فیلم تاپ گان: ماوریک – بررسی و نقد و تحلیل – Top Gun: Maverick

0

Top Gun: Maverick یک فیلم اکشن درام آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲به کارگردانی جوزف کوسینسکی است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم تاپ‌گان محصول 1986 و دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های تاپ‌گان است. این فیلم توسط ارن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک کواری نوشته شده است و بر اساس داستانی از پیتر کریگ و جاستین مارکس ساخته شده است. تام کروز و وال کیلمر در کنار مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هام، نقش‌های خود را از فیلم اصلی بازی می‌کنند. گلن پاول، لوئیس پولمن و اد هریس. در این فیلم، ماوریک در حالی که گروهی از فارغ‌التحصیلان جوان‌تر تاپ‌گان، از جمله پسر بهترین دوست فوت شده‌اش را برای یک ماموریت خطرناک آموزش می‌دهد، با گذشته‌اش روبرو می‌شود.


ساخت دنباله Top Gun در سال 2010 توسط پارامونت پیکچرز اعلام شد. از کروز به همراه جری بروکهایمر تهیه‌کننده و تونی اسکات کارگردان خواسته شد که برگردند. کریگ پیش‌نویس فیلمنامه را در سال 2012 نوشت، اما با مرگ اسکات در اواخر همان سال، پروژه متوقف شد. [5] این فیلم بعد‌ها به یاد اسکات تقدیم شد. [6] تولید در سال 2017 پس از استخدام کوسینسکی برای کارگردانی از سر گرفته شد. عکاسی اصلی، که شامل استفاده از دوربین‌های فول فریم 6K دارای گواهی IMAX بود، از می‌2018 تا‌آوریل 2019 در کالیفرنیا، واشنگتن و مریلند انجام شد. . تاریخ انتشار اولیه برای 12 جولای 2019 برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل سکانس‌های اکشن پیچیده و همه‌گیری COVID-19 چندین بار به تعویق افتاد. در طول همه‌گیری، چندین شرکت پخش تلاش کردند حقوق پخش فیلم را از پارامونت بخرند اما به دستور کروز که اصرار داشت فیلم به طور انحصاری در سینما اکران شود، همه پیشنهادات رد شد. [7]


Top Gun: Maverick در 28‌آوریل 2022 در CinemaCon اکران شد و توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده در 27 مه 2022 به صورت IMAX، 4DX، [8] ScreenX، [9] و Dolby Cinema اکران شد. [10] این فیلم به طور گسترده توسط منتقدان تحسین شد و بسیاری آن را برتر از فیلم قبلی خود دانستند. [11] این فیلم بیش از 1.4 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخته است و به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 تبدیل شده است، دومین فیلمی که در طول همه‌گیری کووید-19 با فروش 1 میلیارد دلار اکران شد و پرفروش‌ترین فیلم فیلم‌شناسی کروز است.

فیلم تاپ گان: ماوریک

داستان

بیش از 30 سال پس از فارغ التحصیلی از تاپ‌گان، [یک] کاپیتان نیروی دریایی ایالات متحده پیت “ماوریک” می‌چل یک خلبان آزمایشی است. علیرغم بسیاری از دستاورد‌های برجسته ماوریک، نافرمانی‌های مکرر او را از رتبه پرچم دور نگه داشته است. [b] دوست و رقیب سابق او تاپ‌گان، دریاسالار تام “مرد یخی” کازانسکی، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده است و اغلب از ماوریک در برابر زمین گیر شدن محافظت می‌کند. دریاسالار عقب چستر “همر” کین قصد دارد برنامه “دارک استار” ماوریک را به نفع تأمین مالی هواپیما‌های بدون سرنشین تعطیل کند. . برای نجات برنامه از لغو، Maverick نقطه آزمایش آن روز را از 9 ماخ به 10 ماخ تغییر می‌دهد تا با مشخصات قرارداد برنامه مطابقت داشته باشد. با این حال، نمونه اولیه از بین می‌رود، زمانی که ماوریک به بیش از 10 ماخ فشار می‌آورد. مرد یخی دوباره با سفارش ماوریک به جزیره شمالی NAS برای مأموریت بعدی‌اش، زندگی حرفه‌ای ماوریک را نجات می‌دهد، اما هامر به ماوریک هشدار می‌دهد که دوران هواپیما‌های جنگنده خدمه به زودی به پایان خواهد رسید.

نیروی دریایی وظیفه تخریب یک کارخانه غنی‌سازی اورانیوم غیرمجاز را بر عهده گرفته است که در یک فرورفتگی عمیق در انتهای یک دره قرار دارد. این موشک توسط موشک‌های زمین به هوای SA-3 گوا (SAM)، دستگاه‌های مسدودکننده GPS و جنگنده‌های نسل پنجم سوخوی Su-57 [c] دفاع می‌شود. ماوریک نقشه‌ای برای حمله با دو جفت F/A-18E/F Super Hornets طراحی می‌کند. او متوجه می‌شود که در اعتصاب شرکت نخواهد کرد. در عوض، او یک گروه نخبه از فارغ التحصیلان Top Gun را آموزش می‌دهد که توسط نایب دریاسالار Beau “Cyclone” Simpson رئیس Air Boss جمع‌آوری شده‌اند.

ماوریک با شاگردان شکاک خود مبارزه می‌کند تا احترام آن‌ها را جلب کند. ستوان جیک “جلاد” سرسین و بردلی “خروس” برادشاو – پسر بهترین دوست فقید ماوریک و RIOنیک “غاز” برادشاو – برخورد. خروس از نگرش اسب سواری جلاد بدش می‌آید، در حالی که جلاد از پرواز محتاطانه خروس انتقاد می‌کند. ماوریک دوباره با دوست دختر سابقش پنی بنجامین ملاقات می‌کند و به او فاش می‌کند که مادر خروس قبل از مرگ به او قول داده بود که خروس خلبان نخواهد شد. خروس که از این قول بی‌خبر است، از ماوریک به خاطر ممانعت از کار نظامی او ناراحت می‌شود و او را مقصر مرگ پدرش می‌داند. ماوریک تمایلی به دخالت بیشتر در حرفه خروس ندارد، اما گزینه جایگزین فرستادن او به ماموریت بسیار خطرناک است. او تردید‌های خود را به مرد یخی که سرطان گلو نهایی دارد می‌گوید. قبل از مرگ، آیسمن توصیه می‌کند که “زمان ر‌ها کردن است” و به او اطمینان می‌دهد که نیروی دریایی به ماوریک نیاز دارد.

با از بین رفتن محافظ Maverick، Cyclone او را به عنوان مربی پس از یک حادثه آموزشی که در آن یک F/A-18 گم شد، حذف می‌کند. Cyclone پارامتر‌های ماموریت را آرام می‌کند بنابراین اجرای آن‌ها آسان‌تر است اما فرار را بسیار دشوارتر می‌کند. در طی اعلام Cyclone، Maverick یک پرواز غیرمجاز از طریق دوره آموزشی با پارامتر‌های دلخواه خود انجام می‌دهد و ثابت می‌کند که می‌توان آن را انجام داد. Cyclone با اکراه ماوریک را به عنوان رهبر تیم منصوب می‌کند.

