با لپ تاپ جدید سرفیس پرو 9 مایکروسافت آشنا شوید

0

سرانجام دیشب مایکروسافت سرفیس پرو 9 را رونمایی کرد.

دو سیستم بسیار متفاوت در سری Surface Pro 9 وجود دارد، اما نام یکسانی دارند. اول، سرفیس پرو 9 با آخرین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل که در دو پردازنده Core i5-1235U یا Core i7-1255U و حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD قابل تعویض عرضه شده. . این دستگاه  برای کارهای حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری مناسب است.

مدل دوم سرفیس پرو 9 با 5G نام دارد که به نظر می‌رسد نسخه پیشرفته سرفیس پرو 9 اصلی باشد، اما در واقع دستگاهی با پردازنده کندتر ARM مایکروسافت SQ 3 توسط کوالکام است و  فقط 16 گیگابایت دارد، در حالی که سرفیس پرو اینتل تا 32 گیگابایت ظرفیت دارد.

نسخه Intel Surface Pro 9 دارای چهار پورت USB-C است که دو عدد از آنها Thunderbolt 4 است. نسخه اسنپ دراگون فقط دارای پورت USB-C 3.2 است و فاقد Thunderbolt است.

سرفیس پرو 9 مبتنی بر اینتل دارای پردازنده گرافیکی X3 یکپارچه اینتل است و از بلوتوث 5.1 و Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند.

سرفیس پرو اصلی بسته به پیکربندی قیمتی بین 1000 تا 2600 دلار دارد، قیمت Surface Pro 5G از 1300 دلار شروع می شود و بالاترین مدل آن 1900 دلار قیمت دارد..

گرچه خود مهندسان مایکروسافت می‌گویند که سرفیس پرو 9 برای عکاسان یا ویرایشگرهای ویدیویی رده بالا طراحی شده است،اما سرفیس پرو نه 9 5G هم می‌تواند نسخه های اصلی ARM فتوشاپ و لایت روم را اجرا کند.اما مسلما میزان عملکرد پایین‌تر است.

حتی یکی از مهندسان نشان داد که او دائماً برای محل کار سفر می‌کند و از فتوشاپ و لایت روم به طور گسترده این مدل استفاده می کند و عملکرد برای کار او کافی است، مشروط بر اینکه از نسخه های بومی آن برنامه‌ها استفاده کنید. در ضمن هیچ نسخه بومی ARM از Premiere یا سایر ابزارهای اصلی Adobe وجود ندارد.

گرافیک یکپارچه سرفیس پرو 9 در مقابل استفاده از یک GPU مستقل هم مسئله دیگر است:

مایکروسافتی‌ها می‌گویند گرافیک یکپارچه پردازنده نسل دوازدهم اینتل پرفورمانس کافی را برای کاربری مورد نظر فراهم می کند.

سرفیس پرو 9 علاوه بر نمایشگر خود می‌تواند نمایشگرهای 4K دوگانه را تامین کند و این میزان پردازش باید برای فتوشاپ، پریمییر و بقیه ابزارهای ویرایش استاندارد مورد استفاده عکاسان و فیلمبرداران کافی باشد.

سرفیس پرو 9 در پنج رنگ پلاتینی، گرافیت، یاقوت کبود و جنگلی عرضه می‌شود. نسخه ششمی نیز وجود دارد که توسط استودیوی  طراحی لیبرتی  در لندن طراحی شده. مدل طراحی شده توسط لیبرتی که به‌خاطر طرح‌های گل‌دارش مشهور است، یک الگوی گلدار در پشت قاب و یک صفحه‌کلید گلدار !

سرفیس پرو 9 یک کامپیوتر ویندوزی تمام عیار است که در دستگاهی با اندازه تبلت تعبیه شده است.  دستگاه دارای پشتی لولایی یکپارچه است. این لولا همچنین اجازه می دهد تا تبلت در زوایای مختلف قرار گیرد.

قلم سرفیس زیباست ، اما کاربران اولیه باز می‌گویند که احساس نقاشی روی کاغذ را به آنها نمی‌دهد. قلم از فاصله چند میلی متری توسط صفحه نمایش تشخیص داده می‌شود و در چند مورد آزمایش به طور تصادفی چیزی ناخواسته انتخاب کرد، زیرا دستگاه قلم معلق را به صورت لمسی ثبت کرد.

در یک طراحی هوشمندانه، وقتی بالای قلم دو بار کلیک می‌شود، ابزار یادداشت‌برداری/نقاشی راه‌اندازی می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به رفتن به نوار وظیفه، چیزها را ترسیم کنند. (چیزی که البته تصور می‌کنم در قلم‌های نوت سامسونگ هم بود.)

کلیدها حس خوبی دارند و به راحتی می‌شود با آنها تایث کرد. آنها کمی حس فنری کمتری از نسل فعلی مک بوک پرو  دارند.

هنگامی که رایانه  از صفحه کلید جدا می‌شود، اندازه آیکون‌ها افزایش می‌یابد تا تپ کردن روی آنها آسان شود.

صفحه نمایش سرفیس پرو 9 دارای رزولوشن 2880 در 1920 پیکسل، نرخ رفرش 120 هرتز، رنگ تطبیقی ​​و نسبت کنتراست 1200:1 است. گوریلا گلس 5 در سرفیس پرو 9 استفاده شده است که آن را مقاوم و بادوام می‌کند.

بالاترین قیمت سرفیس پرو 9  حدود 2300 دلار است. در حالی کهمک بوک ایر برتر اپل با 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی 2100 دلار قیمت دارد. آی‌پد پرو رده‌بالا با وای‌فای سلولار 2 ترابایتی 2400 دلار قیمت دارد، البته بدون مداد یا صفحه‌کلید. کیبورد به تنهایی 350 دلار قیمت دارد.

در جریان سخنرانی دیشب، مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 11 اکنون با بسیاری از محصولات اپل کار می کند: Apple Photos، Apple Music و AppleTV همگی اکنون پشتیبانی می شوند.  این بخشی از خط مشی «باز» مایکروسافت است.

سرفیس پرو 9 بازی های ایکس باکس را نیز اجرا می‌کند و «گیم پلی»ای  نرم دارد و قدرت پردازشی این دستگاه ها را برجسته می‌کند.

نتیجه‌گیری

برای یک کاربری که به ویندوز عادت دارد و کارهایش پرتابل است و مدام در سفر است و همچنین می‌خواهد از سرگرمی در زمان کار نکردن لذت ببرد، به نظر می‌رسد این انتخاب عالی است، گرچه گران است، زیرا قیمت آن در مقایسه با اپل بالا به نظر می‌رسد.

حتی قیمت آن نسبت به رقیبان ویندوزی هم مقداری بالا است. مثلا یک لپ تاپ 16 اینچی Ultra-Slim PRO LG با پردازنده Core i7 اینتل، ویندوز 11 پرو، گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2050، و همچنین 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه  SSDحدود  1900 دلار قیمت دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.