مدارک لازم جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

0
رپورتاژ

ایتالیا کشوری زیبا در جنوب قاره اروپا است. هرساله افرادی زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. در کنار طبیعت زیبا، شرایط کاری مطلوب و جاذبه‌های توریستی، دانشگاه‌های مطرح این کشور نیز جزو آیتم‌های درخشان آن محسوب می‌شوند. دانشگاه‌های ایتالیا سالانه در میان 200 دانشگاه برتر دنیا قرار می‌گیرند. خصوصاً در زمینه هنر، مد و پوشاک که ایتالیا سرآمد تمامی مراکز آموزشی است.

این دلایل سبب شده تا تعداد زیادی ویزای تحصیلی برای مهاجرت به ایتالیا در سفارت این کشور ثبت شود. اما اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به‌راحتی بیان آن نیست. شما برای اخذ ویزا به مدارک و اسناد زیادی احتیاج دارید. از طرف دیگر بحث ترجمه این مدارک به میان می‌آید. اگر مدارک شما به‌درستی ترجمه نشود، مشکلات متعددی را برایتان به ارمغان آورده و حتی شاید اخذ ویزا را نیز کنسل کند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم برای ترجمه مدارک موردنیاز خود به لینک https://federaltehran.com/language/italian-translation-agency مراجعه کنید. چرا که مدارک شما باید به زبان ایتالیایی ترجمه شود تا اعتبار یابند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا

افرادی که قصد دارند برای تحصیل در مقطع لیسانس به ایتالیا مهاجرت نمایند، باید تحصیلات متوسط را به پایان رسانده و گواهی معتبر آن را داشته باشند. در حقیقت، این افراد باید جزو واجدین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کشور خودشان نیز محسوب شوند. مدرک دیپلم ۱۲ساله در قدم اول باید در دارالترجمه‌های معتبر ترجمه شده و سپس به تأیید وزارت خارجه و دادگستری برسد.

قابل‌ذکر است که شرط معدل در اخذ ویزای ایتالیا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. حتی در برخی از دانشگاه‌ها می‌توان باتوجه‌به رشته، تحصیل بدون مدرک زبان را نیز آغاز نمود. البته درهرصورت یکی از مدارک موردنیاز در سفارت، مدرک زبان است. یعنی شما باید درهرحال مدرک زبان را دریافت کرده و آن را ارائه دهد.

محصلین مقطع کارشناسی اجازه کار به مدت 10 ساعت در طول هفته و حداقل دستمزد 8 تا 10 یورو را دارند. مورد مهمی دیگری که حتماً در هنگام تحصیل در ایتالیا باید به آن توجه داشته باشید، گپ تحصیلی است. فاصله تحصیل بین دو مقطع دیپلم تا لیسانس یا لیسانس تا فوق‌لیسانس نباید بیشتر از 4 الی 5 سال باشد.

 مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی در مقطع فوق‌لیسانس باید حتماً مدرک لیسانس را دریافت کرده باشند. شایان‌ذکر است که شرط معدل در این برهه نیز مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. اما داشتن مدرک زبان آیلتس 6.5 به بالا یا مدرک زبان ایتالیایی B2 الزامی است. همچنین، دانشجویان برای ادامه تحصیل در این مقطع باید توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه از اساتید دوره کارشناسی خود را ارائه دهند.

