روش صحیح استفاده از شامپو بدن + فواید و عوارض

0

رپورتاژ

آیا می‌خواهید برای شستشوی بدن از شامپو بدن استفاده کنید؟ در دنیای مراقبت از پوست، گردوغبار، آلودگی و عرق دشمن پوست هستند. وقتی کثیفی بیش از حد روی بدنمان ایجاد شود، تمایل داریم که هر چه سریع‌تر این احساس کثیفی را برطرف کنیم.

امروزه تمیز کردن بدن با صابون تنها راه شستن کثیفی‌ها و عرق نیست. انواع مختلفی از محصولات پاک‌کننده محبوب وجود دارد که می‌توانید به طور روزانه برای تمیز کردن بدن از آنها استفاده کنید.

شامپو بدن از نظر نحوه ایجاد کف شبیه صابون عمل می‌کند اما کدام یک بهتر است؟ به نظر شما استفاده از شامپو بدن می‌تواند آسیبی به پوست وارد کند؟ روش صحیح استفاده از شامپو بدن چیست؟ صبر کنید و قبل از هر نتیجه‌گیری، این پست را بخوانید. در اینجا یک مرور کلی از شامپو بدن، نحوه استفاده از آن و مزایا و معایب آن خواهیم داشت.

شستشوی بدن با شامپو بدن یا صابون؟

شامپو بدن و صابون شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما چند تفاوت کلیدی وجود دارد که این دو را از هم متمایز می‌کند. دلایلی که ممکن است کسی شامپو بدن را به جای صابون انتخاب کند، به حساسیت پوست و علایق شخصی او مربوط می‌شود. برخی از صابون‌ها باعث خشک شدن پوست می‌شوند، در حالی که شامپو بدن، به ویژه فرمول‌های حاوی مرطوب کننده، برای پوست‌های حساس مناسب‌تر است.

وظیفه اصلی شامپو این است که پوست شما را از آلودگی‌هایی مانند روغن، کثیفی، آرایش و عرق پاک‌سازی کند. شامپو بدن مانند صابون است و با کف ایجاد شده، کثیفی را از بدن پاک می‌کند. اما تفاوت های زیادی این دو را از هم متمایز می‌کند. شامپو بدن و صابون معمولا دارای ترکیبات مشابهی هستند و در روش تمیز کردن پوست، مشابه عمل می‌کنند.

مزایا استفاده از شامپو بدن

  1. شامپو بدن در مقایسه با صابون، کف بیشتری تولید می‌کند و هنگامی که از کف برای شستن بدن خود استفاده می‌کنید، پوست شما احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.
  2. . استفاده از شامپو بدن پوست شما را آبرسانی می‌کند. بسیاری از مردم از خشکی پس از استفاده از صابون شکایت می‌کنند. این در مورد شامپو بدن صدق نمی‌کند. اکثر آنها دارای خواص آبرسانی و مرطوب‌کنندگی هستند و باعث می‌شود پوست شما برای مدت طولانی نرم شود.
  3. شامپو بدن به لایه برداری پوست شما کمک می‌کند و باعث می‌شود از شر لایه‌های مرده پوست خلاص شوید.
  4. مقدار کمی از این شامپو بدن کف عالی به شما می‌دهد. بنابراین، از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است.

عوارض شامپو بدن

  1. ممکن است بدن شما به شامپو بدن‌ واکنش نشان دهد و پوست شما را خشک یا تحریک کند.
  2. ممکن است برای کسانی که پوست خشکی دارند و به آبرسان اضافی پوست نیاز ندارند، مناسب نباشد.

نحوه استفاده از شامپو بدن

استفاده از شامپو بدن بسیار ساده به نظر می رسد.

  • پوست خود را در حمام خیس کنید و شامپو را روی یک لیف یا پارچه شستشو بریزید.
  • یک لایه روی پوست خود بمالید.
  • آن را بشویید و پوست خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • سعی کنید بعد از خارج شدن از حمام، پوست خود را مالش ندهید. مالش رطوبت پوست را از بین می‌برد و پوست شما را تحریک می‌کند.

