ناسا به تازگی از تایم لپس ۱۲ ساله کل گستره آسمان رونمایی کرد

0

ناسا همچنان با تصاویر باشکوهی که از فضا منتشر می‌کند، ما را گشفت‌زده می‌کند و حتی با توجه به استاندارد‌های بالای آژانس، یک تایم لپس ۱۲ ساله از کل آسمان شب یک دستاورد چشمگیر است.

این تصاویر در طی سال‌ها توسط تلسکوپ فضایی NEOWISE (کاوشگر فروسرخ میدان گسترده‌ اشیای نزدیک به زمین) گرفته شده است، که در ابتدا در سال ۲۰۰۹ با نام WISE برای مطالعه جهان خارج از منظومه شمسی به فضا پرتاب شد.

البته از آن زمان برای ردیابی اجرام نزدیک به زمین از جمله سیارک‌ها و دنباله دار‌ها تغییر کاربری داده و نام آن تغییر کرده است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط NEOWISE به دانشمندان بینش ارزشمندی درباره نحوه حرکت و تغییر اجرام آسمانی در طول زمان می‌دهد،  چه ستاره‌هایی که منفجر می‌شوند یا سرگردان در آسمان شب هستند یا سیاه‌چاله‌هایی که گازها را می‌بلعند.

امی ماینزر، ستاره‌شناس از دانشگاه آریزونا که محقق اصلی NEOWISE است، می‌گوید: «اگر به بیرون بروید و به آسمان شب نگاه کنید، ممکن است به نظر برسد که هیچ چیز تغییر نمی‌کند، اما اینطور نیست.

خوانش‌های گرفته شده توسط NEOWISE مکان صد‌ها میلیون جسم و میزان نور مادون قرمز را نشان می‌دهد. سپس می‌توان این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد تا بفهمد یک شی در حال انجام چه کاری هستند.

کل داده‌های آسمان هر شش ماه جمع‌آوری می‌شود (زمانی که طول می‌کشد تا تلسکوپ نیمی از مسیر دور خورشید را بپیماید)، و ستاره‌شناسان اکنون ۱۸ مورد از این نقشه‌ها را برای شکل‌دهی تایم لپس جمع‌آوری کرده‌اند.

این نقشه‌ها به‌ویژه برای مطالعه کوتوله‌های قهوه‌ای مفید بوده‌اند – اجرامی که جرمی ندارند تا جرقه‌ای برای همجوشی لازم برای تبدیل شدن به ستاره‌ای درخشان داشته باشند. به نظر می‌رسد آن‌هایی که به زمین نزدیک‌تر هستند، سریع‌تر از اجسام دورتر در آسمان می‌چرخند و به NEOWISE امکان می‌دهد آن‌ها را راحت‌تر تشخیص دهد.

در حال حاضر حدود ۲۶۰ کوتوله قهوه‌ای توسط تلسکوپ شناسایی شده است و به کمک بررسی‌های آن، ما حدود دو برابر تعداد کوتوله‌های Y را می‌شناسیم – سردترین کوتوله‌های قهوه‌ای که مورد توجه اخترشناسان هستند و سرنخ‌هایی در مورد کارایی تولید ستاره و زمان‌بندی آن ارائه می‌کنند.

پیتر آیزنهارت، ستاره‌شناس، از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در این باره می‌گوید: «ما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم که فضاپیما به این مدت طولانی کار کند و فکر نمی‌کنم بتوانیم دانشی با این حجم از داده‌ها انجام دهیم، به چنگ آوریم.

ما همچنین در مورد چگونگی شکل‌گیری ستاره‌ها از طریق اسکن آسمان تلسکوپ بیشتر می‌آموزیم: پیش ستاره‌ها قبل از تبدیل شدن به ستاره به عنوان اجرام سوسوزن  می‌شوند و دانشمندان اکنون تقریباً ۱۰۰۰ مورد از آن‌ها را دنبال می‌کنند تا ببینند چگونه رشد می‌کنند.

داده‌های NEOWISE را می‌توان برای شناسایی انفجار‌های نور فروسرخ از ابر‌های ماده در اطراف سیاه‌چاله‌ها استفاده کرد و به ما اجازه می‌دهد این اجرام را در فاصله‌ای دورتر ببینیم.

کار هنوز به پایان نرسیده است و NEOWISE به سفر نقشه‌برداری خود ادامه می‌دهد، با دو نقشه آسمان دیگر که در مارس ۲۰۲۳ قرار است.

وب سایت پروژه NEOWISE


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.