ماوریک F/A-18E سرب را در بسته حمله به پرواز در می‌آورد، همراه با یک دوست تنبل F/A-18F [d] که توسط ستوان ناتاشا “فینیکس” تریس و ستوان WSO رابرت “باب” فلوید پرواز می‌کند. خروس دومین جفت ضربه‌ای را رهبری می‌کند که شامل ستوان روبن “پی بک” فیچ و ستوان WSO می‌کی “فنبوی” گارسیا می‌شود. این چهار جت از یک ناو هواپیمابر و موشک‌های کروز تاماهاوک پرتاب می‌شوندبا نزدیک شدن آن‌ها پایگاه هوایی مجاور را نابود کنید. تیم‌ها با موفقیت کارخانه را نابود می‌کنند اما در طول فرار خود توسط SAM‌ها درگیر می‌شوند. اقدامات متقابل خروس تمام می‌شود و ماوریک جت خود را برای محافظت از خروس قربانی می‌کند. با اعتقاد به کشته شدن ماوریک، به بقیه دستور داده می‌شود که به حامل برگردند. خروس برمی گردد و متوجه می‌شود که ماوریک با خیال راحت به بیرون پرتاب شده و توسط یک بالگرد Mi-24 هدف قرار گرفته است. پس از از بین بردن توپ، او توسط یک SAM مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به بیرون پرتاب می‌شود. این دو با هم قرار ملاقات گذاشتند و یک F-14 Tomcat را از پایگاه هوایی ویران شده می‌دزدند. Maverick و Rooster دو Su-57 رهگیر را منهدم می‌کنند، اما سومی به دلیل تمام شدن مهمات و اقدامات متقابل وارد می‌شود. جلاد از حالت آماده باش برای ساقط کردن Su-57 می‌آید و هواپیما‌ها سالم برمی گردند.

بعداً، خروس به ماوریک کمک می‌کند تا روی موستانگ P-51 خود کار کند. خروس به عکسی از موفقیت ماموریت آن‌ها نگاه می‌کند، که در کنار عکسی از پدر مرحومش و یک ماوریک جوان سنجاق شده است، در حالی که پنی و ماوریک با هواپیمای P-51 به غروب خورشید پرواز می‌کنند.


نقش‌ها

تام کروز در نقش کاپیتان پیت “ماوریک” می‌چل، خلبان آزمایشی و مربی پرواز، گروهی از فارغ التحصیلان Top Gun را برای یک ماموریت تخصصی آموزش می‌دهد [15]

وال کیلمر در نقش ADM تام “مرد یخی” کازانسکی، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده، دوست نزدیک و رقیب سابق ماوریک

مایلز تلر در نقش ستوان بردلی “خروس” برادشاو، خلبان F/A-18E در گروه آموزشی ماموریت. او پسر RIO و بهترین دوست فقید ماوریک، LTJG نیک “غاز” و کارول برادشاو است. خروس پیش از این توسط دوقلو‌های آرون و آدام ویس در فیلم تاپ‌گان در نقش‌های نامشخصی به تصویر کشیده شده بود.

جنیفر کانلی در نقش پنه‌لوپه «پنی» بنجامین، علاقه‌مندی دوباره ماوریک، که مادری مجرد، صاحب بار و دختر یک دریاسالار است [e]

جان هام در نقش VADM Beau “Cyclone” Simpson، فرمانده نیروی هوایی نیروی دریایی

گلن پاول در نقش LT Jake “Hangman” Seresin، یک خلبان F/A-18E و نامزد ماموریت

مونیکا باربارو در نقش ستوان ناتاشا “فینیکس” تریس، خلبان F/A-18F و کاندیدای ماموریت

لوئیس پولمن در نقش ستوان رابرت “باب” فلوید، F/A-18F WSO و نامزد ماموریت فینیکس

اد هریس در نقش RADM Chester “Hammer” Cain، مافوق ماوریک و رئیس برنامه Darkstar [16]

چارلز پارنل در نقش RADM Solomon “Warlock” Bates، فرمانده مرکز توسعه جنگ هوانوردی دریایی و یکی از آشنایان Maverick.

جی الیس در نقش ستوان روبن “بازپرداخت” فیچ، خلبان F/A-18F و کاندیدای ماموریت

دنی رامیرز در نقش LT Mickey “Fanboy” Garcia، Payback’s F/A-18F WSO و کاندیدای ماموریت

گرگ تارزان دیویس در نقش LT Javy “Coyote” Machado، یک خلبان F/A-18E و کاندیدای ماموریت

بشیر صلاح الدین در نقش CWO-4 برنی “هندو” کولمن، دوست ماوریک

مانی جاسینتو در نقش LT Billy “Fritz” Avalone، یک خلبان F/A-18E و کاندیدای ماموریت

ریموند لی در نقش LT Logan “Yale” Lee، یک خلبان F/A-18F و نامزد ماموریت

جیک پیکینگ در نقش LT Brigham “Harvard” Lennox، F/A-18F WSO و نامزد ماموریت Yale

جک شوماخر در نقش LT Neil “Omaha” Vikander، یک خلبان F/A-18F و کاندیدای ماموریت

کارا وانگ در نقش LT Callie “Halo” Bassett، F/A-18F WSO و نامزد ماموریت اوما‌ها

لیلیانا رأی در نقش آملیا بنجامین، دختر پنی

ژان لوئیزا کلی در نقش سارا کازانسکی، همسر مرد یخی

جیمز هندی در نقش جیمی، متصدی بار قدیمی در بار پنی

آنتونی ادواردز، مگ رایان، و آرون و آدام ویس به عنوان خانواده بردشاو در آرشیو فیلم Top Gun همراه با کلی مک‌گیلیس در نقش شارلوت «چارلی» بلک‌وود ظاهر می‌شوند.

توسعه

در سال 1990، در طول تبلیغ فیلم Born on the Fourth of ژوئیه (1989)، تام کروز مفهوم دنباله‌دار تاپ‌گان را رد کرد و آن را «غیر مسئولانه» خواند. [17] توسعه فیلم در سال 2010 آغاز شد، زمانی که پارامونت پیکچرز به جری بروکهایمر و تونی اسکات پیشنهاد داد تا دنباله‌ای برای تاپ‌گان بسازند و تام کروز دوباره نقش خود را بازی کرد. وقتی از اسکات در مورد ایده‌اش برای یک فیلم جدید تاپ‌گان پرسیده شد، اسکات پاسخ داد: “این دنیا من را مجذوب خود کرد، زیرا با آنچه در ابتدا بود بسیار متفاوت است. اما من نمی‌خواهم یک بازسازی انجام دهم. من می‌خواهم یک فیلم جدید بسازم. ” [18]گزارش شده است که این فیلم روی پایان دوران جنگ با سگ‌ها [19] و نقش پهپاد‌ها در جنگ‌های هوایی مدرن [20] تمرکز دارد و شخصیت کروز، ماوریک، با یک F/A-18 Super Hornet پرواز خواهد کرد. [21] پس از خودکشی اسکات در سال 2012، آینده دنباله همچنان زیر سؤال بود، اما جری بروکهایمر، تهیه‌کننده، به پروژه متعهد ماند، به خصوص با توجه به علاقه کروز و کیلمر. [22]