دوره‌های فوق‌لیسانس به طور معمول بین 1 الی 2 سال به طول می‌انجامند. دانشجویان در این مقطع اجازه کار به مدت 20 ساعت در طول هفته را دارند. حداقل دستمزد آن‌ها در این دوره نیز حداقل بین 8 تا 10 یورو در نظر گرفته شده است. تحصیل در ایتالیا باتوجه‌به بورسیه تحصیلی و دانشگاه مدنظر شما متفاوت خواهد بود. اما باید بدانید تحصیل به زبان انگلیسی هزینه‌های بیشتری را در بر دارد. به طور دقیق، هزینه تحصیل به زبان ایتالیایی حدود 1000 یورو و تحصیل به زبان انگلیسی حدود 7 الی 25 هزار یورو هزینه در بر دارد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در کشور ایتالیا

دانشگاه‌های کشور ایتالیا، یکی از بهترین مراکز ادامه تحصیل در مقطع دکترا محسوب می‌شوند. البته تحصیل در این دوره به‌آسانی مقاطع پایین‌تر نیست. شما برای اخذ ویزای تحصیلی مدرک دکترا به رزومه قوی، مدرک زبان آیلتس 7 به بالا، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس و دیپلم نیاز دارید. همچنین، ارائه مقالات معتبر ISI، پروپوزال تأیید شده و معرفی استاد راهنما برای ورود به این دوره نیاز خواهد بود. قابل‌ذکر است که تمامی این مدارک و اسناد باید در قدم اول به زبان ایتالیایی ترجمه شده و به سفارت ارائه شوند.

همان‌طور که اشاره کردیم، تحصیل در این مقطع کار آسانی نخواهد بود. علاوه بر مدارک یاد شده در بالا، ارائه توصیه‌نامه از سوی اساتید معتبر دوره قبلی و انگیزه‌نامه نیز ضروری است. شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا متفاوت خواهد بود. برخی از دانشگاه‌ها از دانشجویان مقطع دکترا، نمونه کارهای تحقیقاتی نیز درخواست می‌کنند.

نکات مربوط به ترجمه مدارک تحصیلی در اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

ترجمه مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا، به زبان انگلیسی یا ایتالیا انجام می‌شود. اما توجه داشته باشید که سفارت برای تخصیص ویزا به مدارک ترجمه شده به زبان ایتالیایی نیاز دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید برای یکی از دانشگاه‌های ایتالیا اپلای کنید، حتماً مدارک خود را به ایتالیایی ترجمه کرده تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود. البته درهرصورت ترجمه‌های انجام شده باید دارای مهر وزارت امور خارجه و دادگستری باشد تا اعتبار پیدا کنند.

از جمله مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • اصل و کپی مدرک هویتی به‌صورت ترجمه شده
  • ارائه گذرنامه
  • 5 قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه کپی و اصل نامه پذیرش دانشگاه
  • ارائه فرم درخواست تحصیل در ایتالیا
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی موردنیاز هر مقطع

در زمان ترجمه مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل از ترجمه دانشنامه و ریز نمرات باید برای دارالترجمه مورد نظرتان درخواست تأییدیه تحصیلی کنید.
  • برای ترجمه رسمی ریز نمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی باید ابتدا به سازمان آموزش‌وپرورش مراجعه کرده و مهرهای لازم را اخذ کنید.
  • برای ترجمه رسمی دانشنامه باید به سازمان آموزش‌وپرورش مراجعه کنید.

ارائه خدمات دارالترجمه فدرال

کشور ایتالیا یکی از بالاترین سطوح تحصیلی را در میان کشورهای توسعه‌یافته جهان دارد. افراد زیادی برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا به این کشور مهاجرت می‌کنند. به همین دلیل است که شمار درخواست‌های اخذ ویزای تحصیلی برای این کشور بسیار بیشتر از ویزاهای دیگر است.

در قدم اول برای ثبت درخواست مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، شما باید مدارک و اسناد خود را ترجمه کرده و به سفارت ارائه دهید. توجه داشته باشید که ترجمه‌های انجام شده باید به‌صورت رسمی (دارای مهر و امضا دادگستری و امور خارجه) و به زبان ایتالیایی باشد. شما در این راه به یک راهنمای مجرب نیاز دارید. ما به شما دارالترجمه فدرال را پیشنهاد می‌کنیم. متخصصین این مرکز با تجربه بالا خود بهترین یاورتان در امر مهاجرت خواهند بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.