مبتنی بر استخراج اثبات کار (PoW) است، که روشی بسیار انرژی‌بر است.

این فرآیند تأیید ذاتاً رقابتی است، «ماینر‌ها» برای حل پازل‌های رمزنگاری برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین و ایجاد سکه‌های جدید رقابت می‌کنند.

از نظر تئوری، رایانه‌های ویژه می‌توانند به تولید بلوک‌های جدید برای همیشه ادامه دهند، اما هر کدام انرژی زیادی به فرآیند تأیید می‌افزایند. به عبارت دیگر، یافتن هر بلاک چین جدیدی که استخراج می‌شود، سخت‌تر از قبلی است.

اگر تلاش محاسباتی مورد نیاز برای استخراج بلاک چین توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد، سیستم ممکن بود پایدارتر باشد. اما امروزه برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد انرژی از سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ و گاز طبیعی تأمین می‌شود.

حتی در سناریویی که استخراج بیت‌کوین از انرژی تجدیدپذیر استفاده کند، هنوز آسیب‌های آب و هوایی بزرگ و رو به رشدی خواهد داشت. در غیاب چنین تغییری، ممکن است زمان آن رسیده باشد که رویکرد «تجارت به طور معمول» را کنار بگذاریم و افزایش مقررات صورت بگیرد. به عنوان مثال، تسلا اخیراً اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های انرژی، پرداخت با بیت کوین را متوقف می‌کند.

اما جایگزین‌های سبزتر دیگری نیز وجود دارد. ارز‌های دیجیتال مبتنی بر سیستم اثبات سهام (PoS) اخیراً به عنوان راه حلی برای کاهش آسیب اقلیمی مطرح شده‌اند.

PoS راه دیگری برای اعتبارسنجی ارز‌های رمزپایه است که بلوک بعدی در بلاک چین را به‌طور تصادفی می‌دهد و نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری در سخت‌افزار دارد، اما برای حضور در بازی، افراد هنوز باید «سهم» قابل‌توجهی بپردازند، که برای شروع نیاز به داشتن سرمایه دارد.

اما تغییر از یک سیستم PoW به یک سیستم PoS مستلزم آن است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین همه آن سخت‌افزار را با پول نقد تعویض کنند، هزینه‌ای که صرف زمان و تلاش کمتری برای انجام آن است.

اتریوم، یکی دیگر از ارز‌های رمزپایه محبوب، اخیراً اعلام کرد که در سال 2022 به PoS تغییر خواهد کرد و طبق گزارش‌ها، این تغییر نیاز انرژی پلتفرم را تا بیش از 99 درصد کاهش می‌دهد.

اگر بیت‌کوین هم همین کار را می‌کرد، مصرف انرژی آن، و در نتیجه، خساراتاقلیمی  برآورد شده در این کار، احتمالاً ناچیز می‌شد. با این حال، بعید است که بیت کوین تغییر کند.

بیت کوین در حال حاضر حدود 41 درصد از سهم بازار جهانی را در میان ارز‌های دیجیتال تشکیل می‌دهد.

این مطالعه در Scientific Reports منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.