در ژوئن 2017، کروز فاش کرد که عنوان دنباله‌دار با عنوان Top Gun: Maverick خواهد بود، زیرا او «در همه عناوین دنباله‌دار نیازی به عدد نداشت». [23] او افزود که این فیلم “قرار است یک فیلم مسابقه‌ای، مشابه فیلم اول” باشد، اما آن را به عنوان “پیشرفت ماوریک” توضیح داد. [24] [25] تا جولای 2017، جوزف کوسینسکی به عنوان کارگردان، پس از همکاری قبلی با کروز در فراموشی (2013) معرفی شد. [26] [27] کوسینسکی با کروز در مجموعه فیلم Mission: Impossible – Fallout ملاقات کرد و یک لوک‌بوک، پوستر و عنوانی ارائه کرد، Top Gun: Maverick، قبل از استخدام او کروز سپس با جیم جیانوپولوس تماس گرفت و درخواست ساخت این فیلم را کرد. [28] در 19 ژوئن 2019، در CineEurope در بارسلونا، شرکت‌کنندگان توانستند برای اولین بار برخی از فیلم‌های اولیه فیلم را از یک ارائه ویژه پارامونت تماشا کنند. در طول ارائه، رئیس توزیع بین‌المللی تئاتر مارک ویان و رئیس مشترک بازاریابی و توزیع جهانی مری دیلی، به عنوان بخشی از تبلیغات، با لباس‌های پرواز ظاهر شدند. [29] در سال 2019، تنسنت چینی 12.5 درصد از فیلم را سرمایه‌گذاری کرد، اما بعداً در پایان همان سال از این پروژه خارج شد زیرا مضامین فیلم ممکن است باعث خشم دولت چین شود. [30]

نوشتن

در اواسط سال 2010، کریستوفر مک کواری پیشنهادی برای نوشتن فیلمنامه دنباله دریافت کرد، که شایعه شده بود شخصیت کروز، ماوریک، نقش کوچک‌تری دارد. [31] سال بعد، اشلی ادوارد میلر و زک استنتز به عنوان فیلمنامه نویسان این پروژه معرفی شدند. [32] استودیو بعداً به پیتر کریگ رفت تا در مارس 2012 یک فیلمنامه جدید را به سرپرستی اسکات پیش‌نویس کند. [34] در مارس 2014، بروکهایمر گفت که سازندگان فیلم در حال اتخاذ رویکرد جدیدی بودند که شامل منسوخ شدن خلبان‌ها توسط هواپیما‌های بدون سرنشین بود. [35] در سپتامبر 2014، عاقبت به طور رسمی زنده شد و جاستین مارکس وارد مذاکره برای نوشتن فیلمنامه شد. [36] مارکس ادعا کرد که دنباله تاپ‌گان “پروژه رویایی” او بود و اولین فیلم “فیلمی نمادین به یاد او” بود که الهام بخش او برای دنبال کردن حرفه سینمایی بود. [37] او در مورد جنگنده حمله مشترک، F-35، برای فیلمنامه Maverick تحقیق کرد تا بینشی از نحوه نمایش تاپ‌گان در دوره فعلی ارائه دهد. [37]

ماوریک در آن فیلم در اوایل بیست سالگی خود بود و اکنون پنجاه ساله است. باید سفر متفاوتی بود، اما مهم بود که سفری برای مردی در بخش متفاوتی از زندگی‌اش بود. ما به تاپ‌گان فکر می‌کنیم. یک فیلم اکشن است، اما من آن را یک درام می‌دانم. صحنه‌های اکشن باورنکردنی در آن وجود دارد، اما یک درام در مرکز آن وجود دارد. »


– کوسینسکی، در فیلمنامه جدید Top Gun: Maverick. [38]

اسکات قبل از مرگش ظاهراً فیلمنامه را نهایی کرده بود و شروع به جستجوی مکان‌ها کرده بود. او و کروز یک هفته قبل از ایستگاه هوایی فالون، نوادا، برای اهداف تحقیقاتی بازدید کرده بودند. [39] هالیوود ریپورتر اظهار داشت که دنباله تاپ‌گان یکی از سه پروژه کارگردانی در “توسعه پیشرفته” بود. [40]

در خلال بحث‌های فیلمنامه‌نویسی در پاریس، جایی که کروز برای فیلم Mission: Impossible – Fallout فیلم‌برداری می‌کرد، کوسینسکی دو ایده را برای کروز مطرح کرد. [41] اولین، در مورد هسته عاطفی فیلم، بر رابطه قطع شده بین ماوریک و پسر گوس متمرکز بود، که در برابر یک ماموریت جنگی خطرناک قرار داشت. دومی بر جایگاه فعلی ماوریک در نیروی دریایی به عنوان بخشی از برنامه “دارک استار” و پنهان کاری پیرامون آن متمرکز بود. [41] با روی کار آمدن کوسینسکی به عنوان کارگردان، اریک وارن سینگر، فیلمنامه‌نویس شجاع، فیلم را برای بازنویسی فیلمنامه تا آگوست 2017 وارد کرد. [42] [43]در اکتبر 2018، مک کواری، یکی از همکاران مکرر کروز، برای بازنویسی در حین تولید آورده شد. [44] مک کواری ترجیح داد که در طول مراحل نگارش فیلم اول را نادیده بگیرد و حتی در آماده‌سازی با فرشتگان آبی پرواز کرد. [45] تا ژانویه 2020، اعتبار فیلمنامه نهایی به ارن کروگر، سینگر، و مک کواری داده شد، در حالی که اعتبار داستان به کریگ و مارکس نسبت داده شد. [46] [47]

به گفته پروفسور راجر استال، پروفسور دانشگاه جورجیا، درخواست‌های ثبت نامعلوم نشان داده است که مقامات نظامی ایالات متحده مجاز به ایجاد تغییراتی در Top Gun: Maverick، از جمله درج «نکات کلیدی گفتگو» مانند سیاست خارجی و استخدام بودند. نیروی هوایی ایالات متحده همچنین تبلیغات استخدامی را قبل از نمایش فیلم منتشر کرد و یکی از استخدام‌کنندگان ارشد ارتش آمریکا به فاکس نیوز گفت: «ما می‌خواهیم از این فرصت برای ارتباط نه تنها فیلم و ایده خدمت سربازی، بلکه از این واقعیت استفاده کنیم. ما شغل داریم و استخدام‌کنندگانی داریم که منتظر آن‌ها هستند. ” [48] ​​هویت ” دولت سرکش ” خارجی”به عمد مبهم، بدون نماد‌های شناسایی، زبان یا ذکر نام باقی مانده است. [49]