خیلی ساده است درسته؟ اما روش صحیح برای استفاده از شامپو بدن وجود دارد. به این توجه کنید که از شامپو بدن بهترین استفاده را داشته باشید.

از مقدار مناسب شامپو بدن استفاده کنید.

بیشتر افراد از شامپو بدن بیش از حد استفاده می کنند. به اندازه یک چهارم از لیف برای پاکسازی کل بدن شما کافی است.

از آب گرم استفاده نکنید.

اکثر مردم عاشق دوش گرفتن با آب گرم هستند. با وجود اینکه دوش آب گرم احساس آرامش در فرد ایجاد می‌کند، اما می‌تواند باعث خشکی بدن شود. برای اینکه پوست شما رطوبت خود را حفظ کند دوش با آب گرم را با آب ولرم تعویض کنید.

با پوست خود ملایم رفتار کنید.

در مقابل میل به کشیدن لیف روی بدن مقاومت کنید. این حرکت باعث تحریک و خشکی بدن می‌شود. پس از هر بار دوش، بدن خود را با یک حوله تمیز و خشک کنید و بعد از هر بار استفاده، حوله خود را بشویید.

از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از هر بار حمام، به خصوص در ماه‌های خشک و زمستان، از لوسیون آبرسان استفاده کنید. با یک مرطوب کننده، پوست خود را نرم کنید و رطوبت بدن را حفظ کنید.

آیا شامپو بدن همان شامپو است؟

خیر. شامپو بدن با شامپو یکی نیست. ظاهر آنها یکسان است و حتی ممکن است بافت مشابهی داشته باشند، اما تفاوت‌های زیادی بین شامپو بدن و شامپوها وجود دارد.

شامپوهایی مانند شامپو سیر پرژک برای تمیز کردن پوست سر و تارهای مو، بدون آسیب رساندن به مو و حفظ PH پوست سر ساخته شده‌اند. شامپو بدن براساس انواع پوست خشک، معمولی و چرب ساخته می شوند. بنابراین بهتر است بنا به دلایل زیر از شامپو به عنوان شامپو بدن استفاده نکنید.

pH مختلف

شامپو بدن دارای pH 5 یا 6.5 است اما شامپوها دارای pH 4 تا 6 هستند. عدم تعادل pH می تواند روی سلامت پوست شما تاثیر منفی بگذارد.

فرمولاسیون

اکثر شامپوهای بدن حاوی گلیسیرین هستند که در شامپوها به ندرت یافت می‌شود. برخلاف شامپوهای بدن، شامپوها با سیلیکون فرموله شده‌اند و موها را براق نگه‌می‌دارند. آنها همچنین حاوی موادی مانند کلرید ستریمونیوم، متوسولفات ستریمونیوم و پروتئین های مو هستند.

با خرید شامپو مو پنتن از مو تن رو می‌توانید موهایی سالم و براق داشته باشید.

عملکرد متفاوت

شامپو بدن برای حذف چربی پوست ساخته شده است. استفاده شامپو به جای شامپو بدن رطوبت طبیعی پوست را روغن طبیعی مو را از بین می‌برد و آن را خشک می‌کند.

نکات مهم هنگام دوش گرفتن

  • با ارزیابی نیازهای مراقبت از پوست و برنامه روزانه خود، بین شامپو بدن و صابون یکی را انتخاب کنید.
  • برای نرمی پوست خود در حمام، به دنبال یک شوینده بدن آبرسان و حاوی روغن باشید که بدون ایجاد خشک در پوست، پوست شما را تمیز کند.
  • از کف مناسب شامپو بدن روی پوست خود استفاده کنید.
  • از دوش گرفتن طولانی با آب داغ خودداری کنید.
  • همیشه بعد از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید و از خشکی پوست جلوگیری کنید.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.