بزرگترین آزمایش جهان برای شبیه‌سازی اجساد مرده در چمدان در حال انجام است!

0

در هفته‌های اخیر، یک خانواده نیوزیلندی که کالا‌های متروکه‌ای را از یک قفسه انبار خریداری کرده بودند، کشف وحشتناکی کردند. آنها وقتی دو چمدان را باز کردند به مجموعه‌ای از بقایای انسانی برخوردند!

متأسفانه، این یک مورد منحصر به فرد نیست – اجساد قربانیان قتل در چمدان‌ها به طور مرتب پیدا می‌شوند.

اما آن‌ها چالش خاصی را برای پلیس در حال بررسی جرم ایجاد می‌کنند، جایی که علم پزشکی قانونی وارد می‌شود.

چرا چمدان؟

تاریخچه پرونده پزشکی قانونی و اخبار جنایی متأسفانه مملو از اجساد یافت شده در چمدان‌ها، کیف‌ها، سطل‌ها، صندوق عقب ماشین، یخچال و فریزر است.

نمونه‌هایی از این یافته‌ها عبارتند از یک چمدان در ایستگاه قطار شلوغ توکیو در سال 2015،یک چمدان در ساحل سیاتل در سال 2020، و یک مورد بقایای انسان در سال 2019 در چمدانی که در کنار بزرگراه استرالیای جنوبی باقی مانده بود.

یک دلیل ساده وجود دارد که چرا چمدان‌ها در این مواقع قتل و سر به نیست کردن بسیار رایج هستند. در حالی که اکثر فیلم‌های جنایی اجساد ر‌ها شده در بالای زمین یا دفن شده در گور‌های کم عمق پنهانی را به تصویر می‌کشند، در واقعیت قربانیان قتل اغلب در وسایلی که در آخرین لحظه در آنها قرار داده شده‌اند، رها می‌شوند.

چمدان‌ها در دسترس هستند، به اندازه کافی بزرگ هستند و حمل و نقل آن‌ها آسان است (ترجیحاً با چرخ). آن‌ها همچنین ممکن است بوی تجزیه را برای مدتی پنهان کنند که همه اینها برای مجرم برای پتهان کردن موقت حقیقیت مفید است

محققان پزشکی قانونی چنین مکان‌هایی را «محیط‌های دسترسی محدود» می‌نامند، زیرا یکی از مراحل طبیعی را که پس از مرگ اتفاق می‌افتد، محدود می‌شود که آن ورود انبوهی از حشرات است

وظیفه دانشمندانی مانند حشره‌شناسان پزشکی قانونی کمک به تحقیقات جرم و همچنین توسعه تحقیقاتی است که این کار را دشوارتر کند.

حشرات کلیدی هستند

در تحقیقات جنایی شامل یک جسد در حال تجزیه، حشره‌شناسان پزشکی قانونی می‌توانند از حشرات برای کمک به تخمین زمان پس از مرگ، ردیابی مجدد حرکات مجرمان و قربانیان و شناسایی وجود مواد مخدر و DNA خارجی استفاده کنند.

حشرات مردار – مانند مگس‌های آبی و سبز بطری، مگس‌های گوشتی، مگس‌های خانگی و مگس‌های تابوت – دارای سیستم‌های بویایی بسیار تخصصی هستند که از آن‌ها برای تشخیص بوی تجزیه استفاده می‌کنند.

اگر یک جسد بدون مزاحمت روی زمین در یک محیط معتدل ر‌ها شود، حشرات مردار به زودی به صورت انبوه روی جسد مستقر می‌شوند. آنها به بوسیله بو‌های حاصل از فرآیند پوسیدگی با واسطه باکتری جذب می‌شوند.

در عرض چند ساعت، حشرات روی منافذ و زخم‌های بدن تخم می‌گذارند و لارو‌های ریز بیرون آمده از آن‌ها شروع به مصرف بدن می‌کنند.

اما یک چمدان از نظر فیزیکی دسترسی حشرات را محدود می‌کند و تاکنون، تحقیقات پزشکی قانونی در مورد چگونگی تغییر دخالت حشرات در چنین محیط‌های با دسترسی محدودی توجه کمی را به خود جلب کرده بود.

تا به امروز، تنها دو مطالعه آزمایشی در مورد فرآیند تجزیه در چمدان‌ها تکمیل شده است، یکی در بریتانیا و دیگری توسط تیمی در استرالیای غربی. هر دو مطالعه نشان داده شده که حشرات مردار برای دسترسی به اجسام پنهان بسیار کارآمد هستند.

در حال حاضر بزرگترین آزمایش را در مورد فرآیند تجزیه در چمدان‌ها و سطل‌های چرخ دار با تقریباً 70 نمونه در استرالیا در حال انجام است.

چمدان‌ها و سطل‌های چرخ دار با خوکچه‌های مرده چمدات‌هایی قرار داده شده.

این اولین کار در نوع خود، داده‌های مفیدی را برای بررسی موارد مشابه در سراسر جهان ارائه می‌دهد. هر چمدان و سطل چرخدار حاوی یک خوکچه مرده است که یک جسد مرده را شبیه‌سازی می‌کند.

ابزاری برای ثبت دما، رطوبت و میزان بارندگی هم در مزرعه و هم در داخل ظروف قرار داده‌ایم.

این آزمایش در اوایل زمستان 2022 آغاز شده و در تابستان به پایان خواهد رسید. اولین داده‌ها در بزرگترین کنفرانس علم پزشکی قانونی جهان در فوریه 2023 ارائه خواهد شد.

علیرغم تأخیر اولیه در دسترسی حشرات در زمستان سرد و بارانی WA، در عرض یک ماه پس از قرار دادن چمدان‌ها، محققان خوشه‌های تخم مرغی‌شکل روی زیپ چمدان و اطراف آن مشاهده کردیم.

با باز کردن چمدان‌ها  در فواصل معین، لارو مگس‌ها  به همراه مگس‌های تابوت و تعدادی سوسک  در بقایای آن‌ها پیدا شد. این بدان معناست که فرزندان مگس‌های بزرگ و سوسک‌ها باید از طریق دندان‌های زیپ به بدن جسد برسند.

در همین حال، مگس‌های کوچک‌تر می‌توانند در بزرگسالی از زیپ عبور کنند و تخم‌های خود را مستقیماً روی بقایای در حال تجزیه بگذارند.

هنگامی که لارو‌ها چرخه زندگی خود را کامل می‌کنند و به عنوان مگس بالغ ظاهر می‌شوند، هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند از چمدان فرار کنند. این حشرات به دام افتاده منبعی غنی از اطلاعات هستند، زیرا محقیقان پزشکی جنایی عادات و نرخ رشد گونه‌های مختلف را می‌شناسند و می‌توانیم داده‌های سم‌شناسی را در اسکلت بیرونی آن‌ها پیدا کنیم.

از این رو کارشناس حشره‌شناسی قانونی می‌تواند با این اطلاعات زمان یا فصل مرگ، جابجایی احتمالی جسد را استنباط کنند که به تفسیر علل و شرایط مرگ کمک کند.

بررسی بقایای انسان در یک چمدان اغلب می‌تواند نشان‌دهنده جعبه به اصطلاخ پاندورا باشد که پر از مشکلات پیچیده است. اما با کمک یک مگس مردارخوار  که در داخل آن به دام افتاده ، گنجینه‌ای از اطلاعات حیاتی به دست می‌آورد که می‌تواند به محققان در حل جنایات کم کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5