مشارکت کروز در فیلم Top Gun: Maverick برای اولین بار در ژانویه 2016 اعلام شد. [50] او 100+ میلیون دلار برای بازی در این فیلم دریافت کرد. [51] وال کیلمر، که اکنون بدون سرطان است، در صفحه فیس بوک خود کمپینی برای بازی مجدد در نقش خود در این فیلم انجام داده بود و بعداً گفت که او آنقدر مغرور نیست که التماس کند. [52] تا ژوئن 2018، The Wrap گزارش داد که او در این فیلم ظاهر خواهد شد. [53] در حالی که بروکهایمر و سازندگان فیلم می‌خواستند کیلمر را بازگردانند، کروز کسی بود که بیشترین اصرار را داشت که به کیلمر اجازه داد تا نقش خود را دوباره اجرا کند. [54] تریلر منتشر شده در مارس 2022، عکسی از کیلمر در لباس یک دریاسالار چهار ستاره را نشان می‌داد. در جولای 2018، مایلز تلر برای بازی در نقش پسر گوس در مقابل نیکلاس هولت و گلن پاول انتخاب شد. هر سه برای آزمایشات شیمی به خانه کروز منتقل شدند. [55] در اواخر همان ماه، جنیفر کانلی به بازیگران فیلم پیوست تا نقش مادری مجرد را ایفا کند که یک بار در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی اداره می‌کند. [56] [57]

در آگوست 2018، پاول در نقش کارآموز خلبانی که برای او بزرگ‌تر شد، به گروه بازیگران فیلم پیوست و کروز، جری بروکهایمر تهیه‌کننده و مدیران پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس مدیا را تحت تأثیر قرار داد. [58] در همان ماه، مونیکا باربارو، توماسین مک کنزی، چارلز پارنل، جی الیس، بشیر صلاح الدین، دنی رامیرز، اد هریس، جان هام و لوئیس پولمنبا باربارو، الیس و رامیرز که کارآموزان هوانوردی را به تصویر می‌کشند و مک‌کنزی دختر شخصیت کانلی را به تصویر می‌کشد، به بازیگران فیلم پیوست. [59] [60] [61] هام قبل از اینکه حتی یک پیشنهاد یا فیلمنامه رسمی به او داده شود، با فیلم قرارداد امضا کرد. [62] در سپتامبر 2018، مانی جاسینتو به بازیگران پیوست. [63] در اکتبر 2018، کارا وانگ، جک شوماخر، گرگ تارزان دیویس، جیک پیکینگ، ریموند لی، ژان لوئیزا کلی و لیلیانا رأی به بازیگران پیوستند و رأی جایگزین مک‌کنزی شد. [64] مک‌کنزی پس از امضای قرارداد با Lost Girls از فیلم کناره‌گیری کرد. [65]در نوامبر 2018، چلسی هریس در نقشی نامعلوم به بازیگران پیوست. [66] کلی مک‌گیلیس و مگ رایان، که هر کدام در فیلم اصلی ظاهر شدند، از آن‌ها خواسته نشد که در دنباله آن ظاهر شوند. [67] [68]

بر اساس مصاحبه با Vanity Fair، لوئیس همیلتون به عنوان یکی از خلبانان جنگنده از آنجایی که رابطه نزدیکی با تام کروز دارد، پیشنهاد شد. او این پیشنهاد را به دلیل تعهداتش در فرمول یک رد کرد. [69]

فیلمبرداری

فیلمبرداری در ناو یو اس اس آبراهام لینکلن انجام شد

برای ایجاد این توهم که بازیگران واقعاً جت‌ها را در طول صحنه‌های پرواز هدایت می‌کردند، تهیه‌کنندگان به نیروی دریایی 11374 دلار در هر ساعت پرواز برای F/A-18E (تک صندلی) و F/A-18F (دو صندلی) Super Hornets و خلبانان پرداخت کردند. آن‌ها را پرواز دهید برای عکس‌های خارجی، خلبانان واقعی نیروی دریایی نسخه E را به پرواز درآوردند. برای نما‌هایی از بازیگران در حال پرواز، از نسخه F با خلبان واقعی در صندلی جلو استفاده شد. [70] حداقل یک F/A-18F با دوربین‌های مخصوص برای فیلمبرداری از یک بازیگر در صندلی عقب ساخته شده بود. کروز یک “کمپ بوت” منحصربفرد سه ماهه را طراحی کرد تا بازیگران را با نقش‌های پروازی آموزش دهد تا آن‌ها را به ورزش‌های هوازی و نیرو‌های g بالا عادت دهد. و برای ایجاد آگاهی فضایی برای کار با تجهیزات دوربین نیاز دارند. برخی از آموزش‌ها توسط نیروی دریایی برای مسافران جت‌های تاکتیکی از جمله تخلیه زیر آب مورد نیاز بود. [71] باربارو گفت که بازیگران در حال ایروباتیک سوار بر Extra 300L پرواز توسط چاک کلمن، از جمله درست قبل از پرواز در F/A-18F، برای اطمینان از اینکه بدن آن‌ها تحمل لازم را دارد، تحمل کردند. [72] بازیگران همچنین مجبور بودند نورپردازی، فیلمبرداری و تدوین را بیاموزند تا دوربین‌ها را به درستی اجرا کنند، زیرا، همانطور که بروکهایمر بیان می‌کند، “زمانی که در جت هستند، اساساً باید خودشان را کارگردانی کنند. ” [73]

تولید اولیه این فیلم به طور رسمی در 30 می‌2018 در سن دیگو، کالیفرنیا آغاز شد. [74] [75] در اواخر ماه اوت، یک گروه فیلمبرداری 15 نفره از پارامونت و بروکهایمر فیلمز در ناو هواپیمابر USS آبراهام لینکلن مستقر در نورفولک برای شلیک عملیات عرشه پرواز بودند. [76] [77] در اواسط فوریه 2019، کروز و خدمه تولید در کشتی USS Theodore Roosevelt در NAS North Island مشاهده شدند. [78] در ماه مارس، فیلمبرداری در ایستگاه هوایی نیروی دریایی جزیره Whidbey در اوک هاربر، واشنگتن به پایان رسید. [79] در 19 ژوئن 2019، مایلز تلر در مصاحبه‌ای فاش کرد که دو روز قبل فیلمبرداری را به پایان رسانده است. [80] عکاسی اصلی تا 15‌آوریل 2019، در سن دیگو، لمور، دریاچه چین، [81] چیکو، [82] و دریاچه تاهو در کالیفرنیا برنامه‌ریزی شد. [83] سیاتل، واشنگتن؛ [84] و رودخانه Patuxent، مریلند. [85] کار‌های پس از تولید و ویرایش توسط کوسینسکی در خانه‌اش در طول قرنطینه همه‌گیر COVID-19 نظارت می‌شد. [86]

