درد بیضه در کودکان، نکاتی که پسردار ها باید بدانند!

0
رپورتاژ

چکیده : این مقاله بر اساس مصاحبه اختصاصی با دکتر بهار اشجعی (فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان) درباره درد در بیضه کودکان نوشته شده است.

 

بنابر مصاحبه انجام شده با دکتر بهار اشجعی : اغلب درد هایی که در بیضه پسران در کودکی احساس می شود به علت مشکلات زمینه ای است که در سنین مختلف کودکی رخ می دهد، درد بیضه در کودکان و نوزادان از یک آسیب جزئی یا یک وضعیت پزشکی و اورژانسی باشد. اگر متوجه شدید که فرزندتان در بیضه هایش درد احساس می کند سریعا به دنبال یک روش درمانی باشید، زیرا این درد می تواند یک علامت هشدار دهنده از یک بیماری باشد که نیاز به درمان جدی دارد. از مهمترین علل درد بیضه در کودکان پسر می توان پیچش بیضه، فتق در ناحیه کشاله ران و … اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

درد در یک بیضه چه نشانه هایی می تواند در کودکان و نوزادان داشته باشد؟

  1. درد زیاد و ناگهانی در یکی از بیضه ها
  2. التهاب و قرمزی در ناحیه بیضه
  3. حالت غیر طبیعی بیضه ها (بیضه آویزان یا بالاتر از حد طبیعی – عدم نزول بیضه)
  4. سوزش ادرار یا مشاهده خون در ادرار
  5. ترشحات غیر طبیعی
  6. احساس سوزش و خارش در آلت تناسلی
  7. تب و لرز و حالت تهوع

درصورتیکه که پس از تولد بیضه از داخل شکم وارد کیسه بیضه نشده باشد اصطلاحا به آن بیضه نزول نکرده (Undescended Testis) گفته می شود. پس از انجام معاینات دقیق بالینی این بیماری با جراحی قابل درمان است و هدف از این جراحی حفظ باروری، کاهش خطر سرطان بیضه در بزرگ‌سالی، بستن پروسسوس واژینالیس و قرار دادن بیضه در کیسه بیضه ست. این جراحی بهتر است توسط ارولوژیست یا متخصص اطفال انجام شود.

چه موقع درد در بیضه ها رخ می دهد؟

در طول فرایند های روزانه ممکن است درد در بیضه ها رخ دهد ولی عموما در شرایط زیر این اتفاق رخ می دهد:

  • جراحت
  • هنگام بیدار شدن
  • درهنگام یا بعد از ورزش
  • پیچ خوردگی زائده بیضه
  • عفونت های باکتریایی
  • عفونت های ویروسی

چه کودکان و نوزادانی بیشتر در معرض درد در ناحیه بیضه می باشند؟

نوزادان کمتر از یک سال و به صورت کلی نوزادان و کودکانی که دارای بیضه های تحریک پذیر هستند بیشتر در معرض درد در ناحیه بیضه های خود می شوند. درد در هردو بیضه یا درد در یکی از بیضه ها در نوزادان و کودکان اتفاقی است که ممکن است خانواده ها را بسیار نگران کند ولی با مراجعه به پزشک فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان و تشخیص درست علت درد، دیگر جای نگرانی باقی نمی ماند.

چه چیزی می تواند باعث ایجاد درد در بیضه کودکان و نوزادان پسر شود؟

درد در بیضه ها می تواند نشان دهنده ایجاد یک آسیب جزپی در این اندام باشد، در صورت بروز درد بیضه بهتر است برای بررسی علائم در اولین فرصت به متخصص جراحی کودکان مراجعه کنید. درد بیضه همچنین می تواند دلایل داخلی داشته باشد که مربوط به خود بیضه یا لوله های مارپیچ و بافت حمایتی پشت بیضه ها (اپیدیدیم) باشد.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که گاهی درد از خود بیضه ها ناشی نمی شود و با درد های شکمی، درد در کشاله ران یا کمر همراه است. اگر کودک شما مبتلا به فتق کشاله ران، سنگ کلیه و… باشد، ممکن است موجی از درد هم در بیضه های خود حس کند. والدین گرامی توجه داشته باشند که نادیده گرفتن درد در بیضه در کودکان می تواند اثرات جبران ناپذیری به بیضه و کیسه بیضه (اسکروتوم) وارد کند.

 

جهت مشاهده ویدیو توضیحات دکتر بهار اشجعی درباره بیماری های کودکان و نوزادان و راه های درمان آن می توانید به وبسایت دکتر بهار شاجعی به آدرس dr-ashjaei.com مراجعه کنید.

منبع : وبسایت دکتر اشجعی

 

برچسب ها : درد,کودکان,دکتر اطفال,فوق تخصص جراحی کودکان,دکتر بهار اشجعی,درد بیضه,فتق

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.