این فیلم با فرمت IMAX با استفاده از دوربین‌های فول فریم 6K سونی ونیز دارای گواهی IMAX گرفته شده است. [87] کوسینسکی توضیح داد که تیم بیش از یک سال را با نیرو‌های نیروی دریایی گذراند تا از دوربین‌های IMAX در داخل کابین استفاده کنند، با چهار دوربین رو به بازیگران و دو دوربین رو به جلو، علاوه بر دوربین‌های نصب شده در تمام قسمت‌های بیرونی هواپیما. وی تصریح کرد: مخاطب باید اصالت، کرنش، سرعت و نیرو‌های گرانشی را احساس کند، چیزی که نمی‌توان با صحنه‌های صوتی یا جلوه‌های بصری به آن دست یافت که نیاز به تلاش و کار بسیار زیادی داشت. [38] او اضافه کرد که بیش از 800 ساعت فیلم برای این فیلم گرفته شده است که از مجموع فیلم‌های گرفته شده برای فیلم‌های ارباب حلقه‌ها بیشتر است. سه‌گانه. [۸۸] فیلم‌های هوایی نیز با استفاده از جت‌های Aero L-39 Albatros اصلاح‌شده با دوربین‌های روی دماغه‌شان ضبط شد. [89]

یک بار نظامی قدیمی در کنار ساحل در لس آنجلس ساخته شد. تکیه‌گاه‌ها از فولاد ساخته شده بودند و در خارج از محل برای بازرسی بصری مونتاژ می‌شدند، سپس برچیده می‌شدند و دوباره در محل فیلمبرداری ساخته می‌شدند. [90]

هواپیما

برای اکثر هواپیما‌ها، از جمله F/A-18E/F، خدمه تولید 20 هواپیمای کار را از سراسر کشور خریداری کردند. هیندل گفت که کوسینسکی مشخصاتی را برای هر جزئیاتی که باید طراحی شود، از جمله کلاه ایمنی، کت و شلوار، لوازم جانبی و چندین مورد دیگر مشخص کرده است. [90]

ستاره‌ی تاریک

هواپیمای خیالی “دارک استار” با کمک مهندسان لاکهید مارتین و بخش Skunk Works آن طراحی شده است. یک ماکت کامل از این هواپیما در دریاچه چین ساخته و فیلمبرداری شد. [91] کوسینسکی گفت: “دلیل اینکه ما به Skunk Works نزدیک شدیم این بود که من می‌خواستم واقعی‌ترین هواپیمای مافوق صوت را بسازم. در واقع، همانطور که دیدید، ما آن را در مقیاس کامل با همکاری آن‌ها ساختیم. اما دلیل به نظر می‌رسد که این هواپیما به نظر می‌رسد. خیلی واقعی است زیرا مهندسان Skunk Works بودند که به ما در طراحی آن کمک کردند. بنابراین این همان افرادی هستند که روی هواپیما‌های واقعی کار می‌کنند و به ما در طراحی Darkstar برای این فیلم کمک کردند. ” [92] لاکهید صریحاً ارتباط Darkstar با لاکهید مارتین SR-72 بدون خدمه را رد کرد. ، که شرکت هرگز وجود آن را تأیید نکرده است. [93]

F-14

F-14D Tomcat بر فراز خلیج فارس در سال 2005.

جرمی هیندل، طراح تولید، اظهار داشت که استفاده از F-14 Tomcat در فیلم اول دشوار است، زیرا “هیچ اف-14 وجود ندارد که پرواز کند زیرا آن‌ها [در ایالات متحده از کار افتاده‌اند] و همه موتور‌ها از آن‌ها خارج شده‌اند. ” [90] او همچنین اضافه کرد که آن‌ها قادر به استفاده از اف-14 تامکت‌های فعال موجود در ایران، تنها کشور دیگری که این هواپیما را به دست آورده‌اند، نیستند. این کشور همچنین دلیل اصلی این است که چرا ایالات متحده ناوگان گسترده F-14 خود را پس از بازنشستگی (به منظور جلوگیری از صادرات غیرقانونی قطعات یدکی) نابود یا از کار انداخت. [94] با کمک نیروی دریایی، تیم تولید یک F-14A را از موزه هوا و فضای سن دیگو در کالیفرنیا تأمین کرد. [95]هیندل چالش‌های دیگری از جمله برچیدن و ارسال اجزای هواپیما و ساخت هواپیما تا حد امکان، هرچند بدون موتور را شرح داد. [90]

پس تولید

در مصاحبه‌ای با یوتیوبر هوانوردی CW Lemoine، یکی از هنرمندان VFX در تیم جلوه‌های ویژه، فرد لین، اظهار داشت که استفاده از CGI در این فیلم با تجسم F-14 و Su-57 به طور کامل توسط کامپیوتر انجام شده است. [96] لین همچنین اظهار داشت که صحنه‌های F/A-18 عمدتاً شامل یک جت منفرد می‌شد که سپس از طریق CGI برای ایجاد صحنه‌های آموزشی درگیری که چندین جت را به تصویر می‌کشید، قرار داده شد. [96] نیروی ضربتی چهار جت در پایان فیلم نیز از طریق CGI از یک F/A-18 ایجاد شد. [96]

700 پلان VFX این فیلم توسط چهار استودیو ساخته شده است که استودیو متد اکثریت کار را در ارتباط با MPC، Lola VFX و Blind LTD تکمیل کرده است. Previs توسط Intelligent Species انجام شد. رایان تودهوپ ناظر تولید VFX، ادغام اجزای مختلف VFX مورد استفاده در فیلم را هماهنگ کرد. [97] Skywalker Sound روی طراحی صدا و میکس موقت فیلم کار کرد. آن‌ها وظیفه ایجاد جلوه‌های صوتی هوانوردی را بر عهده داشتند و با GE Aviation، یک سازنده موتور جت خارج از سینسیناتی، همکاری نزدیک داشتند. [98] با ویرایش و میکس نهایی صدا که توسط استودیو Soundbyte مستقر در لندن [99] و استودیو فیلم Twickenham انجام شده است. ، که ترکیب آن در Dolby Atmos و IMAX در اواسط همه‌گیری کامل شد. میکسر‌های ضبط کریس بوردون و مارک تیلور در دو سالن با تنظیمات صوتی مختلف برای تکمیل میکس کار کردند که از ژوئن تا ژوئیه 2020 انجام شد. [100]

وال کیلمر پس از درمان و عمل جراحی سرطان گلو، توانایی صحبت کردن خود را از دست داد. [101] در سال 2021، او با Sonantic، یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در بریتانیا که در سنتز صدا تخصص دارد، کار کرد تا به صورت دیجیتالی صدای خود را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ضبط‌های صوتی آرشیو شده از صدای خود بازسازی کند. [102] همکاری با Sonantic منجر به یک برنامه مدل آوازی موفق شد که کیلمر می‌توانست در پروژه‌های آینده از آن استفاده کند. [102] [103] برای Top Gun: Maverick، با این حال، این فناوری استفاده نشد. کارگردان جوزف کوسینسکی در مصاحبه‌ای توضیح داد که آن‌ها از صدای واقعی کیلمر استفاده کرده و آن را به صورت دیجیتالی برای افزایش وضوح تغییر داده‌اند. [104]

از فیلم اصلی در صحنه‌ای استفاده شد که ماوریک در حال تماشای خروس در حال نواختن ” Great Balls of Fire ” بر روی پیانو و یادآوری خاطرات خانواده غاز و مرگ او بود. [105] این فیلم به عنوان یک فلاش بک استفاده شد، که در فیلمنامه اصلی برنامه‌ریزی نشده بود. کوسینسکی این ایده را در مرحله تدوین فیلم برای کمک به توضیح رابطه شخصیت‌ها و تعمیق درگیری‌های عاطفی مطرح کرد. [106]

موسیقی

موسیقی متن فیلم توسط هارولد فالترمایر، لیدی گاگا و هانس زیمر ساخته شده و توسط لورن بالف تهیه شده است. این موسیقی متن در 27 می‌2022 از طریق Interscope Records منتشر شد. توسط دو تک آهنگ ” Hold My Hand ” توسط لیدی گاگا و ” I Ain’t Worried ” توسط OneRepublic تبلیغ شد. از فیلم اول، موسیقی همچنین شامل عناصر اصلی ” سرود توپ تفنگ “، [107] [108] و آهنگ ” منطقه خطر “، ساخته شده توسط جورجیو مورودر و خوانده شده توسط کنی لاگینز است.

بازار‌یابی

اولین تیزر تریلر فیلم طی حضور غافلگیرکننده کروز در کامیک کان سن دیگو 2019 در 18 جولای 2019 به نمایش درآمد. مقایسه آن با Star Wars: The Rise of Skywalker. [112] هالیوود ریپورتر نوشت که برخی از طرفداران متوجه شدند که پرچم جمهوری چین (پرچم مورد استفاده دولت جمهوری چین مستقر در جزیره تایوان) و پرچم ژاپن در ژاکت پرواز گم شده است. شخصیت کروز و پارامونت را متهم کرد که برای جلب رضایت یکی از سرمایه‌گذاران چینی تنسنت پیکچرز، آن را حذف کرده است. [113] با این حال، پرچم جمهوری چین و ژاپن بعداً بازسازی شد، زیرا Tencent در نهایت از تولید خارج شد و منجر به عدم اعتبار آن‌ها در فیلم نهایی شد. [114] تریلر دوم در دسامبر 2019 منتشر شد، [115] و فیلتر جدید اسنپ چت برای فیلم توسط پارامونت معرفی شد تا «مخاطبان نسل جوان» را درگیر کند. [116]

در فوریه 2020، سازنده اسباب‌بازی Matchbox (متعلق به Mattel) اعلام کرد که مجموعه‌ای از مدل‌ها و محصولات دایکاست Top Gun از جمله F-14 Tomcat، F/A-18E/F Super Hornet و P- را عرضه می‌کند. 51 موستانگ و همچنین آیتم‌های ایفای نقش. علیرغم تأخیر در اکران در سینما، آن‌ها برای اکران عمومی در تاریخ 1 ژوئن 2020 برنامه‌ریزی شده بودند. [117] در ژوئن 2020، سازنده مدل‌های پلاستیکی Revell مجموعه‌ای از مدل‌های پلاستیکی Top Gun در مقیاس 1/48، از جمله F-14A Tomcat و F/A-18E Super Hornet را بر اساس هواپیمای موجود در فیلم منتشر کرد. این‌ها نسخه‌هایی از پیشنهادات قبلی Revell با برچسب‌ها و علامت‌های اصلاح‌شده هستند. [118]در جولای 2020، هاسبرو یک اسباب‌بازی ترانسفورمرز با تم Top Gun به نام «Maverick» را معرفی کرد که در اواخر سال منتشر شد. [119] هاسبرو بعداً این اسباب‌بازی را به عنوان یک والمارت انحصاری منتشر کرد تا به تاریخ اکران نهایی فیلم مربوط شود.

در 26 آگوست 2021،13 دقیقه اول فیلم در CinemaCon به همراه یک تریلر جدید با حضور تام کروز به طور مجازی در مراسم نمایش داده شد. [120] در ژانویه 2022، CBS Sports یک کلیپ جدید از فیلم منتشر کرد، همزمان با مسابقه نهایی کانزاس سیتی چیفز و سینسیناتی بنگالز در مسابقات قهرمانی AFC. [121] در فوریه 2022، آخرین تریلر فیلم مرتبط با پورشه قبل از Super Bowl LVI پخش شد. [122] در‌آوریل 2022، پروژه ACES، توسعه‌دهندگان سری Ace Combat، انتشار یک DLC همکاری هواپیما را برایAce Combat 7: Skies Unknown with Top Gun: Maverick در ۲۶ می‌، یک روز قبل از اکران فیلم منتشر شد. [123] [124] یک توسعه رایگان بر اساس Top Gun Maverick نیز برای Microsoft Flight Simulator در همان روز منتشر شد که شامل F/A-18E/F Superhornet و هواپیما‌های خیالی “Darkstar” به عنوان هواپیما‌های قابل بازی بود. [125] یک وب سایت تعاملی نیز در همان ماه راه‌اندازی شد. [126] در 23 می‌، کروز با جیمز کوردن مجری برنامه The Late Late Show برای بازسازی یک سکانس جنگنده به عنوان بخشی از تبلیغات همکاری کرد. [127] [128]

یک تور تبلیغاتی سه هفته‌ای در مکزیکو سیتی، توکیو، کن، لندن، سن دیگو و لس آنجلس انجام شد. [129] سینما‌های رویداد اعلام کردند Top Gun: Maverick Collector Combo، حاوی پاپ کورن نمکی متوسط ​​بزرگ با نوشیدنی‌ها در یک فنجان کلکسیونی، که با عکس‌هایی با کروز به بازار عرضه می‌شود. [130] سایر معاملات بازاریابی با رستوران‌های زنجیره‌ای Applebee [131] و Vudu ترتیب داده شد. [132]

اکران

فیلم Top Gun: Maverick توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده در تاریخ 27 می‌2022 به نمایش درآمد و نمایش‌های اولیه آن از روز قبل آغاز شد. [133] در ابتدا قرار بود در 12 ژوئیه 2019 منتشر شود، اما برای فیلمبرداری چندین سکانس اکشن پیچیده تا 26 ژوئن 2020 به تعویق افتاد. [7] تا مارس 2020، پارامونت فیلم را دو روز زودتر در 24 ژوئن 2020 ارتقا داد، [134] و سپس به دلیل همه‌گیری مداوم COVID-19 که توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شده بود، به 23 دسامبر منتقل شد. [135] [136]در 23 جولای 2020، فیلم دوباره به 2 ژوئیه 2021 به تعویق افتاد، تا حدی به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی با کروز، و همچنین تأخیر‌های اخیر مولان و تنت به دلیل افزایش موارد COVID-19،[137] و بیشتر به 19 نوامبر 2021،[138] قبل از نهایی شدن تاریخ انتشار می‌2022 به تعویق افتاد. [133]

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در CinemaCon در 28‌آوریل 2022 داشت و پس از آن یک نمایش جهانی در سالن تئاتر سن دیگو سیویک در سن دیگو، کالیفرنیا، در 4 می‌برگزار شد که همچنین از طریق YouTube به صورت زنده پخش شد. [139] [140] همچنین در جشنواره فیلم کن در 18 مه در یک نمایش انتخابی رسمی نمایش داده شد، جایی که با تشویق ایستاده 5 دقیقه‌ای تماشاگران مواجه شد. اولین نمایش کن شامل ادای احترام به کروز و حرفه او بود. [141] [142] روز بعد اولین نمایش در بریتانیا در اجرای فیلم سلطنتی در میدان لستر لندن به منظور کمک بهمؤسسه خیریه سینما و تلویزیون [143] سینما‌های ScreenX [144] و AMC Theaters [145] [146] نمایش‌های رویداد دسترسی زودهنگام را در مکان‌های محدودی در سراسر ایالات متحده در ۲۴ مه ۲۰۲۲ برگزار کردند.

رسانه خانگی

Apple TV+ تلاش کرد حقوق پخش فیلم را بخرد، اما پارامونت از فروش آن امتناع کرد. وقتی از بروکهایمر در مورد آن‌ها و سایر سرویس‌های استریم برای خرید حق پخش فیلم در اولین اکران فیلم در CinemaCon سؤال شد، گفت که فیلم همیشه مقصدی برای نمایش بزرگ داشته است. در اولین نمایش فیلم در کن، کروز همچنین پخش جریانی فیلم را تکذیب کرد. [147] [148] [149] علیرغم مدلی که اکثر فیلم‌ها 45 روز پس از اکرانشان در سینما پخش می‌شوند، [150] پارامونت تصمیم گرفت تاپ‌گان: ماوریک را حفظ کند. به دلیل اصرار کروز و نتایج متوالی هفته به هفته باکس آفیس فیلم، در سینما‌ها برای مدت طولانی اکران شد. این فیلم به صورت دیجیتالی با کیفیت استاندارد، وضوح بالا و UHD در 23 آگوست 2022 منتشر شد و پس از آن نسخه‌های 4K Ultra HD (2D و 3D)، Blu-ray و DVD در تاریخ 1 نوامبر 2022 در ایالات متحده منتشر شد [151] و 31 اکتبر 2022 در بریتانیا. [152] این شامل نسبت ابعاد گسترش یافته 1.90:1 در سکانس‌های منتخب همانطور که در نمایش IMAX دیده می‌شود، چهار فیلم در ساخت فیلم، بحث کروز درباره حرفه خود در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن و دو موزیک ویدیو از آهنگ‌های نمایش داده شده در فیلم [153]

از 9 سپتامبر 2022، Top Gun: Maverick در ایالات متحده و کانادا 703.3 میلیون دلار و در سایر مناطق 740.4 میلیون دلار به دست آورده است که در کل جهان 1.444 میلیارد دلار است. [3] [4] این فیلم پس از عبور از 800 میلیون دلار در سراسر جهان، در 17 ژوئن 2022 به پردرآمدترین فیلم حرفه‌ای کروز تبدیل شد. [154] در 26 ژوئن، فیلم از 1 میلیارد دلار عبور کرد و دومین فیلمی شد که در دوران همه‌گیری این کار را انجام داد و همچنین به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 تبدیل شد. [155] [156]

در ایالات متحده و کانادا، این فیلم در افتتاحیه سه روزه آخر هفته 126.7 میلیون دلار و در چهار روز آخر هفته یادبود 160.5 میلیون دلار فروخت و در گیشه اول شد و بهترین فیلم قبلی کروز را تقریباً دو برابر کرد. این فیلم همچنین دارای بزرگترین تعطیلات آخر هفته افتتاحیه روز یادبود است. [157] در آخر هفته دوم، 90 میلیون دلار فروش داشت. افت 29 درصدی کمترین افت تاریخ برای فیلمی بود که بیش از 100 میلیون دلار افتتاحیه داشت و از شرک 2 پیشی گرفت (33 درصد کاهش در دومین آخر هفته‌اش نسبت به اولین نمایش 108 میلیون دلاری در می‌2004). [158] این فیلم توسط تازه وارد Jurassic World Dominion در سومین آخر هفته اکران خود از سلطنت خلع شد، اگرچه هنوز 51.9 میلیون دلار فروش داشت. [159] در 13 ژوئن 2022، Top Gun: Maverick اولین فیلم سال 2022 بود که از مرز 400 میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا عبور کرد. [160] این فیلم در طول ده هفته اول اکران خود در گیشه در 5 فیلم برتر باقی ماند. [۱۶۱] این فیلم سرانجام در یازدهمین آخر هفته‌اش از پنج فیلم برتر باکس آفیس خارج شد و با ۷ میلیون دلار در جایگاه ششم قرار گرفت. [162] در دوازدهمین آخر هفته خود، فیلم در بیش از 400 سینما دوباره اکران شد و 7.1 میلیون دلار فروخت و به جایگاه دوم بازگشت. [163] [164] در پانزدهمین آخر هفته‌اش، فیلم 6 میلیون دلار (و در مجموع 7.9 میلیون دلار در چهار روز روز کارگر ) به دست آورد و به صدر باکس آفیس بازگشت. [165]تحلیلگران باکس آفیس ماندگاری این فیلم در گیشه را ناشی از نقد‌های مثبت منتقدان و تبلیغات شفاهی دانستند. [166] [167]

در خارج از ایالات متحده و کانادا، این فیلم در افتتاحیه آخر هفته 124 میلیون دلار از 62 بازار فروش داشت. این بزرگترین افتتاحیه کروز در 32 مورد از آن بازار‌ها و بهترین افتتاحیه پارامونت برای یک فیلم لایو اکشن در 18 مورد از آن‌ها بود. بزرگترین بازار‌ها در آخر هفته افتتاحیه آن عبارتند از: انگلستان (19.4 میلیون دلار)، فرانسه (11.7 میلیون دلار)، استرالیا (10.7 میلیون دلار)، ژاپن (9.7 میلیون دلار) و آلمان (6.5 میلیون دلار). این فیلم بهترین اولین کار حرفه‌ای کروز را در خاورمیانه (6.3 میلیون دلار)، برزیل (5.3 میلیون دلار)، هلند (2.4 میلیون دلار)، سوئد (2.2 میلیون دلار)، بلژیک (1.7 میلیون دلار)، نیوزیلند (1.4 میلیون دلار) داشته است. لهستان (1.2 میلیون دلار)، آرژانتین (1.2 میلیون دلار)، فنلاند (1.1 میلیون دلار) و پرتغال (770000 دلار). IMAX 10.4 میلیون دلار از افتتاحیه آخر هفته خود در خارج از ایالات متحده و کانادا را به خود اختصاص داد. [168]آخر هفته بعد، 85.8 میلیون دلار به دست آورد، یعنی 16 درصد کاهش که شامل 18.5 میلیون دلار از نمایش IMAX بود. [169] از 4 سپتامبر 2022بازار‌های برتر انگلستان (100.9 میلیون دلار)، ژاپن (90.4 میلیون دلار)، کره جنوبی (66.3 میلیون دلار)، استرالیا (63.5 میلیون دلار) و فرانسه (56.7 میلیون دلار) هستند. [170]

پاسخ انتقادی

بازی تام کروز در این فیلم با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و برخی از منتقدان آن را یکی از بهترین‌های دوران حرفه‌ای او می‌دانند. [11]

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، 96 درصد از 440 نقد منتقد، با میانگین امتیاز 8.2/10 مثبت هستند. اجماع این وب‌سایت می‌گوید: « تاپ‌گان: ماوریک شاهکاری حتی سخت‌تر از شیرجه معکوس 4G انجام می‌دهد و دنباله‌ای با تأخیر طولانی ارائه می‌کند که در سبک بسیار سرگرم‌کننده از سلف خود پیشی می‌گیرد». [171] متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 63 منتقد، امتیاز 78 از 100 را به فیلم اختصاص داده است که نشان‌دهنده «بررسی‌های عموماً مطلوب» است. [172] تماشاگران مورد نظر CinemaScore به فیلم نمره کمیاب «A+» در مقیاس A+ تا F دادند، در حالی که PostTrakگزارش شده است که 96٪ از مخاطبان به آن نمره مثبت داده‌اند و 84٪ گفته‌اند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند. [157]

پیت هاموند از Deadline Hollywood دنباله را بهتر از فیلم اصلی خواند. [173] منتقد مستقر در نیویورک تایمز AO Scott آن را “فیلمی نازک، بیش از حد سخت و گاهی اوقات بسیار لذت بخش” و “بیان جدی این تز که فیلم‌ها می‌توانند و باید عالی باشند” نامید. [174] پیتر برادشاو در گاردین نوشت: «کروز بر برخی تفاوت‌های شگفت‌انگیز از اولین سفرش به عنوان خلبان نیروی دریایی در فیلمی که تنش‌های هومروتیک فیلم اصلی دهه 80 را از دست داده است، رهبری می‌کند». [175] آلونسو دورالد از TheWrap این فیلم را “فیلم جنگ جهانی دوم به الگوریتمی تبدیل شد، و نوشت که این فیلم «به عنوان یک دنباله ارزشمند به حساب می‌آید، زیرا در بسیاری از راه‌های مشابه نسخه اصلی موفق می‌شود و شکست می‌خورد» و افزود: «سکانس‌های پرواز به اندازه‌ای نفس‌گیر هستند که شما را فراموش می‌کنند. که این پسران و دختران درگیر سناریو‌های جنگی هستند که شروع‌کننده جنگ است. » [176]

در نقد 4 ستاره برایان لوید از Entertainment. ie گفت که این فیلم “با رنگ‌های درخشان” و “در دنیایی وجود دارد که ساخته خودش است. غروب‌های طلایی، تی شرت‌های سفید کاملاً شفاف، مو‌های خیاطی ظریف، و شعله‌های عاشقانه دیرینه‌ای که مقاومت در برابر آن را غیرممکن می‌کند. ” [177] کلاریس لافری، سردبیر ایندیپندنت، نوشت که این فیلم “به اندازه فیلم‌های پرفروش هیجان‌انگیز است. این یک نوع تماشایی در لبه صندلی شما است که می‌تواند یک اتاق کامل پر از غریبه‌های نشسته را متحد کند. در تاریکی و آن‌ها را با اشک غم‌انگیز در چشمانشان ر‌ها کن. ” [178] ریچارد برودی از نیویورکرنوشت: «فیلم جدید، کمتر دنباله‌ای است تا بازسازی، درام جنگ هوایی سال 1986 را با سیاست امروز القا می‌کند. » [179] تامریس لارفی از RogerEbert.com نوشت: “به همان اندازه ارزش آن صفحه بزرگ، ضربه‌های عاطفی ماوریک است که مشتی غیرمنتظره را به همراه دارد. ” [180]

تاتسام موکرجی از Firstpost نوشت که این فیلم او را به یاد فیلم فورد علیه فراری (2019) ساخته جیمز منگولد می‌اندازد و در مورد این مخمصه کلاسیک که آیا انسان ماشین می‌سازد یا برعکس، نشخوار می‌کند. او افزود: “در خط مقدم این درگیری مردی به نام تام کروز قرار دارد که چیزی کمتر از آرواره‌های ما روی زمین نمی‌خواهد. ثابت می‌کند که هیچ مقدار از فیلم‌های چندجهانی یا کمئو‌های سوپراستار جایگزین خون، عرق و آدرنالین یک بازیگر نمی‌شود. ما می‌توانیم مطمئن باشیم که اگر فیلمی از تام کروز باشد، او ما را ناامید نخواهد کرد. » [181] کریس بامبری از JoBlo.comاین فیلم را “سواری هیجان‌انگیز از بالاترین درجه” نامید و نوشت: “اگر از طرفداران فیلم اصلی هستید، این شما را شگفت‌زده می‌کند – اما حتی اگر عاشق فیلم کلاسیک 1986 (کفرگویی) نباشید. چیز‌های زیادی برای ارائه است. ” [182]

در 3 آگوست 2022، در طی یک پادکست ReelBlend، کوئنتین تارانتینو، فیلمساز، گفت: “من لعنتی عاشق Top Gun: Maverick هستم. فکر می‌کردم فوق‌العاده بود. آن را در سینما‌ها دیدم. این و داستان وست ساید [استیون ] اسپیلبرگ هر دو ارائه کردند. یک منظره سینمایی واقعی، آن چیزی که تقریباً فکر می‌کردم دیگر قرار نیست آن را ببینم. ” یکی از ستایشگران قدیمی کارگردان اصلی تاپ‌گان، تونی اسکات فقید (و او در فیلم‌های True Romance و Crimson Tide با او کار کرد. تارانتینو افزود: «فقط این جنبه دوست داشتنی و دوست داشتنی وجود داشت، زیرا من هم سینمای تونی اسکات را خیلی دوست دارم و هم تونی را آنقدر دوست دارم که به همان اندازه نزدیک است که یک فیلم دیگر از تونی اسکات را ببینیم. .. احترام و عشق تونی در هر قاب بود. تقریباً در هر تصمیمی بود. آگاهانه درست آنجا بود، اما به این روش واقعاً جالب که واقعاً محترمانه بود. و من فکر می‌کنم در هر تصمیمی که تام [کروز] در مورد فیلم می‌گرفت این بود. [183]

احمد توایج با انتقاد از لحن نظامی و جنجالیستی فیلم و بازاریابی آن در الجزیره، گفت: این فیلم تلاش می‌کند وجهه ارتش آمریکا را پس از جنگ عراق و عقب نشینی افغانستان بهبود بخشد و اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که هالیوود به آن پایان دهد. مشارکت سودآور با ارتش ایالات متحده. ” [184] علاوه بر این، Vanity Fair اظهار داشت: ” تاپ‌گان: ماوریک آخرین جنگ فرهنگی-جنگ راست راست است. ” [185]


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5